Kom op.. Ik las hier eerder vandaag ergens dat er in Nederland jaarlijks 1600 zelfmoorden zijn. Ik hoor niet elke dag een keer of vier over een gezinsdrama, dus verhoudingsgewijs zal het allemaal wel meevallen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:31 schreef Nachtjager het volgende:
Geen gezinsdrama deze keer.
Isa en kind hebben geluk gehad.
troll en niet voedenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Kom op.. Ik las hier eerder vandaag ergens dat er in Nederland jaarlijks 1600 zelfmoorden zijn. Ik hoor niet elke dag een keer of vier over een gezinsdrama, dus verhoudingsgewijs zal het allemaal wel meevallen.
En 'geluk gehad' is een wat ongelukkige woordkeuze in deze.
In een zware depressie raak je je hele zijn kwijt. In wezen verlies je dan ook een dierbare: jezelf.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:34 schreef iwanttobelieve het volgende:
En daarbij iemand in je omgeving verliezen doet echt veel meer pijn dan welke depressie dan ook, depressief zijn is daar niet mee te vergelijken. Ze hebben tegenwoordig ook behandeling met electroden in je brein, als je het verdriet van het verliezen van een naaste (en voordat je het zegt ja ik weet ook hoe dat is) weg kan nemen met een electische prikkel dan ben ik het met je eensOok al ben je depressief, je weet dan ook dat je niet eens met die gevolgen(dat je je gezin dit aandoet) meer hoeft te leven. Dus dat maakt het alleen maar erger dan het al was....
Dat weet je toch niet?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:34 schreef iwanttobelieve het volgende:
En daarbij iemand in je omgeving verliezen doet echt veel meer pijn dan welke depressie dan ook
Je kunt een rouwproces sowieso niet vergelijken met zijn ziekte depressie en daarnaast verschilt de ernstigheid enorm per persoon.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:34 schreef iwanttobelieve het volgende:
En daarbij iemand in je omgeving verliezen doet echt veel meer pijn dan welke depressie dan ook, depressief zijn is daar niet mee te vergelijken.
Oh sorry, deze troll kende ik nog niet.quote:
Elk mens zit anders in elkaar en een dergelijke vergelijking is gewoon zinloos. Vanuit het perspectief van die persoon waar jij het over hebt is het wel begrijpelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:35 schreef yvonne het volgende:
En dan kom je thuis van je werk waar je tot laat hebt zitten praten met iemand niet zo gek veel ouder dan Antonie die een agressieve spierziekte heeft met als prognose de dood door verstikking.
"kijk dan laffe lul, ik wíl leven en mag niet..."
Dan hoef je toch écht geen gesprek te voeren hoe het bij zo'n iemand van binnen eruit ziet.
Moeilijk...
Ja, zelfde ervaring. Mijn broertje is overleden aan kanker en die wilde ook zo graag leven. Het is niet eerlijk verdeeld. Maar het maakt me wel mens. We gaan allemaal dood. Laten we genieten van ons leven en goeddoen voor anderen. Dat is de les die ik eruit geleerd heb.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:35 schreef yvonne het volgende:
En dan kom je thuis van je werk waar je tot laat hebt zitten praten met iemand niet zo gek veel ouder dan Antonie die een agressieve spierziekte heeft met als prognose de dood door verstikking.
"kijk dan laffe lul, ik wíl leven en mag niet..."
Dan hoef je toch écht geen gesprek te voeren hoe het bij zo'n iemand van binnen eruit ziet.
Moeilijk...
De zelfmoord discussie wordt weer gevoerd, dat is het enige "voordeel"quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:38 schreef Hathor het volgende:
Hij krijgt nu meer aandacht dan ie in zijn gehele carriere heeft gehad, dat dan weer wel. Een acteur die leefde van wat shnabbels toegeworpen door ome Albert, die verder nergens aan de bak kwam en het niveau van GTST nooit ontstegen is, het ook nog eens nodig vond om te gaan zingen terwijl ook daar het talent voor ontbrak, en verder maar wat aanmodderde met een snuifje hier en een pilletje daar.
Buitengewoon triest voor de nabestaanden, maar ik geloof nou niet bepaald dat er een grootheid van ons heen is gegaan.
Ik ook niet. zo lees ik het alleenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh sorry, deze troll kende ik nog niet.
Het is maar wat je voordeel noemt, het is namelijk een eindeloze discussie.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:40 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
De zelfmoord discussie wordt weer gevoerd, dat is het enige "voordeel"
Yep, zelde rugzak hier, Ik hoop alleen dat velen willen inzien dat zelfmoord een dodelijke "hersen" (ziel) ziekte is.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, zelfde ervaring. Mijn broertje is overleden aan kanker en die wilde ook zo graag leven. Het is niet eerlijk verdeeld. Maar het maakt me wel mens. We gaan allemaal dood. Laten we genieten van ons leven en goeddoen voor anderen. Dat is de les die ik eruit geleerd heb.
Ook al blijft het moeilijk en niet te begrijpen.
Ach ja, recht op zelfbeschikking enzo bedoel je?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is maar wat je voordeel noemt, het is namelijk een eindeloze discussie.
Ja zoals zovaak. Er wordt nu wel weer over gepraat maar voordeel is geen goede woordkeuze.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is maar wat je voordeel noemt, het is namelijk een eindeloze discussie.
Nee, ik bedoel precies wat er staat.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach ja, recht op zelfbeschikking enzo bedoel je?
Ja. Vind dat mensen er soms wel makkelijk over oordelen omdat het geen 'zichtbare' ziekte is zoals kanker.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:43 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Yep, zelde rugzak hier, Ik hoop alleen dat velen willen inzien dat zelfmoord een dodelijke "hersen" (ziel) ziekte is.
"nabestaanden laat je er mee achter, egoïst" is zo makkelijk en pijnlijk. Snap dat niet.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Vind dat mensen er soms wel makkelijk over oordelen omdat het geen 'zichtbare' ziekte is zoals kanker.
Je verliest een dierbare dus de wond blijft, maar je kan je leven wel weer oppakken, toch?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:46 schreef Strani het volgende:
Ik word altijd erg moe van mensen die een zelfmoord direct bestempelen als egoistisch, en het als een verschrikkelijke daad zien tegenover de partner en eventuele kinderen.
Ik ben zo iemand die als kind een ouder verloor aan zelfmoord maar heb me nooit 'slachtoffer' gevoeld. De ene situatie is de andere niet en men moet niet altijd meningen willen hebben over iets waar ze de achtergrond niet van weten.
Het is erg triest voor zowel Antonie als voor de familie en ik hoop voor zijn vrouw en kinderen dat ze er uiteindelijk vrede mee kunnen hebben.
Absoluut. Bovendien is het als familie ook heel zwaar om met iemand te leven die zo depressief kan zijn en (blijkbaar) zelfmoordneigingen had. Er is geen 'makkelijke oplossing' in zo'n geval.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:50 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Je verliest een dierbare dus de wond blijft, maar je kan je leven wel weer oppakken, toch?
Toen ik die kop vandaag zag dacht ik toch echt wel aan iets anders dan zelfmoord. En volgens mij ben ik daar niet de enige mee. Anyway, verder interesseert het me niet zo heel erg. Hij zal wel iets gehad hebben waardoor hij dacht dat het een oplossing was of zo. Ik begrijp dat niet, het gaat me verder ook niet aan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Overleden dekt toch wel de lading?
Ja, en wellicht heel hard, iemand hebben met een kanker ziekbed is ook heel zwaar, dan leef je naar de dood. Voor iemand met een "Kamerling depressie" geldt hetzelfde.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 00:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Absoluut. Bovendien is het als familie ook heel zwaar om met iemand te leven die zo depressief kan zijn en (blijkbaar) zelfmoordneigingen had. Er is geen 'makkelijke oplossing' in zo'n geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |