Zeggen dat hij een ander vak moet zoeken. Een diabeet die aanhoudend braakt is niet goed. Dat ziet hij ook wel in.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 05:37 schreef female81 het volgende:
Wat moet ik in godsnaam zeggen als 'ie straks wéér zo begint?
Zal wel meevallen hoor, onderzoek bij de Internist o.i.d. kan vrij snel ingepland worden lijkt me.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 07:49 schreef female81 het volgende:
Ik ben wel heel bang dat ik dan op een lange wachtlijst terecht kom, terwijl er wel degelijk haast bij is.
Binnehouden zodat je hem bij de huisarts over het bureau kunt kotsen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:10 schreef female81 het volgende:
Nou, over een half uur is het zover. Ondertussen ben ik eindeloos aan het slikken om die laatste boterham maar binnen te houden.
Ik vraag me tevens af: Zijn er hier mensen waarvoor de hier geschetste medische klachten herkenbaar zijn?
Edit: Ik ben weer terug. Weer niks, behalve een pakje tabletjes tegen misselijkheid. Want 'je bent volledig onderzocht en er was niks'.
Nee, toen ik zoveel overgaf (zelfs water hield ik niet binnen), had ik geen problemen met slikken. Ik had ook heel andere klachten (wel zweten, maar ook hartproblemen e.d.) en het bleek dat mijn schildklier weer ernstig overstuur was. Uiteindelijk in het ziekenhuis beland ook o.a. vanwege het gevaar voor uitdroging (was 40 graden Celcius daar).quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:10 schreef female81 het volgende:
Nou, over een half uur is het zover. Ondertussen ben ik eindeloos aan het slikken om die laatste boterham maar binnen te houden.
Ik vraag me tevens af: Zijn er hier mensen waarvoor de hier geschetste medische klachten herkenbaar zijn?
Laat je niet zo afschepen! Al is je huisarts nog zo'n hork, als het niet gaat, dan moet je gewoon een verwijzing krijgen en het laten nazoeken!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:10 schreef female81 het volgende:
Edit: Ik ben weer terug. Weer niks, behalve een pakje tabletjes tegen misselijkheid. Want 'je bent volledig onderzocht en er was niks'.
Dat dus, second opinion is een recht.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:21 schreef kahlie het volgende:
Laat je niet zo afschepen! Al is je huisarts nog zo'n hork, als het niet gaat, dan moet je gewoon een verwijzing krijgen en het laten nazoeken!
Heb ik ook om gevraagd, ik heb zowat met m'n vuist op tafel geslagen, maar nee. Omdat eerdere onderzoeken dus niets opleverden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:21 schreef kahlie het volgende:
Laat je niet zo afschepen! Al is je huisarts nog zo'n hork, als het niet gaat, dan moet je gewoon een verwijzing krijgen en het laten nazoeken!
Nee. Het is trouwens op de ene van de andere dag gekomen, ongeveer twee weken na m'n verblijf in het ziekenhuis vanwegde de Diabetes type 1-diagnose. Heel onverwacht. Opeens at ik heel moeilijk en moest ik steeds kokhalzen. Ik heb het de eerste maanden in principe juist zoveel mogelijk genegeerd, bleef stug uitstapjes maken, alleen bleef het steeds terug komen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:21 schreef Zana het volgende:
Afgezien ervan dat het misschien in samenhang staat met je diabetes, maar zou het ook kunnen dat je je te druk maakt en bij voorbat al denkt, oh het gaat mis en dat het dan ook echt mis gaat. Ik ken iemand die zich om wat voor redenen druk kan maken, bijvoorbeeld omdat die iets anders moet doen dan normaal, tandarts, of ergens naartoe moet en dat hij bang is dat die zijn eten niet kan binnenhouden, die wordt er zo nerveus van dat die niet uit huis kan zonder eerst te braken/ hoesten/ spugen. Iemand anders is in die situatie misschien ook nerveus, maar zonder deze lichaamlijke "dwangreacties".
Dus zeg maar dat het "in je hoofd" zit en daardoor steeds erger wordt?
Geen grap, ik denk serieus hieraan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:10 schreef female81 het volgende:
Slokdarmkankerquote:Typische symptomen zijn slikstoornissen en pijn. De slikstoornis is kenmerkend omdat drinken weinig problemen geeft, terwijl hard en droog voedsel (brood en vlees) moeilijk verdragen wordt; gewichtsverlies komt dan ook vaak voor. Als voedsel de tumor niet kan passeren, treedt regurgitatie of braken op. De kenmerkende pijn van slokdarmkanker is brandend en straalt uit van het maagkuiltje naar de keel, hoewel dit niet altijd het geval is.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:47 schreef female81 het volgende:
Tja, en het woord 'kanker' heb ik dus ook al laten vallen. Met de toevoeging 'er zijn mensen die constant van het kastje naar de muur gestuurd worden en bij een andere arts opeens kanker blijken te hebben'.
Maar nee, "dat heb je niet, want je bent al volledig onderzocht."
Je slikproblemen verergeren zich dus, dan is een tumor toch niet zo heel vreemd bedacht. Hebben ze wel eens een weefselmonster van je slokdarm genomen?quote:Nou heb ik al een paar jaar problemen met moeilijk slikken en een verrotte spijsvertering (eigenlijk sinds ik diabetes heb), maar zó erg heb ik het nog niet mee gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |