Uitlokken kan uiteraard onbedoeld zijn.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:57 schreef Murmeli het volgende:
Kut, url plakken lukt niet
Maar et stond niet bij dat uitlokken perse met opzet is
We hebben het bij stalken over 2 verschillende aspecten.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:51 schreef Evie het volgende:
[..]
Alleen jammer als een actie als kijken of ademen als reden worden gezien om er meer van te denken..
Ik denk dat zo'n psychopaat alles wel als uitlokken kan zien, en dat dat voor een slachtoffer dus niet bepaald inzichtelijk is of iets is waar iemand echt iets aan kan doen...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:57 schreef Murmeli het volgende:
Ik lokte ook een beetje de discussie door dat woord te gebruiken. Het is per definitie subjectief ... en er zijn gevallen waarin jij het ermee eens zult zijn dat het uitlokking is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:57 schreef Murmeli het volgende:
Die gevallen zullen er zeker weten tussen zitten, maar ik denk dat dat niet persé altijd aan de hand is,,,quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:01 schreef mahlah het volgende:
[..]
Ik lokte ook een beetje de discussie door dat woord te gebruiken. Het is per definitie subjectief ... en er zijn gevallen waarin jij het ermee eens zult zijn dat het uitlokking is.
doe mij een voorbeeld..??quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:01 schreef mahlah het volgende:
[..]
Ik lokte ook een beetje de discussie door dat woord te gebruiken. Het is per definitie subjectief ... en er zijn gevallen waarin jij het ermee eens zult zijn dat het uitlokking is.
Ik doelde echt niet specifiek op jouw situatie hoorquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:00 schreef Evie het volgende:
[..] Echter moet je wel even goed nadenken voor je dergelijke dingen zegt... en kijken of dat dat wel helemaal terecht is aangezien mensen er vaak op doelen dat uitlokken iets opzettelijks is of iets is waar een ieder hetzelfde signaal uit kan krijgen..
Er zijn mensen die heel ver mee gaan, waardoor het voor de dader een lastige kwestie wordt of iets nou wel of niet gewenst isquote:
Ik weet het, al speelde je m net wel bewust iets persoonlijkquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:03 schreef mahlah het volgende:
[..]
Ik doelde echt niet specifiek op jouw situatie hoor
dus een meisje flirt... later komt ze erachter dat je toch niet zo leuk bent... ze wilt niks meer....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:04 schreef STING het volgende:
[..]
Flirten en andere positieve signalen afgeven.
maar nee blijft neequote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:04 schreef STING het volgende:
[..]
Flirten en andere positieve signalen afgeven.
Nee dan mag je zeker niet stalken, al maakt het de kwestie wel iets inzichtelijker wellicht..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:05 schreef rival het volgende:
[..]
dus een meisje flirt... later komt ze erachter dat je toch niet zo leuk bent... ze wilt niks meer....
dan mag je dus wel stalken omdat ze in het verleden heeft geflirt of andere positieve signalen heeft afgegeven?
Tsja, is eigenlijk tegenstrijdig. Stalken wil voor mij zeggen dat het ongewenst is en dat er al geuit is dat het ongewenst is. Maar als de vrouw dan af en toe laat merken dat het wel gewenst is, dat kun je dat zien als uitlokken.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:05 schreef rival het volgende:
[..]
dus een meisje flirt... later komt ze erachter dat je toch niet zo leuk bent... ze wilt niks meer....
dan mag je dus wel stalken omdat ze in het verleden heeft geflirt of andere positieve signalen heeft afgegeven?
Alle gevallen waar jij de verantwoordelijkheid bij de ander legt en je genoegdoening wiltquote:
maakt het niet inzichtelijker.... en natuurlijk mag dat niet.... ik zit zwaar aan jullie kant hier hoorquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:06 schreef Evie het volgende:
[..]
Nee dan mag je zeker niet stalken, al maakt het de kwestie wel iets inzichtelijker wellicht..
Het wordt pas officieel stalken op moment dat de dader is vermeld dat het ongewenst is..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:07 schreef STING het volgende:
[..]
Tsja, is eigenlijk tegenstrijdig. Stalken wil voor mij zeggen dat het ongewenst is en dat er al geuit is dat het ongewenst is. Maar als de vrouw dan af en toe laat merken dat het wel gewenst is, dat kun je dat zien als uitlokken.
maar, dat ligt niet bij het slachtofferquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:04 schreef Evie het volgende:
[..]
Er zijn mensen die heel ver mee gaan, waardoor het voor de dader een lastige kwestie wordt of iets nou wel of niet gewenst is
wat af en toe? ze deed dat in het begin zeg ik net.. maar vanaf een bepaald punt niet meer.... vanaf dat punt moet je gewoon opdonderen....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:07 schreef STING het volgende:
[..]
Tsja, is eigenlijk tegenstrijdig. Stalken wil voor mij zeggen dat het ongewenst is en dat er al geuit is dat het ongewenst is. Maar als de vrouw dan af en toe laat merken dat het wel gewenst is, dat kun je dat zien als uitlokken.
Dat zeg ikquote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:08 schreef Evie het volgende:
[..]
Het wordt pas officieel stalken op moment dat de dader is vermeld dat het ongewenst is..
Ik heb het meer over het algemeen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:09 schreef rival het volgende:
[..]
wat af en toe? ze deed dat in het begin zeg ik net.. maar vanaf een bepaald punt niet meer.... vanaf dat punt moet je gewoon opdonderen....
Ik denk dat er geen acceptabele voorbeelden te noemen vallen! Wel denk ik dat het inzichtelijker kan zijn op moment dat er wel degelijk duidelijk tegenstrijdige signalen zijn geweest.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:08 schreef rival het volgende:
[..]
maakt het niet inzichtelijker.... en natuurlijk mag dat niet.... ik zit zwaar aan jullie kant hier hoor
ik wilde zijn mening ff weten aangezien hij dat als voorbeeld noemt waarin je het misschien wel accepteerd
Uitlokking niet, wel dom.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:09 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[..]
maar, dat ligt niet bij het slachtoffer
Stel, ik ben een avondje stappen, mn kortste rokje en hoogste hakken aan... Neem elke keer van dezelfde jongen drankjes aan, flirt met m.. Kus met m.. Ga met m mee naar huis voor nog een kopje koffie... Maar wil geen seks.. Wordt uiteindelijk bruut verkracht.. Is dat dan uitlokking? Of wordt het gewoon gezien als terrecht, je kleed je hoerig, dus je vroeg erom? Of wat? Nee is nee in mijn ogen.. Uitlokking is een smoes van de daders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |