abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88905156


Ex(it) maxx Leeuwarden.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 november 2010 @ 17:14:44 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88908968
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 november 2010 15:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]

Ex(it) maxx Leeuwarden.
Ehm, in Leeuwarden reden toch vooral de 8200-8208 op de stadsdienst?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88915260
Een heel enkele maar, had ik begrepen.
Die van hierboven zijn de korte Ambas die de maxx Fryskers zgn zouden gaan vervangen maar in plaats daarvan nu dus te koop staan.
Beef R. Wijker
pi_88915742
Eigenlijk de eerste keer dat ik in dit topic post, en ik heb er eigenlijk geen verstand van maar heb toch een vraagje.
Over ruim 4 weken neemt Syntus het busvervoer op de Veluwe over van Veolia. Nou vraag ik me af wat er eigenlijk allemaal veranderd.
Met welke bussen gaan ze rijden, hoe gaan ze eruit zien, wat gaat er veranderen in de dienstregeling, komen er haltes bij?

Allemaal vragen, maar geen antwoorden ;(
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 november 2010 @ 20:18:20 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_88916031
Het zal in de komende weken wel bekend worden gemaakt. Pin me er niet op vast, maar ik heb geruchten gehoord dat buslijn 95 tussen Zwolle en Apeldoorn gaat verdwijnen en dat er meer gelede bussen dan nu gaan komen. Vooral lijn 90 tussen Zwolle en Apeldoorn zou dan geleed moeten gaan rijden.

Voor de rest heb ik er nog niets van meegekregen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_88916164
Ik heb in ieder geval dit gevonden : http://www.syntusgelderla(...)oncessie_veluwe.aspx
  Spellchecker vrijdag 19 november 2010 @ 21:29:44 #182
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_88919839
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ehm, in Leeuwarden reden toch vooral de 8200-8208 op de stadsdienst?
Dat inderdaad. Tevens rijden, zo uit m'n hoofd, de 8210 en 8214 nog rond met Maxx-bestickering (doch zijn in streekinterieur uitgevoerde Amba's). Die rijden echter gewoon op de buitenlijnen rond..
Tevens -purist.
pi_88931904
Een fotoverslag van vrijdagavond, tijdens de grote treinstoring in Utrecht. Compleet verslag in het treinentopic, hier alleen de busplaatjes.

Busverkeer komt op gang. Er werd de meest aparte meuk ingezet, zoals deze oude Utrechtse stadsbus als snelbus naar Amsterdam Centraal.


Honderden reizigers voor de streekbussen richting Driebergen/Zeist & Bilthoven. Mensen stonden op de rijbaan en werden door VICcers van GVU & Connexxion in toom gehouden.


Tot slot nog een oude touringcar van Sabeh Reizen. 12 jaar oud, gemaakt door bedrijf dat niet meer bestaat. Gratis koffie op de voorgrond. Net rechts half buiten beeld een medewerker Service&Veiligheid die met een megafoon de bestemmingen van de diverse bussen omroept.


[ Bericht 5% gewijzigd door Bitlord op 20-11-2010 03:25:43 ]
  Spellchecker zaterdag 20 november 2010 @ 02:25:07 #184
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_88932005
Leuke fotoreportage! Volgt er meer?
Tevens -purist.
pi_88933095
Hier staat alle busmaterialen, waaronder een tweetal oude Smits, een oude NZH-er en GVU-bus:

http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup

Hieronder een uitsnede van de oude gelede touringcar van de NZH, best apart geval:
pi_88934318
Oweh, ben ineens blij dat ik straks op Utert CS ben :D ! Die Smitjes! O+
  Spellchecker zaterdag 20 november 2010 @ 12:57:36 #187
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_88938941
Vandaag open dag van de NHL. Cxx (touring) Integro's 2711 (groen) en 2918 (grijs) pendelen.
Tevens -purist.
pi_88940728
Vroeger had je reserve bussen en reserve chauffeurs zodat er bij treinstoringen bussen ingezet konden worden.
Nu is het dus 1 groot drama met ouwe meuk.
Lekker he dat beleid van de overheid?
pi_88941736
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 13:49 schreef thumbnail het volgende:
Vroeger had je reserve bussen en reserve chauffeurs zodat er bij treinstoringen bussen ingezet konden worden.
Nu is het dus 1 groot drama met ouwe meuk.
Lekker he dat beleid van de overheid?
Jij denkt werkelijk dat er vroeger 100 bussen klaarstonden bij uitval van treinen? Dream on. Ik vond het gisteren nog redelijk gaan hoesnel het treinvervangend busvervoer werd opgezet.
pi_88942991
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:17 schreef Bitlord het volgende:

Jij denkt werkelijk dat er vroeger 100 bussen klaarstonden bij uitval van treinen? Dream on. Ik vond het gisteren nog redelijk gaan hoesnel het treinvervangend busvervoer werd opgezet.
Toen ik 20 jaar geleden bij West-Nederland begon had je inderdaad in een mum van tijd 100 bussen bij een treinstoring.
Dat kon omdat alle andere bedrijven ook van de staat waren (NZH, ZWN en noem maar op) en omdat er een vervoersplicjht was waardoor alle bedrijven vele reserve bussen en chauffeurs hadden.
Die reserve is nu helemaal weg, er zijn zelf vaak bussen te weinig voor de normale dienstregeling en al helemaal niet voor de vele malen dat er treinstoringen zijn.
  zondag 21 november 2010 @ 17:11:03 #191
302083 Je-zus
Jeweettoch
pi_88979975
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 14:54 schreef thumbnail het volgende:

[..]



Toen ik 20 jaar geleden bij West-Nederland begon had je inderdaad in een mum van tijd 100 bussen bij een treinstoring.
Dat kon omdat alle andere bedrijven ook van de staat waren (NZH, ZWN en noem maar op) en omdat er een vervoersplicjht was waardoor alle bedrijven vele reserve bussen en chauffeurs hadden.
Die reserve is nu helemaal weg, er zijn zelf vaak bussen te weinig voor de normale dienstregeling en al helemaal niet voor de vele malen dat er treinstoringen zijn.
Logisch, zoals je zegt was alles van de staat en kon het vaak niet op met materieel en reserve. Alles wat bijdraagt aan lagere exploitatiekosten wordt benut. Liever een 12 meter dan een gelede en een frysker dan een 12 meter.
Please consider the environment before printing this post
pi_88981833
Het gaat niet (alleen) om de bussen, het gaat ook om het personeel dat ze moet besturen en dat beschikbaar moet zijn. Bussen zat, hele opslagterreinen staan er vol mee, dat is 't probleem niet.
Beef R. Wijker
pi_88982929

Merk en type: VDL Berkhof Ambassador
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Duitsland?
Locatie: Bolsward
Datum: 16 november 2010
pi_88996755
Speciale lengtevariant of lijkt dat maar zo?
pi_88996828
ik heb ze niet opgemeten
pi_89001886
Een goede werkweek gewenst, vanuit Utrecht en Veghel!
pi_89006940
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:11 schreef Je-zus het volgende:


Logisch, zoals je zegt was alles van de staat en kon het vaak niet op met materieel en reserve. Alles wat bijdraagt aan lagere exploitatiekosten wordt benut. Liever een 12 meter dan een gelede en een frysker dan een 12 meter.
Maar of het nu goedkoper is met al die bussen die overal te koop staan.
Vroeger waren ze ouder dan 14 jaar voordat ze de laan uitgingen en nu 6?
pi_89006972
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:15 schreef BeefRWijker het volgende:
Het gaat niet (alleen) om de bussen, het gaat ook om het personeel dat ze moet besturen en dat beschikbaar moet zijn. Bussen zat, hele opslagterreinen staan er vol mee, dat is 't probleem niet.
Zoals gezegd had je toen vele reserve chauffeurs omdat er vervoersplicht was.
Nu laten ze liever ritten vervallen als dat goedkoper is dan een reservebus of goed onderhoud of wanneer er zieken zijn.
pi_89052637
http://www.destentor.nl/n(...)sreiziger-rustig.ece

Zoals een B88 vanbinnen altijd rook... O+
Please consider the environment before printing this post
pi_89053035
Ik zat laatst in een bus van lijn 86 (Arnhem - Wageningen) en daar zat een sticker op het dashboard met dat de bus in Ede moest blijven ivm 'Live camera view' of iets dergelijks. Wat houdt dat in?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')