gelukkig hebben ze tegenwoordig van die camera's die voldoende hebben aan het licht van omstanders (andere auto's) en de lantaarnpalenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:35 schreef ThaRock101 het volgende:
hoezo niet? het lichtje van je kentekenplaat is dan ook uit?
quote:
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:41 schreef Compomotive155 het volgende:
Je moet aan de handrem trekken, zodat je haaks langs de controle gaat
Succes gegarandeerd
eerst vet offroad gaan en door bagger heen racen alvorens je een trajectcontrolewegdeel op gaatquote:
Dukes of Hazard style..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:45 schreef BrandX het volgende:
[..]
eerst vet offroad gaan en door bagger heen racen alvorens je een trajectcontrolewegdeel op gaat.
Wel even naar de camera kijken en lachen uiteraard.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:41 schreef Compomotive155 het volgende:
Je moet aan de handrem trekken, zodat je haaks langs de controle gaat
Succes gegarandeerd
allemaal leuk en aardig maar als je dus met de lichten uit rijdt kan het systeem vast berekenen dat je te snel hebt gereden, maar als het kenteken dan toch niet leesbaar is.....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:36 schreef Kalebatz het volgende:
Elk voertuig wordt aan het begin en aan het einde van het traject gefotografeerd met een digitale camera. Een computeranalyse van de foto identificeert elk voertuig en is in staat om hetzelfde voertuig bij de tweede post wederom te herkennen. De afstand tussen de posten wordt gedeeld door het tijdsverschil voor elk voertuig, waardoor de gemiddelde snelheid over het traject bekend is. Pas na het vaststellen van een snelheidsovertreding wordt het kenteken gelezen. Uit het kenteken wordt afgeleid wat de voertuigklasse is en wordt de maximumsnelheid voor het voertuig opgezocht. Op sommige trajecten vindt de controle met meer dan twee cameraposten plaats, voor ieder deeltraject wordt dan apart de gemiddelde snelheid bepaald. De hoogst gemeten snelheid bepaalt dan of er een bekeuring volgt en hoe hoog die is, er wordt over het gehele traject maximaal één bekeuring uitgeschreven.
Trajectcontrole kan niet door "even remmen" worden omzeild; men moet zich echt over het hele traject gemiddeld aan de maximumsnelheid houden. De meervoudige meting maakt het voor de automobilisten nog moeilijker om een snelheidsoverschrijding in een deel van het traject te compenseren met een lagere snelheid in de rest van het traject. Tevens is het mogelijk om vrachtverkeer op zijn eigen maximumsnelheid te controleren.
Aldus wiki.....
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:06 schreef ThaRock101 het volgende:
[..]
allemaal leuk en aardig maar als je dus met de lichten uit rijdt kan het systeem vast berekenen dat je te snel hebt gereden, maar als het kenteken dan toch niet leesbaar is.....
En zelfs zonder omgevingslicht kunnen ze mbv eenvoudige programma's alsnog je nummerplaat lezenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:36 schreef BrandX het volgende:
[..]
gelukkig hebben ze tegenwoordig van die camera's die voldoende hebben aan het licht van omstanders (andere auto's) en de lantaarnpalen
de KLPD gaat ook mee met zijn tijd hoor
Toe maar, inclusief verwijzing naar de WAP site. Dat moet wel actueel zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:53 schreef Raccoon. het volgende:
http://members.chello.nl/(...)Trajectcontroles.pdf
Limburg/Brabant hebben niks van trajectcontroles te vrezen!!
gefeliciteerd. Je hebt 1 post gelezen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:06 schreef ThaRock101 het volgende:
[..]
allemaal leuk en aardig maar als je dus met de lichten uit rijdt kan het systeem vast berekenen dat je te snel hebt gereden, maar als het kenteken dan toch niet leesbaar is.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:16 schreef geelkuikentje het volgende:
Gewoon zo hard rijden dat de trajectcontrole camera's het niet meer bijhouden. Succes met je Alto
Alleen als je harder dan 170 km/h rijdt, anders is de flits van het apparaat krachtig genoeg om alsnog een foto te maken.quote:
Fijn is datquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:53 schreef Raccoon. het volgende:
http://members.chello.nl/(...)Trajectcontroles.pdf
Limburg/Brabant hebben niks van trajectcontroles te vrezen!!
Als je dan in een cabrio rijd, en halverwege je dak opent/sluit, mislukt de herkenning dan ook?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:37 schreef KosterT het volgende:
Als je je kofferdeksel/deuren open doet tijdens het uitrijden van de controle, of op een andere manier de kenmerken van je auto veranderd (kleur is wat lastig, maar denk aan rol gordijnen bij de achterruit), dan is de kans groot dat het systeem je auto niet meer kan koppelen aan de variant waarmee je bent ingereden. Resultaat is dus dat er geen gemiddelde te berekenen valt.
In theorie werkt dit.
You try... Geef geen garantie, wel goede kans.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:51 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Als je dan in een cabrio rijd, en halverwege je dak opent/sluit, mislukt de herkenning dan ook?
Dan heb je best kans dat de herkenning mislukt, maar zelfs al zou de herkenning lukken, je rijdt toch nooit te hard, of heb jij een auto waarbij je bij 120km/h+ de kap nog dicht of open kan doen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:51 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Als je dan in een cabrio rijd, en halverwege je dak opent/sluit, mislukt de herkenning dan ook?
Dankzij deze tip heb ik 450 euro bespaard, echt fantastisch!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:34 schreef ThaRock101 het volgende:
helpt het bij het inrijden van de trajectcontrole even de lichten een 5 tal seconden uit te doen? en ditzelfde bij de laatste poortjes?
helpt het als je snel een flits ziet en de lichten uit doet?
Dan moet je toch gewoon over de belijning rijden (witte streep tussen de banen) ? Heb het ook weleens gedaan, maar durf dan alsnog geen 150km/h te gaan rijdenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
De enige voertuigen die de trajectcontrole kunnen foppen zijn motorfietsen; die kunnen tussen de lussen door rijden, en ja dat heb ik getest
Moet je wel een beetje kunnen sturen, dat strookje is een cm of 10 breed
Als ik me niet vergis, word je met de nieuwe systemen ook geflitst als je dat doet met een te hoge snelheid, dus tussen de portalen kun je wel gas geven, maar als je onder dat ding door rijdt moet je wel weer FF aan de max. snelheid
200+ rijden je je kap opendoen??? Succesquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:51 schreef zaans_boefje het volgende:
[..]
Als je dan in een cabrio rijd, en halverwege je dak opent/sluit, mislukt de herkenning dan ook?
Jep, daar zit tussen elke baan een ruimte tussen de vlakken, een autoband is te breed, maar een motorband past bestquote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:31 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Dan moet je toch gewoon over de belijning rijden (witte streep tussen de banen) ? Heb het ook weleens gedaan, maar durf dan alsnog geen 150km/h te gaan rijden
minimaal 30secquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:34 schreef ThaRock101 het volgende:
helpt het bij het inrijden van de trajectcontrole even de lichten een 5 tal seconden uit te doen? en ditzelfde bij de laatste poortjes?
helpt het als je snel een flits ziet en de lichten uit doet?
dude wat kraam jij een onzin uit! je moet gewoon harder dan 180 gaan rijden dan kunne ze je niet flitsen (je weet wel sneller dan het licht)quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:49 schreef errorken2 het volgende:
Om TS zijn vraag een meer zinnige wending te geven: zou het helpen om juist méér licht te genereren?
Stel, je monteert een gigantische IR led achteraan op je auto.
Afaik zijn camera's gevoelig voor IR, ik denk dat er ook al speed cams zijn die flitsen met IR zodat de bestuurder niet bewust is dat er geflists wordt.
Dit zou als het ware gelijk zijn aan een fel licht op je auto monteren zodat de camera verblind wordt.
Alleen met het voordeel dat dit licht niet zichtbaar is met het blote oog.
Natuurlijk zou je dan een knopje hebben, je wil niet dat een anonieme wagen met volg camera je LED installatie waarneemt...
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:27 schreef Afhaalchinees het volgende:
klopt, 182 precies volgens mij, let wel op tellerafwijking. Dan kan de flits je niet meer inhalen.
tot nu toe het enige goede antwoord.....quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:49 schreef errorken2 het volgende:
Om TS zijn vraag een meer zinnige wending te geven: zou het helpen om juist méér licht te genereren?
Stel, je monteert een gigantische IR led achteraan op je auto.
Afaik zijn camera's gevoelig voor IR, ik denk dat er ook al speed cams zijn die flitsen met IR zodat de bestuurder niet bewust is dat er geflists wordt.
Dit zou als het ware gelijk zijn aan een fel licht op je auto monteren zodat de camera verblind wordt.
Alleen met het voordeel dat dit licht niet zichtbaar is met het blote oog.
Natuurlijk zou je dan een knopje hebben, je wil niet dat een anonieme wagen met volg camera je LED installatie waarneemt...
Geen alu maar RVS,quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:58 schreef Kalebatz het volgende:
Koop een DeLorean DMC, die kunnen lichtsnelheid, en flitsen weerkaatsen op de alu-body. Echt waar. En ze kunnen vliegen, maar daarvoor moet je eerst zo'n stickerset halen bij de Halfords.
neequote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:29 schreef DroogDok het volgende:
Met 250 en hoger kunnen ze niet flitsen toch?
OF een slim systeem gebruiken wat ik heb: omklapbare kentekenplaathouders, zeg maarquote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:36 schreef bietelboer het volgende:
Ts denk je werkelijk dat Traject controle systemen niet slimmer zijn dan dat?
Die systemen hebben echt geen last van een lampje meer of minder, die werken met een infrarood ledmatrix die de boel op laat lichten.
Wat wel zou kunnen werken is het led verhaal van een paar post hier boven.
Ik vind het toch vrij bizar dat je zoveel moeite doet om te snel te kunnen rijden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:39 schreef Catch_me het volgende:
[..]
OF een slim systeem gebruiken wat ik heb: omklapbare kentekenplaathouders, zeg maarmet je meting dan
Precies, gewoon in de traject controle stukken even aan je snelheid houden en daarna weer op je gas. Is dat echt zo moeilijk?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:44 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik vind het toch vrij bizar dat je zoveel moeite doet om te snel te kunnen rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |