ThaRock101 | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:34 |
helpt het bij het inrijden van de trajectcontrole even de lichten een 5 tal seconden uit te doen? en ditzelfde bij de laatste poortjes? helpt het als je snel een flits ziet en de lichten uit doet? | |
nattermann | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:34 |
Nee. ![]() | |
Surveillance-Fiets | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:35 |
Ja. Dat helpt ![]() | |
ThaRock101 | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:35 |
hoezo niet? het lichtje van je kentekenplaat is dan ook uit? | |
BrandX | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:35 |
omg ![]() Hoe verzin je het ![]() En dan nog serieus denken dat je zo controles zou kunnen vermijden ![]() | |
Cobra4 | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:36 |
Misschien.... probeer het eens. | |
Kalebatz | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:36 |
Elk voertuig wordt aan het begin en aan het einde van het traject gefotografeerd met een digitale camera. Een computeranalyse van de foto identificeert elk voertuig en is in staat om hetzelfde voertuig bij de tweede post wederom te herkennen. De afstand tussen de posten wordt gedeeld door het tijdsverschil voor elk voertuig, waardoor de gemiddelde snelheid over het traject bekend is. Pas na het vaststellen van een snelheidsovertreding wordt het kenteken gelezen. Uit het kenteken wordt afgeleid wat de voertuigklasse is en wordt de maximumsnelheid voor het voertuig opgezocht. Op sommige trajecten vindt de controle met meer dan twee cameraposten plaats, voor ieder deeltraject wordt dan apart de gemiddelde snelheid bepaald. De hoogst gemeten snelheid bepaalt dan of er een bekeuring volgt en hoe hoog die is, er wordt over het gehele traject maximaal één bekeuring uitgeschreven. Trajectcontrole kan niet door "even remmen" worden omzeild; men moet zich echt over het hele traject gemiddeld aan de maximumsnelheid houden. De meervoudige meting maakt het voor de automobilisten nog moeilijker om een snelheidsoverschrijding in een deel van het traject te compenseren met een lagere snelheid in de rest van het traject. Tevens is het mogelijk om vrachtverkeer op zijn eigen maximumsnelheid te controleren. Aldus wiki..... | |
Snakey | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:36 |
quote:Dan kun je rustig 180 doortuffen. ![]() | |
BrandX | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:36 |
quote:gelukkig hebben ze tegenwoordig van die camera's die voldoende hebben aan het licht van omstanders (andere auto's) en de lantaarnpalen ![]() de KLPD gaat ook mee met zijn tijd hoor ![]() | |
Woffel | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:38 |
quote:? ![]() | |
-jos- | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:39 |
quote: | |
Compomotive155 | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:41 |
Je moet aan de handrem trekken, zodat je haaks langs de controle gaat ![]() Succes gegarandeerd ![]() | |
JDude | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:43 |
Nee, omzeilen van de trajectcontrole kan alleen door met je grootlicht de juiste morsecode naar de apparatuur te seinen. | |
Tism | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:44 |
Of je maakt het kenteken onleesbaar.. ![]() | |
Mr.Houdoe | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:44 |
quote: ![]() | |
BrandX | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:45 |
quote:eerst vet offroad gaan en door bagger heen racen alvorens je een trajectcontrolewegdeel op gaat ![]() | |
Netsplitter | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:47 |
Haarlak op je kentekenplaat spuiten. ![]() | |
Tism | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:50 |
quote:Dukes of Hazard style.. ![]() | |
Snakey | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:50 |
quote:Wel even naar de camera kijken en lachen uiteraard. ![]() | |
Raccoon. | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:52 |
Waar zitten die trajectcontroles tegenwoordig? | |
Raccoon. | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:53 |
http://members.chello.nl/(...)Trajectcontroles.pdf Limburg/Brabant hebben niks van trajectcontroles te vrezen! ![]() | |
Socios | woensdag 6 oktober 2010 @ 19:57 |
Gewoon aan de maximumsnelheid houden. Altijd maar die zucht naar opgefokt rijgedrag. ![]() | |
ThaRock101 | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:06 |
quote:allemaal leuk en aardig maar als je dus met de lichten uit rijdt kan het systeem vast berekenen dat je te snel hebt gereden, maar als het kenteken dan toch niet leesbaar is..... | |
BrandX | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:07 |
quote: quote:En zelfs zonder omgevingslicht kunnen ze mbv eenvoudige programma's alsnog je nummerplaat lezen eigenwijs stuk vreten dat je er bent | |
JDude | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:08 |
quote:Toe maar, inclusief verwijzing naar de WAP site. Dat moet wel actueel zijn. | |
mien-moeke | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:11 |
quote:gefeliciteerd. Je hebt 1 post gelezen. Ja, het kan. Gewoon doen! SPOILER | |
Sobraine | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:13 |
Haal gewoon je kenteken eraf. | |
zuivelyoghurt | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:15 |
Rij gewoon niet in het donker | |
geelkuikentje | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:16 |
Gewoon zo hard rijden dat de trajectcontrole camera's het niet meer bijhouden. Succes met je Alto ![]() | |
zuivelyoghurt | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:21 |
quote: ![]() Mythbusters ? | |
DroogDok | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:29 |
Met 250 en hoger kunnen ze niet flitsen toch? | |
KosterT | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:37 |
Als je je kofferdeksel/deuren open doet tijdens het uitrijden van de controle, of op een andere manier de kenmerken van je auto veranderd (kleur is wat lastig, maar denk aan rol gordijnen bij de achterruit), dan is de kans groot dat het systeem je auto niet meer kan koppelen aan de variant waarmee je bent ingereden. Resultaat is dus dat er geen gemiddelde te berekenen valt. In theorie werkt dit. | |
Catch_me | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:39 |
Ik heb zo'n fox kentekenplaat houder die dus met een knop dat onder mijn dashboard zit om "flipt" en hem dus blanko maakt. Overdag gebruik ik hem niet ivm dat het heel erg opvalt natuurlijk zo'n lege gele plaat, maar snachts werkt het prima en vermijd ik zo onzin zoals traject controles ![]() | |
Nobu | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:39 |
quote:Alleen als je harder dan 170 km/h rijdt, anders is de flits van het apparaat krachtig genoeg om alsnog een foto te maken. | |
Anne | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:42 |
quote:Fijn is dat ![]() | |
zaans_boefje | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:51 |
quote:Als je dan in een cabrio rijd, en halverwege je dak opent/sluit, mislukt de herkenning dan ook? | |
WalkingDisaster | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:54 |
Dat klopt, maatje van mij klapt altijd de spoiler van z'n Porsche uit als hij de controle uitrijdt ![]() | |
KosterT | woensdag 6 oktober 2010 @ 20:58 |
quote:You try... Geef geen garantie, wel goede kans. Heb het ooit eens gehoord tijdens een lezing over dat soort beeldherkenningssystemen in het verkeer. Die kerel vertelde dat dit soort trucjes konden werken om het systeem te omzeilen. Maar ik kom niet vaak genoeg in zo'n trajectcontrole om het te proberen. | |
Resistor | woensdag 6 oktober 2010 @ 21:02 |
quote:Dan heb je best kans dat de herkenning mislukt, maar zelfs al zou de herkenning lukken, je rijdt toch nooit te hard, of heb jij een auto waarbij je bij 120km/h+ de kap nog dicht of open kan doen? ![]() | |
Sounddragon | woensdag 6 oktober 2010 @ 21:31 |
De enige voertuigen die de trajectcontrole kunnen foppen zijn motorfietsen; die kunnen tussen de lussen door rijden, en ja dat heb ik getest ![]() Moet je wel een beetje kunnen sturen, dat strookje is een cm of 10 breed ![]() Als ik me niet vergis, word je met de nieuwe systemen ook geflitst als je dat doet met een te hoge snelheid, dus tussen de portalen kun je wel gas geven, maar als je onder dat ding door rijdt moet je wel weer FF aan de max. snelheid ![]() | |
p0100 | woensdag 6 oktober 2010 @ 21:41 |
quote:Dankzij deze tip heb ik 450 euro bespaard, echt fantastisch! | |
tongytongylickylicky | woensdag 6 oktober 2010 @ 23:31 |
quote:Dan moet je toch gewoon over de belijning rijden (witte streep tussen de banen) ? Heb het ook weleens gedaan, maar durf dan alsnog geen 150km/h te gaan rijden ![]() | |
DikkePanda | donderdag 7 oktober 2010 @ 00:09 |
Vraag me af of 't werkt. | |
Subsonik | donderdag 7 oktober 2010 @ 00:13 |
Met een beetje geluk krijg je ook nog het boete voor het rijden zonder licht. | |
Sobraine | donderdag 7 oktober 2010 @ 00:15 |
quote:200+ rijden je je kap opendoen??? Succes ![]() | |
Subsonik | donderdag 7 oktober 2010 @ 00:21 |
Met een beetje geluk krijg je ook nog een boete voor het rijden zonder licht. | |
Sounddragon | donderdag 7 oktober 2010 @ 00:47 |
quote:Jep, daar zit tussen elke baan een ruimte tussen de vlakken, een autoband is te breed, maar een motorband past best ![]() Ik heb het de eerste paar keer getest met 135 op de TT, je kijgt tot 126 km steady geen bon, omdat je dan in de correctie valt, maar met 135 zou je dus een kleintje moeten krijgen, en die heb ik nog nooit gehad ![]() | |
T42 | donderdag 7 oktober 2010 @ 10:09 |
quote:minimaal 30sec en bij een flits moet je extra gas geven | |
jitzzzze | donderdag 7 oktober 2010 @ 11:34 |
![]() | |
errorken2 | donderdag 7 oktober 2010 @ 16:49 |
Om TS zijn vraag een meer zinnige wending te geven: zou het helpen om juist méér licht te genereren? Stel, je monteert een gigantische IR led achteraan op je auto. Afaik zijn camera's gevoelig voor IR, ik denk dat er ook al speed cams zijn die flitsen met IR zodat de bestuurder niet bewust is dat er geflists wordt. Dit zou als het ware gelijk zijn aan een fel licht op je auto monteren zodat de camera verblind wordt. Alleen met het voordeel dat dit licht niet zichtbaar is met het blote oog. Natuurlijk zou je dan een knopje hebben, je wil niet dat een anonieme wagen met volg camera je LED installatie waarneemt... ![]() | |
T42 | donderdag 7 oktober 2010 @ 17:07 |
quote:dude wat kraam jij een onzin uit! je moet gewoon harder dan 180 gaan rijden dan kunne ze je niet flitsen (je weet wel sneller dan het licht) ![]() | |
Afhaalchinees | vrijdag 8 oktober 2010 @ 11:27 |
klopt, 182 precies volgens mij, let wel op tellerafwijking. Dan kan de flits je niet meer inhalen. | |
Me_Wesley | vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:39 |
Of je rijdt de eerste helft 60, en dan kan je de tweede helft zo hard knallen als je wil!!111!!!! einsz! Heb je alleen geen tijdwinst ![]() | |
T42 | vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:23 |
![]() quote: ![]() | |
Kalebatz | zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:58 |
Koop een DeLorean DMC, die kunnen lichtsnelheid, en flitsen weerkaatsen op de alu-body. Echt waar. En ze kunnen vliegen, maar daarvoor moet je eerst zo'n stickerset halen bij de Halfords. | |
lone_wolf | woensdag 13 oktober 2010 @ 15:47 |
quote:tot nu toe het enige goede antwoord..... of deze straal op je nummerplaat richten zodat tie overbelicht wordt....en er is nix te zien met het blote oog! | |
Hyperdude | woensdag 13 oktober 2010 @ 16:55 |
quote:Geen alu maar RVS, Verder goede post. ![]() | |
jeloen | woensdag 13 oktober 2010 @ 17:22 |
quote:nee ![]() | |
bietelboer | woensdag 13 oktober 2010 @ 17:36 |
Ts denk je werkelijk dat Traject controle systemen niet slimmer zijn dan dat? Die systemen hebben echt geen last van een lampje meer of minder, die werken met een infrarood ledmatrix die de boel op laat lichten. Wat wel zou kunnen werken is het led verhaal van een paar post hier boven. | |
Catch_me | woensdag 13 oktober 2010 @ 17:39 |
quote:OF een slim systeem gebruiken wat ik heb: omklapbare kentekenplaathouders, zeg maar ![]() | |
Document1 | woensdag 13 oktober 2010 @ 17:44 |
quote:Ik vind het toch vrij bizar dat je zoveel moeite doet om te snel te kunnen rijden. | |
Catch_me | woensdag 13 oktober 2010 @ 17:52 |
Vrij weinig hoor, kost weinig en het is "plug and play", je moet alleen 2 draadjes naar je bestuurdersstoel trekken en een onopvallend knopje plaatsen ![]() | |
bietelboer | woensdag 13 oktober 2010 @ 17:55 |
quote:Precies, gewoon in de traject controle stukken even aan je snelheid houden en daarna weer op je gas. Is dat echt zo moeilijk? ![]() | |
bietelboer | woensdag 13 oktober 2010 @ 17:56 |
Oh en die trucjes zijn allemaal strafbaar... |