Heb op een één of andere manier geen binding (meer) met dergelijke feestdagen. Sowieso helemaal geen feestdagen. Als kind werd ik altijd in de watten gelegd (tot op het bizarre af) en daar ben ik mijn opa's, oma's en ouders dankbaar voor. Maar intussen is de familie dermate uitgedund (helaas gingen ze altijd rond Sinterklaas en/of kerst, ook een ouder) dat het voelt als een moeten en daar heb ik geen zin in. Dus als er gewerkt moet worden, dan bied ik me altijd aan. En dat gaat zo al 10+ jaar.quote:
Hmm, klinkt erg bitter.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:32 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Heb op een één of andere manier geen binding (meer) met dergelijke feestdagen. Sowieso helemaal geen feestdagen. Als kind werd ik altijd in de watten gelegd (tot op het bizarre af) en daar ben ik mijn opa's, oma's en ouders dankbaar voor. Maar intussen is de familie dermate uitgedund (helaas gingen ze altijd rond Sinterklaas en/of kerst, ook een ouder) dat het voelt als een moeten en daar heb ik geen zin in. Dus als er gewerkt moet worden, dan bied ik me altijd aan. En dat gaat zo al 10+ jaar.
Oh, neuh hoor. Maar ik heb er niks meer mee.quote:
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:36 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Oh, neuh hoor. Maar ik heb er niks meer mee.
Si. Veel drank, tietjes en muchos gezelligheid.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:42 schreef Crutch het volgende:
[..]
![]()
Ik neem aan dat je de afsluiting van het jaar wel knallend eindigt?
wij zijn te oud voor Sint maar Kerst wordt weer als vanouds een uitpakfeest.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:15 schreef Splutje het volgende:
De eeuwige strijd gaat weer losbarsten, de een zweert bij Sinterklaas en de andere smacht bij Kerst.
Dus, wat vind jij leuker, Kerst of Sinterklaas?
Ikzelf vind Kerst vele malen leuker, heb een beetje een hekel gekregen aan Sinterklaas, geen idee waarom.
Nee, nee.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:15 schreef Splutje het volgende:
De eeuwige strijd gaat weer losbarsten, de een zweert bij Sinterklaas en de andere smacht bij Kerst.
Dit jaquote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:32 schreef BasEnAad het volgende:
Sinterklaas![]()
Kerst heb ik minder mee. De kerstman vind ik helemaal wansmaak.
Wel tof dat jullie zo enorm origineel zijn!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:41 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik vind de hele decembermaand geweldig![]()
Ik begin zo rond november de feestkriebels te krijgen, kijk altijd naar de intocht van de goede sint en zet nog steeds mijn schoenLootjes trekken doen we ook, cadeautjes kopen voor iedereen, gedichtjes schrijven... Dan op 5 december pakjesavond vieren met de familie (gezin + 2 ooms met vrouwen en kids). Daarna nog een avond pakjesavond maar dan met het sinterklaasspel, weer met het gezin + een andere oom. Heerlijk warme chocomelk drinken, pepernoten en chocoladeletters eten en cadeautjes uitpakken!
En dan Kerst! Altijd weer druk met inkopen doen, kerstboom kopen, het hele huis versieren en uitgebreid eten koken en hapjes maken, dan op kerstavond na de mis (waar ik helaas al een paar jaar niet meer heenga) de hapjes eten voor de kachel en een leuke film kijken. Volgende dag vaak een uitgebreide kerstbrunch met de hele familie, en tweede kerstdag meestal lekker relaxen met het gezin, beetje wandelen, boekje lezen, filmpje kijken en voor de kachel zitten![]()
En dan heb je nog heerlijk een paar dagen vrij en dan oliebollen bakken voor de hele familie, opnieuw druk met hapjes maken, vuurwerk aanschaffen en knus en knallend het nieuwe jaar in!
Ja, december is voor mij gezelligheid, kneuterigheid en gewoon heel veel liefde en plezier
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:20 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Wel tof dat jullie zo enorm origineel zijn!
Ik wist niet dat er een originaliteitsprijs uitgereikt werd?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:20 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Wel tof dat jullie zo enorm origineel zijn!
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:56 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik ben nou eenmaal wat ouderwets ingesteld en een fan van tradities.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:25 schreef Your_mother_in_law het volgende:
Kerst.
Maar dan niet om de cadeau's enzo, maar om de geboorte van Onze Verlosser, Jezus Christus, te vieren
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:25 schreef Crutch het volgende:
Kerst.
Verwarming op 22, hartje winter en misschien wel sneeuw
Glühwein, Kerstmarkt in Keulen, bijna jaarwisseling en niets hoeven doen.
Heerlijk.
iddquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:22 schreef koekii het volgende:
Ik vind Kerst het leukst. Je bent dan samen met je familie en vrienden gezellig met een vrolijke kerstboom en versieringen. Tis veel gezelliger met zijn alle cadeautjes openmaken en lekker diners.Sinterklaas vind ik iets minder, tis leuk voor kleine kinderen maar niet voor mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |