abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87301424
De eeuwige strijd gaat weer losbarsten, de een zweert bij Sinterklaas en de andere smacht bij Kerst.

Dus, wat vind jij leuker, Kerst of Sinterklaas?
Ikzelf vind Kerst vele malen leuker, heb een beetje een hekel gekregen aan Sinterklaas, geen idee waarom.
Eens met wat hierboven staat
pi_87301843
Ik vind Kerst het leukst. Je bent dan samen met je familie en vrienden gezellig met een vrolijke kerstboom en versieringen. Tis veel gezelliger met zijn alle cadeautjes openmaken en lekker diners. O+ Sinterklaas vind ik iets minder, tis leuk voor kleine kinderen maar niet voor mij. :{w
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:25:18 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_87301957
Kerst.
Verwarming op 22, hartje winter en misschien wel sneeuw :D
Glühwein, Kerstmarkt in Keulen, bijna jaarwisseling en niets hoeven doen.

Heerlijk.
Je moeder is een hamster
pi_87301982
Kerst.
Maar dan niet om de cadeau's enzo, maar om de geboorte van Onze Verlosser, Jezus Christus, te vieren *O*
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:26:46 #5
118585 Crutch
pi_87302030
:')
Je moeder is een hamster
pi_87302058
Sinterklaas natuurlijk. Kerst is heeft volgens de media die achterlijke Santa Claus wat gewoon een slap aftreksel van Sinterklaas is. Bij mij is Kerst de Bijbelse traditie.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:27:34 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_87302076
Kerst natuurlijk :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:27:37 #8
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_87302081
Allebei niet.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:28:10 #9
118585 Crutch
pi_87302108
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:27 schreef Biogarde het volgende:
Allebei niet.
Wromnie?
Je moeder is een hamster
pi_87302301
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:28 schreef Crutch het volgende:

[..]

Wromnie?
Hij moet zeker gaan werken :')
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:32:33 #11
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_87302315
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:28 schreef Crutch het volgende:

[..]

Wromnie?
Heb op een één of andere manier geen binding (meer) met dergelijke feestdagen. Sowieso helemaal geen feestdagen. Als kind werd ik altijd in de watten gelegd (tot op het bizarre af) en daar ben ik mijn opa's, oma's en ouders dankbaar voor. Maar intussen is de familie dermate uitgedund (helaas gingen ze altijd rond Sinterklaas en/of kerst, ook een ouder) dat het voelt als een moeten en daar heb ik geen zin in. Dus als er gewerkt moet worden, dan bied ik me altijd aan. En dat gaat zo al 10+ jaar.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:34:44 #12
118585 Crutch
pi_87302405
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:32 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Heb op een één of andere manier geen binding (meer) met dergelijke feestdagen. Sowieso helemaal geen feestdagen. Als kind werd ik altijd in de watten gelegd (tot op het bizarre af) en daar ben ik mijn opa's, oma's en ouders dankbaar voor. Maar intussen is de familie dermate uitgedund (helaas gingen ze altijd rond Sinterklaas en/of kerst, ook een ouder) dat het voelt als een moeten en daar heb ik geen zin in. Dus als er gewerkt moet worden, dan bied ik me altijd aan. En dat gaat zo al 10+ jaar.
Hmm, klinkt erg bitter.
Je moeder is een hamster
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:36:03 #13
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_87302481
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:34 schreef Crutch het volgende:

[..]

Hmm, klinkt erg bitter.
Oh, neuh hoor. Maar ik heb er niks meer mee.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:42:18 #14
118585 Crutch
pi_87302827
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:36 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Oh, neuh hoor. Maar ik heb er niks meer mee.
^O^

Ik neem aan dat je de afsluiting van het jaar wel knallend eindigt?
Je moeder is een hamster
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:42:31 #15
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_87302841
Ik heb een hekel aan allebei. Stom gedoe.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:43:36 #16
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_87302900
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:42 schreef Crutch het volgende:

[..]

^O^

Ik neem aan dat je de afsluiting van het jaar wel knallend eindigt?
Si. Veel drank, tietjes en muchos gezelligheid.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:32:46 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_87305677
Sinterklaas *O*

Kerst heb ik minder mee. De kerstman vind ik helemaal wansmaak.
pi_87310157
Kerst!!!
Drie dagen lang lekker eten, drinken, slapen, genieten! Gezellige lichtjes erbij, mooi cadeautje! Jep, heb er al weer zin an!
pi_87321083
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:15 schreef Splutje het volgende:
De eeuwige strijd gaat weer losbarsten, de een zweert bij Sinterklaas en de andere smacht bij Kerst.

Dus, wat vind jij leuker, Kerst of Sinterklaas?
Ikzelf vind Kerst vele malen leuker, heb een beetje een hekel gekregen aan Sinterklaas, geen idee waarom.
wij zijn te oud voor Sint maar Kerst wordt weer als vanouds een uitpakfeest. :Y })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87321112
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:15 schreef Splutje het volgende:
Nee, nee.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 15:51:38 #21
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_87357728
Kerst! Weken van tevoren al het huis in kerststemming maken, bezig met het kerstmenu (meestal met een klein deel van de familie en dan iedereen een gang) en kerstliedjes draaien!
Sint is heel leuk maar wordt nou eenmaal ondergesneeuwd door kerst. Zeker als je geen kleine kids hebt dan speelt het toch wat minder. Daarnaast ben ik niet zo'n grote kruidnoten eter dus ook 'culinair' gezien ga ik voor kerst ;)
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_87359732
Sinterklaas, was dan hebben we de Kerst(vakantie) nog tegoed.
Noot noot.
pi_87377030
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:32 schreef BasEnAad het volgende:
Sinterklaas *O*

Kerst heb ik minder mee. De kerstman vind ik helemaal wansmaak.
Dit ja w/ *O*
  zondag 10 oktober 2010 @ 08:46:47 #24
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_87377045
Sinterklaas...ik woon nu al 13 jaar in Nieuw Zeeland en mis die ouwe rakker nog steeds.
Hier liggen de kerstspullen al weer een maandje in de winkel, NZ gaat helemaal los tijdens de kerstinkopen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_87385251
Sinterklaas natuurlijk!

Bij Sinterklaas maak je gedichten, lekker gezellig die oude cd van kinderkoortjes opzetten, schoentje zetten en surprises maken op school. Thuis deden we nooit aan surprises, ook omdat we niet zo goed zijn in knutselen.

Kerst is bij ons gewoon kerstkoekjes kopen en een kerstboom, Schwarzenegger (Jingle all the way) opzetten, maar meer ook niet. Misschien komt het door die slechte Amerikaanse sfeer die er omheen hangt, en het kerstinkopen doen, waar ik zo'n hekel aan heb.
pi_87405933
Sinterklaas, want pepernoten en eventueel een excuus om creatief te zijn met surprises mocht iemand daar zin in hebben.
Maar ik kan ze beiden gerust missen, zo leuk is die geforceerde gezelligheid nou ook weer niet.
pi_87406967
Ze moeten die hele decembermaand van de kalender schrappen!
Het is donker en koud, ellendig en opgedrongen.
Er branden veel lichtjes, maar niet in mij.
Ik weet niet wat het is, misschien omdat ik alleen ben?
Ben al voor de tweede keer na kerst compleet ingestort, met afgelopen kerst dieptepunt.
Begon pas weer mens te worden toen de zon weer ging schijnen.
Dus doe me een lol, laat de Sint lekker in Spanje blijven.
Geef de kerstman levenslange detentie en regel een verbod op vuurwerk en oliebollen.
En ja leuk, we zetten de radio even aan: Wham, John Lennon, Jona Lewie en Band Aid.
En dat 20 keer per dag!
;( Is er dan echt niets nieuws na 30 jaar?

Ik haat december. :(

Edit>> Er zit een diepere betekenis achter mijn signature ja.
Jiskefet liet heel mooi zien hoe vreselijk Sinterklaas is. :P
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
pi_87455198
Ik vind de hele decembermaand geweldig O+

Ik begin zo rond november de feestkriebels te krijgen, kijk altijd naar de intocht van de goede sint en zet nog steeds mijn schoen O+ Lootjes trekken doen we ook, cadeautjes kopen voor iedereen, gedichtjes schrijven... Dan op 5 december pakjesavond vieren met de familie (gezin + 2 ooms met vrouwen en kids). Daarna nog een avond pakjesavond maar dan met het sinterklaasspel, weer met het gezin + een andere oom. Heerlijk warme chocomelk drinken, pepernoten en chocoladeletters eten en cadeautjes uitpakken!

En dan Kerst! Altijd weer druk met inkopen doen, kerstboom kopen, het hele huis versieren en uitgebreid eten koken en hapjes maken, dan op kerstavond na de mis (waar ik helaas al een paar jaar niet meer heenga) de hapjes eten voor de kachel en een leuke film kijken. Volgende dag vaak een uitgebreide kerstbrunch met de hele familie, en tweede kerstdag meestal lekker relaxen met het gezin, beetje wandelen, boekje lezen, filmpje kijken en voor de kachel zitten O+

En dan heb je nog heerlijk een paar dagen vrij en dan oliebollen bakken voor de hele familie, opnieuw druk met hapjes maken, vuurwerk aanschaffen en knus en knallend het nieuwe jaar in!

Ja, december is voor mij gezelligheid, kneuterigheid en gewoon heel veel liefde en plezier O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_87460603
Ik kan en wil niet kiezen :P Beiden worden uitgebreid gevierd in onze familie.
pi_87460667
Kerst :) maar over een aantal jaar zal ik toch met mijn familie sinterklaas moeten vieren, want in januari word ik oom :Y Maar ja.. daar gaat dit topic niet over :P
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_87460686
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:41 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik vind de hele decembermaand geweldig O+

Ik begin zo rond november de feestkriebels te krijgen, kijk altijd naar de intocht van de goede sint en zet nog steeds mijn schoen O+ Lootjes trekken doen we ook, cadeautjes kopen voor iedereen, gedichtjes schrijven... Dan op 5 december pakjesavond vieren met de familie (gezin + 2 ooms met vrouwen en kids). Daarna nog een avond pakjesavond maar dan met het sinterklaasspel, weer met het gezin + een andere oom. Heerlijk warme chocomelk drinken, pepernoten en chocoladeletters eten en cadeautjes uitpakken!

En dan Kerst! Altijd weer druk met inkopen doen, kerstboom kopen, het hele huis versieren en uitgebreid eten koken en hapjes maken, dan op kerstavond na de mis (waar ik helaas al een paar jaar niet meer heenga) de hapjes eten voor de kachel en een leuke film kijken. Volgende dag vaak een uitgebreide kerstbrunch met de hele familie, en tweede kerstdag meestal lekker relaxen met het gezin, beetje wandelen, boekje lezen, filmpje kijken en voor de kachel zitten O+

En dan heb je nog heerlijk een paar dagen vrij en dan oliebollen bakken voor de hele familie, opnieuw druk met hapjes maken, vuurwerk aanschaffen en knus en knallend het nieuwe jaar in!

Ja, december is voor mij gezelligheid, kneuterigheid en gewoon heel veel liefde en plezier O+
Wel tof dat jullie zo enorm origineel zijn!
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:20:54 #32
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_87460713
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:20 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

_O- :D
pi_87464261
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:20 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er een originaliteitsprijs uitgereikt werd? :?

Ik ben nou eenmaal wat ouderwets ingesteld en een fan van tradities. En ik zie de toegevoegde waarde niet van almaar iets nieuws en origineels doen terwijl we het eigenlijk al op de voor ons meest leuke manier vieren, waar iedereen zich fijn bij voelt :) Veranderen alleen maar om het veranderen of om anders te zijn is niet mijn ding :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:33:49 #34
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_87470508
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 17:56 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]
Ik ben nou eenmaal wat ouderwets ingesteld en een fan van tradities.
^O^
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_87473662
Kerst!

Sinterklaas doen we hier thuis niet echt iets mee, misschien dat ik er dit jaar maar verandering in moet gaan brengen! >:)
pi_87473842
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:25 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Kerst.
Maar dan niet om de cadeau's enzo, maar om de geboorte van Onze Verlosser, Jezus Christus, te vieren *O*
:') ___!
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:43:50 #37
3185 Adelante
To let it go now
pi_87473915
Kerst vanwege de authenticiteit, met name kerstavond O+
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:56:52 #38
282339 Xantalien
Høken, kreng.
pi_87474731
Kerst. Absoluut. 's Avonds met je warme chocolademelk tegen de verwarming naast de kerstboom tv kijken. O+ Misschien dat dit jaar wel wat anders is dan vorig jaaaar. O+
-EDIT-
Ik heb mede dankzij school een hekel gekregen aan sinterklaas. Kutfeest waar leerlingen voor schut worden gezet. Jippie, sinterklaas.
Bi-j mien achter 't huus steet een Amerikaanse slee,
Bi-j de aanschaf mos ik erg diep in de portomonee.
't Is een 8-cilinder met veel chroom en een linnen kap,
Ik hol 'm moeilijk in toom as ik 'm op zien donder trap.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:57:19 #39
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_87474770
Geen van beiden maar gezien de kindergezichtjes Sinterklaas
Be dance |Be real| Be You
pi_87476677
Halloewien, mag dat ook? Lieftallige kindertjes het kankerzuur laten schrikken met slachtafval.
Dit, dus.
pi_87498581
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:25 schreef Crutch het volgende:
Kerst.
Verwarming op 22, hartje winter en misschien wel sneeuw :D
Glühwein, Kerstmarkt in Keulen, bijna jaarwisseling en niets hoeven doen.

Heerlijk.
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:22 schreef koekii het volgende:
Ik vind Kerst het leukst. Je bent dan samen met je familie en vrienden gezellig met een vrolijke kerstboom en versieringen. Tis veel gezelliger met zijn alle cadeautjes openmaken en lekker diners. O+ Sinterklaas vind ik iets minder, tis leuk voor kleine kinderen maar niet voor mij. :{w
idd ^O^

voor mij ook kerst! lekker lootjes trekken, met het hele gezin gezellig samen zijn O+ c_/
~ Bonito La Risa ~
pi_87513390
*O* Sinterklaas *O*

_O_ PakjesAvond _O_

-O- Kerstman -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')