quote:
Op vrijdag 17 juni 2011 20:31 schreef tinoz het volgende:Had net een gesprek over vergeetachtigheid. Ik vroeg me af of mijn geheugenproblemen ( die soms erger en soms minder groot zijn ) veroorzaakt zouden kunnen worden door de LEPONEX.
De suggestie die ik kreeg was dat het heel goed de psychoses zouden kunnen zijn die de geheugenfincites aantasten..
Iemand een idee hierover?
Het is ook een (weinig voorkomende) bijwerking van Leponex, wat niet vreemd is gezien het affiniteit heeft met dopamine-receptoren, alsmede cholinerge, adrenerge en histaminerge receptoren.
Ook zijn problemen met geheugen niet ongewoon bij depressie. Iets dat mede veroorzaakt wordt door slaapproblemen afkomstig van depressies.
Het is zo te lezen best een pittig medicijn, houdt je goed aan de bijsluiter en advies van de voorschrijvend arts! Een van de grootste oorzaken van verminderd effect en vergroting van bijwerkingen is het niet regelmatig innemen van de juiste doseringen. Bij klachten altijd direct je behandelend arts raadplegen. Ga niet op eigen houtje beslissingen nemen hierover!
Succes en sterkte iig.