abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87170406
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:04 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Klopt. Wilders wist op voorhand dat ie er gebruik van kon maken. :|W

Links en hun verknipte drang Wilders af te schieten...
Je hebt het over mij? Ik val niet aan, ik constateer. Je ziet mij ook geen verwijt maken, ieder politicus zou munt uit een dergelijk proces proberen te slaan.
pi_87170457
Dat hele proces had nooit mogen plaatsvinden. Het is een smet op de nederlandse rechtsstaat dat een zo politiek proces uberhaupt kan plaatsvinden.
pi_87170505
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:09 schreef HiZ het volgende:
Dat hele proces had nooit mogen plaatsvinden. Het is een smet op de nederlandse rechtsstaat dat een zo politiek proces uberhaupt kan plaatsvinden.
Ach, de aanzetters willen een wit voetje halen bij de allochtone stemmers.
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:11:27 #179
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_87170539
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:09 schreef HiZ het volgende:
Als mensen vinden dat hun onrecht is aangedaan, hebben ze in Nederland de vrijheid om aangifte te doen, en de politie/OM heeft de plicht dit op te nemen. Of ben jij er zo een die vind dat we allemaal gelijk zijn maar PVV mensen net iets meer gelijk dan anderen?
pi_87170560
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:01 schreef Toad het volgende:

[..]

Dus de rechter moet zich aanpassen aan de strategie die Wilders voert?
Als hij dat niet doet dan wekt hij de gerechtvaardigde verdeninking dat hij bevoordeeld is. Het zwijgrecht mag dan feitelijk niet in je voordeel werken, maar als een rechter dat gaat zeggen, dan heeft ie een lijn overschreden.
pi_87170586
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:57 schreef Sachertorte het volgende:
Wilders is geen normale verdachte in een normaal proces. Wilders ziet dit als een politiek proces, en zal het ook als zodanig benaderen. Dat blijkt al uit zijn advocaatkeuze, en ook verder uit zijn woorden/opstelling etc.
Wilders is voorzover het de rechterlijke macht betreft, wel degelijk een normale verdachte in een normaal proces. Het is Wilders die er de lading aan geeft die het nu lijkt te hebben, met in zijn kielzog de media. Maar goed, het staat iedere verdachte vrij om zoveel ophef te maken als hij zelf wil.

quote:
Als je dat weet, snap je ook dat Wilders deze rechter als tegenstander ziet (en in zijn manier van denken heeft hij daar volledig gelijk in). Als je dan een beetje nozel bent ga je als rechter niet dit soort vreemde uitspraken doen; je kunt er donderop zeggen dat álles aangegrepen zal worden om de rechter/de rechtbank te ondermijnen. Dat werkt desastreus voor het draagvlak van de rechtspraak in Nederland, en dat draagvlak heeft toch al wat last van erosie.
We kunnen de persoon Wilders niet los zien van machtspretendent Wilders. En een persoon die aanspraak maakt op de macht in NL is natuurlijk hoogst verdacht als hij de rechterlijke macht als vijand ziet. Waarom zouden we niet júist van Wilders verwachten dat hij erkent en accepteert dat de rechterlijke macht gewoon haar werk doet. En dan bovendien ook nog naar aanleiding van een uitspraak van het Amsterdamse Hof. Dit rechtscollege, wat nu met alle geweld als de vijand moet worden gezien, zit daar alleen maar omdat het OM in opdracht van het Hof handelt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_87170819
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:11 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Als mensen vinden dat hun onrecht is aangedaan, hebben ze in Nederland de vrijheid om aangifte te doen, en de politie/OM heeft de plicht dit op te nemen. Of ben jij er zo een die vind dat we allemaal gelijk zijn maar PVV mensen net iets meer gelijk dan anderen?
De aanklacht was afgewezen. De beslissing om later toch vervolging te bevelen was volstrekt arbitrair en onaanvaardbaar. Het is en blijft een schandaal dat een volksvertegenwoordiger zich in een rechtbank moet verantwoorden voor zijn deelname aan het nationale debat. En dat zeg ik niet omdat ik op PVV stem of een bewonderaar van Wilders ben, want dat ben ik geen van beiden. Ik zeg dat omdat ik vind dat de rechtstaat niet misbruikt mag worden door rechters met politieke agenda's.

Waar dat toe leidt kunnen we zien in de VS en Turkije.
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:21:59 #183
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_87170914
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:36 schreef Toad het volgende:

Het volgende is niet specifiek tegen jou gericht. Ik snap ook wel dat deze zaak gevoelig ligt. Maar ik heb het idee dat er een aantal posters hier zijn die alleen maar naar deze rechtszaak kijken om hun vooronderstellingen bevestigd te zien, namelijk de rechters zijn links en zitten er bevooroordeeld in. En eigenlijk verwijt je de rechters dan precies wat je zelf op dat moment aan het doen bent. Daarom hoop ik dat iedereen gewoon rustig kijkt naar de argumentatie van de rechtbank, ipv. direct als woeste stier tegen alles aan te beuken en vergaande conclusies te trekken.
Ik heb een hoge pet op van de rechters. Voor wat ik zelf dan gezien heb in die fragmenten van uitspraken en documentaires, vind ik hen rustig, redelijk en weloverwogen overkomen. Zeker niet geladen zoals vanmorgen.

Maar als dit wrakingsverzoek wordt afgewezen, begin ik wel voor het eerst te twijfelen aan de integriteit van deze rechtbank.
pi_87171016
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:19 schreef HiZ het volgende:
Het is en blijft een schandaal dat een volksvertegenwoordiger zich in een rechtbank moet verantwoorden voor zijn deelname aan het nationale debat. En dat zeg ik niet omdat ik op PVV stem of een bewonderaar van Wilders ben, want dat ben ik geen van beiden. Ik zeg dat omdat ik vind dat de rechtstaat niet misbruikt mag worden door rechters met politieke agenda's.

Waar dat toe leidt kunnen we zien in de VS en Turkije.
Wat een onzin.

De grondwet waarborgt de parlementaire immuniteit. Als parlementarier en binnen de muren van het parlement mag Wilders letterlijk alles zeggen wat hij wil. Daarbuiten is hij qua juridische status natuurlijk gewoon een burger en daarvoor gelden nu eenmaal de bepalingen die het verbieden een groep te beledigen en/of tegen die groep haat te zaaien. Dat Wilders in dit geval terecht staat toont juist hoe zuiver het systeem werkt: zonder aanziens des persoon. Dat nog los van de vraag of hij wil of niet veroordeeld zou moeten worden.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_87171096
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:24 schreef Argento het volgende:

[..]

Wat een onzin.

De grondwet waarborgt de parlementaire immuniteit. Als parlementarier en binnen de muren van het parlement mag Wilders letterlijk alles zeggen wat hij wil. Daarbuiten is hij qua juridische status natuurlijk gewoon een burger en daarvoor gelden nu eenmaal de bepalingen die het verbieden een groep te beledigen en/of tegen die groep haat te zaaien. Dat Wilders in dit geval terecht staat toont juist hoe zuiver het systeem werkt: zonder aanziens des persoon. Dat nog los van de vraag of hij wil of niet veroordeeld zou moeten worden.
Een volksvertegenwoordiger is 24 uur per dag, 7 dagen per week volksvertegenwoordiger. Doen alsof hij alleen tussen de muren van de Tweede Kamer volksvertegenwoordiger is, is net zo belachelijk als diplomatieke onschendbaarheid toe te kennen alleen binnen de muren van een ambassadegebouw.
pi_87171137
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 14:50 schreef Argento het volgende:

[..]

Wie zegt dat de rechter deze uiterst onschuldige (en vooral juiste) constatering bij zijn uiteindelijke overwegingen zal betrekken? Bovendien mag de rechter wel degelijk zijn eigen kijk op de persoon van de verdachte laten meewegen.
(1)
Zijn kijk vooraf ? Of doel je op de kijk van de rechter nadat de zitting 15 minuten heeft geduurd ?
(2)
Juiste constatering ? Dus toch vooringenomenheid van de rechter ? Erger nog : die van zijn twee adjudanten incluis.
(3)
Tenslotte : de rechter zegt dat hij de media leest en kijkt ; hij heeft (ook) een mening, zegt hij, althans een indruk. Hij zegt nog net niet dat die bronnen objectief zijn.

Kortom : aardige man ; incapabel voor zijn taak.
pi_87171247
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:28 schreef quirigua het volgende:

[..]

Zijn kijk vooraf ? Of doel je op de kijk van de rechter nadat de zitting 15 minuten heeft geduurd ?

Juiste constatering ? Dus toch vooringenomenheid van de rechter ? Erger nog : zijn twee adjudanten incluis.

En tenslotte : de rechter zegt dat hij de media leest en kijkt ; hij zegt nog net niet dat die bronnen objectief zijn.

Kortom : aardige man ; incapabel voor zijn taak.
Het zou toch echt te gek voor woorden zijn als een rechter de vrijheid krijgt om zijn vooringenomen standpunten tot een formeel geaccepteerd onderdeel van de rechtsvinding zou mogen maken. Als we dat punt ooit bereiken hebben we hier in Nederland een heel serieus probleem. En ik ben van mening dat we dat probleem sowieso al hebben door de eenzijdige samenstelling van de beroepsgroep in dit land.
pi_87171265
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een volksvertegenwoordiger is 24 uur per dag, 7 dagen per week volksvertegenwoordiger. Doen alsof hij alleen tussen de muren van de Tweede Kamer volksvertegenwoordiger is, is net zo belachelijk als diplomatieke onschendbaarheid toe te kennen alleen binnen de muren van een ambassadegebouw.
Wederom onzin. De regels mbt de parlementaire immuniteit zijn duidelijk. Bovendien valt niet in te zien waarom Wilders zich als privepersoon niet belemmerd ziet door de betreffende strafbepalingen en Argento (die geen parlementarier is, dus sowieso geen immuniteit heeft) niet. De suggestie dat Wilders 24/7 parlementarier is slaat gewoon nergens op. Als Wilders bij de snackbar een frietje oorlog bestelt, dan doet hij dat nou eenmaal niet in zijn parlementaire hoedanigheid. Daar kun je anders over denken, maar zo zit het nou eenmaal niet.
pi_87171349
Bram wilt niet praten met de mensen van nieuwsuur _O-
pi_87171350
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik heb een hoge pet op van de rechters.
Had ik ook, lang geleden. Na de vele klunzigheden van voorbije jaren (Schiedamse parkmoord, de confessiones van Harm Brouwer, een vorige corrupte President van de HR, en meer) heb ik die pet afgezet.
pi_87171434
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het zou toch echt te gek voor woorden zijn als een rechter de vrijheid krijgt om zijn vooringenomen standpunten tot een formeel geaccepteerd onderdeel van de rechtsvinding zou mogen maken. Als we dat punt ooit bereiken hebben we hier in Nederland een heel serieus probleem. En ik ben van mening dat we dat probleem sowieso al hebben door de eenzijdige samenstelling van de beroepsgroep in dit land.
Hilarisch. De rechter maakt één wellicht niet zo handige opmerking en gerechtelijk NL is een ´serieus probleem´.

Het juridisch metier maakt zeker geen deel uit van jouw dagelijkse gang van zaken, wel? En zo niet, vanwaar dan toch de stellige uitspraken?
pi_87171502
Geert Wilders: Ik heb een 2e baan als lijdend voorwerp.

Leuke uitspraak :)
pi_87171517
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:35 schreef quirigua het volgende:

[..]

Had ik ook, lang geleden. Na de vele klunzigheden van voorbije jaren (Schiedamse parkmoord, de confessiones van Harm Brouwer, een vorige corrupte President van de HR, en meer) heb ik die pet afgezet.
want dat is allemaal zo ontzettend representatief?
pi_87171756
Doe mij maar een niet perfecte rechtsysteem zoals dit.

Als het aan Wilders ligt mogen we dadelijk stemmen..
Dan is de populariteit belangrijker dan de kwaliteit van de rechters.is .

Er overigens geen enkel rechtsysteem perfect.
pi_87171764
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:37 schreef Argento het volgende:

[..]

Hilarisch. De rechter maakt één wellicht niet zo handige opmerking en gerechtelijk NL is een ´serieus probleem´.

Het juridisch metier maakt zeker geen deel uit van jouw dagelijkse gang van zaken, wel? En zo niet, vanwaar dan toch de stellige uitspraken?
Nee, het is niet alleen de uitspraak van vandaag. Mijn lage dunk van Nederlandse rechters bestaat al zeer geruime tijd. Omdat ik er wel ervaring mee heb.

Verder is het niet een 'onhandige uitspraak', maar het uiten - in functie - van een vooringenomenheid door een rechter. Iemand die niet eens een poging doet om zijn persoonlijke vooroordelen buiten de rechtzaal te houden heeft geen plek op de stoel van de rechter.
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:47:55 #196
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87171822
Deze hele discussie geeft wel weer wat de irrëele en inconsequente verwachtingen zijn van de rechterlijke macht.

Als de rechter iemand straft die een inbreker heeft vermoord of een taakstraf geeft voor een klap op straat, dan is het verwijt dat de rechter "in een ivoren toren zit", dat de rechter "eens zelf naar zo'n prachtwijk moet gaan in plaats van in zijn studeerkamer zitten", dat hij de gevoelens in de maatschappij niet bereikt, dat hij nooit buiten komt, etc.

Maar blijkbaar mag de rechter ook niet wél de krant lezen en wél daaruit halen hoe Wilders zich in het maatschappelijke debat gedraagt qua discussietechnieken. Want geef toe: het beeld dat de rechter schept over de discussietechniek van Wilders, daar kun je niet omheen, dat is gewoon waar.

Dus willen we nu een rechter in een ivoren toren of willen we een rechter die ook kennis heeft van de buitenwereld en daarin participeert?
pi_87171844
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:46 schreef Positive_Thinking het volgende:
Doe mij maar een niet perfecte rechtsysteem zoals dit.

Alshet aan Wilders ligt mogen we dadelijk stemmen..
Dan is de populariteit belangrijker dan de kwaliteit.

Er overigens is geen enkel rechtsysteem perfect.
Geen enkel rechtsysteem is perfect. Maar het Nederlandse rechtsysteem is wel erg nadrukkelijk gebrekkig. Het doet me op dit soort momenten erg denken aan het - werkelijk gruwelijk slechte - Turkse systeem.
  maandag 4 oktober 2010 @ 15:49:10 #198
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87171866
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:39 schreef Idiota het volgende:
Geert Wilders: Ik heb een 2e baan als lijdend voorwerp.

Leuke uitspraak :)
Dan is hij een collega van de meeste moslims! :)

(nou ja, voor sommigen van hen is het hun 1e baan naast hun uitkering :') )
pi_87171878
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:47 schreef Pool het volgende:
Maar blijkbaar mag de rechter ook niet wél de krant lezen en wél daaruit halen hoe Wilders zich in het maatschappelijke debat gedraagt qua discussietechnieken. Want geef toe: het beeld dat de rechter schept over de discussietechniek van Wilders, daar kun je niet omheen, dat is gewoon waar.
Mosko wilde zelfs beweren dat Wilders dat niet doet. :') Dat Wilders een heleboel mensen heeft uitgenodigd om mee te discussieren nadat hij Fitna uitbracht. Dat heb ik gemist zeker.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_87171897
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 15:47 schreef Pool het volgende:
Deze hele discussie geeft wel weer wat de irrëele en inconsequente verwachtingen zijn van de rechterlijke macht.

Als de rechter iemand straft die een inbreker heeft vermoord of een taakstraf geeft voor een klap op straat, dan is het verwijt dat de rechter "in een ivoren toren zit", dat de rechter "eens zelf naar zo'n prachtwijk moet gaan in plaats van in zijn studeerkamer zitten", dat hij de gevoelens in de maatschappij niet bereikt, dat hij nooit buiten komt, etc.

Dus willen we nu een rechter in een ivoren toren of willen we een rechter die ook kennis heeft van de buitenwereld en daarin participeert?
Er is een fundamenteel verschil tussen weten dat een rechter ook maar een mens is, en een rechter die je in je gezicht vertelt dat ie al een mening over je had voor de zaak goed begonnen was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')