abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:33:27 #51
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_87310288
Voor mezelf houdt ik het maar op de pillen. Een betere gedachte. Heb zelf in de nabijheid 3 zelfdodingen meegemaakt 1 trein en 2 verhanging. Denk dan liever aan een slapend uitziend iemand.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_87310322
En daarbij iemand in je omgeving verliezen doet echt veel meer pijn dan welke depressie dan ook, depressief zijn is daar niet mee te vergelijken. Ze hebben tegenwoordig ook behandeling met electroden in je brein, als je het verdriet van het verliezen van een naaste (en voordat je het zegt ja ik weet ook hoe dat is) weg kan nemen met een electische prikkel dan ben ik het met je eens :{ Ook al ben je depressief, je weet dan ook dat je niet eens met die gevolgen(dat je je gezin dit aandoet) meer hoeft te leven. Dus dat maakt het alleen maar erger dan het al was....
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:35:05 #53
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_87310330
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:31 schreef Nachtjager het volgende:
Geen gezinsdrama deze keer.
Isa en kind hebben geluk gehad.
Kom op.. Ik las hier eerder vandaag ergens dat er in Nederland jaarlijks 1600 zelfmoorden zijn. Ik hoor niet elke dag een keer of vier over een gezinsdrama, dus verhoudingsgewijs zal het allemaal wel meevallen.

En 'geluk gehad' is een wat ongelukkige woordkeuze in deze.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Admin vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:35:31 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_87310347
En dan kom je thuis van je werk waar je tot laat hebt zitten praten met iemand niet zo gek veel ouder dan Antonie die een agressieve spierziekte heeft met als prognose de dood door verstikking.
"kijk dan laffe lul, ik wíl leven en mag niet..."
Dan hoef je toch écht geen gesprek te voeren hoe het bij zo'n iemand van binnen eruit ziet.

Moeilijk...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_87310374
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:35 schreef Strani het volgende:

[..]

Kom op.. Ik las hier eerder vandaag ergens dat er in Nederland jaarlijks 1600 zelfmoorden zijn. Ik hoor niet elke dag een keer of vier over een gezinsdrama, dus verhoudingsgewijs zal het allemaal wel meevallen.

En 'geluk gehad' is een wat ongelukkige woordkeuze in deze.
troll en niet voeden
pi_87310379
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:34 schreef iwanttobelieve het volgende:
En daarbij iemand in je omgeving verliezen doet echt veel meer pijn dan welke depressie dan ook, depressief zijn is daar niet mee te vergelijken. Ze hebben tegenwoordig ook behandeling met electroden in je brein, als je het verdriet van het verliezen van een naaste (en voordat je het zegt ja ik weet ook hoe dat is) weg kan nemen met een electische prikkel dan ben ik het met je eens :{ Ook al ben je depressief, je weet dan ook dat je niet eens met die gevolgen(dat je je gezin dit aandoet) meer hoeft te leven. Dus dat maakt het alleen maar erger dan het al was....
In een zware depressie raak je je hele zijn kwijt. In wezen verlies je dan ook een dierbare: jezelf.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87310393
quote:
En daarbij iemand in je omgeving verliezen doet echt veel meer pijn dan welke depressie dan ook
Dat weet je toch niet?
Geen controle meer hebben over je ik (=EGO)...

Een dierbare onterecht verliezen= een hell, maar jezelf verliezen ook. Ik snap echt niet waarom je/er daar onderscheid in maakt...

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2010 00:39:38 ]
pi_87310407
Hij krijgt nu meer aandacht dan ie in zijn gehele carriere heeft gehad, dat dan weer wel. Een acteur die leefde van wat shnabbels toegeworpen door ome Albert, die verder nergens aan de bak kwam en het niveau van GTST nooit ontstegen is, het ook nog eens nodig vond om te gaan zingen terwijl ook daar het talent voor ontbrak, en verder maar wat aanmodderde met een snuifje hier en een pilletje daar.

Buitengewoon triest voor de nabestaanden, maar ik geloof nou niet bepaald dat er een grootheid van ons heen is gegaan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_87310424
quote:
En daarbij iemand in je omgeving verliezen doet echt veel meer pijn dan welke depressie dan ook, depressief zijn is daar niet mee te vergelijken.
Je kunt een rouwproces sowieso niet vergelijken met zijn ziekte depressie en daarnaast verschilt de ernstigheid enorm per persoon.

Hoe denk jij nou te kunnen beoordelen hoe 'erg' zijn lijden was tov iemand die een dierbare verliest?
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:39:54 #60
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_87310450
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:36 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

troll en niet voeden
Oh sorry, deze troll kende ik nog niet.

quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:35 schreef yvonne het volgende:
En dan kom je thuis van je werk waar je tot laat hebt zitten praten met iemand niet zo gek veel ouder dan Antonie die een agressieve spierziekte heeft met als prognose de dood door verstikking.
Dan hoef je toch écht geen gesprek te voeren hoe het bij zo'n iemand van binnen eruit ziet.

Moeilijk...
Elk mens zit anders in elkaar en een dergelijke vergelijking is gewoon zinloos. Vanuit het perspectief van die persoon waar jij het over hebt is het wel begrijpelijk natuurlijk.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:40:01 #61
236264 crew  capricia
pi_87310452
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:35 schreef yvonne het volgende:

Moeilijk...
Ja, zelfde ervaring. Mijn broertje is overleden aan kanker en die wilde ook zo graag leven. Het is niet eerlijk verdeeld. Maar het maakt me wel mens. We gaan allemaal dood. Laten we genieten van ons leven en goeddoen voor anderen. Dat is de les die ik eruit geleerd heb.
Ook al blijft het moeilijk en niet te begrijpen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87310470
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:38 schreef Hathor het volgende:
Hij krijgt nu meer aandacht dan ie in zijn gehele carriere heeft gehad, dat dan weer wel. Een acteur die leefde van wat shnabbels toegeworpen door ome Albert, die verder nergens aan de bak kwam en het niveau van GTST nooit ontstegen is, het ook nog eens nodig vond om te gaan zingen terwijl ook daar het talent voor ontbrak, en verder maar wat aanmodderde met een snuifje hier en een pilletje daar.

Buitengewoon triest voor de nabestaanden, maar ik geloof nou niet bepaald dat er een grootheid van ons heen is gegaan.
De zelfmoord discussie wordt weer gevoerd, dat is het enige "voordeel"
pi_87310484
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:39 schreef Strani het volgende:

[..]

Oh sorry, deze troll kende ik nog niet.

Ik ook niet. zo lees ik het alleen :P
pi_87310504
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:40 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

De zelfmoord discussie wordt weer gevoerd, dat is het enige "voordeel"
Het is maar wat je voordeel noemt, het is namelijk een eindeloze discussie.
pi_87310528
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, zelfde ervaring. Mijn broertje is overleden aan kanker en die wilde ook zo graag leven. Het is niet eerlijk verdeeld. Maar het maakt me wel mens. We gaan allemaal dood. Laten we genieten van ons leven en goeddoen voor anderen. Dat is de les die ik eruit geleerd heb.
Ook al blijft het moeilijk en niet te begrijpen.
Yep, zelde rugzak hier, Ik hoop alleen dat velen willen inzien dat zelfmoord een dodelijke "hersen" (ziel) ziekte is.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:43:48 #66
236264 crew  capricia
pi_87310538
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach ja, recht op zelfbeschikking enzo bedoel je?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87310552
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja zoals zovaak. Er wordt nu wel weer over gepraat maar voordeel is geen goede woordkeuze.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2010 00:44:33 ]
pi_87310568
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Ach ja, recht op zelfbeschikking enzo bedoel je?
Nee, ik bedoel precies wat er staat.
  Moderator vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:44:54 #69
236264 crew  capricia
pi_87310569
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:43 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Yep, zelde rugzak hier, Ik hoop alleen dat velen willen inzien dat zelfmoord een dodelijke "hersen" (ziel) ziekte is.
Ja. Vind dat mensen er soms wel makkelijk over oordelen omdat het geen 'zichtbare' ziekte is zoals kanker.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87310593
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Vind dat mensen er soms wel makkelijk over oordelen omdat het geen 'zichtbare' ziekte is zoals kanker.
"nabestaanden laat je er mee achter, egoïst" is zo makkelijk en pijnlijk. Snap dat niet.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:46:52 #71
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_87310602
Ik word altijd erg moe van mensen die een zelfmoord direct bestempelen als egoistisch, en het als een verschrikkelijke daad zien tegenover de partner en eventuele kinderen.

Ik ben zo iemand die als kind een ouder verloor aan zelfmoord maar heb me nooit 'slachtoffer' gevoeld. De ene situatie is de andere niet en men moet niet altijd meningen willen hebben over iets waar ze de achtergrond niet van weten.

Het is erg triest voor zowel Antonie als voor de familie en ik hoop voor zijn vrouw en kinderen dat ze er uiteindelijk vrede mee kunnen hebben.
pi_87310669
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:46 schreef Strani het volgende:
Ik word altijd erg moe van mensen die een zelfmoord direct bestempelen als egoistisch, en het als een verschrikkelijke daad zien tegenover de partner en eventuele kinderen.

Ik ben zo iemand die als kind een ouder verloor aan zelfmoord maar heb me nooit 'slachtoffer' gevoeld. De ene situatie is de andere niet en men moet niet altijd meningen willen hebben over iets waar ze de achtergrond niet van weten.

Het is erg triest voor zowel Antonie als voor de familie en ik hoop voor zijn vrouw en kinderen dat ze er uiteindelijk vrede mee kunnen hebben.
Je verliest een dierbare dus de wond blijft, maar je kan je leven wel weer oppakken, toch?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:51:53 #73
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_87310704
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:50 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Je verliest een dierbare dus de wond blijft, maar je kan je leven wel weer oppakken, toch?
Absoluut. Bovendien is het als familie ook heel zwaar om met iemand te leven die zo depressief kan zijn en (blijkbaar) zelfmoordneigingen had. Er is geen 'makkelijke oplossing' in zo'n geval.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:53:10 #74
1234 HiZ
Istanbullu
pi_87310734
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Overleden dekt toch wel de lading?
Toen ik die kop vandaag zag dacht ik toch echt wel aan iets anders dan zelfmoord. En volgens mij ben ik daar niet de enige mee. Anyway, verder interesseert het me niet zo heel erg. Hij zal wel iets gehad hebben waardoor hij dacht dat het een oplossing was of zo. Ik begrijp dat niet, het gaat me verder ook niet aan.
pi_87310772
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:51 schreef Strani het volgende:

[..]

Absoluut. Bovendien is het als familie ook heel zwaar om met iemand te leven die zo depressief kan zijn en (blijkbaar) zelfmoordneigingen had. Er is geen 'makkelijke oplossing' in zo'n geval.
Ja, en wellicht heel hard, iemand hebben met een kanker ziekbed is ook heel zwaar, dan leef je naar de dood. Voor iemand met een "Kamerling depressie" geldt hetzelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')