abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87330907
Iemand die weet wat er gebeurd als je als niet moslim dus toch de afslag 'Mekka' neemt? Hoe controleren ze dat? Kun je frauderen?
pi_87330969
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Iemand die weet wat er gebeurd als je als niet moslim dus toch de afslag 'Mekka' neemt? Hoe controleren ze dat? Kun je frauderen?
Dan zal je weer begeleid worden naar de juiste weg. Ze controleren het a.d.h.v. het visum en de gegevens die je daarbij hebt moeten geven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87331069
Ik vind het in ieder geval belachelijk dat je er als niet-moslim nooit en te nimmer mag komen. :)
pi_87331104
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind het in ieder geval belachelijk dat je er als niet-moslim nooit en te nimmer mag komen. :)
Hoezo, het is toch een achterlijke cultuur met achterlijke religie. Waarom zou je het als niet-moslim uberhaupt willen bezoeken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87331117
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoezo, het is toch een achterlijke cultuur met achterlijke religie. Waarom zou je het als niet-moslim uberhaupt willen bezoeken.
Heb ik nooit gezegd hoor.
pi_87331361
quote:

[..]

Om indrukwekkende, belangrijke, inspirerende historische gebouwen en monumenten als het ware te zien.
pi_87331418
Wat is de straf eigenlijk?
pi_87331429
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Om indrukwekkende, belangrijke, inspirerende historische gebouwen en monumenten als het ware te zien.
Mij lijkt het echt wel interessant om eens te zien. En ik kan best begrijpen dat ze niet overspoeld willen worden met toeristen, maar geen enkele niet-moslim toelaten....? :{
pi_87331477
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mij lijkt het echt wel interessant om eens te zien. En ik kan best begrijpen dat ze niet overspoeld willen worden met toeristen, maar geen enkele niet-moslim toelaten....? :{
Het zijn dan ook hatelijke, bekrompen wetten bedacht door hatelijke, bekrompen mensen in een hatelijk, bekrompen land.
pi_87331492
True
pi_87331513
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het zijn dan ook hatelijke, bekrompen wetten bedacht door hatelijke, bekrompen mensen in een hatelijk, bekrompen land.
EN DUS MOET ER GEEN MOSKEE WORDEN GEBOuwd! W ANT WE zijn het LADN VAN De VRIJEHEID en Die VIRJHEID moeten WE VERDEDIGEN!!!11
pi_87331541
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

EN DUS MOET ER GEEN MOSKEE WORDEN GEBOuwd! W ANT WE zijn het LADN VAN De VRIJEHEID en Die VIRJHEID moeten WE VERDEDIGEN!!!11
Jezelf quoten :')
pi_87332002
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 12:33 schreef Muridae het volgende:
Dat bord heeft een reden.
Mekka kan op momenten namelijk de drukste plek op aarde zijn.
Als moslim zijnde kom je dus ook niet zomaar in Mekka, er worden namelijk jaarlijks maar een klein aantal Visa's uitgegeven voor de diverse landen. Op die manier weten ze zeker dat er alleen pilgrims komen ipv toeristen die kiekjes willen nemen.

Overigens, dat bord is alleen van kracht tijdens de Hajj. Daarnaast kan iedereen zeggen dat hij/zij moslim is en die weg kiezen, er zou dus net zo goed "Pilgrims hier" op het bord kunnen staan.
Het stikt in Mekka overigens vande niet-moslim arbeiders uit India. ;)
Wat gek dat deze onderbouwde reactie geen spotlights krijgt.

Kijk, als ik zo'n bord zie van "Alleen moslims hier" krijg ik ook last van galbulten op mijn rechtvaardigheidsgevoel. Dat soort onderscheid tussen betere mensen en vieze ongelovigen vind ik niet te verteren.

Maar dan blijkt dus dat dit bord vooral bedoeld is om...richting aan te geven ( :o ) en dat er zat ongelovigen in Mekka rondbanjeren en het allemaal dus best meevalt (op de verschrikkelijke regering van SA na en hun niet aflatende drang om van een historische sleutelplaats een zielloze wahhabistische parkeerplaats te maken).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:11:40 #89
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_87332094
quote:

[..]

Lul er nu is niet zo omheen. Wie maakt nou onderscheid?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_87332119
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Alles wat historisch en indrukwekkend is is door de regering daar tegen de vlakte gegooid om verafgoding van alles behalve de Ka'aba tegen te gaan...
In plaats ervan bouwt men titanische gebouwen van belastinggeld. En de familie Bin Laden beheert alles meen ik.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_87332605
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:51 schreef IHVK het volgende:
Wat is de straf eigenlijk?
Doodstraf.
Cool story, Hansel.
pi_87332641
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:26 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Doodstraf.
Echt?
pi_87332698
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:27 schreef IHVK het volgende:

[..]

Echt?
Er is geen vastgelegde straf voor. Het ministerie van religieuze zaken kiest zelf een gepaste straf, en waarschijnlijk wordt op de hand van je status (geld, contacten, religie) bepaald of je er met een waarschuwing of een lijfstraf vanaf komt.

quote:
If a person is caught who is not Muslim and managed to enter Mecca, he
or she will be arrested and held in detention. On extensive
investigation, the Minister of Interior decides the punishment based
on a recommendation of a Shari'a judge. There is no set punishment for
this offense.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste lijkt mij eerder een ongefundeerde mening, maar ik weet ook niet wat de sharia hierover voorschrijft.
Cool story, Hansel.
pi_87332770
Sick :o
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:32:21 #95
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87332787
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:48 schreef fokthesystem het volgende:
Ook niet als lourdes een land zou zijn dat wil dat heel de wereld hun manier van doen en laten moet volgen?
Saudi-Arabië kan schreeuwen wat ze willen. Noord Korea wil ook dat de "verderfelijke kapitalisten" in het westen van de wereld zich onderwerpen aan het Communisme. En het Vaticaan heeft de afgelopen 100 jaar meer gezegd over Joden, homoseksualiteit, abortus, en andere controversiële onderwerpen dan welke hoge imam dan ook.

Tja....

En nee. De Chinezen in Nederland zijn net zo min communistische revolutionairen die Nederland willen omvormen tot een Communistische heilstaat als de moslims in Nederland het land willen omvormen tot een Sharia staat.

En de Jappen in Nederland mogen ook geen clubs opereren waar blanken niet toegestaan zijn, zoals in Japan.

Iedere keer als moslims bekritiseerd worden, dan is het weer van: "Ja maar kijk eens hoe ze in <noem ver land hier> een arme vrouw stenigen, of hoe ze in <noem ander ver land hier> kerken verbieden!"

Kijk naar NEDERLAND, niet naar een achterlijk land als SA of Somalië, of Iran.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87332812
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Saudi-Arabië kan schreeuwen wat ze willen. Noord Korea wil ook dat de "verderfelijke kapitalisten" in het westen van de wereld zich onderwerpen aan het Communisme. En het Vaticaan heeft de afgelopen 100 jaar meer gezegd over Joden, homoseksualiteit, abortus, en andere controversiële onderwerpen dan welke hoge imam dan ook.

[ afbeelding ]

Tja....

En nee. De Chinezen in Nederland zijn net zo min communistische revolutionairen die Nederland willen omvormen tot een Communistische heilstaat als de moslims in Nederland het land willen omvormen tot een Sharia staat.

En de Jappen in Nederland mogen ook geen clubs opereren waar blanken niet toegestaan zijn, zoals in Japan.

Iedere keer als moslims bekritiseerd worden, dan is het weer van: "Ja maar kijk eens hoe ze in <noem ver land hier> een arme vrouw stenigen, of hoe ze in <noem ander ver land hier> kerken verbieden!"

Kijk naar NEDERLAND, niet naar een achterlijk land als SA of Somalië, of Iran.
Eensch
pi_87333337
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:29 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Er is geen vastgelegde straf voor. Het ministerie van religieuze zaken kiest zelf een gepaste straf, en waarschijnlijk wordt op de hand van je status (geld, contacten, religie) bepaald of je er met een waarschuwing of een lijfstraf vanaf komt.
[..]

Dat laatste lijkt mij eerder een ongefundeerde mening, maar ik weet ook niet wat de sharia hierover voorschrijft.
Alleen is de praktijk anders.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87333354
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Alles wat historisch en indrukwekkend is is door de regering daar tegen de vlakte gegooid om verafgoding van alles behalve de Ka'aba tegen te gaan...
In plaats ervan bouwt men titanische gebouwen van belastinggeld. En de familie Bin Laden beheert alles meen ik.
Oliegeld. Je betaalt geen belasting in SA. En de familie Bin Laden beheerst niets. Ze hebben een constructie-bedrijf dat wereldwijd opereert. En historische gebouwen zijn doorgaans niet tegen de grond gegaan om verafgoding van andere zaken tegen te gaan, maar om de moskee in Mekka uit te breiden.

Ik vraag mij soms af hoe je aan dit soort info komt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_87333421
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 19:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alleen is de praktijk anders.
Ligt aan je status denk ik. Als Indiase arbeider zul je misschien wat tikken van de politie krijgen, als westerling wordt je teruggestuurd.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:41:01 #100
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_87335613
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:03 schreef Muridae het volgende:

[..]

Dat is wel waar.
Ja, daarom werken er niet-islamitische mensen uit India achter de balie van de BK in Mekka. :')
Alle bronnen die ik vind als ik heel neutraal zoek op saudi arabia tourist information zeggen anders het tegendeel:

quote:
Travel to Makkah (Mecca) and Medina, the cities where the two holiest mosques of Islam are located, is forbidden to non-Muslims.
bron: http://travel.state.gov/travel/cis_pa_tw/cis/cis_1012.html

quote:
Buses also go to Medina (SR50, five hours, every two hours) and Mecca (SR10, one hour, every hour), though you must be Muslim to travel here.
bron: http://www.lonelyplanet.c(...)t/getting-there-away

quote:
Mecca
The spiritual center of the Islamic world, forbidden to non-Muslims.
bron: http://www.iexplore.com/dmap/Saudi+Arabia/Where+to+Go
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')