Volgens mij valt dat wel mee. Als je goed weet waar je mee bezig bent en de tijd neemt voor je handelen, moet dat goed gaanquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zou ook wel een nano zeebak willen maar het schijnt zo verschrikkelijk moeilijk te zijn om de waterwaardes stabiel te houden
Ik heb ook een Nano bak en dat is idd stabiel te houdenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee. Als je goed weet waar je mee bezig bent en de tijd neemt voor je handelen, moet dat goed gaan
Krea's nano-bak is een mega stabiele, het is dan wel zoet water, maar toch. Nooit geen uitschieters, altijd netjes binnen de aangegeven waardes.
Ik heb het ook en moet zeggen dat ze er bij mij eigenlijk geen last van hebbenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:12 schreef Stinosss het volgende:
Nice! Weer een nieuw topic.
Hebben jullie ervaring met nachtlicht? Ik zit erover te denken om een blauw ledstrip in mijn aquarium te plaatsen. Wordt dit door de vissen op prijs gesteld?
Dit idee, maar dan minder fel.
[ afbeelding ]
Oe.. da's wel geil zegquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:12 schreef Stinosss het volgende:
Hebben jullie ervaring met nachtlicht? Ik zit erover te denken om een blauw ledstrip in mijn aquarium te plaatsen. Wordt dit door de vissen op prijs gesteld?
[ afbeelding ]
Okequote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik heb ook een Nano bak en dat is idd stabiel te houdenalleen volgens de kenners zou zoutwater erg moeilijk zijn om stabiel te houden tenzij je er een grote bak geld aan uitgeeft aan apparatuur en meetinstrumenten
Het kost je wat meer tijd en aandacht. Heb me redelijk ingelezen de laatste tijd omdat ik graag een zoutwater aquarium wil beginnen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb ook een Nano bak en dat is idd stabiel te houdenalleen volgens de kenners zou zoutwater erg moeilijk zijn om stabiel te houden tenzij je er een grote bak geld aan uitgeeft aan apparatuur en meetinstrumenten
Ja, dat weet ik. Maar als je je nanobak zoetwater stabiel kan houden, is de kans groot dat je dit met zout water ook luktquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Een grote bak is juist weer makkelijker. Kleine bakken zijn erg onstabiel.
Ik wil het sowieso eens proberen alleen maar om van het gezeik van me vriendin af te zijn dat ze "nemo" visjes wil![]()
![]()
_!
Hoe groot is je bak?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:35 schreef ursel het volgende:
[..]
Oe.. da's wel geil zeg![]()
Hier trouwens tijdje geleden 3 dode te betreuren gehad![]()
De Aruana, de Red Tail catfish en een cyclide.
De Cyclide bleek ziek te zijn. Had een gaten ziekte of zoiets![]()
De haaien hebben dit wel overleeft.
Hebben nu een nieuwe aruana, alleen stuk kleiner.
Ik heb gele algeneters gehad en dat waren echt leuke beesten. Lekker opvallend en ze worden niet zo groot.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:51 schreef Stinosss het volgende:
Sinds vorige week mijn eerste vissen in mijn bak gedaan. 5 zwarte fantoomzalmpjes.
Ik voer ze met zeer fijn granulaatvoer, en tot nu toe hebben ze het prima naar hun zin heb ik het idee!
Ik zit erover te denken om volgende week 2 a 3 algeneters te halen, of een schooltje neon tetra's.
[ afbeelding ]
Bakken met van dat koraal zijn wel gruwelijk mooiquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb op de beurs in duitsland prachtige nanobakjes gezien van 25/40 liter met zout water.
Kijk maar:
http://www.fluvalblog.com(...)rans-nano-reef-edge/
http://www.manhattanreefs(...)reefing-journey.html
600 ltrquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:52 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Hoe groot is je bak?
En wat voor een aruana was het?
Mja, als ze niet ziek worden wel ja.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:13 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ahh.. Wel vreemd dat ie sterft, want zo'n kreng wordt normaliter 20 jaar, maar wel erg groot.. grootte van 60cm tot een meter is redelijk 'normaal'Machtig om te zien, alhoewel ik het niet in mijn 600liter zet. Beest kan dan amper omdraaien..
Kheb eens 3 van die grote monsters in het echt mogen aanschouwen, echt gaaf om te zien dat wel
Onder de 40 nog. Maar tis nog steeds een tijdelijk bak. We krijgen alleen ut huis niet echt verkochtquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:31 schreef stoeltafel het volgende:
Op hoeveel cm zit die aruana dan ? 600L lijkt me een beetje klein.
Als je kijkt op het roggen/roofvis aquarium forum hebben ze vaak bakken van 1000/2000/3000 liter voor deze vissen. Ze kunnen ook ontzettend duur zijn maar wel super mooi.
Toen ik in China was hadden ze veel van deze vissen in restaurants, wel voor de sier
Hoe werkt ditquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:12 schreef Stinosss het volgende:
[ afbeelding ]
Aan de binnenkant van het aquarium neem ik aan? Zeg maar naast de gewone verlichting ofzo?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:23 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe het werkt ?
Door een ledstripje op te hangen, super makkelijk en niet duur.
Aan de binnenkant jaquote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Aan de binnenkant van het aquarium neem ik aan? Zeg maar naast de gewone verlichting ofzo?
Heb er niet zo'n goed beeld bij dus vandaar. Behalve dan het beeld van het plaatje, maar het lijkt wel of de verlichting er daar voor hangt ofzo.
Het is natuurlijk wel zo dat als je de timer van de bak op 22:00 hebt staan je daarna ook iets hebt om naar te kijken....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:52 schreef Catch22- het volgende:
Voor vissen heeft het op deze manier geen nut denk ik, LED licht is niet echt natuurlijk.
Vind het zelf ook net ff te overdreven.
Waar koop je zo'n lichtje (suggesties)?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:49 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
TIP van de maand; koop GEEN zogenaamde blauwe nachtverlichting bij een aqua zaak voor 50 euro
Gewoon een blauwkleurig waterdicht ledstripje volstaat. Dit kost je +- 15 euro ofzo
dan hoop ik dat je de inverter goed hebt verstopt. Daar staat bruut veel spanning op (800 volt, weinig amperes, maar veel volts)quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:42 schreef Prowl het volgende:
Ik heb zo'n "geval" uit een pc kast gehaald, die kosten nieuw iets van 5,= en spreiden het licht meer
Geenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:06 schreef Burakius het volgende:
Nou binnenkort is het zover. Dan koop ik een 160L bakkie en ga er Malawi cycliden in doen. De reden is , dat ze veel mooier zijn dan standaard zoetwater vissen, en toch niet zo prijzig als zoutwater vissen. Verder tonen ze ook nog karakter (aanvallen, schuilen etc.). Ze zijn actief. Kan niet wachten. Heb gelukkig een goede vriend die er veel verstand van heeft.
Hoeveel vissen raden jullie max aan voor deze bak?
Ja maar Discussen hebben helemaal geen mooi gedrag, en ze zijn ook nog eens ongelooflijk duur.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:44 schreef Samzz het volgende:
[..]
GeenDe bak is te klein.
Zelf vind ik Discussen erg mooie zoetwatervissen
Pleuren nog wel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:42 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja maar Discussen hebben helemaal geen mooi gedrag, en ze zijn ook nog eens ongelooflijk duur.
Doe mij maar Malawi, en ik ga ze iig wel pleuren in mijn 100 cm bak. Als 120 cm kan, dan kan 100 cm ook wel, alleen dan gewoon wat minder Malawi erin pleuren.
Die kun je makkelijk buiten de bak houdenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dan hoop ik dat je de inverter goed hebt verstopt. Daar staat bruut veel spanning op (800 volt, weinig amperes, maar veel volts)
Qua gedrag heb je helemaal gelijk alleen kan dit in 160l ? Stenen/zand eraf, dan hou je ruim 100melkpakken over. Welke Malawi wil je hebben ? 1 soort mbuna zou nog kunnen. 1M / 3v en heel misschien 2 soorten. Succesquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:06 schreef Burakius het volgende:
Nou binnenkort is het zover. Dan koop ik een 160L bakkie en ga er Malawi cycliden in doen. De reden is , dat ze veel mooier zijn dan standaard zoetwater vissen, en toch niet zo prijzig als zoutwater vissen. Verder tonen ze ook nog karakter (aanvallen, schuilen etc.). Ze zijn actief. Kan niet wachten. Heb gelukkig een goede vriend die er veel verstand van heeft.
Hoeveel vissen raden jullie max aan voor deze bak?
ja, maar dat is niet echt heel leuk.. Ik zou het gewoon echt niet doen. Neem een grotere bak, of zoek kleinere vissen (beestjes als antennebaarzen oid, ook leuk gedrag, leuk om te zien).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:32 schreef Burakius het volgende:
Tja die gozer die ik ken, geeft zelf ook toe dat het teveel cycliden zijn (allemaal Malawi volgens mij) en ze zijn constant aan het vechten. Zag er ook niet goed uit, maar in een 160 L bak moeten toch wel 5-6 Malawi Cycliden vreedzaam kunnen leven? (Ik ga voor volledig stenen decor etc., dus genoeg schuilplaatsen).
Lees je anders even gewoon normaal in, door een boekje over cichliden te kopen ofzo. Je koopt toch ook geen hond 'omdat je vriend zegt dat het wel kan...'quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:32 schreef Burakius het volgende:
Tja die gozer die ik ken, geeft zelf ook toe dat het teveel cycliden zijn (allemaal Malawi volgens mij) en ze zijn constant aan het vechten. Zag er ook niet goed uit, maar in een 160 L bak moeten toch wel 5-6 Malawi Cycliden vreedzaam kunnen leven? (Ik ga voor volledig stenen decor etc., dus genoeg schuilplaatsen).
Of zoek gewoon even door op internet. Kijk op fora ofzo. Buiten hier vind ik Aquaforum ook altijd wel leuke adviezen hebben. Ik heb er in ieder geval al een paar keer wat aan gehadquote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
Lees je anders even gewoon normaal in, door een boekje over cichliden te kopen ofzo. Je koopt toch ook geen hond 'omdat je vriend zegt dat het wel kan...'
Discussen geen mooi gedrag?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:42 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja maar Discussen hebben helemaal geen mooi gedrag, en ze zijn ook nog eens ongelooflijk duur.
Doe mij maar Malawi, en ik ga ze iig wel pleuren in mijn 100 cm bak. Als 120 cm kan, dan kan 100 cm ook wel, alleen dan gewoon wat minder Malawi erin pleuren.
...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:50 schreef jimjim1983 het volgende:
edit- lama
net 3 petricola's gekocht![]()
[ afbeelding ]
Hoop ook dat je je waterwaardes voor ze hebt aangepast.quote:Het is beter om ze in een groepje van 5 of meer te houden, het gezelschap van soortgenoten is voor deze soort zeer belangrijk.
Als we het er dan toch over hebben. Ze vinden het fijn om heen en weer te zwemmen, vandaar de lengte.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Discussen geen mooi gedrag?![]()
Ga jij maar lekker visjes pleuren en sla vooral de wijsheid in dit topic in de wind. Dan kom je er wel
Edit: Een van de eerste hits op google na de zoekwoorden Malawi cichliden houden:
Het voornaamste bij een cichliden aqaurium is het formaat van het aquarium.
Bij formaat bedoelen wij de lengte, diepte en hoogte en niet de aantal liters aangezien veel liters aquariumwater niet wil zeggen dat het formaat ideaal is voor bepaalde cichliden varianten.
Bijvoorbeeld 1 meter lang bij 1 meter diep bij 80cm hoog is wel 800liter water, maar bepaalde soorten vragen toch de lengte, en dan is 2 meter lang bij 60cm diep en 60cm hoog veel geschikter, al is het maar 720liter aquarium water.
Wilt u mbuna cichliden gaan houden, dan is het raadzaam om niet kleiner te gaan dan 1.20cm (lengte) waarbij de diepte en hoogte ook een rol zal bij de inrichting.
Kiest u voor een ander soort (Malawi) Cichliden zoals utaka of peacocks dan is een maat kleiner als 1.50cm niet raadzaam, bij de rovers kan het nooit groot genoeg zijn en is 2.00cm een minimaal.
Uiteraard zijn er nog de speciaal aquariums, waarbij de 1.20cm, en mbuna (sommige utaka, peacocks en haplochromis) niet van toepassing is, we spreken hier dan over aquariums van bv. 1 meter breed en bv. 80cm meter diep.
Bron: http://www.cichlidenkwekers.nl/malawi-cichliden-aquarium/
Kan je nagaan wat je allemaal aan informatie vindt als je je echt verdiept in vissen
http://aquavisie.rgkoelman.nl/zoeken.aspquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als we het er dan toch over hebben. Ze vinden het fijn om heen en weer te zwemmen, vandaar de lengte.
Hoe zit dat met een hoekaquarium? Hoewel er best wel aardig wat water in zit (170l), is hij over de lengte natuurlijk niet zo heel veel langer dan mijn oude 60l aquarium. Daar zijn vissen die veel lengte nodig hebben dus niet echt geschikt voor. Wat voor vissen kun je daar het beste in zetten? Ik gok veel kleinere vissen? Waarschijnlijk weinig cichliden?
Dan kan ik er alvast over nadenken voor de toekomst
Ik vind ze geweldig! Als ik de verhalen op een ander forum lees, over de verschillende karaktereigenschappen van discussen, geweldigquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:55 schreef stoeltafel het volgende:
Samz
Hij heeft gelijk wat de discussen, die zijn gewoon vrij statisch. Helemaal vergeleken met de Malawi. Heb nu 8 maanden discussen en ze zijn mooi maar vrij saai. Mbuna is ook mooi maar veel mooier gedrag/karakter alleen dan moet je wel een grote bak hebben.
Ik ben het met je eens. Discussen zijn geweldig. Ze bedelen, herkennen je, allen een eigen karakter.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik vind ze geweldig! Als ik de verhalen op een ander forum lees, over de verschillende karaktereigenschappen van discussen, geweldig
En ik vind Discussen veel mooier
Ik zou er geen cichliden in doenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als we het er dan toch over hebben. Ze vinden het fijn om heen en weer te zwemmen, vandaar de lengte.
Hoe zit dat met een hoekaquarium? Hoewel er best wel aardig wat water in zit (170l), is hij over de lengte natuurlijk niet zo heel veel langer dan mijn oude 60l aquarium. Daar zijn vissen die veel lengte nodig hebben dus niet echt geschikt voor. Wat voor vissen kun je daar het beste in zetten? Ik gok veel kleinere vissen? Waarschijnlijk weinig cichliden?
Dan kan ik er alvast over nadenken voor de toekomst
Hey dat is wel vetquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:22 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
http://aquavisie.rgkoelman.nl/zoeken.asp
Oh, heeft ie ze weggedaan?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:37 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Discussen zijn geweldig. Ze bedelen, herkennen je, allen een eigen karakter.
En inderdaad, ze zwemmen niet snel door de bak heen e.d., maar dat is ook het enige "nadeel".
Het zijn slimme, supermooie vissen.
Note 1:Jammer dat ik een fobie heb voor vissen groter dan 15CM
Note 2: We wisten allang dat Rob z'n discussen niet zou houden. Al voordat 'ie ze kocht.
Die van mij is ongeveer 1m en 60cm diep. Dus dat is dan weer net niet normaalquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zou er geen cichliden in doenMaar je kan ook kijken naar de laatste alinea die ik typte, namelijk:
Uiteraard zijn er nog de speciaal aquariums, waarbij de 1.20cm, en mbuna (sommige utaka, peacocks en haplochromis) niet van toepassing is, we spreken hier dan over aquariums van bv. 1 meter breed en bv. 80cm meter diep.
Misschien dat dit op jouw bak van toepassing kan zijn
Ik denk niet dat je er cichliden in moet gaan houdenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:58 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die van mij is ongeveer 1m en 60cm diep. Dus dat is dan weer net niet normaal
Die zitten er al inquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je er cichliden in moet gaan houden
Doet me aan een user denken die hier niet meer postquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wat ik niet snap.. Je wil een compleet ander bestand, en toch koop je maar even wat discussen bij...![]()
Het is dezelfde user met een andere nick.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Doet me aan een user denken die hier niet meer post
Je kreeg ze erbij toch?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die zitten er al in
Maar op het moment dat de cichliden weg zijn komen er ook geen cichliden meer voor terug. Ik heb sowieso het idee dat de 7 zebra's die erin zitten eigenlijk te veel zijn. Gewoon voor mijn gevoel.
Ik zit alleen nu al te bedenken wat ik er dan in zou zetten. Aangezien die zebra's erin zitten heb ik nog even de tijd.
Hoi, Versteegrobquote:
Dat donkere kan komen door de lichtinval heb ik bemerkt bij m'n schoonmoeder. Als ze dan net even in een bepaalde hoek zwemmen (wat ze natuurlijk al-tijd doen als je een foto wilt maken), lijken ze donker en sja, gewoon niet zo goed eruit te zien.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hoi, Versteegrob
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je discussen er niet mooi en gezond uit vind zien. Ze zijn zo donker en ik vind ze magertjes (de blauwe vissen iig.)
ik ben niet zo heel bekend met die Petricola's, maar sommige vissen kun je in behoorlijk andere waterwaarden zetten dan ze in thuis horen, ancistrussen bijvoorbeeld. dus kijk eens wat die petricola's aankunnen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:40 schreef Faithfulness het volgende:
En om het verhaal niet te lang te maken in 1 post:
Met zowel de 120 liter als de 60 liter gaat alles goed![]()
De kleine bak blijft wat last houden van alg, daar gaan we ons op concentreren zodra de 120 liter de deur uit gaat.
Ik overweeg om de Petricola's te verkopen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik vind het stiekem kut, want ik vind het leuke visjes. Maar een compromis vinden in waterwaarden met de vissen die we nu hebben is niet te doen. Dan is de keus: Of de petricola's in water zetten dat niet goed voor ze is, of de andere vissen in veel te hard water laten zitten, wat niet goed voor hen is.
Als ik dan realistisch ben, kunnen de petricola's beter naar een ECHT tanganyika aquarium.
Meningen zijn welkom
Qua kleur ik ook niet, donkere foto's. Te mager ? Geef 5/6 keer per dag eten maar gaan er nog mensen naar de cichliden beurs in Utrecht vandaag ?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 16:40 schreef Samzz het volgende:
@ Faith, ik weet t. Foto's maken is moeilijk, maar mijn mening blijft dat ik ze er niet goed uit vind zien.
ik hoefde volgens de aquariumman mn waterwaarden niet aan te passen voor mn petricola's, weet niet of ie gelijk heeft maar ze zien er vooralsnog tevreden uitquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:21 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik ben niet zo heel bekend met die Petricola's, maar sommige vissen kun je in behoorlijk andere waterwaarden zetten dan ze in thuis horen, ancistrussen bijvoorbeeld. dus kijk eens wat die petricola's aankunnen.
Ja. Ze zijn niet mooi rond, ze lijken nauwelijks gegroeid en de blauwen komen in vergelijking met de nieuwe vissen magertjes overquote:Op zondag 10 oktober 2010 11:38 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Qua kleur ik ook niet, donkere foto's. Te mager ? Geef 5/6 keer per dag eten maar gaan er nog mensen naar de cichliden beurs in Utrecht vandaag ?
Dat was iemand anders toch?quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja. Ze zijn niet mooi rond, ze lijken nauwelijks gegroeid en de blauwen komen in vergelijking met de nieuwe vissen magertjes over
Ik hoop van harte dat je je vissen wat beter gaat verzorgen (ze zijn niet voor niks donker!)Die te lage temperatuur is echt een blunder.
Ja? Ik meende dat Rob dat was. Zo niet, dan mijn excusesquote:
quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja? Ik meende dat Rob dat was. Zo niet, dan mijn excuses
quote:Op donderdag 30 september 2010 22:08 schreef vlam12 het volgende:
Opeens zijn de helft van mijn discus vissen ziek geworden !![]()
Ze zijn zwart van kleur, ze zwemmen heel dicht bijelkaar, en ze zwemmen opeens nu alleen in de bovenste gedeelte van de aquarium. Ze eten ook opeens geen droogvoer meer.
Ik heb eergisteren een paar bijvissen in de aquarium gezet, maar ik merkte dat die vissen te druk was. De discus vissen durfden niet dichtbij te komen.Ik heb de bijvissen gister eruit gehaald, maar vandaag pas zie ik dat mijn discus vissen ziek zijn.
Sinds een week ofzo heb ik plantjes in mijn bak, en geef ik ook ander voedsel: runderhart.
temperatuur is 24.9 graden en Ph is ongeveer 7.
Hoe krijg ik ze weer beter ?![]()
Agreed.quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:15 schreef Samzz het volgende:
Ja, ik had het al terug gezocht
Neemt niet weg dat donkere vissen betekent dat er iets niet goed zit
Preciesquote:Op zondag 10 oktober 2010 14:27 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Agreed.
Discusvissen zijn ook geen beginnersvissen.
Maar goed, ik ben het hele "told you so" wel beu.
Ik focus lekker op m'n eigen aquaria, en geniet van jullie foto's en verhalen
Ohhhh ze zijn zo leukquote:Op zondag 10 oktober 2010 14:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
PreciesDe kogeltjes gaan goed las ik
Ik heb in Duitsland echt prachtige kogels gezien
Donker zijn ze niet, maak vanavond nieuwe foto's maar zal dan nog meer voeren.quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja. Ze zijn niet mooi rond, ze lijken nauwelijks gegroeid en de blauwen komen in vergelijking met de nieuwe vissen magertjes over
Ik hoop van harte dat je je vissen wat beter gaat verzorgen (ze zijn niet voor niks donker!)Die te lage temperatuur is echt een blunder.
Probeer even een andere discushouder te contacteren. Misschien voer je wel goed qua aantal keer, maar net een blokje te weinig omdat je een paar discussen meer hebt.quote:Op zondag 10 oktober 2010 15:07 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Donker zijn ze niet, maak vanavond nieuwe foto's maar zal dan nog meer voeren.
Het kan ook aan de foto's liggenquote:Op zondag 10 oktober 2010 15:32 schreef stoeltafel het volgende:
Hmm heb al het voer van de kweker maar soms te weinig gegeven blijkbaar. Nu weer structureel 6 keer per dag.
Damn wat een mooie bak. Wat zijn de maten en liters?quote:Op zondag 10 oktober 2010 14:48 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ohhhh ze zijn zo leuk![]()
Heb je grote kogels gezien? Die zijn ook prachtig! Kan me echt vergapen aan youtube filmpjes met enorme kogelvissen. Zo cute![]()
Ondertussen in huize Faith...
[ afbeelding ]
Die schaduw rechtsboven is van een overhangend plateau. Die kan ik echter niet op de foto krijgen zonder dat je mijn kop in de reflectie ziet, wat het geheel toch een beetje verpest![]()
Over een paar dagen kan dit water eruit, en gaan we echt beginnenHet zand is uitgekookt, de tekening met indeling ligt klaar! Heb er zooooo'n zin in
Thanksquote:Op zondag 10 oktober 2010 17:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
Damn wat een mooie bak. Wat zijn de maten en liters?
Ik wou net zeggen dat hij veel groter lijktquote:Op zondag 10 oktober 2010 17:55 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Thanks![]()
160x50x50 aquarium (400 liter)
Het meubel is 200x55x140, daardoor lijkt 'ie veel groter te zijn dan 'ie is
We wonen op vier hoog. We hebben geen lift.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen dat hij veel groter lijkt
Bloed, zweet en tranen?quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:13 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
We wonen op vier hoog. We hebben geen lift.
Do I need to say more?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |