Dat vind ik dan weer veel te jong.quote:
quote:
Das jong! Gepland?quote:
Niet gepland wel zeer welkomquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:19 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Bij mij ook. Mijn moeder was 28.
[..]
Das jong! Gepland?
Zelfs ik had het toen ik achter in de 20 was, iedereen om mij heen ging dat doen en toen had ik wel zoiets van "ja, als ik wil, dan nu".quote:Mja, misschien is dat echt die 'rond de 30 fase'.
En hoe reageerde jouw omgeving daarop? Ik heb soms het idee dat ze me bijna zielig vinden ofzo. Of ze zeggen van "ach, joh, je bent nog jong, wacht maar dat gevoel komt nog wel'. Maar wat als het niet komt??! Dan wil ik geen kinderen, fine by me, of zou je daar ooit spijt van krijgen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:24 schreef lezzer het volgende:
[..]
Niet gepland wel zeer welkom
Mijn ouders waren overigens al wel getrouwd.
[..]
Zelfs ik had het toen ik achter in de 20 was, iedereen om mij heen ging dat doen en toen had ik wel zoiets van "ja, als ik wil, dan nu".
Maar ik wilde toch maar niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja, ik zie het wel. 't Houdt me gewoon ff bezig, omdat steeds meer mensen om me heen zwanger zijn en ik dan opeens iets voel van 'Shit hee, moet ik daar nou ook over gaan nadenken ofzo?'. Ik kan me zó niet voorstellen in die fase te zitten en ik ben ook verre van jaloers op die mensen. Maar ik voel wel die "druk" van de wereld en dat euforische gedoe naar zwangere vrouwen toe. Alsof je er pas echt bijhoort als je kinderen krijgt.Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
Nee, dat lijkt me ook niet zo belangrijk! Jij hebt nog mazzel dat je een zus hebt! Mijn vriendin heeft wel een zus, die vast niet te lang meer gaat wachten met kinderen. Maar ik heb die dus niet, wat ook al ergens treurig was voor mn moeder, want ze had er nog wel een paar bij gewild. En dadelijk krijgt haar enige kind geen kinderen. Nogmaals; ze zal het nóóit hardop zeggen, maar ik ken haar beter dan wie dan ook.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:52 schreef lezzer het volgende:
Wat wel beroerd voor mijn zus is, is dat de broer van haar man ook geen kinderen wil. Dus, haar kinderen hebben geen neefjes of nichtjes.
Maar goed, ik hoef geen kinderen te nemen daarvoor leek mij
Oehw jee, toch wel een beetje spannend he, ergens? Of ben je ook opgelucht?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:23 schreef lezzer het volgende:
Ik ben echt zo'n beetje "de laatste dingetjes aan het doen".
Meen ik helaas wel. En dan hebben wij natuurlijk nog het geluk van een donor die niet gek doet en gewoon de verklaring tekent dat hij geen vader van het kind is/ wil zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:47 schreef Qebbel het volgende:
Meen je niet! Gaan jullie dat doen? En wat zijn de echte voordelen daarvan? Sorry hoor, beetje persoonlijke vragen misschien, maar het interesseert me erg. Krijg er zelf misschien ooit (paar jaar..)ook wel mee te maken.
Maar ook niet, want je bent er nooit echt klaar voor. Merkte ik bij ons, maar ook bij mensen om me heen (die vaak richting de andere helft van de 30 gaan). En dan wordt het spannend, want je kansen dalen toch wel behoorlijk zo rond je 35e.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:19 schreef Qebbel het volgende:
Ik denk dat het uiteindelijk niet zo veel uit maakt op welke leeftijd je kinderen krijgt. Je moet gewoon aan die nieuwe fase in je leven toe zijn. Wij kunnen niet ongewenst zwanger worden, dus altijd die fase plannen. Das wel voordelig!
Next best thing vind ik allebei een kind van dezelfde (bekende) donor. Dan zie je wel van allebei iets terug, alleen dan niet in hetzelfde kind.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:11 schreef Qebbel het volgende:
Het enige wat ik wel erg jammer vind is dat we nooit een kind zouden kunnen krijgen met onze beide genen. Dat vind ik namelijk altijd zo ontzettend leuk aan kinderen (en mensen in het algemeen) om te zien hoe ze zijn 'gemaakt' door die 2 mensen. En dat je dan dus van allebei trekjes ziet in je kind. Smelt echt! Daar baal ik serieus wel van.
Gelukkig maar voor je!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:36 schreef lezzer het volgende:
ja, als ik het dan gezellig heb op kantoor, en dan denk dat ik weg ga... dat is wel even spannend.
Maar ik ben erg opgelucht en blij.
Daar zitten wij ook over te denken idd, als/danquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:47 schreef Vanyel het volgende:
Dit had natuurlijk ook wel in 1 post gekund...
[..]
Next best thing vind ik allebei een kind van dezelfde (bekende) donor. Dan zie je wel van allebei iets terug, alleen dan niet in hetzelfde kind.
Ja precies, daar dacht ik ook aan. En dan zijn de kinderen genetisch half broer/zussen van elkaar. Al weet ik wel dat ze over een jaar of 3 gaan komen met vrouw-vrouw bevruchting. Maar voordat dat helemaal door de ethische molen is gekomen en wetenschappelijk is geoptimaliseerd, ben ik toch wel tussen de 35/40.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:47 schreef Vanyel het volgende:
Dit had natuurlijk ook wel in 1 post gekund...
[..]
Next best thing vind ik allebei een kind van dezelfde (bekende) donor. Dan zie je wel van allebei iets terug, alleen dan niet in hetzelfde kind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
Relaxt. Hierna ben je er vanaf. Forever!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:07 schreef lezzer het volgende:
Het lijkt wel of alle laatste klusjes die ik nog moet doen helemaal mis gaan
Denk je dat? Dat zal volgens mij stukken langer gaan duren. Als je bedenkt dat ze nu al niet eens het bevruchte ei van de een willen implanteren in de ander (dat zou ook een mooie gedeelde band geven)....quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:18 schreef Qebbel het volgende:
Ja precies, daar dacht ik ook aan. En dan zijn de kinderen genetisch half broer/zussen van elkaar. Al weet ik wel dat ze over een jaar of 3 gaan komen met vrouw-vrouw bevruchting. Maar voordat dat helemaal door de ethische molen is gekomen en wetenschappelijk is geoptimaliseerd, ben ik toch wel tussen de 35/40.
Is het ook nog geen tijd om naar huis te gaan?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:07 schreef lezzer het volgende:
Het lijkt wel of alle laatste klusjes die ik nog moet doen helemaal mis gaan
Jawel, ik ben al thuis.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is het ook nog geen tijd om naar huis te gaan?
Tja, 't is misschien wat aan de optimistische kant. Maar 10/15jr is volgens mij niet eens onrealistisch hoor. 't Gaat namelijk niet alleen om lesbische stellen die er baat bij hebben, maar uiteraard ook om stellen waarbij de man onvruchtbaar is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Denk je dat? Dat zal volgens mij stukken langer gaan duren. Als je bedenkt dat ze nu al niet eens het bevruchte ei van de een willen implanteren in de ander (dat zou ook een mooie gedeelde band geven)....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |