quote:
Wat is daar zoquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:33 schreef BluesRebel het volgende:
Ajacied Oleguer duikt op in krakers-protest
http://www.parool.nl/paro(...)rakers-protest.dhtml
Dat dus. Was er totaal niet verbaasd over. En ik vind het leuk dat er ook spelers zijn die politiek interessant vinden, maar om nou met krakers mee te lopen die telkens rellen, zeker als je zijn reputatie hebt. Vandaar diequote:Op maandag 4 oktober 2010 20:18 schreef Boer6 het volgende:
Dat Oleguer erbij loopt is inderdaad geen verrassing.
Mooi zo, wat meer roulatie kan geen kwaad!quote:Op maandag 4 oktober 2010 21:39 schreef mash_ het volgende:
AMSTERDAM - Nicolas Lodeiro is maandag aangesloten bij de groepstraining van Ajax. De aanvallende middenvelder uit Uruguay brak tijdens het WK in Zuid-Afrika zijn voet. Hij kwam daarna niet meer in actie.
© ANPLodeiro oefende met een klein groepje spelers. De meeste voetballers van Ajax spelen de komende anderhalve week voor hun land.
Trainer Martin Jol verwacht dat hij ook snel over zijn aanwinsten Teemu Tainio en Mido kan beschikken.
De eerstgenoemde Fin is bijna hersteld van een hamstringblessure. Mido kampt nog met overgewicht
Afgelopen zondag waren er 10 spelers rijp voor een wissel ja. Zelfs Suarez bakte er geen reet vanquote:Op maandag 4 oktober 2010 22:08 schreef dnzl het volgende:
[..]
Mooi zo, wat meer roulatie kan geen kwaad!
Suarez was echt slecht, ballen die hij niet kon controleren heb dat nog nooit gezien bij die kerel.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:23 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Afgelopen zondag waren er 10 spelers rijp voor een wissel ja. Zelfs Suarez bakte er geen reet van
En die gebaren iedere keer. Hij had het duidelijk niet naar z'n zin.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:26 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Suarez was echt slecht, ballen die hij niet kon controleren heb dat nog nooit gezien bij die kerel.
Als hij ons eindelijk weer kampioen kan maken met anti-voetbal teken ik ervoorquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:16 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
Lodeiro is de man die Ajax weer ter handen zal nemen en Ajax weer beter zal laten voetballen. Jol doet en wil het niet. Zo lijkt het althans. Alleen maar winnen telt voor hem. De manier voor hem interesseert hem niet. Erg jammer.
Dan heb je helemaal oorlog met Johan.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:33 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Als hij ons eindelijk weer kampioen kan maken met anti-voetbal teken ik ervoor. Zo doet PSV het ook al jaren.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:16 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
Lodeiro is de man die Ajax weer ter handen zal nemen en Ajax weer beter zal laten voetballen. Jol doet en wil het niet. Zo lijkt het althans. Alleen maar winnen telt voor hem. De manier voor hem interesseert hem niet. Erg jammer.
Nee, beter.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:25 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]T is geen johan cruijf ofzo, de tering hé
![]()
Overigens is hij volgens mij best goed maar hij heeft nog geen kans gehad omdat ie geblesseerd is geweest. Niet omdat Jol niet wil.
Je laatste oplossing is het best, of evt. Eriksen daar. Maar Bonevacia moet rustig gebracht worden en De Zeeuw een linie naar voren, lijkt me ook niet het best, gezien zijn schot en passing echt ver onder de maat is. Inzicht heeft hij vaak wel, en ik zie dat hij dat heeft, maar de passing is te onnauwkeurig om hem voor de aanvoer te laten zorgen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:10 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Nee, beter.![]()
![]()
Serieus, jij hebt ook kunnen zien dat hij in de weinige minuten dat hij voor Ajax heeft mogen spelen zijn klasse al heeft verraden. Fantastische voetballer die de steekpas in huis heeft, die de bal vraagt en wijst waar hij die wil hebben, die de combinatie aan kan gaan, die technisch één van de beteren is.
Met De Jong gaat het combinatievoetbal iig niet lekker.
En ik maak me wat betreft Jol grote zorgen. Zet hij Tainio voor De Jong erin ( mocht De Jong zijn blessure lang duren ) of zet hij De Zeeuw een linie naar voren en Bonevacia in zijn plaats OF brengt hij de aanvallend ingestelde Lodeiro.
Durft Jol dat wel te doen? Ik hoop uit het de grond van mijn hart.
quote:Hieronder een eenvoudige weergave van de feiten:
- Op 7 september zit een delegatie van NAC om tafel met ajax en een afvaardiging van de Amsterdamse lokale driehoek;
- Onderwerp van gesprek is de voorbereiding op de wedstrijd ajax-NAC van 16 oktober aanstaande;
- De Amsterdammers verrassen de NAC-delegatie met de mededeling dat wat hen betreft de wedstrijd als categorie A wordt ingedeeld;
- NAC reageert hierop door aan te geven dat dit wel een risico met zich mee kan brengen. De Amsterdammers erkennen deze en gezamenlijk wordt bepaald dat met een goede organisatie deze risico’s acceptabel zijn;
- De voorverkoop gaat van start ;
- Op 6 oktober, 10 dagen voor de wedstrijd, waarvoor er zo’n 250 kaarten op naam verkocht zijn komt vanuit Amsterdam de mededeling dat het vrije vervoer even wordt aangepast in een verplichte buscombi ;
- NAC reageert hier verbaasd op, als gesprekspartner en partij die exact weet wie er mee gaat is het niet meer dan normaal dat er fatsoenlijk en tijdig overleg plaats zal vinden;
- Amsterdam geeft aan dat de risico’s die eerder zijn besproken verergerd zijn, want “er waren na ajax-mvv wat relletjes" , en de heren van de politie hebben “relevante informatie” ontvangen. Even voor de beeldvorming: na afloop van ajax-mvv werden de 600 limburgers met 2 busjes ME begeleiding langs het supportershome van ajax gestuurd, waarna er wat onvriendelijkheden zijn uitgewisseld. De relevante politie-informatie is uitgebreid besproken en erkend tijdens het eerste overleg. Die informatie leidde op 7 september niet tot een risico-opschaling;
En je reactie slaat op....?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:59 schreef Santello het volgende:
Waarom wil een stel supporters speciaal behandelt worden?
Omdat aankoopvoorwaarden na aankoop veranderen? Als jij kaas koopt in de supermarkt, en na het passeren van de kassa zegt iemand, "oh nee, je moet vlees hebben"... Pik je ook niet, of wel?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:59 schreef Santello het volgende:
Waarom wil een stel supporters speciaal behandelt worden?
Precies dat. het is echt belachelijk. Gestoord ook van NAc dat ze het zomaar accepteren "we gaan wel de kosten verhalen op Ajax"... ja boeiend. Gewoon voet bij stuk houden, boycotten, je laat je toch niet zo makkelijk dood maken met een blije mus blij maken met een dooie mus...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:31 schreef Tommy2K het volgende:
[..]
Omdat aankoopvoorwaarden na aankoop veranderen? Als jij kaas koopt in de supermarkt, en na het passeren van de kassa zegt iemand, "oh nee, je moet vlees hebben"... Pik je ook niet, of wel?
quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:23 schreef ajacied4lf het volgende:
Demy de Zeeuw vanavond bij Wegmisbruikers!
Ik zag t idd op ajaxshowtime. volgens mij vindt die presentator het wel leuk om naast een rijke beroemdheid te zittenquote:
Best snel ...quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:47 schreef mash_ het volgende:
AMSTERDAM - De Egyptische aanvaller Mido is eindelijk fit genoeg om met de Ajax-selectie mee te trainen.
De spits sluit in de loop van de week aan bij de groepstraining. Dat heeft de Amsterdamse club op de website gemeld.
Mido kwam eind augustus transfervrij over Middlesbrough, na eerder in zijn carrière al bij de Amsterdammers te hebben gespeeld.
De Egyptenaar kampte sinds zijn terugkeer met overgewicht. Wanneer hij voor het eerst inzetbaar is, is nog niet bekend
quote:Nieuws
Laatste nieuwsBuiten SpelInterviewsSpecialsTransfersMaandoverzichtZoekenFoto's
Foto'sVideo's
Video'sCompetities
EredivisieJupiler LeagueTopklasseKNVB BekerChampions LeagueEuropa LeagueBundesligaPremier LeaguePrimera DivisionSerie AEK 2012Overige competitiesClubs
VoetbalclubsPersonen
Voetballers en andere prominentenOver ons
Over FCUpdate.nlColofonContact
Voetbalnieuws
Ajax lijdt nettoverlies van 22,8 miljoen euro
14 oktober 2010
Ajax heeft over het boekjaar 2009/2010 een fors verlies geleden. De Amsterdamse ploeg maakte donderdagochtend bekend dat het nettoverlies over vorig seizoen 22,8 miljoen euro bedraagt. Ajax besteedde 82,6 miljoen euro, terwijl er ‘slechts’ 69,5 miljoen euro binnenkwam.
“De directie stelt voor het negatieve resultaat van ¤ 22,8 miljoen aan de reserves te onttrekken”, schrijft Ajax in een persverklaring. Hoeveel die reserves op dit moment bedragen, maakten de hoofdstedelingen niet wereldkundig. Wel lieten ze weten dat het eigen vermogen nu 39,2 miljoen euro is, wat (na verwerking resultaat) gelijk staat aan 40,9% procent van het balanstotaal.
Overigens had Ajax in juli al laten weten dat er een dergelijk verlies werd verwacht. Dit seizoen zal de 29-voudig landskampioen het in elk geval een stuk beter doen dan vorig seizoen, aangezien het kan rekenen op miljoeneninkomsten uit de Champions League. Dat was de afgelopen jaren niet het geval.
quote:'Auto El Hamdaoui zorgt voor scheve gezichten in Ajax-selectie'
Mounir El Hamdaoui zorgt voor scheve gezichten in de kleedkamer van Ajax. De aanvaller eiste bij de contractonderhandelingen dat hij de duurste Mercedes op de markt zou krijgen, terwijl zijn spelers het met mindere auto’s van het merk moeten doen. Volgens Voetbal International leidt dit tot gemor binnen de selectie.
El Hamdaoui werd deze zomer na moeizame onderhandelingen binnengehaald als opvolger van Marko Pantelic. Nadat de aanvaller al medisch gekeurd was duurden de onderhandelingen nog bijna een week, omdat El Hamdaoui met allerlei nieuwe eisen op tafel kwam. Zo vroeg hij volgens VI onder meer om de duurste Mercedes.
Ajax ging akkoord met de eis van El Hamdaoui en zijn zaakwaarnemer, omdat ze de spits niet meer wilden laten lopen. De bolide van de Marokkaans international zorgt echter voor scheve gezichten in de kleedkamer, daar de overige spelers van Ajax in mindere auto’s rijden van sponsor Mercedes. El Hamdaoui tekende deze zomer voor vier jaar in Amsterdam.
Via Voetbalzone.nl
GVD , moet ik hem weer gaan aanpassen in Fifaquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:48 schreef Otis2.0 het volgende:
Urby is Urby niet meer.
[ afbeelding ]
Ik hoop dat 'ie een afro a la Fellaini laat groeienquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:48 schreef Otis2.0 het volgende:
Urby is Urby niet meer.
[ afbeelding ]
Ik vraag me af hoe het zit met corners/uit beslissingen wanneer de bal langs z'n haar gaatquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:49 schreef Tommy2K het volgende:
[..]
Ik hoop dat 'ie een afro a la Fellaini laat groeien
[ afbeelding ]
Midoquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:03 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
Erg jammer dat Lodeiro, Atouba en Bonevacia niet bij de selectie zitten. Gelukkig is Mido er al weer wel bij. Zijn rentree bij Ajax na enkele jaren ergens anders vertoefd te hebben. Morgen nadat er een veilige score op het bord staat MIdo erin zetten. Of gewoon héél de tweede helft.
Mido
Ok.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 04:58 schreef Karzai het volgende:
Suarez, deze kerel begint me een beetje de keel uit te hangen. speel GVD is wat meer in dienst van de ploeg, die gozer denkt dattie Maradona is.
Vervelende is dat de rest van de ploeg het toelaat.
Misschien omdat de rest van de ploeg door heeft dat Suarez by far de beste speler is? En dat zonder Suarez Ajax relatief gezien maar een matige ploeg is.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 04:58 schreef Karzai het volgende:
Suarez, deze kerel begint me een beetje de keel uit te hangen. speel GVD is wat meer in dienst van de ploeg, die gozer denkt dattie Maradona is.
Ja vorig seizoen was ie ook zo kut en had ie ook praktisch geen assists.. Wat een loser is het eigenlijk...quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 04:58 schreef Karzai het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
Geen tv hier...hoe doen ze het?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:58 schreef ajacied4lf het volgende:
Heeft Sulejmani te veel energie over?Hij doet alles, verdedigen, aanvallen ..
1-0quote:
Sinds 'ie close is met Yuri van Gelder gaat hij inderdaad als een raket. Toch mooi dat sporters elkaar weten op te peppen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:58 schreef ajacied4lf het volgende:
Heeft Sulejmani te veel energie over?Hij doet alles, verdedigen, aanvallen ..
Hij had hem wel gewoon in kunnen tikken die balquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:29 schreef ajacied4lf het volgende:
De Zeeuw speelt ook goed! Eindelijk ..
Hoek was lastig, en hij moest met links .. maar ach, dat maakt mij niet zoveel uit. Hij speelt gewoon lekker, mooie combinaties.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:35 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hij had hem wel gewoon in kunnen tikken die bal
Puntertje naar de 2e paal en hij zat, maar hij doet het goed jaquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:37 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Hoek was lastig, en hij moest met links .. maar ach, dat maakt mij niet zoveel uit. Hij speelt gewoon lekker, mooie combinaties.
Je begrijpt toch wel dat een boel mensen je niet serieus nemen met de argumenten die je noemt? Je hebt hetover prachtige goals elke week, fantastische goal nac en zijn debuutwedstrijd 2 keer buitenkantje. Dus hij is sowieso veel beter dan Pantelic. Dat is natuurlijk onzin. Zoals degene hierboven al zei, met Pantelic ging de rest er om heen beter voetballen, wat je vorig jaar erg goed zag met Eriksen en De Jong die nu duidelijk minder ballen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:47 schreef NumberSeven het volgende:
Ik lees heel veel negatieve berichten over hem op VZ en andere fora, met name van Ajacieden zelf. Ik begrijp het niet helemaal. Ik ben het er wel mee eens dat hij een beetje hebberig was met onderhandelen etc. maar aan de andere kant is het toch logisch dat je zoveel mogelijk uit het contract wilt halen? Mogen voetballers niets extras eisen dan?
Verder vind ik dat hij het heel goed doet, en hij betaalt zich uit met prachtige goals elke week. Net weer een fantastische goal tegen NAC. In zijn debuutwedstrijd 2 keer met buitenkantje. Dus hij is zoizo veel beter dan pantelic en ook een stuk jonger. Dan is er nog de grote mogelijkheid om hem met winst door te verkopen. Ze kunnen hem nu al voor 10miljoen kwijt! Dus die mercedes en zijn salaris betaalt hij dubbel en dwars terug, daarom snap ik al die heisa niet van sommige ajaxfans.
Zo, dat wilde ik even kwijt.
Nou dan heb je toch 5 miljoen winst, en was het tóch een goede aankoop! De spelers om MEH heen moeten gewoon wennen, dat komt nog wel. Bovendien blijft hij scoren en daar gaat het toch om. daar wordt een spits op afgerekend. Je zet de standaard te hoog, als hij weggaat wie zet je dan in de spits?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat een boel mensen je niet serieus nemen met de argumenten die je noemt? Je hebt hetover prachtige goals elke week, fantastische goal nac en zijn debuutwedstrijd 2 keer buitenkantje. Dus hij is sowieso veel beter dan Pantelic. Dat is natuurlijk onzin. Zoals degene hierboven al zei, met Pantelic ging de rest er om heen beter voetballen, wat je vorig jaar erg goed zag met Eriksen en De Jong die nu duidelijk minder ballen.
En hij mag de veters nog niet eens strikken van Suarez, voor 10 miljoen mag hij van mij vandaag nog weg
Nee gek he..........nac stelt dan ook echt niks voorquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:30 schreef ajacied4lf het volgende:
Ook positief: Heb Ooijer hele wedstrijd niet gezien.
Klopt.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:30 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nee gek he..........nac stelt dan ook echt niks voor
Ja, je kon echt zien dat ze er na de 2-0 geen fuck meer aan deden i.v.m. de wedstrijd tegen Auxerre dinsdag. Gewoon zorgen dat NAC niet gevaarlijk werd en dat ding vrij prima.quote:
Ja, ik wilde het net gaan typen. Het zijn gewoon beide haantjes voor een goal. Geen geweldig duo dus.quote:Op zondag 17 oktober 2010 04:43 schreef AryaMehr het volgende:
Hoorde ik El Hamdaoui nou 'fock off' zeggen na zijn doelpunt richting Suarez?
dacht ook eerst dat het richting Suarez was,maar daarna feliciteerde ze elkaar wel op een normale manier. Weet dus niet op wie het gericht was.quote:Op zondag 17 oktober 2010 04:43 schreef AryaMehr het volgende:
Hoorde ik El Hamdaoui nou 'fock off' zeggen na zijn doelpunt richting Suarez?
Nouja, opeisen? Je zag dat hij hem wou nemen, maar ook dat hij wist dat Suarez gewoon de man is voor de vrije trappen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:34 schreef Santello het volgende:
Leuk die Mido, komt als een Held binnen, Applaus over en weer.
Dat doet hem wel goed want je zag dat hij er wel 150% voor ging.
HIj moet wel weten dat hij de ster niet is, zo probeerde hij de vrije trap die erin ging op te eisen.
Dat is hij altijd al geweest, enja .. ik ben er aan gewend, als hij maar z'n goals blijft maken vind ik het goed.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:05 schreef Vjenne12345 het volgende:
Vonden jullie Suarez niet heel egoïstisch dan? Ik begon mij op een gegeven moment best te ergeren dat hij perse zijn goal nodig heeft voordat hij meer in dienst gaat spelen.
Voor wie zaten die er dan? Toch niet Mounir?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:13 schreef Yankee het volgende:
Er zitten toch lui van Lyon op de tribune? Doet hamlap daarom zo z'n best?
quote:Mido: 'Ik had nooit met een schaar moeten gooien'
18/10/2010 08:43
Ahmed Mido Hossam speelde op 2 februari 2003 zijn laatste wedstrijd voor Ajax. Willem II werd met 6-0 verslagen en de Egyptenaar stifte de laatste Amsterdamse treffer binnen. Zondag maakte hij, na voor acht andere clubs gespeeld te hebben, zijn rentree in de Amsterdam Arena tegen NAC Breda die met 3-0 verslagen werden.
'De fans gaven me een warm welkom', laat de goedgemutste Mido weten in het AD. 'Dat zet druk op mij. Ik wil ervoor zorgen dat ze ook van de huidige Mido gaan houden. Daarvoor moet ik presteren en meehelpen om Ajax weer eens kampioen te maken. Ik ben één van de weinige spelers die weten wat het is om de titel te winnen. Dat kampioenschap in 2002 zie ik als een hoogtepunt in mijn carrière.'
'In mijn eerste periode bij Ajax had ik een veel te kort lontje', toont de Egyptische aanvaller zelfkennis. 'Ik reageerde veel te emotioneel en maakte fouten die ik nu niet meer zou maken. Ik had bijvoorbeeld niet met een schaar moeten gooien naar Zlatan Ibrahimovic en geen problemen met Ronald Koeman (destijds coach van Ajax, red.) moeten maken. Ik heb inmiddels bij zoveel clubs gezeten dat ik nu weet dat Koeman gewoon een goede kerel was die het beste met mij en andere jonge spelers voor had.'
Mij viel het ook op gewoon terug naar de zwarte rode band met de drie kruizen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 18:17 schreef King_of_cubes het volgende:
Toen ik net even een samenvatting ging kijken en Suarez in beeld zag dacht ik dat ze met rouwbanden speelden.Die nieuwe aanvoerdersband is echt vreselijk lelijk.
waarom rouwbanden? omdat het over en uit is met ajax?quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:32 schreef heloef het volgende:
[..]
Mij viel het ook op gewoon terug naar de zwarte rode band met de drie kruizen.
Stond vorige week op voetbalzone ofzo een bericht dat Lyon interesse heeft in Mounirquote:Op maandag 18 oktober 2010 10:44 schreef Morendo het volgende:
[..]
Voor wie zaten die er dan? Toch niet Mounir?
Zozo mooi prijsje waar zit je dan precies?quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:57 schreef fusionfake het volgende:
Morgen naar Ajax - Auxerre22,50 p. kaartje
Volg ik niet dus ik zou het niet weten.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:55 schreef Doublepain het volgende:
Jong Ajax doet het niet zo goed hé?
Heb even een sms'je gestuurd dat hij even in deze topic moet kijken omdat er een tip staat. dus komt goed!quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:51 schreef j0rdiiii het volgende:
Tip voor Suarez, eerder schieten.Hij wou veel te veel acties maken tegen AC Milan
Klopt het trouwens dat een broer van Eyong bij Inter Milan in de spits speelt?quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:37 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Heb even een sms'je gestuurd dat hij even in deze topic moet kijken omdat er een tip staat. dus komt goed!
Heb erzin in! De Jong doet niet mee, dus weer met lindgren enoh en de zeeuw
Ja, en de zus van suarez speelt bij barca. Xavi ofzo!quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:42 schreef Morendo het volgende:
[..]
Klopt het trouwens dat een broer van Eyong bij Inter Milan in de spits speelt?
Enoh'o?
Iniesta is het meisje, niet Xaviquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:16 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja, en de zus van suarez speelt bij barca. Xavi ofzo!
quote:Mourinho smst Jol: 'Jullie winnen van Auxerre en wij twee keer van Milan'
José Mourinho hoopt Ajax een handje te kunnen helpen in de strijd van de Amsterdammers om een ticket voor de knock-outfase van de Champions League. De coach van Real Madrid stuurde Martin Jol maandag een sms, zo weet AD/Sportwereld. “Jullie winnen van Auxerre en wij twee keer van AC Milan”, schreef hij.
Mocht dit scenario inderdaad in werking treden, dan is Real twee dagen voor het einde van de groepsfase al zeker van een ticket voor de volgende ronde. Ajax en AC Milan mogen dan proberen het tweede plaatsbewijs in de wacht te slepen en de Amsterdammers eindigen de groepsfase met een thuiswedstrijd tegen het dan al geplaatste Real.
Jol zal dus tekenen voor het plan van Mourinho, maar weet dat zijn ploeg nog vol aan de bak moet tegen Auxerre. “Ze hebben het vorig jaar goed gedaan, maar hebben het dit seizoen lastiger, met vijf gelijke spelen”, zei de coach op de persconferentie. “Maar we hebben die wedstrijden gezien en ze hadden er vier ook zomaar kunnen winnen. Het is gewoon een goed elftal met een paar uitblinkers.”
Geniaalquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:47 schreef Tommeke het volgende:
Mourinho
Ik ben er vanavond ook bij, moet helaas wel werken
Zaterdag was ik ook aan het werk, ik liep wat rond bij de skyboxen en loop ik tegelijk met Sjaak Swart door een deur. Hij die deur voor me openhouden. Ik zo: Kom zeg, u eerst. Hij vet lachen. Aardige kerel
Sjaak Swartquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:47 schreef Tommeke het volgende:
Mourinho
Ik ben er vanavond ook bij, moet helaas wel werken
Zaterdag was ik ook aan het werk, ik liep wat rond bij de skyboxen en loop ik tegelijk met Sjaak Swart door een deur. Hij die deur voor me openhouden. Ik zo: Kom zeg, u eerst. Hij vet lachen. Aardige kerel
1 voordeel dan verlies je nooitquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:23 schreef Otis2.0 het volgende:
Zou er bij de stand op de NOS komen te staan AJA - AJA?
Misschien AJX-AJAquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:23 schreef Otis2.0 het volgende:
Hehequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:23 schreef Otis2.0 het volgende:
Gast, anders maak je je ff druk joh...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:55 schreef vlg het volgende:
Vroeger in onze tijd was het ondenkbaar dat meisje met de spelers het veld opmochten, het waren altijd jongens en meestal het kind van.... .
Nu staan er allemaal meisjes voor de spelers van het type mollig bril en onverzorgd haar.
Trouwens die jongens mogen ze ook wel eens beter uitzoeken(zitten een aantal dikke bril mongolen tussen) en een mediatraning geven, ze vonden het nodig om bekken en te knipoog naar de camera. ajax is echt aan het afglijden op dit gebied![]()
![]()
Daar zijn het kinderen voor. Anders hadden ze wel volwassenen meegestuurd het veld op ofzo.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:55 schreef vlg het volgende:
Vroeger in onze tijd was het ondenkbaar dat meisje met de spelers het veld opmochten, het waren altijd jongens en meestal het kind van.... .
Nu staan er allemaal meisjes voor de spelers van het type mollig bril en onverzorgd haar.
Trouwens die jongens mogen ze ook wel eens beter uitzoeken(zitten een aantal dikke bril mongolen tussen) en een mediatraning geven, ze vonden het nodig om bekken en te knipoog naar de camera. ajax is echt aan het afglijden op dit gebied![]()
![]()
dat is mij ook niet duidelijkquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:02 schreef Merkie het volgende:
Waarom is Alderweireld ineens geen basis meer?
Wel een rommelige wedstrijd. Suarez is natuurlijk een held, maar dat gedoe van hem werd op een gegeven moment behoorlijk irritant.quote:
In welk parallel universum leef jijquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:39 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
mengen om eerste plaats en doorgaan om de CL te winnen!!![]()
Inderdaad, het blijft een topper maar af en toe wil je hem wel een schop geven....alhoewel dan rolt hij natuurlijk weer drie kwartier te schreeuwen over het veldquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wel een rommelige wedstrijd. Suarez is natuurlijk een held, maar dat gedoe van hem werd op een gegeven moment behoorlijk irritant.
Speelde een aantal zwakke wedstrijden op rij, wellicht dat er intern nog wat is voorgevallen, maar ik had hem wel als invaller van Ooijer verwacht.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:02 schreef Merkie het volgende:
Waarom is Alderweireld ineens geen basis meer?
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:50 schreef msnk het volgende:
BLIJ
Eerste keer ooit dat ik me geërgerd heb aan Suarez in deze tweede helft, niet eens bij Grunn gehad. Alles zit mee en hij maar blijven zeuren en overdrijven en rollenbollen, ben allang blij dat hij geen rood kreeg zeg. En breek me de bek niet open over zijn egoïstische acties wanneer je dat net niet nodig hebt!
We hebben wel zwaar gemazzeld met kaarten. Als je ziet wat voor kaarten Auxerre kreeg had Ajax er ook nog wel een paar kunnen krijgen. Niet veel scheidsrechters hadden de overtreding van de neger (eerste gele kaart) opgemerkt laat staan doorgegeven. Over arbitrage niets te klagen dus
[..]
Speelde een aantal zwakke wedstrijden op rij, wellicht dat er intern nog wat is voorgevallen, maar ik had hem wel als invaller van Ooijer verwacht.
Misschien durfde Jol het niet aan omdat hij ook wel weet dat Toby bijster weinig zelfvertrouwen heeft momenteel en dus voor 'ervaring' is gegaan.
Hoop dat hij dit weekend een helft mag meespelen, want je zult 'm nodig hebben.
Gaat me niet eens om het woord neger want dat gebruik ik ook maar dat ie niet ff de moeite neemt om de speler zijn naam op te zoeken en maar gewoon neger neer pleurt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:04 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Veel zwarter komen ze anders niet
Hij heet anders gewoon Dennis, en komt van het platteland.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:04 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Veel zwarter komen ze anders niet
Waarom zou ik? No-name speler en ik ben lui.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:07 schreef heloef het volgende:
[..]
Gaat me niet eens om het woord neger want dat gebruik ik ook maar dat ie niet ff de moeite neemt om de speler zijn naam op te zoeken en maar gewoon neger neer pleurt.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hij heet anders gewoon Dennis, en komt van het plantage
Urby speelde fantastisch was zijn tegenstander vaak al kwijt door een goede bal aanname heb echt genoten van hem en had een paar goede tackles op de bal.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 02:18 schreef ajacied4lf het volgende:
Ook met thuis, het was geweldig.
Plus-punten:
-URBY wat een geweldige speler! Beter dan Anita en Pieters bij elkaar.
- Ooijer speelde ook een goede wedstrijd, jammer dat die bal erin ging anders was het een held geweest
- De Zeeuw speelde ook geweldig, als je hem zag bij die tweede goalgeeft een hakje op sulejmani, rent 70 meter, en stond voor de goal toen suarez m inschoot.
Min-punt:
- Suarez, geweldige voetballer, mag van mij lekker irritant doen en op de grond gaan liggen .. Maar wat ik vandaag erg vond is dat hij dat ook deed toen Ajax onder druk stond.. Waardoor er domme fouten werden gemaakt..
maarja, die bal schoot hij er wel lekker in.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:59 schreef Wilskracht het volgende:
Urby mag nooit meer linksback spelen
quote:Oleguer heeft een gebroken neus overgehouden aan de thuiswedstrijd van Ajax in de Champions League tegen Auxerre (2-1). De Catalaan moest af en toe met bloed op zijn gezicht naar de kant, maar speelde het duel toch uit.
"Oleguer is een dappere verdediger'', zei trainer Martin Jol. Oleguer kwam in de zestigste minuut na een rode kaart voor André Ooijer in het veld. "Ja, ik had ook voor Alderweireld kunnen kiezen'', besefte Jol.
"Maar Oleguer weet wat er in zulke wedstrijden wordt gevraagd. Hij heeft het ook goed gedaan. Ik wilde hem weer wisselen nadat hij een paar keer naar de kant moest omdat zijn neus bleef bloeden. Alderweireld stond al klaar, maar Oleguer wilde door.''
quote:Trainer Martin Jol boekte dinsdag zijn eerste zege met Ajax in de Champions League. Hij was tevreden met de zege op Auxerre (2-1), maar vond het jammer dat zijn ploeg het laatste half uur na een rode kaart voor André Ooijer met tien man verder moest.
"Anders hadden we hier volgens mij een heel mooie uitslag neergezet'', stelde Jol. Ooijer maakte bij een voorsprong van 2-0 een overtreding op de doorgebroken Dennis Oliech. "Dat had hij achteraf niet moeten doen. Nu kwamen we toch in de problemen. Anders scoren ze misschien ook 2-1, maar staan we nog wel met elf spelers op het veld'', zei Jol.
"Aan de andere kant snap ik wel dat een verdediger zo reageert. Ik ben erg tevreden over de manier waarop we in de eerste helft speelden. We deden precies wat we moesten doen.''
quote:"Ik wilde Mickey (Sulejmani, red.) aanspelen, maar ik schoot tegen de tegenstander op. Ik had eigenlijk meer naar de zijkant moeten spelen", blikte Emanuelson na afloop terug op zijn slippertje. Door het balverlies ontsnapte Dennis Oliech aan Ooijer, die aan de noodrem trok en met een rode kaart moest inrukken. "De spits ging voor hem lopen, dus hij kon er weinig aan doen. Het is zuur dat ze gelijk uit die vrije trap scoren, maar gelukkig hebben we gewonnen."
Tot die doldwaze minuut net na rust had Ajax geen kind aan het makke Auxerre. "De eerste helft waren we de betere, ik kreeg het gevoel dat we het absoluut niet weg zouden geven. Na de rode kaart van Ooijer werd het anders, zeker toen ze gelijk ook de aansluitingstreffer scoorden. Maar op het moment dat zij de rode kaart pakten had ik het gevoel dat we er waren."
Ajax staat door de zege op vier punten, gelijk met AC Milan. "En we staan vier punten los van Auxerre. Als we bij Auxerre kunnen winnen ziet het er heel goed uit. Met zeven punten zijn we dan hard op weg. Het zou lekker zijn als we in de Champions League kunnen blijven, dat is ook ons doel, en als het de Europa League wordt is het ook goed. Maar we gaan vol voor de Champions League."
Meteen z'n contract verlengen!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 03:48 schreef dnzl het volgende:
[..]Urby heeft vanavond weer eens laten zien dat hij een echte Ajacied is
En wat was El Hamdaoui goed, ook als aanspeelpunt.
Niet mee eens, vindt het echt een drama.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:08 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Maar wtf is er met Sulejmani?! Waarom verdedigt hij zo goed mee? Aanvallend was het niet best, maarja hij speelt wel steeds beter!
Ja op deze manier is Urby misschien nog wel een betere speler dan Van der Wiel maar dan moet hij echt omgeschoold worden tot linksback. Je ziet aan heel veel dat hij dat niet is en maakt daardoor fouten. Maar als hij zich inderdaad gewoon op de linksback focust komt hij in Oranje.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:14 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Zolang hij zich concentreert op zijn taken is het inderdaad een geweldige back, maar zodra hij aanvallend denkt laat hij teveel gaten vallen, zelfde met vd Wiel.
Als beiden zich meer richten op de verdedigende taken, zijn het toppers...
Hopen dat Real het laat af weten in de Arena en dat we dan nog 3 punten kunnen pakken. Milaan uit zie ik somber in eigenlijk zeker nu er druk op de ketel komt te staan voor AC.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:32 schreef Outlined het volgende:
2e eindigen in deze poule is bezien de huidige stand toch niet onmogelijk?
Volg je de wedstrijden wel? Of alleen samenvattingen? Heb je hem tegen NAC gezien?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:11 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Niet mee eens, vindt het echt een drama.
Urby is gewoon de beste linksback op dit moment, veel beter dan Pieters en Anita.
Nee, ik kijk alleen de goals en kan daardoor een perfect oordeel geven over Micky.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:44 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Volg je de wedstrijden wel? Of alleen samenvattingen? Heb je hem tegen NAC gezien?
Je ziet dat hij steeds beter gaat spelen, hij ziet er fit uit.. Als Jol hem de kans blijft geven komt het helemaal goed.
Krijgen we dat verhaal weer, Ajacied4lif.. jij zat volgens mij lang niet altijd in het stadion, of wel?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:44 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Volg je de wedstrijden wel? Of alleen samenvattingen?
Uit winnen bij Auxerre en gelijk spelen tegen Milan. Dan ben je in principe 2de lijkt me. Ervan uitgaande dat Milan ook de tweede wedstrijd van Real verliest.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:36 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Hopen dat Real het laat af weten in de Arena en dat we dan nog 3 punten kunnen pakken. Milaan uit zie ik somber in eigenlijk zeker nu er druk op de ketel komt te staan voor AC.
Thuis tegen Real een punt moet te doen zijn en winst uit bij Auxerre is een must. En uiteraard moet Real van Milaan winnen straks. Dan heb je volgens mij aan een gelijkspel in Milaan voldoende.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:11 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Uit winnen bij Auxerre en gelijk spelen tegen Milan. Dan ben je in principe 2de lijkt me. Ervan uitgaande dat Milan ook de tweede wedstrijd van Real verliest.
Helaas zie ik Real dit seizoen niet verzaken.
Wat niet.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:19 schreef macondo het volgende:
Trouwens die keeper van Auxerre... dat heb ik echt nog nooit meegemaakt
Dat wij de bal weggeven aan hun keeper omdat zij een geblesseerde speler op het veld hebben liggen. En hij geeft de bal niet terug. Dat heb ik nog nooit ergens gezien.quote:
Oh datquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:18 schreef macondo het volgende:
[..]
Dat wij de bal weggeven aan hun keeper omdat zij een geblesseerde speler op het veld hebben liggen. En hij geeft de bal niet terug. Dat heb ik nog nooit ergens gezien.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:22 schreef fusionfake het volgende:
Kan ook zijn dat hij het niet besefte, wat me redelijk debiel lijkt gezien het fluitconcert terwijl hij de bal nog had maargoed.
Geweldige sfeer in de arena gisteren
Het lijkt mij volkomen uitgesloten dat ie niet besefte wat er aan de hand was. Het was dan een Fransman, maar zelfs die zijn niet helemaal debiel. En misschien had hij er geen "zin" in? Wat doet dat er toe?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:26 schreef msnk het volgende:
[..]
Oh dat
Hij kent zijn medespelers net als dat De Steek Suarez kent, misschien had hij er geen zin in omdat de tij leek te keren, voor heel even.
Dat hij geen zin had in al dat gerol en gezeik (zijn ploeggenoot stond daarna vrij snel weer op, it's a miracle) en gewoon door wilde spelen om kansen te forceren?quote:
Haal die subtitel maar onder je avatar vandaan, want jij begrijpt er werkelijk helemaal niets van voetbal. Ongelooflijk...quote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:49 schreef msnk het volgende:
[..]
Dat hij geen zin had in al dat gerol en gezeik (zijn ploeggenoot stond daarna vrij snel weer op, it's a miracle) en gewoon door wilde spelen om kansen te forceren?
Enoh gaf maar enkele ballen goed. Jezus Christus, wat was hij slecht. Of heeft hij boven zijn stand geleefd en is dit zijn echte niveau?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 04:18 schreef OreO het volgende:
Enoh kan het niveau toch niet aan met die slechte ballen af en toe.
Vorig jaar alle thuiswedstrijden en een paar uitwedstrijden.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:10 schreef macondo het volgende:
[..]
Krijgen we dat verhaal weer, Ajacied4lif.. jij zat volgens mij lang niet altijd in het stadion, of wel?
Mickey bakt er niets van. Het zit er misschien wel in, maar komt er bijna nooit uit.
Onderdeel van Jol zijn tactiek. Alle ballen moeten op Suarez en hij moet het maar uitzoeken in de aanval. Hoogstens één persoon ( El Hamdaoui genaamd ) kan daar nog aanwezig zijn. Sulejmani diende meer als middenvelder.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:08 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Meteen z'n contract verlengen!
Maar wtf is er met Sulejmani?! Waarom verdedigt hij zo goed mee? Aanvallend was het niet best, maarja hij speelt wel steeds beter!
Omdat Blind nog niet zo ver is?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:20 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Onderdeel van Jol zijn tactiek. Alle ballen moeten op Suarez en hij moet het maar uitzoeken in de aanval. Hoogstens één persoon ( El Hamdaoui genaamd ) kan daar nog aanwezig zijn. Sulejmani diende meer als middenvelder.
Jol maakt Ajax kapot godverdomme. Wat zal ik blij zijn als hij weg is.
Waarom niet gewoon Emanuelson op linksbuiten en Blind op linksback? Emanuelson voelt zich daar véél meer in zijn sas en zijn creativiteit kan daar véél meer tot uiting komen.
Maar ja, Jol denkt ultraverdedigend.
Dat kan ik me nog wel voorstellen als dat Jol zijn argument is, maar is het dan niet beter om Vertonghen linksback te zetten, Alderweireld en Ooijer centraal en Van der Wiel rechtsback? Of iets soortgelijks?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:23 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Omdat Blind nog niet zo ver is?
Leg uit.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 16:24 schreef Yankee het volgende:
Ajacied4lf, af en toe vraag ik me af of op jou het volgende van toepassing is: 'een kinderhand is snel gevuld'.....en eigenlijk weet ik het antwoord wel.
Niet lullig bedoeld verder, maar misschien moet je de wedstrijden eens iets objectiever gaan bekijken.
Na iedere wedstrijd hemel je bepaalde spelers helemaal op, terwijl dat in mijn optiek wel iets minder kan want zo goed spelen ze helemaal niet. Ik waardeer je positivisme maar af en toe bekijk je de wedstrijden iets te veel door een ajax gekleurde bril, althans dat vind ikquote:
quote:Komt o.a.doordat mensen die in het stadion zaten ook precies de looplijnen van al de spelers konden volgen en dat is op tv niet altijd zichtbaar.Op woensdag 20 oktober 2010 16:31 schreef mash_ het volgende:
weetje wat mij opvalt. de mensen die in het stadion zaten(waar onder ik zelf) vonden hele andere nspelers goed spelen dan de mensen die voor de tv zaten. viel me beetje op na gister
quote:Jol doet het uitstekend, we spelen doorgaans goed en resultaat is er ook naar. Maar jij wil graag big-spender Marco van Basten weer terug begrijp ik?Op woensdag 20 oktober 2010 16:20 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
Jol maakt Ajax kapot godverdomme. Wat zal ik blij zijn als hij weg is.
quote:Was het spel onder Van Basten dan nog slechter dan onder Jol? Daar ben ik het niet mee eens.Op woensdag 20 oktober 2010 16:38 schreef macondo het volgende:
[..]
Jol doet het uitstekend, we spelen doorgaans goed en resultaat is er ook naar. Maar jij wil graag big-spender Marco van Basten weer terug begrijp ik?
quote:We spelen niet briljant, maar wel spelen iig niet met Sno in de spitsOp woensdag 20 oktober 2010 16:43 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Was het spel onder Van Basten dan nog slechter dan onder Jol? Daar ben ik het niet mee eens.
We spelen goed? Kom op, dit kan je niet menen.
quote:Daar heb je wel een punt, maar vaak altijd dat tikie terug en geen enkele intentie om naar voren te spelen. Ik word daar zo gek van. Ik herken Ajax niet meer en dat vind ik héél erg.Op woensdag 20 oktober 2010 16:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We spelen niet briljant, maar wel spelen iig niet met Sno in de spits.
quote:4-3-3 niet realistisch? Ik ben er zeker van dat je dit niet meent.Op woensdag 20 oktober 2010 16:45 schreef Aloulou het volgende:
lol Jol maakt Ajax kapot? In welke tijden leef je man, 4-3-3 is niet realistisch meer zelfs niet in de Nederlandse competitie als je tegen subtoppers speelt. Het spel en kwaliteit is zodanig verandert dat je tekort komt.
Ik kan mij geen trainer bedenken waarvan ik echt denk: "hij zou het overduidelijk beter doen dan Jol nu", met deze selectie. Zodra je Suarez en in mindere mate Mounir weghaalt heb je veel kwaliteit ingeleverd.
quote:Van Basten heeft de club naar de rand van de afgrond gebracht met zijn buying spree van miskopen. Jol heeft weinig mogen kopen, maar presteert prima inderdaad.Op woensdag 20 oktober 2010 16:43 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Was het spel onder Van Basten dan nog slechter dan onder Jol? Daar ben ik het niet mee eens.
We spelen goed? Kom op, dit kan je niet menen.
quote:Maar zijn die aankoop of gratis spelers die Jol gehaald heeft nou echt versterkingen?Op woensdag 20 oktober 2010 16:49 schreef macondo het volgende:
[..]
Van Basten heeft de club naar de rand van de afgrond gebracht met zijn buying spree van miskopen. Jol heeft weinig mogen kopen, maar presteert prima inderdaad.
quote:Als een zoutzak ziet Jol het spelletje tijdens de wedstrijd aan. Daar ben ik het met je eens. Zijn we het toch nog ergens over eens, hehe.Op woensdag 20 oktober 2010 16:48 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind Jol vooral heel zwak TIJDENS de wedstrijd, echt goed wisselen is zeldzaam... Maar voor de rest, ach het is en blijft Ajax, soms echt heel goed en dan opeens weer een "Utrechtje".
quote:Ooijer wel in ieder geval. En El Hamlap ook wat mij betreft. Mido is gratis.Op woensdag 20 oktober 2010 16:50 schreef Yankee het volgende:
[..]
Maar zijn die aankoop of gratis spelers die Jol gehaald heeft nou echt versterkingen?
quote:Atouba is nog niet veel in actie geweest in het Ajax-shirt, dus van hem weten we bij Ajax nog niet zo gek veel. Als hij weer meedoet en enkele wedstrijden heeft gespeeld, kan er meer gezegd worden.Op woensdag 20 oktober 2010 16:54 schreef macondo het volgende:
[..]
Ooijer wel in ieder geval. En El Hamlap ook wat mij betreft. Mido is gratis.
Alleen Circus Atouba is wat minder
quote:Ik denk dat het kan, tegen mindere tegenstanders, blind aanvallen, met een middenveld dat helaas niet zo controlerend is als zou moeten, is in de CL pure zelfmoord.Op woensdag 20 oktober 2010 16:51 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Als een zoutzak ziet Jol het spelletje tijdens de wedstrijd aan. Daar ben ik het met je eens. Zijn we het toch nog ergens over eens, hehe.
Tsja, maar Jol zou toch een keer wat meer aanvallend kunnen spelen? Of wil hij dat gewoon niet? Je kan zoveel meer halen uit het veldspel met dit Ajax. Daar ben je het toch wel over eens?
quote:Hamlap zeker, Ooijer kan er ook mee door. Maar Tainio, Mido, Atouba.....wat doen die bij Ajax? Waarom niet gewoon een jeugdspeler op de bank zetten?Op woensdag 20 oktober 2010 16:54 schreef macondo het volgende:
[..]
Ooijer wel in ieder geval. En El Hamlap ook wat mij betreft. Mido is gratis.
Alleen Circus Atouba is wat minder
quote:100% mee eens. Derksen kan een heleboel vertellen maar hij heeft gelijk wat betreft de aankopen en zijn mening over jeugd spelers. Persoonlijk vindt ik ook dat Blind eens een kans moet krijgen, tegen clubs als WillemII, Feyenoord en VVV moet dat toch gewoon te proberen zijn?Op woensdag 20 oktober 2010 17:06 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hamlap zeker, Ooijer kan er ook mee door. Maar Tainio, Mido, Atouba.....wat doen die bij Ajax? Waarom niet gewoon een jeugdspeler op de bank zetten?
quote:Feit blijft wel dat Suarez een ego blijft, denk dat je met Suarez nooit op de "Ajax" manier kan spelen.Op woensdag 20 oktober 2010 16:51 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Als een zoutzak ziet Jol het spelletje tijdens de wedstrijd aan. Daar ben ik het met je eens. Zijn we het toch nog ergens over eens, hehe.
Tsja, maar Jol zou toch een keer wat meer aanvallend kunnen spelen? Of wil hij dat gewoon niet? Je kan zoveel meer halen uit het veldspel met dit Ajax. Daar ben je het toch wel over eens?
quote:Blind aanvallen wil ik het niet noemen.Op woensdag 20 oktober 2010 17:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik denk dat het kan, tegen mindere tegenstanders, blind aanvallen, met een middenveld dat helaas niet zo controlerend is als zou moeten, is in de CL pure zelfmoord.
quote:Jol denkt: ik kies voor zekerheid en daar past Blind niet in. Het zou me niet eens verbazen als Jol zo denkt, die man wil niets uitproberen, nee, de winst is voldoende. Voor de rest interesseert het hem niet.Op woensdag 20 oktober 2010 17:06 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hamlap zeker, Ooijer kan er ook mee door. Maar Tainio, Mido, Atouba.....wat doen die bij Ajax? Waarom niet gewoon een jeugdspeler op de bank zetten?
quote:Ach, Jol geeft geen reet om Ajax. Hij heeft een enorm salaris gekregen en is grotendeels daarom bij HSV weggegaan. Een trainer die werkelijk bouwt aan Ajax is wat we nodig hebben, niet iemand die op korte termijn kampioen wil worden en vervolgens weer weg is naar een leuke aanbieding. Wat dat betreft zou Ron Jans bijvoorbeeld prima passen.Op woensdag 20 oktober 2010 17:20 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Jol denkt: ik kies voor zekerheid en daar past Blind niet in. Het zou me niet eens verbazen als Jol zo denkt, die man wil niets uitproberen, nee, de winst is voldoende. Voor de rest interesseert het hem niet.
quote:4-3-3 niet meer realistisch? nee daarom presteerde Twente daar vorig jaar zo slecht mee... Ajax heeft geen buitenspelers en daarom heeft het geen zin om met een 4-3-3 te gaan spelen. Maar er valt gewoon prima te voetballen in 4-3-3 maar dan moet je wel de juiste spelers hebben.Op woensdag 20 oktober 2010 16:45 schreef Aloulou het volgende:
lol Jol maakt Ajax kapot? In welke tijden leef je man, 4-3-3 is niet realistisch meer zelfs niet in de Nederlandse competitie als je tegen subtoppers speelt. Het spel en kwaliteit is zodanig verandert dat je tekort komt.
Ik kan mij geen trainer bedenken waarvan ik echt denk: "hij zou het overduidelijk beter doen dan Jol nu", met deze selectie. Zodra je Suarez en in mindere mate Mounir weghaalt heb je veel kwaliteit ingeleverd.
quote:NeeOp woensdag 20 oktober 2010 17:24 schreef mash_ het volgende:
ben ik nou de enige is wel blij is met jol?
quote:Wat een droomtrainer zou dat zijn voor Ajax. Daarbij is Jans niet vies van spelers kansen te geven. Hij is daarbij zéér nieuwsgierig naar de mening van anderen en denkt er ook serieus over na.Op woensdag 20 oktober 2010 17:22 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ach, Jol geeft geen reet om Ajax. Hij heeft een enorm salaris gekregen en is grotendeels daarom bij HSV weggegaan. Een trainer die werkelijk bouwt aan Ajax is wat we nodig hebben, niet iemand die op korte termijn kampioen wil worden en vervolgens weer weg is naar een leuke aanbieding. Wat dat betreft zou Ron Jans bijvoorbeeld prima passen.
quote:Dat is mogelijk, maar dat vind ik beter dan die gasten die alles maar slecht vinden.Op woensdag 20 oktober 2010 16:29 schreef Yankee het volgende:
[..]
Na iedere wedstrijd hemel je bepaalde spelers helemaal op, terwijl dat in mijn optiek wel iets minder kan want zo goed spelen ze helemaal niet. Ik waardeer je positivisme maar af en toe bekijk je de wedstrijden iets te veel door een ajax gekleurde bril, althans dat vind ik
quote:Feit blijft gewoon dat we eindelijk eens weer kampioen willen worden, en zolang dat niet gebeurd doet de trainer het nooit goed.Op woensdag 20 oktober 2010 17:24 schreef mash_ het volgende:
ben ik nou de enige is wel blij is met jol?
quote:Ik zie ons dit seizoen wel kampioen worden hoorOp woensdag 20 oktober 2010 17:26 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Feit blijft gewoon dat we eindelijk eens weer kampioen willen worden, en zolang dat niet gebeurd doet de trainer het nooit goed.
quote:Nee. Ik snap het gezeik van azijnpissers hier ook niet. Jol brengt rendement en stabiliteit en is een baas. Het argument dat hij Blind geen kans geeft omdat ie niet voor de jeugd gaat is onzin (Josefzoon).Op woensdag 20 oktober 2010 17:24 schreef mash_ het volgende:
ben ik nou de enige die wel blij is met jol?
quote:Ja dat is dan samen met Bonevacia en Eriksen de enige twee jonkies die een kans kregen. Dat mag wel wat meer vind ik maar over het algemeen doet Jol het prima.Op woensdag 20 oktober 2010 18:39 schreef dnzl het volgende:
[..]
Nee. Ik snap het gezeik van azijnpissers hier ook niet. Jol brengt rendement en stabiliteit en is een baas. Het argument dat hij Blind geen kans geeft omdat ie niet voor de jeugd gaat is onzin (Josefzoon).
quote:Wellicht zijn er niet meer die op dit niveau mee kunnen?Op woensdag 20 oktober 2010 19:09 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja dat is dan samen met Bonevacia en Eriksen de enige twee jonkies die een kans kregen. Dat mag wel wat meer vind ik maar over het algemeen doet Jol het prima.
quote:ALS ie helemaal fit is, zal hij wel bruikbaar kunnen zijn in slotfases.Op woensdag 20 oktober 2010 19:32 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Wellicht zijn er niet meer die op dit niveau mee kunnen?
Dat merk je toch ook al wel een beetje bij bovengenoemden; Vooral Eriksen valt toch'n beetje tegen hoor
Jol doet het prima, er is alleen 1 aankoop die ik nooit maar dan ook nooit zal begrijpen; Mido
quote:Een vergelijking maken tussen Pantelic en Mido is hetzelfde als een olifant en een mug qua grootte vergelijkenOp woensdag 20 oktober 2010 19:37 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
ALS ie helemaal fit is, zal hij wel bruikbaar kunnen zijn in slotfases.
Maarja moet hij wel afvallen, ben benieuwd of het gaat lukken.
Was Pantelic ook niet zo slecht de eerste paar wedstrijden?
quote:Grappen maken waar je later op moet terugkomen, wat is daar het nut van?Op woensdag 20 oktober 2010 19:41 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Een vergelijking maken tussen Pantelic en Mido is hetzelfde als een olifant en een mug qua grootte vergelijken![]()
Heb je Mido zien lopen tijdens z'n invalbeurt?, LOPEN ja, rennen kon die nog niet.
Komop zeg, als hij eenmaal een beetje fit is, en wellicht belangrijk zou kunnen zijn zit het seizoen er al op
quote:Suarez is een ego idd, alleen een goede trainer laat hem merken dat hij er niet van gediend is.Op woensdag 20 oktober 2010 17:17 schreef Vjenne12345 het volgende:
Feit blijft wel dat Suarez een ego blijft, denk dat je met Suarez nooit op de "Ajax" manier kan spelen.
quote:Dat heeft niets met twente te maken.Op woensdag 20 oktober 2010 20:18 schreef kalinhos het volgende:
Wat een godvergeten drama is het toch om je auto ergens neer te gooien als je naar Ajax gaat. Om half 8 (!!!!) pakten we de afrit Oudekerk A/D Amstel. Om fucking 20.40 was er eindelijk ergens op een verlaten bedrijventerrein, nog áchter IKEA bekant een plek om te parkeren. Een van de hoogtepunten, de hymne, heb ik slechts gehoord toen ik onderweg naar het stadion liep. Hoe kan het dat het altijd zo'n énorm gezeik is daar???
Verder geweldige avond gehad. Lekkere sfeer, mooie goals.
Ik moet wel zeggen dat ik het "Ga staan als je voor Ajax bent" niet zo snap.....hoort dat niet bij Fc Twente??? Sterker nog, er zijn in het verleden Tv-reclames over dat nummer geweest door de hoofdsponsor van Twente. Waarom neemt Ajaxpubliek dat over?? Voor je 't weet staan we op zondagmiddag het hand-in-hand te zingen...![]()
quote:Ok, dat verhaal kende ik niet.Op woensdag 20 oktober 2010 20:19 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
Dat heeft niets met twente te maken.
Het was VAK410 die daar een keer mee begon n.a.v. stewards die ongelofelijk moeilijk gaan doen tegen mensen die (bovenin een vak) staan. Daar was het op gericht. Het was nieteens echt hun bedoeling om heel het stadion te laten staan.
quote:Ja nu kan Jol alleen maar Toby opstellen want Oleguer ligt er ook uit voor twee weken.Op woensdag 20 oktober 2010 20:21 schreef kalinhos het volgende:
Ohja en ik moet ook zeggen dat ik het niet eens erg vindt dat Ooijer rood heeft. Zou het prima vinden als de UEFA 'm nog schorst voor 2 wedstrijden ook ofzo. 't zal best een nuttige speler zijn, hij hóórt niet in een Ajax shirt.
quote:Return is over 2 weken toch? Nja dan nog. Net of Jol wekelijks zijn achterhoede gedurende de wedstrijd mist. Hij had gisteren wel eens mogen wisselen trouwens in de laatste minuten, maar dat terzijde.Op woensdag 20 oktober 2010 20:23 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja nu kan Jol alleen maar Toby opstellen want Oleguer ligt er ook uit voor twee weken.
quote:man hou toch op met steeds hetzelfde deuntje af te draaienOp woensdag 20 oktober 2010 20:38 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Return is over 2 weken toch? Nja dan nog. Net of Jol wekelijks zijn achterhoede gedurende de wedstrijd mist. Hij had gisteren wel eens mogen wisselen trouwens in de laatste minuten, maar dat terzijde.
Ik heb de discussie al eens gevoerd hier. Ooijer hóórt niet in Ajax. Al zou zijn niveau vergelijkbaar zijn met Puyol of wie dan ook, ik hoef 'm niet. Zal ook nooit voor 'm gaan staan of klappen.
quote:Dit gaat toch niet over dat PSV verleden?Op woensdag 20 oktober 2010 20:38 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Return is over 2 weken toch? Nja dan nog. Net of Jol wekelijks zijn achterhoede gedurende de wedstrijd mist. Hij had gisteren wel eens mogen wisselen trouwens in de laatste minuten, maar dat terzijde.
Ik heb de discussie al eens gevoerd hier. Ooijer hóórt niet in Ajax. Al zou zijn niveau vergelijkbaar zijn met Puyol of wie dan ook, ik hoef 'm niet. Zal ook nooit voor 'm gaan staan of klappen.
quote:Hij heeft net zo goed een Ajax verleden dus dat kan het niet zijn lijkt mij.Op woensdag 20 oktober 2010 20:40 schreef heloef het volgende:
[..]
Dit gaat toch niet over dat PSV verleden?
quote:Pannekoek.Op woensdag 20 oktober 2010 20:38 schreef kalinhos het volgende:
[..]
quote:Kijk even de beelden terug van Pantelic z'n eerste wedstrijd, dat zag er ook niet uit, en hij was niet eens te dik.Op woensdag 20 oktober 2010 19:41 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Een vergelijking maken tussen Pantelic en Mido is hetzelfde als een olifant en een mug qua grootte vergelijken![]()
Heb je Mido zien lopen tijdens z'n invalbeurt?, LOPEN ja, rennen kon die nog niet.
Komop zeg, als hij eenmaal een beetje fit is, en wellicht belangrijk zou kunnen zijn zit het seizoen er al op
quote:Sulejmani speelde echt drama. Met als hoogtepunt dat lachwekkende fysieke duel bij de hoekvlag, waarna hij met de dikke pens omhoog op het gras belandde. Zie nauwelijks tot geen ontwikkeling. Het is ook niet alsof hij geen kans krijgt.Op woensdag 20 oktober 2010 17:25 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik zie Sulejmani steeds beter worden. Ik zeg niet dat het super is, maar als je hem vergelijkt met 3 maanden terug dan zie je dat hij beter speelt, en al helemaal een jaartje terug.. Dat was wel een drama, en dat heb ik ook gezegd.
quote:Haha, zo goddelijk dat hij geen ook heeft voor ploeggenoten. Veel assists? In verhouding valt dat mee, zeker als je ziet dat alle ballen op Suarez gaan.Op woensdag 20 oktober 2010 23:35 schreef El_Bassie het volgende:
Ik was gister ook ff schijtziek van Suarez, maar dat gezeik hier slaat echt alles. Die man is al sinds zijn komst bij Ajax goddelijk en heeft meer clubtrouw en wil om te winnen getoond dan ik ooit had durven dromen.
quote:In verhouding met wat?Op woensdag 20 oktober 2010 23:45 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Haha, zo goddelijk dat hij geen ook heeft voor ploeggenoten. Veel assists? In verhouding valt dat mee, zeker als je ziet dat alle ballen op Suarez gaan.
Hou toch op, in Engeland wordt het kleutergedrag van Suarez keihard gestraft.
quote:Hou toch op man, Suarez is een echte prof en een groot voorbeeld voor alle voetballers bij Ajax. Inzet, talent, mentaliteit. Met zijn baby in Ajax pyjama aan de aftrap verschijnen. Dat werk.Op woensdag 20 oktober 2010 23:45 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Haha, zo goddelijk dat hij geen ook heeft voor ploeggenoten. Veel assists? In verhouding valt dat mee, zeker als je ziet dat alle ballen op Suarez gaan.
quote:Af en toe heb jij echt het IQ van een koe ofzoOp woensdag 20 oktober 2010 23:45 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
quote:In Engeland wordt ie enkel op z'n privé leven gestraftOp woensdag 20 oktober 2010 23:45 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
quote:Ach als Suarez in Engeland speelt en dat gedrag vertoont trapt een verdediger van Wigan hem wel doormidden en leert dat gezeik wel af.Op woensdag 20 oktober 2010 23:56 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
In Engeland wordt ie enkel op z'n privé leven gestraft
quote:Godverdomme manOp woensdag 20 oktober 2010 23:45 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
quote:En dat artikel is in The Sun op pagina 30 te vinden.Op woensdag 20 oktober 2010 23:59 schreef heloef het volgende:
[..]
Ach als Suarez in Engeland speelt en dat gedrag vertoont trapt een verdediger van Wigan hem wel doormidden en leert dat gezeik wel af.
quote:Kijk nu eens gewoon voetbal met Suarez, die continu opzoek is naar zijn goaltje ipv domme opmerkingen te plaatsen. Suarez die continu mekkert tegen de scheidsrechter, zit te huilen na ieder tikje, verontwaardigd zit te doen.Op woensdag 20 oktober 2010 23:55 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Af en toe heb jij echt het IQ van een koe ofzo
quote:Dit doet Sua al een stuk minder als in z'n Groningen tijd. Maar meestal als het spannend wordt gaat die vervelend doen.Op donderdag 21 oktober 2010 00:11 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Kijk nu eens gewoon voetbal met Suarez, die continu opzoek is naar zijn goaltje ipv domme opmerkingen te plaatsen. Suarez die continu mekkert tegen de scheidsrechter, zit te huilen na ieder tikje, verontwaardigd zit te doen.
Suarez kan goed voetballen, maar moet verdomme meer in teambelang denken. Dat is voetbal, een teamsport.
quote:Wordt de spanning hem dan teveel ofzo?Op donderdag 21 oktober 2010 00:18 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Dit doet Sua al een stuk minder als in z'n Groningen tijd. Maar meestal als het spannend wordt gaat die vervelend doen.
quote:Nee met dat irritante gedrag probeert hij de tegenstander het spel te beletten/ontregelen.Op donderdag 21 oktober 2010 00:22 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Wordt de spanning hem dan teveel ofzo?
quote:Tsja, beter kan hij zijn eigen spel eens verbeteren. Lees: overspelen naar ploeggenoten en niet telkens zijn actie te ver doordrijven. Om een actie nadien gefrustreerd te gaan doen als hij de bal van bv. El Hamdaoui niet krijgt.Op donderdag 21 oktober 2010 00:24 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Nee met dat irritante gedrag probeert hij de tegenstander het spel te beletten/ontregelen.
quote:Zijn drang om zich te bewijzen is zo gigantisch groot, dat hij in een soort van eigen wereldje leeft op het moment dat hij dicht bij de goal komt. Dit heeft hij vaak op momenten dat inderdaad afspelen een betere optie was geweest, dit maak hem ook geen topspeler. Hij is klaar voor een volgende stap, maar absoluut niet bij een topclub uit een topcompetitie naar mijn meningOp donderdag 21 oktober 2010 00:27 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Tsja, beter kan hij zijn eigen spel eens verbeteren. Lees: overspelen naar ploeggenoten en niet telkens zijn actie te ver doordrijven. Om een actie nadien gefrustreerd te gaan doen als hij de bal van bv. El Hamdaoui niet krijgt.
Op dat soort momenten vergeet Suarez dat hijzelf vaak niet afgeeft.
quote:Tegen Utrecht was het ook zo schrijnend. Eeuwig zonde. Zo haalt ie zichzelf alleen maar uit het spel.Op donderdag 21 oktober 2010 00:19 schreef OnCraintDégun het volgende:
Hij doet het minder als vroeger. Maar gister was hij wel weer even een parodie van zichzelf zeg..
quote:Dus eigenlijk speelt Suarez al jaren met paardenkleppen op.Op donderdag 21 oktober 2010 00:29 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Zijn drang om zich te bewijzen is zo gigantisch groot, dat hij in een soort van eigen wereldje leeft op het moment dat hij dicht bij de goal komt. Dit heeft hij vaak op momenten dat inderdaad afspelen een betere optie was geweest, dit maak hem ook geen topspeler. Hij is klaar voor een volgende stap, maar absoluut niet bij een topclub uit een topcompetitie naar mijn mening
quote:Zoiets ja.Op donderdag 21 oktober 2010 00:33 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dus eigenlijk speelt Suarez al jaren met paardenkleppen op.
quote:Nee, hij wilt zich te graag gelden. Zijn drang om te winnen (op wat voor manier dan ook) is zo gigantisch groot dat hij zich stoort aan zijn mindere talentvolle teamgenoten.Op donderdag 21 oktober 2010 00:33 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dus eigenlijk speelt Suarez al jaren met paardenkleppen op.
quote:verzin zelf is wat.Op woensdag 20 oktober 2010 23:59 schreef heloef het volgende:
[..]
Ach als Suarez in Engeland speelt en dat gedrag vertoont trapt een verdediger van Wigan hem wel doormidden en leert dat gezeik wel af.
quote:Dan nog kan hij om zijn ploeggenoten geven. Lodeiro is ook een Uruguayaan, dus wellicht helpt dat om Suarez wat meer naar ploeggenoten te doen kijken en ook de bal af te geven wanneer ze er beter voor staan.Op donderdag 21 oktober 2010 00:36 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nee, hij wilt zich te graag gelden. Zijn drang om te winnen (op wat voor manier dan ook) is zo gigantisch groot dat hij zich stoort aan zijn mindere talentvolle teamgenoten.
quote:Goed argument. Ga zo door.
quote:Vaak komt hij tot rust na een doelpunt, maar in de CL wil hij zich nog meer laten gelden. Omdat dat toch de plek is waar je wordt beoordeeld. Waardoor hij ook na zijn doelpunt bleef werken en werken zonder resultaat, en aan een gefrustreerde Suarez heb je echt geen reet. (Iig dat is hoe ik erover denkOp donderdag 21 oktober 2010 00:36 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nee, hij wilt zich te graag gelden. Zijn drang om te winnen (op wat voor manier dan ook) is zo gigantisch groot dat hij zich stoort aan zijn mindere talentvolle teamgenoten.
quote:Heb ik wat gemist? want ik heb dit nergens vandaan gehaald.
quote:THE SUN !Op donderdag 21 oktober 2010 01:18 schreef heloef het volgende:
[..]
Heb ik wat gemist? want ik heb dit nergens vandaan gehaald.
quote:link aub
quote:Stam zekerOp woensdag 20 oktober 2010 23:59 schreef heloef het volgende:
[..]
quote:Aan de andere kant heeft Suarez zichzelf meer dan bewezen bij Ajax. Hij heeft nu de positie om op die manier te spelen en dat heeft hij zelf afgedwongen door zijn spel. Suarez kan toch wel degelijk in dienst van het elftal spelen als hij grotere mensen om zich heen heeft, dat bewijst hij bij Uruguay. Hij is nu het mannetje bij Ajax (en terecht), maar bij een eventuele transfer staat hij weer onderdaan. Dan wil ik best geloven dat hij gewoon mee speelt zonder die ego, aangezien het huidige gedrag niet gepikt wordt in het buitenland. Maar dat is dus afwachten, hij heeft in ieder geval kwaliteiten genoeg als hij mee voetbalt en niet voor eigen glorie gaat.Op woensdag 20 oktober 2010 19:54 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Suarez is een ego idd, alleen een goede trainer laat hem merken dat hij er niet van gediend is.
Voetbal is een teamsport en een elftal zonder échte ego's die continu hun eigen zin willen doordrijven kan bepaald verder komen dan een team dat afhankelijk is van iemand die vol van zichzelf is en dat maar al te graag wil tonen.
Je weet ook dat in bv. Engeland je met de fratsen van Suarez zo op de bank zit.
Daarbij heb je ook gelijk dat er met Suarez idd niet op de Ajax-manier kan spelen, maar wat er nu gebeurd had ook nooit mogen gebeuren.
Het kan gewoon niet dat alle ballen maar op Suarez blijven gaan. Je weet ook dat dit korte-termijn denken is waar Jol mee bezig is.
Nu vraag ik me af, zou het een idee zijn om Suarez achter El Hamdaoui te zetten, rechts Jozefzoon, daarachter De Jong en linkshalf Emanuelson?
Maar ja, ik ben een enorme supporter van Lodeiro, dus eigenlijk moet hij er ook wel instaan. 4-4-2 wellicht, maar met De Jong en Lodeiro centraal, Emanuelson links en Jozefzoon rechts en El Hamdaoui en Suarez van voren moet er toch goed en leuk spel getoond kunnen worden.
Maar ja, met 4-4-2 wijk ik natuurlijk af van de Ajax-stijl. God zeg, wat lijkt me het lastig om trainer te zijn.
Want een 4-4-2 systeem kan natuurlijk ook veranderen in 4-3-3, doordat Jozefzoon gedurende de wedstrijd écht rechtsbuiten gaat spelen en Suarez als linksbuiten komt te spelen.
Wat denk jij daarover?
quote:Ik weet het alOp donderdag 21 oktober 2010 10:57 schreef Master10 het volgende:
Even een algemene vraag.. Hoe heet die mars die vaak gespeeld wordt in de ArenA? Afgelopen dinsdag tegen Auxerre heb ik 'm gefilmd, maar het staat wat leuker als ik de titel ook weet voordat ik 'm op YouTube zetVolgens mij speelt André Rieu 'm ook altijd tijdens zijn concerten.
quote:Dit was pas baas.Op donderdag 21 oktober 2010 11:46 schreef Master10 het volgende:
[..]
Ik weet het alHet is het Slavenkoor
quote:Ja, Rommedahl had idd nooit mogen weggaan. Maar als Ajax kampioen wordt met dit spel, heb ik toch écht mijn bedenkingen. Zo kan je namelijk nooit succes hebben op de lange termijn.Op donderdag 21 oktober 2010 11:15 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft Suarez zichzelf meer dan bewezen bij Ajax. Hij heeft nu de positie om op die manier te spelen en dat heeft hij zelf afgedwongen door zijn spel. Suarez kan toch wel degelijk in dienst van het elftal spelen als hij grotere mensen om zich heen heeft, dat bewijst hij bij Uruguay. Hij is nu het mannetje bij Ajax (en terecht), maar bij een eventuele transfer staat hij weer onderdaan. Dan wil ik best geloven dat hij gewoon mee speelt zonder die ego, aangezien het huidige gedrag niet gepikt wordt in het buitenland. Maar dat is dus afwachten, hij heeft in ieder geval kwaliteiten genoeg als hij mee voetbalt en niet voor eigen glorie gaat.
Over de opstelling en formatie kun je zoveel zeggen. Ik zou in ieder geval Rommedahl nooit laten gaan daarmee had je de ideale rechtsbuiten. Die man zat lekker in zijn vel en wou voor veel minder spelen bij Ajax. Dan had je meer mogelijkheden gehad voorin. Het is inderdaad moeilijk om zo een opstelling en keuzes te maken. Anita voldoet prima op de back in Nederland maar Europees zie je toch liever Urby. Als je Urby alleen Europees op de back laat spelen dan kun je hem beter elke wedstrijd laten spelen. Dan valt Urby dus weg als linksbuiten en kun je met een Rommedahl op rechts Suarez van links laten komen.
Een 4-4-2 lijkt inderdaad heel veel op een 4-3-3 ligt eraan met welke spelers je speelt. Met Pantelic had Suarez veel meer ruimte om te zwerven doordat die man de bal steeds vast houd en spelers laat komen. El'ham loopt veel meer mee en haalt ballen op waardoor het voor Suarez moeilijker wordt om overal rond te lopen. Om dezelfde reden heeft denk ik ook Siem de Jong nu een lager rendement en is veel minder voorin te vinden dan vorig jaar.
Ach de winnende coach heeft altijd gelijk, als we kampioen worden maalt niemand erom hoe we spelen.![]()
quote:Inderdaad, net zoals op het WK...ohneeOp woensdag 20 oktober 2010 23:59 schreef heloef het volgende:
[..]
quote:True maargoed wie had gedacht dat die afrikaan die Penalty zou missen?Op donderdag 21 oktober 2010 19:36 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Inderdaad, net zoals op het WK...ohnee
Toen zat ook iedereeen van tevoren "Ja als Suarez dit, en als Suarez dat...blabla" eindstand is hij een van de meest belangrijke spelers van Uruguay en heeft hij ze hoogstpersoonlijk naar de halve finale geleid
quote:Gedeelteijk idd. Daarna heeftie nooit voor Ajax gespeeld en in elk interview de kans aangegrepen om te spugen op alles wat Ajax is. Hij zou nooit voor Ajax willen spelen, hij vond het maar een arrogant zooitje, dat werk een beetje... Buiten dat vind ik 't een enorm vervelende vent.Op woensdag 20 oktober 2010 20:47 schreef macondo het volgende:
[..]
Pannekoek.
Ooijer hoort in Ajax. Hij is een geboren en getogen Amsterdammer. Hij heeft de jeugdopleiding van Ajax gedeeltelijk doorlopen.
Maar ene Kalinhos vindt dat het niet hoortWaar woon je zelf eigenlijk, Kalinhos? Zal vast een eind buiten Amsterdam zijn..
quote:Dat klopt, maar dat is ook de gok die je neemt. Heb het ook ooit Jelle van Damme zien doen jaren terug. En als die vrije trap er dinsdag niet invliegt is Ooijer goud waard met zijn rode kaart. Al snapte ik zijn actie best. Iedere verdediger zou 'm gepakt moeten hebben, noodrem etc.Op donderdag 21 oktober 2010 19:41 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
True maargoed wie had gedacht dat die afrikaan die Penalty zou missen?
ps; PSV achter
quote:Ga jij eens ergens anders trollen zielepoot
quote:Inderdaad, zeker geen rood. Maar desondanks dat mogen ze zich weer eens schamen voor het spel.
quote:2-0Op zondag 24 oktober 2010 13:13 schreef heloef het volgende:
[..]
Ga jij eens ergens anders trollen zielepoot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |