Ehm, in Leeuwarden reden toch vooral de 8200-8208 op de stadsdienst?quote:Op vrijdag 19 november 2010 15:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Ex(it) maxx Leeuwarden.
Dat inderdaad. Tevens rijden, zo uit m'n hoofd, de 8210 en 8214 nog rond met Maxx-bestickering (doch zijn in streekinterieur uitgevoerde Amba's). Die rijden echter gewoon op de buitenlijnen rond..quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ehm, in Leeuwarden reden toch vooral de 8200-8208 op de stadsdienst?
Jij denkt werkelijk dat er vroeger 100 bussen klaarstonden bij uitval van treinen? Dream on. Ik vond het gisteren nog redelijk gaan hoesnel het treinvervangend busvervoer werd opgezet.quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:49 schreef thumbnail het volgende:
Vroeger had je reserve bussen en reserve chauffeurs zodat er bij treinstoringen bussen ingezet konden worden.
Nu is het dus 1 groot drama met ouwe meuk.
Lekker he dat beleid van de overheid?
Toen ik 20 jaar geleden bij West-Nederland begon had je inderdaad in een mum van tijd 100 bussen bij een treinstoring.quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:17 schreef Bitlord het volgende:
Jij denkt werkelijk dat er vroeger 100 bussen klaarstonden bij uitval van treinen? Dream on. Ik vond het gisteren nog redelijk gaan hoesnel het treinvervangend busvervoer werd opgezet.
Logisch, zoals je zegt was alles van de staat en kon het vaak niet op met materieel en reserve. Alles wat bijdraagt aan lagere exploitatiekosten wordt benut. Liever een 12 meter dan een gelede en een frysker dan een 12 meter.quote:Op zaterdag 20 november 2010 14:54 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Toen ik 20 jaar geleden bij West-Nederland begon had je inderdaad in een mum van tijd 100 bussen bij een treinstoring.
Dat kon omdat alle andere bedrijven ook van de staat waren (NZH, ZWN en noem maar op) en omdat er een vervoersplicjht was waardoor alle bedrijven vele reserve bussen en chauffeurs hadden.
Die reserve is nu helemaal weg, er zijn zelf vaak bussen te weinig voor de normale dienstregeling en al helemaal niet voor de vele malen dat er treinstoringen zijn.
Maar of het nu goedkoper is met al die bussen die overal te koop staan.quote:Op zondag 21 november 2010 17:11 schreef Je-zus het volgende:
Logisch, zoals je zegt was alles van de staat en kon het vaak niet op met materieel en reserve. Alles wat bijdraagt aan lagere exploitatiekosten wordt benut. Liever een 12 meter dan een gelede en een frysker dan een 12 meter.
Zoals gezegd had je toen vele reserve chauffeurs omdat er vervoersplicht was.quote:Op zondag 21 november 2010 18:15 schreef BeefRWijker het volgende:
Het gaat niet (alleen) om de bussen, het gaat ook om het personeel dat ze moet besturen en dat beschikbaar moet zijn. Bussen zat, hele opslagterreinen staan er vol mee, dat is 't probleem niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |