abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89307979
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Die Mongol-scenario is ook de enige die ik tot nu toe gespeeld heb. Tip: bouw alleen units. Negeer de rest van de gebouwen en val continue aan. Dan is het vrij 'makkelijk' om het scenario te halen. Oh, en laat japan links (ok...rechts...) staan (in het water). Kost teveel tijd om japan te veroveren...concentreer je op de rest :)
Goede tips, ga zo eens kijken. :)
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 29 november 2010 @ 19:37:34 #252
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89311220
Ik bouw juist geen units, maar alleen happiness-gebouwen om zo meer steden te ondersteunen.
Als je de city state in het zuiden overneemt (laat de vijandige units links liggen en ga in 1 turn met 3-4 units aanvallen), dan krijg je 2 extra units. Dat zijn genoeg units om mee aan te vallen. Upgrade altijd zo snel mogelijk naar Keshiks, maar laatin ieder geval 1 Horsemen over om steden te pakken.

Je kan zelfs in het begin al 1 Horsemen upgraden naar een Keshik, en als je de nutteloze gebouwen verkoopt in je hoofdstad kan je ook nog een positief saldo overhouden.

Na de city state moet je altijd voor Beijing gaan, aangezien daar de Great Wall is.
Géén kloon van tvlxd!
pi_89320908
bij me crash het willekeurig. vooral dankzij videokaart, fijn..

is wel hd 4870.

maar voorlopig is het voor mij leuke game.
Ik bouw meestal snel nieuwe settlers meer steden = meer mogelijkheiden..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_89321689
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
bij me crash het willekeurig. vooral dankzij videokaart, fijn..

is wel hd 4870.

maar voorlopig is het voor mij leuke game.
Ik bouw meestal snel nieuwe settlers meer steden = meer mogelijkheiden..
Alleen wel minder policies en je vindt toch maar een beperkt aantal plekken waar je productieve of goud/sciencesteden kan bouwen. Ik ga meestal niet verder dan 3 steden en de rest worden puppets. Uitbreiden tot happiness een probleem wordt, Forbidden Palace bouwen en opnieuw de wereld in de fik zetten. Tot aan Emperor lukt dat prima, probeer het nu op Immortal ook toe te passen maar de AI is dan wel erg snel oorlogszuchtig en met drie steden moet je eigenlijk je defensie op orde hebben voordat je ook zelf maar kan denken aan een rush. Gaat verder wel lukken, dan maar wat minder science vergaren. Slingshot me wel door de tech-tree heen via research agreements dan.
pi_89419297
Voor de Steam-gebruikers: Map pack bundle (4 maps) is nu verkrijgbaar voor ¤7,99.

http://store.steampowered.com/sub/6820
  donderdag 2 december 2010 @ 10:11:50 #256
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89419859
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:48 schreef MaxMark het volgende:
Voor de Steam-gebruikers: Map pack bundle (4 maps) is nu verkrijgbaar voor ¤7,99.

http://store.steampowered.com/sub/6820
Vind ik nog een hoop geld voor een paar maps. -O-

Als het nou nog daadwerkelijke scenario's waren.
pi_89428960
8 euro vind ik ook echt te duur. :{
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 2 december 2010 @ 19:28:53 #258
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_89442805
Jup same here.
Plus is er niet weer een map builder oid?
pi_89445280
ik speel al een tijdje weer civ 4 ipv 5 .............
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  donderdag 2 december 2010 @ 20:50:23 #260
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_89447388
Wat een onzin, 8 euro vooor 4 mappen... Ik vind Civ 5 best leuk, maar dit is belachelijk. Net zoals ruim 3 euro vragen voor één nieuwe Civ.
Ik wacht wel op een volwaardige expansion...
You know, I've learned something today
  donderdag 2 december 2010 @ 20:52:05 #261
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89447509
Heeft iemand screenshots van de maps? Ik vind het ook wat te duur, maar ik heb Babylon al.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 3 december 2010 @ 07:37:53 #262
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89463235
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:52 schreef Montov het volgende:
Heeft iemand screenshots van de maps?
Die staan in de link van MaxMark. Maar goed, laat ik eens aardig zijn, voilà:







pi_89469544
Heeft iemand al een goede strategie vs stadstaten? Hoe lucratief is het om ze te vriend te houden. Ik heb bergen goud dus ik kan ze makkelijk omkopen, maar je kan ze natuurlijk ook aanvallen. :)
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:29:04 #264
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89470402
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef WeirdMicky het volgende:
Heeft iemand al een goede strategie vs stadstaten? Hoe lucratief is het om ze te vriend te houden. Ik heb bergen goud dus ik kan ze makkelijk omkopen, maar je kan ze natuurlijk ook aanvallen. :)
Mijn enige serieuze pot die ik tot nu heb gespeeld, was met Siam (special ability: dubbel food en culture van city states). Dus ja, het spreekt vanzelf dat ik ze te vriend hield, en aangezien ik toch bezig was, ben ik maar voor een diplo victory gegaan.

Daarnaast zitten er in de Patronage tier enkele policies waarmee je meer profijt hebt van de strategic en luxury resources die je van hen krijgt dan wanneer je diezelfde resources zelf zou bezitten, en daarom zie ik al met al weinig reden om ze aan te vallen.
pi_89471094
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:52 schreef Montov het volgende:
Heeft iemand screenshots van de maps? Ik vind het ook wat te duur, maar ik heb Babylon al.
Jij hebt mij heul niet :(
pi_89471257
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:49 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Jij hebt mij heul niet :(
Pas maar op, zijn words are backed with nuclear weapons :7
  vrijdag 3 december 2010 @ 12:53:55 #267
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_89471297
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef WeirdMicky het volgende:
Heeft iemand al een goede strategie vs stadstaten? Hoe lucratief is het om ze te vriend te houden. Ik heb bergen goud dus ik kan ze makkelijk omkopen, maar je kan ze natuurlijk ook aanvallen. :)
Vooral de maritieme en culturele stadstaten zijn behoorlijk goed. De eerste geeft een aantal voedsel per stad. dus het schaalt nadat je meer hebt. Dit zorgt ervoor dat je steden veel sneller groeien. Stadstaten zijn helemaal goed in een strategie waarbij je zoveel mogelijk steden bouwt vanaf de industriële revolutie met Communism.

Als je bergen goud hebt is het vaak een goed idee om wat stadstaten om te kopen voor wat voordeeltjes of om een diplomatic victory te halen.
pi_89479238
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:04 schreef WeirdMicky het volgende:
Heeft iemand al een goede strategie vs stadstaten? Hoe lucratief is het om ze te vriend te houden. Ik heb bergen goud dus ik kan ze makkelijk omkopen, maar je kan ze natuurlijk ook aanvallen. :)
Ze kunnen enorm lucratief zijn. Als jij bijvoorbeeld voor een culturele overwinning wil gaan, dan is Ally zijn met de culturele stadstaten een geweldige toevoeging. Gemiddeld zal je per stadstaat 20 cultuur per beurt krijgen (op snelheid Standard) plus nog eens een sciencebonus erbij. Als je vervolgens ook nog eens de Social Policy voor de stadstaten (ben daar even de naam van kwijt; het is in ieder geval degene rechtsbovenin) vervolmaakt, dan zit je helemaal gebeiteld.

Stadstaten die legers of voedsel geven, gebruik ik zelf minder. De legers die je krijgt zijn vosltrekt willekeurig (afhankelijkv an de periode waarin je zit), maar het varieert van scout t/m tanks. En het voedsel is ook leuk, maar op moeilijkheidsgraad King kom ik dan altijd in problemen met mijn happiness, dankzij te snel groeien...

Voor een diplomatieke overwinning zijn ze eveneens belangrijk; elke stadstaat heeft één volwaardige stem.
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:08:04 #269
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89480258
City States zijn inderdaad een hele grote aanwinst als Ally. Val 1 aan, en andere city states krijgen ook een hekel aan je, dus is de beste strategie om ze te vriend te houden. Patronage is volgens mij de Social Policy branch met extra voordelen.

In de volgende patch wordt de bonus van de Maritieme CS wel beperkt, want die zijn gewoon te sterk op dit moment.
Géén kloon van tvlxd!
pi_89486166
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:08 schreef Montov het volgende:
City States zijn inderdaad een hele grote aanwinst als Ally. Val 1 aan, en andere city states krijgen ook een hekel aan je, dus is de beste strategie om ze te vriend te houden. Patronage is volgens mij de Social Policy branch met extra voordelen.

In de volgende patch wordt de bonus van de Maritieme CS wel beperkt, want die zijn gewoon te sterk op dit moment.
Waarom?
  vrijdag 3 december 2010 @ 19:01:13 #271
40566 Ericr
Livewrong
pi_89487322
City States hebben ook happiness resources, scheelt weer traden met de AI. Die toch meestal waardeloze voorwaarden biedt. Je kan niet alle resources via CS's bemachtigen maar elke happiness resource extra is meegenomen. Ook al loop je met een groot rijk op den duur toch wel tegen problemen aan, maar dan biedt een forbidden castle en enkele policies uitkomst.

Als je oorlog gaat voeren kunnen City States ook een handige basis zijn, zeker als je een gebied aanvalt dat niet direct grenst aan jouw grondgebied. AI heeft niet snel door als je een CS vult met jouw troepen terwijl bij troepenbewegingen aan de grens van de AI er vrij snel gevraagd wordt of je uit bent op oorlog.
  zondag 5 december 2010 @ 09:39:18 #272
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89543094
Er komt binnenkort ook een nieuwe patch met de volgende verbeteringen:

quote:
AI

* Worker AI improvements.
* Update to tactical AI pillaging code. Additionally, always check to make sure it’s not trying to pillage in an enemy dominance zone.
* AI victory emphasis improvements (more efficient end-game when focusing on Science and Diplo victories).
* AI should colonize other continents regularly.
* AI will emphasize production of an Ocean going explorer unit when the time comes.
* Adjust Napoleon to make him more likely to go for culture.
* More aggressive second wave expansion (mostly off shore) after initial empire building and consolidation has occurred.
* Optimization when finding routes (pathfinder improvement).
* Multiple tweaks and bug fixes.
* AI will now build ranged and mobile units more in line with the flavor settings.
* Multiple defensive AI tweaks.
* Never use ranged units to provide flanking bonuses. (Added 11/18)
* Improve AI use of protected bombard attacks (melee in front, ranged in the rear). (Added 11/18)
* Worker priority adjustments (prioritize pillaged tiles, etc.). (Added 11/18)
* Further pathfinder optimization. (Added 11/18)
* AI will be more aggressive about pursuing Diplo victory if they are wealthy. (Added 12/3)
* AI more effective with building, moving, and using aircraft and anti-aircraft more effectively. (Added 12/3)
* AI more likely to effectively use siege units in a city attack. (Added 12/3)
* Better nuke targeting by AI. (Added 12/3)
* Tactical AI Tuning: Reduce chance of AI civs making "suicide" attacks. (Added 12/3)
* Multiple tweaks and bug fixes. (Added 12/3)

GAMEPLAY

* Cities heal more quickly.
* Only allow one upgrade per unit from a goody hut.
* Science building track adjustments (cost, specialist slots, GP Points, etc). (Added 11/18)
* Amount of damage caused during naval combat increased. (Added 11/18)
* Melee horse units combat value lowered, and now receive a penalty when attacking cities. (Added 11/18)
* Lowered bonuses received from Maritime city-states. (Added 11/18)
* Removed maintenance from defensive buildings. (Added 11/18)
* Multiple unit upgrade track adjustments. Most (but not all) units now have a full upgrade path from start to finish. (Added 11/18)
* Open terrain penalty lowered. (Added 11/18)
* Policies must be selected the turn they are earned. (Added 11/18)
* Promotions must be selected the turn they are earned. If it’s as a result of combat, then the beginning of the next turn. (Added 11/18)
* Increased city strength ramp-up based on technology. (Added 12/3)
* Catapults and Trebuchets now weaker against units but stronger VS cities, and reduced effectiveness of Archers & Crossbowmen (and their UUs) VS cities. (Added 12/3)
* Have culture cost for policies never go down (trading away cities to reduce culture cost exploit). (Added 12/3)
* Reduced effects of Forbidden Palace and Meritocracy (Happiness per city). (Added 12/3)
* Reduced points from Wonders & Cities, increased points for population. (Added 12/3)
* Reduced culture needed for first plot acquisition. (Added 12/3)
* New Building: Circus Maximus (National Wonder for happiness track). (Added 12/3)
* New Building: National Treasury (National Wonder for economic track). (Added 12/3)
* Unhappiness beyond a certain point breeds rebels within your empire, based on the number of cities a player has. (Added 12/3)
* Reduced amount of food needed for cities to grow at larger sizes. (Added 12/3)
* Tradition branch balance (Landed Elite and Monarchy improvements). (Added 12/3)
* Liberty branch balance (Settler training bonus now only applies to capital). (Added 12/3)
* Buildings can now no longer provide more Happiness than there is population in a city (wonders are excluded from this). (Added 12/3)
* 3 new additional Natural Wonders added to gameplay, with accompanying “rarity” code. (Added 12/3)
* Multiple Tech Tree tweaks to address “slingshot” tech exploits. (Added 12/3)
* Killing a barb inside a city-state's territory now gives a 5-turn buffer where there is no Influence intrusion penalty. (Added 12/3)
* Reduced and balanced combat bonuses. (Added 12/3)

UI

* Tweaked the single-player score list to hide the civs of unmet ai players.
* Added game option to disable automated workers from removing features. (Added 11/18)
* Additional updates to the Global Politics screen. (Added 12/3)
* Added game option to disable turn-blocking promotions and policy choices. (Added 12/3)

DIPLO

* AI's attitude towards you is now visible in the diplo screen and diplo drop-down.
* Added info tooltip for an AI leader's mood. Lists things that are making an AI player happy/upset.
* New diplo system: Declaration of Friendship (public declaration with diplomatic repercussions).
* New diplo system: Denounce (public declaration with diplomatic repercussions).
* New custom leader responses (Serious Expansion Warning, Aggressive Military, Luxury Exchange, Borders Exchange, Gift Request).
* Additional AI attitude tool-tips for cases that were not already covered. (Added 12/3)

MODDING

* Parent category counts now include counts of child categories.
* Selecting/deselecting a category now automatically selects/deselects it's children and its parent.
* Tweaked category name truncation to better fit names.
* Hide categories w/ no children and a count of 0.
* Added support for fallback languages (if mod is not translated, fall-back to English so text keys are not showing).
* Support for mods that perform major restructuring of the tech tree including adding, deleting, and updating techs, buildings, and units. (Added 12/3)
* Added GameEvents system for overriding Gameplay DLL specific functionality. (Added 12/3)
* Fixed "Reload Landmark System" mod flag to now refresh landmarks defined in "ArtDefine_Landmarks". (Added 12/3)
* Multiple SDK Updates (details to come with full patch notes). (Added 12/3)

MISC

* Fixed save format which causes saves to increase the memory footprint of the game drastically when loading frequently over the course of the game.
Géén kloon van tvlxd!
pi_89544348
Aan mods ben ik nog niet toegekomen, hoor, :D.
  zondag 5 december 2010 @ 11:55:08 #274
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89545133
quote:
* Promotions must be selected the turn they are earned.
:o
pi_89547754
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:55 schreef Frollo het volgende:

[..]

:o
Niet meer sparen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')