Je bent niet ouderwets.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 02:15 schreef vronie het volgende:
Mijn Nicht is bevallen van een dochter,haar derde kind.
Nu vraagt zij als kado geld,omdat zij noch heel veel meisjes kleding heeft.
Ik dacht dit is meer voor een bruiloft,en niet als kraamkado.
Of ben ik nu ouderwets.
Je kunt ook een leuk kadoo voor de ouders kopen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 02:18 schreef 08gnoT. het volgende:
Geen origineel cadeau nee, maar als je alles al hebt..
Henk Termming en Henk Westbroek zijn allang binnen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 02:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Je zou ook dat bedrag aan haar favoriete goede doel kunnen schenken.
Zij hebben alles,ik ga voor een grote Knuffelbeer.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 02:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je kunt ook een leuk kadoo voor de ouders kopen.
Ja daar heeft ze wat aan na een paar weken op deze aarde.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 02:25 schreef vronie het volgende:
[..]
Zij hebben alles,ik ga voor een grote Knuffelbeer.
Ik ben dan ook een sentimenteel persoonquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 02:43 schreef LaatsteReus het volgende:
Gegraveerde cadeaus zijn leuk voor de sentimentele waarde, maar daar heb ik persoonlijk niets mee. een kwestie van persoonlijke smaak.
Oordoppen en slaappillen, ook een leuke.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 02:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik wilde typen, geef een levenslange voorraad condooms. Maar dat zal in OUD wel niet gewaardeerd worden
Geld zou ik echt alleen maar geven als het een arm gezin betrof eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Waarom zou je geld moeten krijgen als je alles al hebt? Dan krijg je toch leuk een bosje bloemen of zo?
Ja precies..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:49 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Geld zou ik echt alleen maar geven als het een arm gezin betrof eigenlijk.
Ik moet niets. Neem dan maar niets mee, vind ik ook prima hoor. Maar als ik mag zeggen wat ik zou willen, dan wil ik geld geven aan het door mij gekozen goede doel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Waarom zou je geld moeten krijgen als je alles al hebt? Dan krijg je toch leuk een bosje bloemen of zo?
Ja dat vind ik prima. Maar als je kind alles al heeft, wat ga je dan van dat geld kopenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:06 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik moet niets. Neem dan maar niets mee, vind ik ook prima hoor. Maar als ik mag zeggen wat ik zou willen, dan wil ik geld geven aan het door mij gekozen goede doel.
op zijn (jhaar) spaarrekening zetten? ik bedoel, als dat kind achttien wordt heb je ook niet zomaar een complete uitzet bij elkaar of een rijbewijs danwel auto, of de kosten voor een huis danwel huwelijk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ja dat vind ik prima. Maar als je kind alles al heeft, wat ga je dan van dat geld kopen(Behalve aan een goed doel geven..)
ik persoonlijk zeg dus niet doe maar geld, we hebben alles al .. ik wil straks in het nieuwe huis denk ik een vaatwasser (2ehands van mp) maar die dingen kosten geld, geld wat ik niet zomaar 1,2,3. Dan kun je zeggen "ja das niet voor de baby" maar die heeft er ook profijt van natuurlijk ook al beseft hij dat nietquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:24 schreef Lishe het volgende:
Ik vind het zo jammer dat het leuke van een kado geven zo een beetje z'n doel voorbij gaat. Als mensen geld vragen probeer ik er toch maar iets leuks omheen te maken, zodat ik er als gever toch nog een beetje plezier in heb. Niks leukers dan een pakketje maken in stijl, terwijl die niet overeen komt met de jouwe.
En omgekeerd vind ik het juist leuk wat een ander voor mn kinderen uitzoekt, ook al is het mijn smaak niet.
Tips vind ik altijd fijn om te krijgen maar 'doe maar geld, we hebben alles al.' luister ik gewoon niet naar dus.
Ken je dat gevoel niet, dat je opa/oma/vader/moeder jarig is en je het gevoel hebt dat die werkelijk alles al heeft? En toch wil je heel graag iets geven, gewoon omdat het een symbolische manier is om iemand duidelijk te maken dat een verjaardag een bijzondere dag is en je daar graag bij stilstaat. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:12 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ja dat vind ik prima. Maar als je kind alles al heeft, wat ga je dan van dat geld kopen(Behalve aan een goed doel geven..)
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik persoonlijk zeg dus niet doe maar geld, we hebben alles al .. ik wil straks in het nieuwe huis denk ik een vaatwasser (2ehands van mp) maar die dingen kosten geld, geld wat ik niet zomaar 1,2,3. Dan kun je zeggen "ja das niet voor de baby" maar die heeft er ook profijt van natuurlijk ook al beseft hij dat niet
Maar er is niet zoiets als 'het doel van een cadeau'. Dat wil zeggen, mensen hebben er verschillende verwachtingen bij. Sommige mensen willen graag iets krijgen waar ze echt iets aan hebben, en dus vragen ze begrijpelijkerwijs om geld als ze niks kunnen bedenken. Andere mensen vinden het mooie van een cadeau juist dat ze met iets verrassends komen en er moeite voor doen om iets te bedenken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:24 schreef Lishe het volgende:
Ik vind het zo jammer dat het leuke van een kado geven zo een beetje z'n doel voorbij gaat.
Een van de leukste cadeaus die we voor Ivan hebben gekregen:quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:37 schreef Brighteyes het volgende:
Voor TS, doe alsjeblieft GEEN teddybeer! Als er iets echt een kutkado is, is het dat wel! Die dingen eindigen vrijwel zeker na een x-tijd bij de vuilstort.![]()
Sasha is ook smoorverliefd op een Koala (van Happy Horse) die hij heeft gekregen, maar afgezien daarvan heb ik al een knuffel of 10 naar de 'arme kindjes inzameling' gebracht.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een van de leukste cadeaus die we voor Ivan hebben gekregen:
[ afbeelding ]
(Tevens de enige teddybeer.)
maar het is wel iets wat we ontzettend goed kunnen gebruiken met een gezin van vier personen ... dat er mensen niet aan mee willen werken best, maar aan nutteloze dingen als nóg een pakje voor de baby, of nóg een knuffel, hoe lief bedoeld ook heb ik geen flikkerquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar als ik wist dat het daarvoor gebruikt zou gaan worden zou ik het dus ook niet doen.
Dat hij er ook profijt van heeft is best heel leuk verzonnen, maar dikke neus zeg maar...
Voor TS, doe alsjeblieft GEEN teddybeer! Als er iets echt een kutkado is, is het dat wel! Die dingen eindigen vrijwel zeker na een x-tijd bij de vuilstort.Daar hebben ze zeker al te veel van, als ze al een kindje hebben.
Haal een bon van Prenatal oid als je echt per se geen geld wil geven en er zeker van wilt zijn dat het kado aan de baby besteedt wordt.
dattum.. als je alles al hebt heb je ook geen geld nodig om alsnog meer te kopenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik heb mijn kast ook volhangen met polo's die ik in de kraamweek al heb gekregen (en die hij nog steeds niet past en ik bovendien te lelijk vind om aan te trekken). Ik had 8 mutsjes terwijl er één duidelijk het fijnst was en ik dat altijd gebruikte. De meeste knuffels liggen in een doos in de kledingkast. We kregen bedrukte kleding en slabben die ik niet durfde te gebruiken want dan zou ik ze verpesten. Het ene speelgoed is geweldig, het andere speelgoed doet hij niks mee. Er ligt nog steeds een V&D-bon ongebruikt in mijn bureaulade omdat ik nooit in een V&D kom.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sasha is ook smoorverliefd op een Koala (van Happy Horse) die hij heeft gekregen, maar afgezien daarvan heb ik al een knuffel of 10 naar de 'arme kindjes inzameling' gebracht.
Soms heb je geluk, maar 9 van de 10 keer...
Ik vind dat laatste eerlijk gezegd erg ondankbaar klinken. Het is mijns inziens de verantwoordelijkheid van de ouders om in de basisbehoeften van het kind te voorzien en een cadeau is gewoon iets attents. Het is voor jullie natuurlijk heel fijn om een Ikeabon of Praxisbon te krijgen, maar ik zou als visite ook liever niet het gevoel krijgen een kassa te zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:45 schreef DJMO het volgende:
[..]
maar het is wel iets wat we ontzettend goed kunnen gebruiken met een gezin van vier personen ... dat er mensen niet aan mee willen werken best, maar aan nutteloze dingen als nóg een pakje voor de baby, of nóg een knuffel, hoe lief bedoeld ook heb ik geen flikker
Dankjewel, ik kon de juiste woorden al niet vinden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dat laatste eerlijk gezegd erg ondankbaar klinken. Het is mijns inziens de verantwoordelijkheid van de ouders om in de basisbehoeften van het kind te voorzien en een cadeau is gewoon iets attents. Het is voor jullie natuurlijk heel fijn om een Ikeabon of Praxisbon te krijgen, maar ik zou als visite ook liever niet het gevoel krijgen een kassa te zijn.
die zij ongetwijfeld ook wel zullen hebben.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 02:25 schreef vronie het volgende:
[..]
Zou ik niet doen, die krijgen ze 1000 en anders willen ze ze nietquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 02:25 schreef vronie het volgende:
[..]
ja de enige, dan is het leuk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een van de leukste cadeaus die we voor Ivan hebben gekregen:
[ afbeelding ]
(Tevens de enige teddybeer.)
ik gun je een vaatwasser, maar zou geen zin hebben om er aan mee te betalen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:02 schreef DJMO het volgende:
mjah, ik zal het nooit zo tegen de gevers zeggen, maar dat soort cadeaus zouden dus waarschijnlijk never gebruikt worden. Is dat leuk om te weten dan? door mezelf een vaatwasser te gunnen, houd ik wel meer tijd over voor de kinderen, aangezien ik dan niet meer hoef af te wassen. (en ja, ik doe daar lang over omdat ik er zo'n bloedhekel aan heb)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |