Doordat de aarde zon en melkweg op 1 lijn staan, gebeuren er volgens sommige rare dingen met magnetische velden enzo. En dan zal daardoor de polen worden verwisseld. Maar ik weet niet of de een door de ander komt of dat het twee losse theorien zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:46 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik dacht dat het te maken had met een cyclus van 11.500 jaar en dat in 2012 de magnetische polen van de Aarde weer zullen verspringen met alle gevolgen van dien...
Dat gaat volgens mij over de planetaire conjunctie.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:46 schreef SlevinX het volgende:
Hier staat het in
http://weeswaakzaam.punt.nl/?r=1&id=419625
Zeg niet dat het dan ook zo is hoor, maar moet je maar ff zelf onderzoeken.
Nee, 13000. De helft van de precessiecyclus van 26000 jaar.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:46 schreef AlmightyArjen het volgende:
Ik dacht dat het te maken had met een cyclus van 11.500 jaar en dat in 2012 de magnetische polen van de Aarde weer zullen verspringen met alle gevolgen van dien...
De Maya's hebben niet gerekend met astrologische punten, ook de eindtijd van 21-12-2012 word niet door iedereen ondersteunt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:26 schreef pinine het volgende:
volgens mij ééns in de 26000 jaar en volgens de maya's weer in 2012 maar wetenschappers hebben het later berekend, misschien gebeurt er iets, misschien niet of niet in korte tijd
Hoe weten die maya's dat dan? Maya's waren kenkerdom.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:26 schreef pinine het volgende:
volgens mij ééns in de 26000 jaar en volgens de maya's weer in 2012 maar wetenschappers hebben het later berekend, misschien gebeurt er iets, misschien niet of niet in korte tijd
Nou nee. Als je twee kalenders (de Haab en de T'zolkin) weet te combineren ben je niet bepaald dom.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:25 schreef Zith het volgende:
[..]
Hoe weten die maya's dat dan? Maya's waren kenkerdom.
Die mensen hebben eeuwen naar de hemel zitten kijken in een tijd zonder kunstlicht ect. dus ze konden er zeker wel veel over weten, dat zie je ook bij meerdere oude beschavingen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:25 schreef Zith het volgende:
[..]
Hoe weten die maya's dat dan? Maya's waren kenkerdom.
http://www.idialstars.com/egp.htmquote:Op zondag 10 oktober 2010 16:27 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Is er iemand die een betrouwbare link heeft die aantoont dat we ook werkelijk het midden gaan passeren?
Zo zijn er wel meer sites, even zoeken op "passing galactic equator"...quote:If we wish to accept the galactic coordinates as defined by the International Astronomers Union (IAU) in 1959, then the solstice points exactly coincided with the galactic equator in 1998. That means the December solstice point will be a slightly west of the galactic equator on December 21, 2012. But even if the Sun were to cross the galactic equator at the exact instant of the December solstice in 2012, the Earth and solar system still won't physically pass through the galactic plane.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |