Jij hebt het zeker over Yingli's?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:28 schreef Oksel het volgende:
Je kan het natuurlijk combineren, een zonneboiler neemt weinig ruimte in op 't dak. De rest vul je op met PV. Panelen van 160x80 zijn absoluut niet gangbaar Erasmo..Panelen zijn of 1x1,5 of 1x1,65. En dan respectievelijk 205-215Wp en 230-240Wattpiek.
Op welke oriėntatie ligt je dak dan?quote:Op zondag 15 mei 2011 09:49 schreef CafeRoker het volgende:
Even volgen. Erg interessant allemaal, ik vind het dan ook erg jammer dat ons schuine dak precies een een kwartslag verkeerd ligt. Behalve dat van de garage, dat ligt goed om.. maar weer net in de schaduw van het huis
Waar woon je? De landelijke subsidie is afgeschoten, er zijn alleen nog wat lokale subsidies...quote:Op zondag 15 mei 2011 17:00 schreef Pollewoppie het volgende:
kwam van de week een mooie site tegen (pm) met erg leuke aanbiedingen.
Heb nog 4000 euro bouwdepot over dus zit er wel hard over te denken om een zooitje panelen erop te gooien..
Iemand ervaring met de subsidie aanvraag?
zag het jaquote:Op zondag 15 mei 2011 18:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Waar woon je? De landelijke subsidie is afgeschoten, er zijn alleen nog wat lokale subsidies...
Hier kun je zien of je lokale subsidies hebt.quote:
Ik verbruik ongeveer 3000 KwH per jaar wat relatief laag is aangezien ik een groot terrarium draai en graag in filmpje op mijn beamer kijk of een avondje op de PS3 rag... Rest van het huis is allemaal spaarlampen of led. Tv is zuinig en de zolder is helemaal geisolleerd.quote:Voor de rest, hoe zit het met je isolatie en stroomverbruikers? Het is verstandiger om eerst te gaan besparen en dan te opwekken.
op zonnepanelen.nl zit je op 2,66 inclusief montage en alle spullen. Zonder montage is het 2,15 inc. alle spullen. Dit is wel een groot pakken (2960 Wp)quote:Op maandag 16 mei 2011 10:02 schreef Heinrichdederde het volgende:
Hoe zouden jullie een zonnepaneel project het liefst aanpakken? Een kant en klaar pakket kopen? Of op internet rondshoppen en de verschillende onderdelen bij verschillende aanbieders kopen? Ik heb namelijk een leuke aanbieding gezien, panelen van 185 wp voor E 1,95 /WP inc BTW. Moet dan alleen wel zelf nog een omvormer, kabels en dakmateriaal kopen...
Hier 1,70 incl. BTW per Wp: http://www.sun-solar.nl/?page_id=15quote:Op maandag 16 mei 2011 13:59 schreef Heinrichdederde het volgende:
Tja, als die chineesjes conform de specificaties even goed zijn als de A-merken... Verder gelden gewoon de standaard garantieregelingen...
Kingsun panelen, geloof ik. Gewoon, een B-merk, zal prima werken. Wat ik schokkender vind is dit:quote:Op maandag 16 mei 2011 14:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hier 1,70 incl. BTW per Wp: http://www.sun-solar.nl/?page_id=15
maar die site die ik noemde ziet er best betrouwbaar uit..quote:Op maandag 16 mei 2011 14:24 schreef Oksel het volgende:
[..]
Kingsun panelen, geloof ik. Gewoon, een B-merk, zal prima werken. Wat ik schokkender vind is dit:
4 760 Steca 500 ¤ 1.800,00 ¤ 2,37
Hij zet 760 Wattpiek op een Steca 500. Die mag je volgens mij tot 700 Watt belasten. Kortom, als hij kapot gaat heb je geen garantie. Lekkere leverancier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |