abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:46:56 #126
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_96945874
Kan je mooi ook meteen weer het hout van de goten en raampartijen weer wit schilderen ipv dat groen wat er nu op zit. :)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_96962709
En misschien kun je vragen wat dat gat in de kelder is

Mooie keuken trouwens...
pi_97503531
quote:
16s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:39 schreef SunshineEva het volgende:
En misschien kun je vragen wat dat gat in de kelder is

Mooie keuken trouwens...
Dank je :)

En het gat in de kelder bleek voor de originele verwarmingsketel te zijn. Het blijkt dat het huis warme lucht verwarming had oorspronkelijk. Dit verklaart dan ook waarom ik hier en daar rechthoekige uitsparingen tegenkwam in muren en vloeren.

Maar goed, we zitten hier natuurlijk niet stil. De afbouw fase is nog steeds in volle gang (zal nog wel even duren). Maar het schiet steeds meer op en het moment om daadwerkelijk alle meubels weer terug te kunnen zetten komt steeds dichterbij.

Alle plinten heb ik nu op maat gezaagd en in de juiste verstekken gezaagd. Hier en daar zijn we ook al aan het aflakken, alles wordt hoogglans wit.

Om de deuren heen komt ook een sierlijst. Om een mooie aansluiting op de vloerplint te krijgen heb ik neuten gemaakt. Ze staan nu in de grondverf maar moeten nog vast :)

De lijst om de deuren en ramen ga ik pas plaatsen als de deurkozijnen geschuurd en gegrond zijn. Ook willen we nog nieuwe deuren en hiervoor moet misschien nog wat worden aangepast aan het kozijn (authentieke scharnieren gezocht) :) Dus voor nu de neuten nog in de hoogglans en met wat polymax vastzetten.

In de erker loopt alles nu ook rond, speakersnoer ligt achter de plint.

De glas-in-lood raampjes heb ik er nu uitgehaald. Deze worden hersteld, in dubbel glas geplaatst en vervolgens komt er een nieuw raam omheen. De komende weken kijken we dus uit op een paar mooie stukjes hout :(

Eén van de vensterbanken met kozijn staat nu in de eerste laag lak. Ook hier komt nog een sierlijst omheen, deze wel zonder neuten (het kan ook té :P )

Al met al ben ik zeer tevreden over de combinatie van vensterbank-plint-wcd. Het heeft dezelfde stijl, kleur en glans en zo wordt het echt een geheel.

Ik realiseer me dat ik voornamelijk detail opnames maak, dus volgende keer wat meer panorama's :)

todo:
- alle plinten nog vastzetten (polymax _O_)
- alle naden dichtkitten
- vloer nog een keer oliëen
- schuren tot in de eeuwigheid
- speciale ik-ga-de-hoek-om neuten voor een apart detail bij de tuindeuren fabriceren
- nieuwe deuren
- enz. enz. enz.
- de rest van het huis
met een koekje
pi_97503749
En, gewoon omdat ik er zo blij van word, nog een foto van hoe het was.

Ik merk namelijk dat als je een project voornamelijk alléén doet dat je makkelijk vergeet hoe het was omdat je er steeds bovenop zit met je neus. Om jezelf te blijven motiveren moet je dus soms even terugkijken naar waar je vandaan komt :)
met een koekje
pi_97507682
Ziet er goed uit hoor! Knap gedaan.

Laatst was ik bij www.leys.nl (de winkel dan) om een nieuwe brievenbus te halen, en vroeg ik ook even naar scharnieren, nou ze hebben daar mappen vol met scharnieren, dus wie weet zit er ook wat voor jou tussen? Niet geschoten is altijd mis...
pi_97516780
Leuk huis!! Ook leuk om te zien hoe jullie het aan het verbouwen zijn.

Zelf zijn we ook bezig met een jaren 30 huis. Als het goed is, komt eind juni de keuken. Nou zagen we dat jullie hele leuke krukjes hadden, dus we vroegen ons af waar jullie die gekocht hadden??

(en ja: dit is de enige reden waarom ik me geregistreerd heb...)
pi_97520556
De krukjes hebben we gevonden in een keukenzaak, die hadden geen idee waar ze vandaan kwamen. Voor ons was dat dus ook een zoektocht.
Het krukje heet 'ciao' op de onderkant staat www.softline-allkit.com. ontwerper is Erik bjornsen.

Google op ciao krukje dan vind je 'm wel. Kijk ook op marktplaats want ze zijn redelijk prijzig.
met een koekje
pi_97613236
Bedankt voor je tip, de vestigingen zitten alleen aan de andere kant van het land helaas, zal de webshop eens uitpluizen :)

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:28 schreef JohnB52 het volgende:
Ziet er goed uit hoor! Knap gedaan.

Laatst was ik bij www.leys.nl (de winkel dan) om een nieuwe brievenbus te halen, en vroeg ik ook even naar scharnieren, nou ze hebben daar mappen vol met scharnieren, dus wie weet zit er ook wat voor jou tussen? Niet geschoten is altijd mis...
met een koekje
  donderdag 2 juni 2011 @ 10:57:02 #134
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_97614379
Wat een prachtig huis en wat een klus ademloos alles gelezen.
Leuk ook de foto`s van voor en na en die keuken schitterend, ik blijf jullie volgen Familie Koffielepel ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_97614573
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 09:56 schreef koffielepel het volgende:
Bedankt voor je tip, de vestigingen zitten alleen aan de andere kant van het land helaas, zal de webshop eens uitpluizen :)

[..]

Wellicht als je n mailtje stuurt met een foto vd scharnieren, en een paar afmetingen, dat hun voor je gaan zoeken ^O^
pi_97736719
Tijd voor een update. De afbouw vordert gestaag en langzamerhand komen er steeds meer kleine dingetjes af.

Eén van de punten was de houten vloer bij de tuindeuren. Hier waren de veren en ondervloer nog in het zicht.

Om een uniform geheel te krijgen he ik van een overtollig vloerdeel de eiken toplaag afgehaald en een strook van 3 cm gemaakt. Beetje poly-max en drogen maar :) (let ook op de pbm, veiligheid voor alles :) )

Hetzelfde systeem ook bij de inbouwkast. Bij de volgende ronde oliën worden deze strips allemaal netjes meegenomen.

Verder nog wat klein timmerwerk verricht, nieuwe neuten gemaakt en plinten vastgelijmd. Vrijdag zijn we naar de firma Schijf geweest in Uithoorn. Deze heeft een hal vol met originele paneeldeuren, schakelmateriaal, hang- en sluitwerk enz. Allemaal gered van de ondergang bij sloopwerkzaamheden. De algehele staat van de deuren is matig tot slecht te noemen maar mevrouw Koffielepel heeft haar veto uitgesproken dat ze toch écht de authentieke wil. Qua aanschafprijs is dit goed nieuws, maar qua werk wat minder. Dit wordt dan ook grotendeels haar project op wat herstel- en aanpassingswerk na.

En zoals vorige keer beloofd, nog even wat totaalplaatjes van hoe het nu is. We zijn nog niet volledig ingericht maar het wordt al wel een echt huis :)

(van voor naar achter)

(achter naar voor)

(mevr. Koffielepel aan het schuren)

(doorkijkje naar kantoor)

(plintjes met neuten)

De platen boven de erker zitten op de plek van het glas in lood. Deze raampjes liggen nu bij de glas-in-lood-herstel-man. Ze komen terug in dubbelglas en met nieuw raamwerk eromheen.

Dan als laatste voor vandaag :) Voor de liefhebbers van bakeliet. De eerste draaischakelaar is gemonteerd. Uit nood geboren aangezien de vorige schakelaar afgeschreven was en het is een klein feestje om nu het licht aan te mogen doen, en weer uit,... en weer aan :P
met een koekje
  zondag 5 juni 2011 @ 15:08:08 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_97737617
Ziet er goed uit, je kunt al goed zien dat het eindresultaat mooi zal zijn.
Resistance is futile.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:25:22 #138
182073 invine
blablabla etc.
pi_97741322
Die plinten! Heeeeel mooi!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_97746439
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:25 schreef invine het volgende:
Die plinten! Heeeeel mooi!
dank je :)
Dat ik ze de eerste keer tegen de muur zette schrok ik even van het formaat maar ze hadden geen mm kleiner gemoeten (vind ik dan :P )
met een koekje
  zondag 5 juni 2011 @ 18:23:57 #140
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97746788
wat een feest om dit door te lezen en de foto's te zien...complimenten
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_108150451
*O* *UPDATE*UPDATE*UPDATE*UPDATE *O*

Want het werd wel eens tijd dacht ik zo. De afgelopen maanden zijn we natuurlijk niet doorgekomen zonder voortgang. Ondertussen zijn we nu anderhalf jaar bezig en wonen we nog steeds naar 't zin. Vanaf het begin heb ik voor mezelf het huis in fases ingedeeld. Ik ken mezelf namelijk en als ik niet gestructureerd te werk ga dan ben ik overal tegelijk bezig en blijven de rotklussen achter. Fase 1 was de woonkamer en keuken, fase 2 de gang, toilet en kantoor. Fase 3 de badkamer.

Sinds vorige foto's hebben we nu in de woonkamer "nieuwe" deuren. Originele paneeldeuren waar flink wat werk aan zat. Ze waren te hoog en te breed. Werk aan de winkel dus. Omdat we de stijlen niet te smal wilden hebben hebben we uit het midden een stuk weggehaald, de panelen werden dus smaller. De hoogte heb ik gewonnen door in verhouding wat weg te zagen. Door het versmallen moest ook het glas worden aangepast, dus nieuw glas erin, en aanpassen/vervangen van de glaslatten. Beslag hebben we gevonden bij wijntjes in Amsterdam, vaaskop scharnieren omdat ik die mooi vind. De klink moeten we nog uitkiezen. (en ja, de vaaskopjes aan de onderzijde moeten er inderdaad nog gedeeltelijk op)

Het glas in lood is natuurlijk ook al lang terug en hebben we in dubbel glas zitten. De bestaande ramen werden hierdoor te ondiep, dus ook nieuwe ramen eromheen.
Op de foto ook onze duettes, wit van buiten en grijs binnen.

Ondertussen hebben we ook een begin gemaakt met de gang en daarmee stiekem al begonnen aan de 2e fase.. Mijn vermoeden bleek juist en onder de houten parketvloer lag een granito/terrazzo vloer. De vorige bewoner had de hele vloer dik in de lijm gezet, hieroverheen zachtboard en daaroverheen de vloer vastgespijkerd. Een hels karwei om allemaal te verwijderen maar dankbaar werk en zeker de moeite waard. Op dit moment hebben we ongeveer 75% gedaan. Als alles weer vrij is gaan we hem mooi polijsten.

Tijdens deze voorspoedige klussen waarbij de klusgoden ons toelachten besloot fase 3 dat het tijd werd om zichzelf naar voren te schuiven. De oude badkuip is gaan lekken waardoor het strak gestucte plafond in onze mooie nieuwe keuken een paar decoratieve vochtplekken vertoonde :(
Aangezien de familie koffielepel niet zo van halve oplossingen houdt heb ik dezeflde dag nog de badkuip eruit gegooid en begonnen met de sloop van de badkamer.
Met het bad en de douchekraan heb ik de bijkeuken tot tijdelijke badkamer verbouwd en nu douchen we dus beneden voorlopig.
Ondertussen heb ik de tegels er weer op, nieuw cementvloertje erin en nieuw toilet is ook nagenoeg klaar. Dat vordert wel maar ik merk dat een badkamer bijzonder arbeidsintensief is.
met een koekje
pi_108150858
Ohja, en in het kader van "mag ik eens binnen kijken" ook een foto van onze nieuwe lampen.

Achterin de tuin hadden we een belachelijk grote taxus staan. Deze hebben we laten verwijderen maar om dat te mogen ondernemen moesten we een omgevingsvergunning aanvragen. Na de publicatie hiervan werden we benaderd door een man uit het dorp die op zoek was naar hout om voorwerpen van te maken. Hij heeft een gorte hoeveelheid meegenomen en in ruil hiervoor zouden wij dan een voorwerp mogen uitkiezen.
Na een paar maanden werden we gebeld dat hij wat klaar had, wij waren erg enthousiast over een vaasachtige kruik maar we lieten ook onze bewondering kennen voor een schaal. Die was nog niet af maar omdat hij het zo leuk vond mochten we die er ook bij hebben. Nu hebben we dus 2 mooie voorwerpen van onze eigen taxus. En ze houden ook nog eens een stuk minder licht tegen dan voorheen :P

met een koekje
pi_108151060
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:45 schreef koffielepel het volgende:
Achterin de tuin hadden we een belachelijk grote taxus staan. Deze hebben we laten verwijderen maar om dat te mogen ondernemen moesten we een omgevingsvergunning aanvragen. Na de publicatie hiervan werden we benaderd door een man uit het dorp die op zoek was naar hout om voorwerpen van te maken. Hij heeft een gorte hoeveelheid meegenomen en in ruil hiervoor zouden wij dan een voorwerp mogen uitkiezen.
Na een paar maanden werden we gebeld dat hij wat klaar had, wij waren erg enthousiast over een vaasachtige kruik maar we lieten ook onze bewondering kennen voor een schaal. Die was nog niet af maar omdat hij het zo leuk vond mochten we die er ook bij hebben. Nu hebben we dus 2 mooie voorwerpen van onze eigen taxus. En ze houden ook nog eens een stuk minder licht tegen dan voorheen :P
Erg mooie voorwerpen, vooral die vaas! Moet wel een hele grote taxus zijn geweest als ie dat uit één stuk heeft gemaakt.

Vroeger gebruikte men de ttaxusnaalden om taxol te produceren; is dat nog zo?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_108151567
Jullie maken er echt een super mooi huisje van!

En die lampen O+ Waar heb je die vandaan, als ik vragen mag?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_108153160
Tierelantijn in enkhuizen of bovenkarspel. Maar we hebben ze ook gezien bij de boet in hoogwoud en daar waren ze geloof ik nog wat voordeliger.
met een koekje
pi_108182618
Bedankt.

* Nanook24 gaat bij haar volgende boodschappenrondje even langs Tierelantijn. O-)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_108185499
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:50 schreef Nanook24 het volgende:
Bedankt.

* Nanook24 gaat bij haar volgende boodschappenrondje even langs Tierelantijn. O-)
Je woont toevallig ook nog om de hoek, zie het nu pas :d
met een koekje
pi_108198693
:Y Daarom durfde ik ook wel te vragen waar die lampen vandaan kwamen. Helaas vond mijn (8> er niets aan dus we moeten op zoek naar iets anders.
pi_108210259
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Erg mooie voorwerpen, vooral die vaas! Moet wel een hele grote taxus zijn geweest als ie dat uit één stuk heeft gemaakt.

Vroeger gebruikte men de ttaxusnaalden om taxol te produceren; is dat nog zo?
Volgens mij wel, lees er hier meer over:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paclitaxel
pi_108221458
Wat een supermooi huis is het geworden zeg, net het hele verslag doorgelezen.

Vooral de keuken is erg mooi geworden, maar ook de vloer met plinten.

Blijf vooral foto's posten, want ik ben heel benieuwd naar het resultaat. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')