abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87291860
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:29 schreef jack4ya het volgende:
Ik houd niet van 'halfbakken'. Ik ben van de 'hoge lat' en dergelijke. Ik vind het dan ook heel lastig als ik ergens slecht in ben. Nare eigenschap of valkuil t.o.v. perfectionistisch.
Maar goed, ik MOET gewoon beseffen dat het nu eenmaal zo is, dat ik pas 2 weken loop en dat er altijd baas boven baas is... :Y

en dat ik er dus slecht in ben :')

Chop, chop... onder de douche nu. Woei! *O*
Herkenbaar :Y
Ik ben van pindavlees
pi_87291954
waarmee je dus ook een oordeel velt over andere mensen die langzamer dan prof. hardloopsnelheid lopen :+

ik snap het werkelijk niet. dat je beter wilt, snap ik. dat je meer wilt, ook. maar je kan toch ook gewoon trots zijn dat je bezig bent en dat je vooruit gaat? Volgens mij is t best demotiverend als je steeds zulke harde oordelen velt over jezelf.

SPOILER: geintje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:48:32 #28
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_87292454
Ja, iedereen heeft weer andere prioriteiten in het hardlopen. Ik heb ook niet echt gevoel langzamer te kunnen lopen om zo energie te sparen.
pi_87294978
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:33 schreef DarkElf het volgende:
waarmee je dus ook een oordeel velt over andere mensen die langzamer dan prof. hardloopsnelheid lopen :+

ik snap het werkelijk niet. dat je beter wilt, snap ik. dat je meer wilt, ook. maar je kan toch ook gewoon trots zijn dat je bezig bent en dat je vooruit gaat? Volgens mij is t best demotiverend als je steeds zulke harde oordelen velt over jezelf.

SPOILER: geintje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, ik ben nu wel on-nederlands blij met mezelf, haha. En eerder liep ik wel iets sneller, 8.8 tot 9 km/h maar daar had ik wel 5/6 maanden voor nodig. Dat is gewoon haalbaar en houdt het leuk. Eerst en vooral moet ik de lol erin houden... :-)
pi_87309542
Ik moet ook weer es gaan! Zondag ga ik weer, maar ik zou op dinsdag of woensdag eigenlijk ook moeten gaan. Deze week gefitnesst, maar loopband vind ik dan weer te saai (ook met tv erbij aan). Hmm motivatie motivatie waar ben je toch gebleven? o|O
pi_87312892
Niet onderhandelen met jezelf?
Ik vraag me niet eens af of ik zin heb, ik ga gewoon omdat ik 'moet'.
pi_87312909
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:07 schreef SolnaStockholm het volgende:
Ik moet ook weer es gaan! Zondag ga ik weer, maar ik zou op dinsdag of woensdag eigenlijk ook moeten gaan. Deze week gefitnesst, maar loopband vind ik dan weer te saai (ook met tv erbij aan). Hmm motivatie motivatie waar ben je toch gebleven? o|O
Ik ga bijna altijd op vaste dagen, dan wordt t gewoon deel van je routine. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_87314770
Hier ook maar weer eens begonnen.

Ben maar weer bij les 1 van vlaanderen sportland begonnen. Maar heb wel een vraagje:

Ik rook (ja dom, maar momenteel te veel stress om ermee te stoppen), gaat mijn conditie dan nog wel vooruit als ik gewoon ga hardlopen of blijft het allemaal net zo'n doffe ellende als dat het nu is?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_87314827
Ik gok dat het wel iets vooruit gaat, maar dat t gewoon zwaarder is qua condtiie. zelf geen ervaring mee (rook niet). Vriendin van me wel, en die had inderdaad meer moeite met het ademen (hoesten).

Ik ga me denkik maar inschrijven voor een 5 km loop. Misschien wil mn vader met me meedoen. Ben nog lang niet klaar voor de 5 km (ooit wel al een run gedaan), maar is wel een stok achter de deur. Hij is 14 november, dus heb nog wel even voorbereiding.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:16:08 #35
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_87314864
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:12 schreef b4kl4p het volgende:

Ben maar weer bij les 1 van vlaanderen sportland begonnen. Maar heb wel een vraagje:

Ik rook (ja dom, maar momenteel te veel stress om ermee te stoppen), gaat mijn conditie dan nog wel vooruit als ik gewoon ga hardlopen of blijft het allemaal net zo'n doffe ellende als dat het nu is?
Je merkt zeker weten vooruitgang :Y

* Flappekz rookt bijna een pakje per dag :@
Ik ben van pindavlees
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:22:56 #36
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87315008
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 10:12 schreef b4kl4p het volgende:

Teveel stress is gewoon een excuus. Je kunt best stoppen. Pleisters plakken en je hebt in ieder geval van de lichamelijke problemen geen last.
En als je veel stress hebt, ben je waarschijnlijk druk bezig, en is het alleen maar makkelijker om er van af te komen.

Ik ben 8 jaar geleden gestopt ongeveer, en ik kan je echt vertellen dat het een heel fijn gevoel is, zeker als je ook nog gaat hardlopen, dan gaat je conditie helemaal met grote sprongen vooruit.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:36:43 #37
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87315337
Twee keer tien minuten vanochtend, lekker langs het kanaal, ging prima. En vanaf nu alleen nog maar aaneengesloten stukken rennen dus.. :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 11:46:03 #38
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_87317402
paar weken terug begonnen, 2x, soms 3x in de week een route lopen van 4,8km.
in het begin 7minuten lopen, 2 minuten rust.
nu loop ik het stuk in 2 keer, met een pauze van 3 minuten.
The Outside Agency
pi_87350663
Morgen ga ik proberen gewoon 5 km in 1x te lopen. Hoop dat ik het haal, al zal ik waarschijnlijk niet echt snel gaan.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:21:52 #40
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87350748
Ik heb nog steeds een beetje last van mijn been. Jammer, want ik heb er zin in lopen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_87350928
Vandaag (als het lukt) met mijn Lief rennen-fietsen-rennen (per 1km). Ik heb er zin in :)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 10:39:41 #42
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_87350991
even mijn ontbijtje laten zakken, dan ga ik lekker een stukje rennen. :)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:51:24 #43
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_87352548
Straks mijn eerste wedstrijd... :9
pi_87352851
Zo lesje 2 afgerond, ging wel erg lekker. Heb er nog maar een stuk achteraan geplakt.

Wat is nou eigenlijk een goede gemiddelde snelheid voor een beginner?

Ik zit zo'n beetje tussen de 10-11 met pieken van 12 km/uur, maar volgens mij zijn pieken niet goed toch?
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:29:31 #45
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87353375
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:05 schreef b4kl4p het volgende:
Zo lesje 2 afgerond, ging wel erg lekker. Heb er nog maar een stuk achteraan geplakt.

Wat is nou eigenlijk een goede gemiddelde snelheid voor een beginner?

Ik zit zo'n beetje tussen de 10-11 met pieken van 12 km/uur, maar volgens mij zijn pieken niet goed toch?
10-11km/u is al best snel.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:13:01 #46
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_87358091
Vanmiddag dus meegedaan aan de Loenermarkloop (5 KM). In totaal deden 50 deelnemers mee op deze afstand en ik liep al gauw redelijk vooraan. De grootste uitdaging was het lopen door het bos op onverharde paden. Het viel me flink tegen en langzaam aan werd ik door velen weer ingehaald. Het laatste stuk was ook erg zwaar en heb nog een paar keer moeten wandelen. Gelukkig was de laatste 10% weer verhard, zodat ik met een eindsprint nog wat tijd goed kon maken. Uiteindelijk ben ik 22e geworden in 28:06. Voor mijn doen een goede tijd onder de gegeven omstandigheden, maar het geeft wel aan dat er nog flink veel te verbeteren valt het komende jaar.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 16:47:23 #47
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87358762
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 16:13 schreef Ach3r0n het volgende:
Vanmiddag dus meegedaan aan de Loenermarkloop (5 KM). In totaal deden 50 deelnemers mee op deze afstand en ik liep al gauw redelijk vooraan. De grootste uitdaging was het lopen door het bos op onverharde paden. Het viel me flink tegen en langzaam aan werd ik door velen weer ingehaald. Het laatste stuk was ook erg zwaar en heb nog een paar keer moeten wandelen. Gelukkig was de laatste 10% weer verhard, zodat ik met een eindsprint nog wat tijd goed kon maken. Uiteindelijk ben ik 22e geworden in 28:06. Voor mijn doen een goede tijd onder de gegeven omstandigheden, maar het geeft wel aan dat er nog flink veel te verbeteren valt het komende jaar.
Dat klinkt alsof je nog wel moet gaan oefenen op het vinden van een goed wedstrijdtempo?
En jij liep toch veel harder, richting 11-12km/uur?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:14:58 #48
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_87359374
Ja, maar dat is op verharde weg. Gemiddeld is onverhard lopen minimaal 10% langzamer. Naar verhouding heb ik nu een tijd neergezet vergelijkbaar met 25:50 (11,6 km/hr) op de weg. Bovendien zat er flinke heuvel in het parcours en waren de omstandigheden niet optimaal (18°C met volop zon). Tel daar bovenop de spanning voor de eerste wedstrijd en je komt tot deze tijd.
Inderdaad heb ik ook fouten gemaakt door de wedstrijd niet goed in te delen, maar achteraf gezien zat er niet veel meer in vandaag. Op het verharde deel heb ik mijn winst gepakt en ook heuvelaf heb ik veel tijd goedgemaakt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ach3r0n op 09-10-2010 17:30:15 ]
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:21:27 #49
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87359506
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:14 schreef Ach3r0n het volgende:
Ja, maar dat is op verharde weg. Gemiddeld is onverhard lopen minimaal 10% langzamer. Naar verhouding heb ik nu een tijd neergezet vergelijkbaar met 25:50 (11,6 km/hr) op de weg. Bovendien zat er flinke heuvel in het parcours en waren de omstandigheden niet optimaal (18°C met volop zon). Tel daar bovenop de spanning voor de eerste wedstrijd en je komt tot deze tijd.
Inderdaad heb ik ook fouten gemaakt door de wedstrijd niet goed in te delen, maar achteraf gezien zat er niet veel meer in vandaag. Op het verharde deel heb ik mijn winst gepakt en ook heuvelaf heb ik veel tijd goedgemaakt.
Ah right, dat klinkt dan idd best goed *O*
pi_87365627
vanmiddag 16 km rennen-fietsen-rennen gedaan met mijn Lief...
Dus om en om één km. Hartstikke leuke manier van samen lopen als je beiden niet het zelfde tempo hebt. Heb dus nu 8 km gelopen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')