En dat terwijl zes van de achttien miljard daar vandaan moet komen. Volstrekt onrealistisch. Ook heeft de VVD zich laten piepelen met WW, de AOW en het ontslagrecht en werd er op geen enkele manier hervormd. Slappe hap.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Er wordt te weinig door de zure appel heengebeten inderdaad, ik geloof bijvoorbeeld niets van die ambtenarenbezuinigingen. Laat onverlet dat mijn gunfactor enorm is voor Rutte.
Straks laat Rutte het nu vallen, dat zou pas een bak zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:21 schreef Toad het volgende:
Rutte wil eerst even horen hoe het precies zit, voordat hij een reactie geeft.
Dit snap ik dus niet. Kan het dus zo zijn dat die Koppejan en Ferrier tegen bepaalde dingen die in het gedoogakkoord staan zullen stemmen? Als dat het geval is, zal de PVV ook tegen bepaalde dingen uit het gedoogakkoord stemmen, en dan stelt dat hele gedoogakkoord niks meer voor...quote:Ad Koppejan en Kathleen Ferrier zullen bij de uitwerking van het regeerakkoord in het bijzonder voorstellen in het gedoogakkoord op hun uitwerking beoordelen of zij recht doen aan de intenties van het CDA bij het sluiten van het regeerakkoord.
Je kan zo CDA-voorzitter worden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:54 schreef marcodej het volgende:
[..]
De 'dissidenten' schuiven richting voorstanders en stemmen niet bij voorbaat tegen, en de voorstanders houden rekening met de zorgen van het smaldeel dat tegen is.
quote:DEN HAAG - Het partijcongres afgelopen zaterdag heeft ervoor gezorgd dat de CDA-fractie weer op een lijn is gekomen.
Dat maakte CDA-partijvoorzitter Henk Bleker dinsdag duidelijk na afloop van het beraad waarin de CDA-fractie besloot unaniem het regeerakkoord te steunen.
Tijdens het partijcongres stemde 68 procent van de aanwezigen voor het uitvoeren van het regeer- en gedoogakkoord met VVD en PVV; 32 procent was tegen.
Goed begin
Bleker beschouwt de fractievergadering van dinsdag als ''een goed begin'' van het herstel van de eenheid binnen de partij. Volgens hem heeft de fractie begrip getoond voor de bezwaren bij de leden Kathleen Ferrier en Ad Koppejan, maar hebben die twee dat op hun beurt ook gedaan.
\Daar zijn ''stevige gesprekken'' aan voorafgegaan, aldus Bleker. ''Maar niemand is geïntimideerd.''
Precies. Elk tweede kamer lid kan tegen stemmen, dus Koppejan en Ferrier ook. Maar, dit zullen zij niet doen omdat ze met één mond (21-fractieleden) spreken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:23 schreef eriksd het volgende:
Ze stemmen toch in met beide akkoorden, volledig, maar zullen verder beleid vanuit CDA perspectief bekijken (zoals gebruikelijk)
Ik heb ook nog wel wat liberale aspecten waar D66 zich niet aan houdt. De term sociaal-'liberaal', waar D66 prat op gaat, zegt het eigenlijk al dat D66 niet zuiver liberaal is.quote:
Maar de overige fractieleden van het CDA zullen wel rekening houden met de bezwaren van Koppejan en Ferrier. Vrij logische oplossing die recht doet aan beide stromingen binnen het CDA.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:27 schreef men.mulder het volgende:
[..]
Precies. Elk tweede kamer lid kan tegen stemmen, dus Koppejan en Ferrier ook. Maar, dit zullen zij niet doen omdat ze met één mond (21-fractieleden) spreken.
Zoals?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb ook nog wel wat liberale aspecten waar D66 zich niet aan houdt.
Ik hoop voor ze dat ze een fatsoenlijk verhaal hebben en dat ze niet vaag zullen zijn, want anders zal hun geloofwaardigheid een flinke deuk oplopen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:29 schreef Jojoke het volgende:
Eens zien wat in de verklaring van Koppejan en Ferrier staat, hoe zij dit alles interpreteren. Het klinkt nog steeds vaag.
D66 pleit bijvoorbeeld voor sterke overheid die een leidende rol speelt in de economie, dat is anti-liberaal. Het is misschien wel sociaal-'liberaal', maar niet liberaal.quote:
Vier maanden zou al een hele prestatie zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:32 schreef KoosVogels het volgende:
Driewerf hoera voor een kabinet met regeerakkoord dat vier jaar lang stilstand belooft
Dit hadden ze weken geleden toch ook al kunnen zeggen?quote:
Dit heeft elke CDA-er in zijn hart. Ik heb voor gestemd op het congres maar natuurlijk heb ik bezwaren en moeilijkheden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:36 schreef marcodej het volgende:
Koppejan zegt nu dat er anderen zijn met bezwaren en moeilijkheden,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |