Donderdag vorst overdag?quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:46 schreef gerard96 het volgende:
[ afbeelding ]
Einde van volgende week winter?
Os een foutje bij wetterzentrale, volgende week gewoon 20 gradenquote:Op zondag 3 oktober 2010 13:46 schreef gerard96 het volgende:
[ afbeelding ]
Einde van volgende week winter?
Van mij mag het wel even droog blijven. Het heeft vaak zat geregend.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:56 schreef INViCTuS het volgende:
Komende week vrijwel geen neerslag. Kalm weeropzich prima...beetje on-herfst dat wel
Ja geweldig weer hequote:Op zondag 3 oktober 2010 20:55 schreef Schuifpui het volgende:
Oe, is dit het topic waar ik random kaartjes kan posten?
Momenteel nog 20 graden buiten, best apart voor oktober om 21:00.
Oktober heeft heel vaak nog warme dagen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 20:55 schreef Schuifpui het volgende:
Oe, is dit het topic waar ik random kaartjes kan posten?
Momenteel nog 20 graden buiten, best apart voor oktober om 21:00.
Natuurlijk, maar ik had veel meer afkoeling verwacht op dit tijdstip, je kan nu zelfs nog buiten zitten. En de buienradar doet ook erg zomers aan, we krijgen er alleen niet echt iets van mee.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Oktober heeft heel vaak nog warme dagen.
[ afbeelding ]
http://www.weerstatistieken.nl/
Ook veel koude dagen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 21:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Oktober heeft heel vaak nog warme dagen.
[ afbeelding ]
http://www.weerstatistieken.nl/
quote:Maandag 04 oktober
Opnieuw een nazomerdag
Alweer een nazomerdag. In de kustgebieden en op de Wadden 19 of 20 graden. Landinwaarts 21 tot 24 graden. In de kustprovincies later wat meer bewolking. Er staat een matige tot vrij krachtige wind uit zuid tot zuidwest.
Toch nog een Indian summer dus.quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
Heerlijk weertje indd, vooral gister gewoon pots zat ik zonder t-shirt buiten, eergister moest ik nog een jas aan
En nog altijd geen camera(&*@%$%
Voordeel is wel dat ik mijn foon heb verkocht, dat betekend dus een betere camera![]()
Mijn oog is nu gevallen op de Panasonic HDC SD60, op youtube staan prachtige video's op in HD
Ja toch nog een beetje, dat had ik niet zien aankomenquote:Op maandag 4 oktober 2010 14:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Toch nog een Indian summer dus.![]()
He bah, hoe kan dat nu? Geen tijd oid? Naja, het is toch geen spectaculair weer nu.
Na zondag zou het kouder worden, dus je hebt nog ff.
Lol, iets met het weer en veranderlijk.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja toch nog een beetje, dat had ik niet zien aankomen
Zo zie je maar hoe snel alles kan veranderen![]()
Vertraging van de levertijd, heb em geannuleerd en zal vandaag of morgen die andere camera bestellen. Hangt vanaf hoe snel het geld van de foon binnen komt.
Gelukkig niet, laat de storm nog maar heel even wachten tot ik mijn camera hebdan mag het los gaan
![]()
En ze zeggen wel meer, ik moet dat eerst nog maar eens zien.
Morgen ZOU ik met de fiets naar Dokkum, maar als ik de weerberichten zo zie....ik moet het maar zien.
Apart.quote:Op zondag 3 oktober 2010 22:43 schreef -CRASH- het volgende:
Heeeerlijke dag vandaag... Weinig tot geen wolken. Maar die wolken die er waren
waren een mooi aanzicht...... Iriserende Wolk
[ afbeelding ]
Meer in Wolken - Welk type wolk zie je nu in de lucht?
Juli was toch best aardigquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
JaJa en we zouden hier ook de warmste zomer ooit krijgen met temperaturen van +36 graden.......
Ik zal het in dit topic dan nogmaals posten:quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:30 schreef aloa het volgende:
Ik heb daar ook verschillende dingen over gehoord. Ook dat de golfstroom langzamer gaat vanwege die olieramp. Ik vraag me af of er daadwerkelijk iets van klopt. Of die stroom uberhaupt langzamer gaat.
Nog ff doorbijtenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 03:55 schreef Frankz0rz het volgende:
Wat vies warm is het! Ik kan er gewoon niet van slapen
Jep, toppen gaan nu onder de 15 graden. Interessant hoe alles eruit gaat zien na vrijdag ( update ).quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:44 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Nog ff doorbijtenHet gaat afkoelen.
Max. temperaturen tot 12 gradenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:04 schreef Drassss het volgende:
[..]
Jep, toppen gaan nu onder de 15 graden. Interessant hoe alles eruit gaat zien na vrijdag ( update ).
Kortom die golfstroom daar is niks mee aan de hand.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:03 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik zal het in dit topic dan nogmaals posten:
Jij zit zeker niet elke dag op de fiets?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:25 schreef gerard96 het volgende:
eindelijk weer een herfstdag lekker veel regen en wind en nu nog.
Dit is wel heel moeilijk te geloven me tde huidige temparaturen, Ik ben benieuwt of je gelijk krijgtquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:14 schreef gerard96 het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------
HET WEER SAMENGEVAT MIDDELS ENKELE STATEMENTS EN HIGHLIGHTS >>
--------------------------------------------------------------------------------
- Weerprimeurlijn 7 oktober: vrijdag nog tot 23 graden, volgende week 10 gr. kouder !
- Imponerende hogedrukmastodont koestert retrograde aspiraties vanaf het weekeinde
- Vroege winterinval Noordoost-Europa met uitstraling naar Nederland volgende weekje
- Kans op lokaal MATIGE VORST op perceelniveau in Oost-Nederland volgende week..
- Redelijke kans op (temporele) trendbreuk rond half oktober met depressionaire opties.
- Bel voor ' n bijzonder professionele uiteenzetting de weerprimeurlijn op 0900 - 1234554
- Op maandag 11 oktober de enige en echte winterprognose in NL 2010 / '11 op de WPL
VOLGENDE WEEK KANS OP ZWARE NACHTVORST TOT - 5 GRAD.
MEGABLOKKADE BOVEN NOORD-EUROPA IS WEERSBEPALEND
De komende periode mogelijk tot in de tweede helft van oktober heerst 'n hogedrukgebied.
Een + zeer krachtige anticycloon ontpopt zich met name boven Noord-Europa binnenkort.
Weerkundig gezien kunnen we (zonder overdrijven) gaan spreken van een megablokkade.
Winterliefhebbertjes worden al steertig bij het zien van dit soort winterse drukconfiguraties.
Vanaf het komende weekeinde kan de schrale continentaal polaire lucht goed toestromen.
Mocht de hoge druk persisteren gaan schrale oosters geleidelijk koudere lucht importeren.
De kans op enkele zeer koude nachten (met zware nachtvorst) neemt dan ook toe nadien.
Bron:putto weer
Eigenlijk alleen in Rusland en delen van Finland/Noorwegen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:16 schreef gerard96 het volgende:
http://ruben.weerwoord.be/modellen/wetter3/gfs12sneeuw.html
Veel sneeuw europa zie laatste plaatjes
Zou vorige week ook al, maar toen is het helaas ook niet gekomen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:27 schreef Drassss het volgende:
Speedy, ik denk dat je misschien volgend weekend een kleine najaarsstorm gaat krijgen. Uiteraard puur bekeken uit de weerkaarten op dit moment en nog veels te ver weg voor 100% zekerheid. Het ziet er wel veel belovend uitIs je camera al binnen gekomen?
Edit: Ook even mijn bron. www.weer.nl
Ik heb zelf de Sony Alpha 330.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 09:37 schreef INViCTuS het volgende:
Storm zal wel in een glas water belandendenk niet dat we spektakel zullen zullen krijgen.
Welke camera heb je gekocht? Bij mij wordt het denk ik de Canon 500d...
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:23 schreef JDude het volgende:
Ik wist dat ze in Limburg een beetje achterlopen, maar had niet verwacht dat zelfs het weer daar nog in zwart/wit is...
Ik begin echt de tering te krijgen in die weerberichten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:15 schreef Drassss het volgende:
Van buienradar
In het zuidwesten is het vrij zonnig, terwijl elders op veel plaatsen lage bewolking voorkomt. De bewolking zal vandaag maar moeizaam gedeeltelijk oplossen. Bij een meest matige oostelijke wind ligt de middagtemperatuur rond 20 graden.
Valt dus weer tegen. Ik zie het ook helemaal Nederland intrekken vanuit Duitsland... blegh!
Hey, maar wij hebben wel lekker weer!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik begin echt de tering te krijgen in die weerberichten.
Hier is het gewoon ZONNIG, oke wel hoge bewolking maar de zon komt er prima doorheen.
Valt me steeds vaker op dat het noorden niet mee mee doet. Net als of Friesland / Groningen niet meer bestaan.![]()
![]()
![]()
Friesland is toch ook een gevalletje apart.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik begin echt de tering te krijgen in die weerberichten.
Hier is het gewoon ZONNIG, oke wel hoge bewolking maar de zon komt er prima doorheen.
Valt me steeds vaker op dat het noorden niet mee mee doet. Net als of Friesland / Groningen niet meer bestaan.![]()
![]()
![]()
Lucky bastard! Ik kijk tegen wolken aan.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:35 schreef rubje het volgende:
Ook hier in Rijnmond gebied is het heerlijk vertoeven![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Cwl! Ga je hem nog uitproberen?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
13.6gr en gevoelstemp is 10.2. Wind O 4bft.
En mijn camera is binnen
Ja misschien vandaag, anders morgen, maar dan is die dondersteentje er ook weer bij, maar mijn vriendin gaat ook mee dus dat komt wel goedquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:42 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Cwl! Ga je hem nog uitproberen?(zonder deugniet in de buurt.)
Ziet er goed uit.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja misschien vandaag, anders morgen, maar dan is die dondersteentje er ook weer bij, maar mijn vriendin gaat ook mee dus dat komt wel goed
En nu ook vaker de statief gebruiken!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:59 schreef Drassss het volgende:
In het zonnetje is het heerlijk vandaag
Het blijft op zich wel goed hoor. Alleen een beetje frisser.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:23 schreef Asskicker14 het volgende:
Vaarwel, mooi weer. Tot over 7 maanden.
Altijd wennen nieuwe apparaten en dan uitproberen met publiek is niet echt bevordelijk voor het snapgehalte idd.quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Prachtig weer om te filmen vandaag![]()
Video's zijn redelijk gelukt, moet het alleen nog even goed onder de knie krijgen, maar er waren ook meerdere mensen mee waardoor ik helaas niet zelf echt veel tijd had om mooie filmpjes te maken. Morgen maar eens kijken
Dat bedoel ik maar evenquote:Op maandag 11 oktober 2010 10:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Altijd wennen nieuwe apparaten en dan uitproberen met publiek is niet echt bevordelijk voor het snapgehalte idd.
Het is iig wel gelukt, nu pas weer kans op wind en neerslag, perfecte timing.
Lol, plus reiskosten neem ik aan?quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb deze al een aantal jaar en het bevalt me erg goed![]()
Brengen wil ik wel doenkost je alleen 550 euro
Uhuquote:Op maandag 11 oktober 2010 15:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, plus reiskosten neem ik aan?
Het is idd een mooi ding, ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaan zien.
Ja elk eiland had daar een level 2 eergister... Ging goed los!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:14 schreef Frutsel het volgende:
Agrigento, Sicilie staat op het ogenblik behoorlijk blank![]()
Flink wat regen daar gister, vandaag en morgen
Voor de langere termijn (als in een anderhalve week) lijkt de temperatuur onder de 10 graden te duiken. Daarnaast duikt er ook nachtvorst op.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:16 schreef horned_reaper het volgende:
De verdelingen van de drukpatronen boven het noordelijk halfrond zijn inderdaad wel heel positief te noemen voor een zeer koude winter.
Alles kan daar nog verandering in brengen natuurlijk.... maar als we deze verdelingen nog hebben in Januari zou het wel weer eens een zeer koude winter kunnen gaan worden.
Allemaal afwachten
Haha, It's amzing Mike!!!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 08:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Uhuinc gratis montage
wat wil je nog meer
![]()
Ik ben ik helaas niet mee bezig geweest, woonkamer veranderd enzo![]()
Straks eerst weg, daarna video's kijken van gister (en weer niet alleen)....eventueel uploaden
daarna zie ik wel weer
Het is trouwens heel ander weer dan de afgelopen dagen, bewolkt....11.2gr bij 4bft.
Verschrikkelijk koud inderdaad. Ik mis de zonquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:23 schreef Schuifpui het volgende:
In het oosten voelt het waarschijnlijk al winters aan, met 4 graden om 12 uur.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Haha, It's amzing Mike!!!
Hopelijk is het wat, what happened? Je was zo vastbesloten alleen te gaan....![]()
Het is nu niet meer lekker buiten idd, gisteren nog wel, dat hebben wij Noorderlingen iig lekker meegepikt!
Lol, nu pas! Hier komt de zon er net door, ziet er meteen anders uit idd.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik ga zo filmpjes kijkenen ja dat zou ook maar ja helaas. Misschien straks even, maar hier in huis moet ook nog wat worden gedaan dus die kans schat ik klein in.
Morgen lijkt het ook een mooie dag te worden met weinig wind (3/4m/s).
En nu we weer hoorprima weertje, zonnetje is er lekker bij en de wind 3/4bft is prima
![]()
Spannend! Windkracht 8 op de kaarten is dan bij vlagen 9 op de pier denk ik?quote:Zaterdag / Zondag lijken wat mindere dagen te worden qua weerbeeld, bewolkt en kans op wat regen. De wind maakt het wel weer goed, mogelijk 8bft (17m/s volgens meteogram), apart is wel de windrichting die uit het NO komt. Gebeurd niet vaak, NO 8bft![]()
Dit staat er al een aantal dagen in, dus even afwachten wat het gaat doen
Is ongeveer hetzelfde als vorig jaar. De straalstroom ligt heel erg zuidelijk waardoor het hier rustig is en juist in zuid europa nat. Vrijdagavond/nacht naar zaterdag wordt hier weer is regen verwacht, das toch weer even geleden. Lang geleden dat het zo lang droog is geweest. Volgende week verloopt wel wat natter maar heel erg herfst lijkt het niet te worden, alleen kouder.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:16 schreef horned_reaper het volgende:
De verdelingen van de drukpatronen boven het noordelijk halfrond zijn inderdaad wel heel positief te noemen voor een zeer koude winter.
Alles kan daar nog verandering in brengen natuurlijk.... maar als we deze verdelingen nog hebben in Januari zou het wel weer eens een zeer koude winter kunnen gaan worden.
Allemaal afwachten
Ik ben ondertussen bezig met de consolequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, nu pas! Hier komt de zon er net door, ziet er meteen anders uit idd.
[..]
Spannend! Windkracht 8 op de kaarten is dan bij vlagen 9 op de pier denk ik?
NO wind, hmm, dan mogen de roosters in de schuifpui wel dicht dit weekend.Thnx!
Nu al weer deze grafiekjesquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:31 schreef Frambozenpudding het volgende:
[ afbeelding ]
Frisjes! Eén bereking gaat zelfs voor matige vorst.
Ik heb echt geen idee. Het is net of iemand een paar keer ctrl + x uitvoert.quote:
Ja, dat klopt, het lijkt net alsof het wegsmelt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:40 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee. Het is net of iemand een paar keer ctrl + x uitvoert.
West/Midden Brabant wel. En het was maar 1 graad boven nul. Hoefde nog net niet te krabben, maar er zaten al wel wat ijskristalletjes aan de ruitenwisser.quote:
http://www.sat24.nl/nlquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier trok een oog van een orkaan over![]()
Zo leek het vanmorgen wel
Maar wel in een verticale lijn die over het midden loopt, als het ware?quote:
Nee die was het niet, het was de volgende lijntje.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Maar wel in een verticale lijn die over het midden loopt, als het ware?
Ah ik zie het al, Holwerd, daar waar je de boot naar Ameland pakt
hoost het al bij jou?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee die was het niet, het was de volgende lijntje.
12.3 graden bij NNW 3 a 4bft, en bewolkt met onderweg aantal prachtige opklaringen op afstandnet of het 1 groot laser show was
heb helaas geen foto's van
Het heeft wel wat geregend thats all.quote:
Ow, zonde, da's balen wat heeft die man dan te zeuren?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het heeft wel wat geregend thats all.
Heb nu wel andere dingen, bereik is weer aan het kutten, waarschijnlijk zal ik vandaag/morgen het weerstation van de pier moeten halen. Ik heb hier geen zin meer in al die bereik problemen. Als de baas van het restaurant dan ook nog eens tegen wil werken...zijn andere oplossingen ook niet meer mogelijk.
Enigste oplossing is: Weerstation weer thuis plaatsen.
Hij wil toch niet dat je elke dag een broodje Ei met ui komt eten ?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het heeft wel wat geregend thats all.
Heb nu wel andere dingen, bereik is weer aan het kutten, waarschijnlijk zal ik vandaag/morgen het weerstation van de pier moeten halen. Ik heb hier geen zin meer in al die bereik problemen. Als de baas van het restaurant dan ook nog eens tegen wil werken...zijn andere oplossingen ook niet meer mogelijk.
Enigste oplossing is: Weerstation weer thuis plaatsen.
Het is indd zone maar ja, weinig aan te doen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:59 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ow, zonde, da's balen wat heeft die man dan te zeuren?
Dat zouden ze niet erg vindenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:02 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hij wil toch niet dat je elke dag een broodje Ei met ui komt eten ?![]()
Zuur is dat.. want de pier daar is ongeveer het ultieme meetpunt.
Bah, heb je hem de link van dit topic al wel eens gegeven? Ik zou het zonde vinden als je niet meer op de pier zou mogen meten.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Het is indd zone maar ja, weinig aan te doen.
Vorige maand was ik daar al heen om over dit probleem te praten, maar helaas wil die me hier verder niet bij helpen. Het was maar een simpele oplossing, daarom snap ik het nog steeds niet.
Dat is vervelend, dan moet je weer naar de pier toe bij rotweer....quote:Dat zouden ze niet erg vinden![]()
En ja, beter kun je het niet krijgen.
Echter heb je er niks aan als de gegevens eruit vliegen tijdens een storm. Wat valt er dan nog te meten als tijdens de storm je gegevens er voor een deel eruit vliegt.
Tijdens een passage van zo'n buienlijn waar de meeste wind in komt vliegt het bereik er zo wie zo uit, record zou ik dan niet eens kunnen meten, nee geef mij maar stabiele verbinding waar ik me dan geen zorgen om hoef te maken.
Ik wil het nog wel een keer proberen om een oplossing te zoeken, maar ik geef maar weinig hoop. Of iemand moet bereid zijn 225 euri voor neer te willen tellen...maar die kans is erg klein.
Wat voor wijn is dat Kahaarin?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:20 schreef kahaarin het volgende:
Lol, de bewolking boven Europa heeft een gezicht: http://www.sat24.nl/
Ik ben compleet nuchter!quote:
Hahaha, ik zie hem namelijk echt nietquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik ben compleet nuchter!Viel me op en ik wilde het graag met jullie delen, misschien is het tijd voor:
[ afbeelding ]
Die 2 drukgebieden de ogen, pluk bewolking boven Nederland de neus en dat streepje bewolking daar schuin onder een scheve mond.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:29 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hahaha, ik zie hem namelijk echt niet
Maar goed idee!
Ahhhh, ja hij is prachtigquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Die 2 drukgebieden de ogen, pluk bewolking boven Nederland de neus en dat streepje bewolking daar schuin onder een scheve mond.Ik vonnet leuk.
![]()
Proost dan maar.
Een beetje droger weer is wel goed, achter in de tuin hebben we zowat een zwembad.... *op het to do lijstje voor het voorjaar: afwatering aanpakken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:35 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ahhhh, ja hij is prachtig
Proost!
Op 2 mooie dagen, want het gaat droog/ zonnige en toch lekker worden dit weekend! Ma/di koude nachten zo te zien met temperaturen onder het vriespunt snachts.
Ha, ja hier regent het ook sinds 4u smiddags. Best aardig, maar niks bijzonders. Ik denk dat er geen onweer zal zijn in het noorden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:37 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Een beetje droger weer is wel goed, achter in de tuin hebben we zowat een zwembad.... *op het to do lijstje voor het voorjaar: afwatering aanpakken.*
Plaatselijk misschien wel, er komen een paar mooie plukjes aan met een redelijke hoogte, als dat boven land ietsjes gaat doorgroeien kan het wel: http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&soort=tophoogtelb1x1quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 21:39 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ha, ja hier regent het ook sinds 4u smiddags. Best aardig, maar niks bijzonders. Ik denk dat er geen onweer zal zijn in het noorden.
Nee dat heb ik nog niet gedaan, maar ook op WW vinden ze het jammer even als op HWA.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 20:23 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Bah, heb je hem de link van dit topic al wel eens gegeven? Ik zou het zonde vinden als je niet meer op de pier zou mogen meten.
[..]
Dat is vervelend, dan moet je weer naar de pier toe bij rotweer....
Hmm, misschien nog eens proberen te praten, als het met een kleine aanpassing beter wil dan zou je het kunnen proberen, nee heb je.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee dat heb ik nog niet gedaan, maar ook op WW vinden ze het jammer even als op HWA.
Ik mag daar wel gewoon meten alleen moet ik hier genoegen mee nemen, en dat heb ik heel lang kunnen volhouden, maar nu ben ik het wel zat.
Dat wordt ook op prijs gesteld!quote:En zeker vervelend, hoewel is tijdens harde wind meestal op de pier te vinden ben, maar om dan continu in de gaten te houden is ook niet leuk. Ik kom voor de wind en de hoge water/golven
Eigenlijk is de locatie qua bevestiging dus niet ideaal? Misschien een optie om in Lauwersoog iets op te hangen ( jachthaven )? Ik weet het ook niet hoorquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee dat heb ik nog niet gedaan, maar ook op WW vinden ze het jammer even als op HWA.
Ik mag daar wel gewoon meten alleen moet ik hier genoegen mee nemen, en dat heb ik heel lang kunnen volhouden, maar nu ben ik het wel zat.
En zeker vervelend, hoewel is tijdens harde wind meestal op de pier te vinden ben, maar om dan continu in de gaten te houden is ook niet leuk. Ik kom voor de wind en de hoge water/golven
Ik denk dat het weinig nut heeft, heb al nee gehad dus ja.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, misschien nog eens proberen te praten, als het met een kleine aanpassing beter wil dan zou je het kunnen proberen, nee heb je.![]()
[..]
Dat wordt ook op prijs gesteld!En dat het niet leuk is om je meetapperatuur steeds in de gaten te moeten houden is ook logisch....
Locatie en al is goed maar de positie van het weerstation is verkeerd, of de pc staat verkeerd.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:58 schreef Drassss het volgende:
[..]
Eigenlijk is de locatie qua bevestiging dus niet ideaal? Misschien een optie om in Lauwersoog iets op te hangen ( jachthaven )? Ik weet het ook niet hoor
Helaas welquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:20 schreef Schuifpui het volgende:
De nachtvorst van komend weekend is bijna helemaal weg van de nieuwe pluim.
Regen nog in NO-Brabant..quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 12:06 schreef Fredo55 het volgende:
Wisselend bewolkt op Tholen, mooie herfstdag.
Het ruikt ook echt al naar herfst.![]()
De wind heeft daar vrij spel natuurlijk,ik ken de situatie wel een beetje daar.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:54 schreef kahaarin het volgende:
Hmm, dat windje heeft anders nog best gevolgen soms: http://www.112groningen.n(...)uw-in-groningen.html
Kanonne, weetikhoeveel brandweerwagens om 6.30 uur langs je huis is best wel herrie.
Ja klopt, zonde, zal zo nog ff naar buiten wat foto's maken, ziet er wel imposant uit, uitgebrand skelet.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 13:57 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
De wind heeft daar vrij spel natuurlijk,ik ken de situatie wel een beetje daar.
Wel zonde, was een mooi gebouw.
Ja, dat is gefilmd/gefotografeerd aan het eind van onze straat.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:10 schreef Drassss het volgende:
Oe was die fik dichtbij jou Kahaarin..
Ik zag het net op het nieuws ja.. Behoorlijk fikquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja, dat is gefilmd/gefotografeerd aan het eind van onze straat.
De pest was dat de brandweer eerst gedeeltelijk ook aan deze kant van het water stond, niet dat het wat had uitgemaakt, door de harde wind was de brand al heel snel heel erg groot.
Ze hebben besloten om het gecontroleerd uit te laten branden omdat blussen voor zoveel rookontwikkeling en overlast zou zorgen dat dit een beter plan was. Gelukkig voor ons stond de wind een andere kant op, wel te zien op het filmpje.
De andere kant moest ramen en deuren gesloten houden, dat was trouwens slecht geregeld, de mensen hebben dit op de radio of via internet moeten horen. Er is verder geen radiowagen de wijk door geweest oid, of mensen deur aan deur.![]()
De weg was daar ook afgesloten, brandweer moest natuurlijk vrij spel hebben en ze hadden liever niet dat men onder de rook stond te kijken.
Ja dat is idd een van de hamvragen hier, ook zijn er veel mensen geschrokken van hoe snel de brand om zich heen kon grijpen, het is een school waar bijna 1000 kinderen op zaten, binnen 3,5 uur was er behalve een smeulend skelet niets meer over. Wat ik vanmiddag heb gefilmd was het nablussen, als alles is geblust en afgekoeld komt er een onderzoek.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:35 schreef Fredo55 het volgende:
Ik vind het nog steeds raar dat er geen automatische brandmelding is geweest.
Mja, de basisschoolleerlingen hebben in ieder geval vervroegt herfstvakantie.
Ik normaliter ook, beetje lastig met zowat alle brandweerauto's van stad en ommeland in je achtertuin.... (nou ja, bijna dan.quote:
gewoon weer lekker thuis plaatsen ben je van heleboel gezeik af.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
En wat voor nut heeft het dat om mijn station op Lauwersoog te plaatsen terwijl ik in Holwerd woon en LWO zelf al een KNMI station heeft.
Als er dan problemen zijn kan ik er niet 1 2 3 heen gaan, nu kan ik de fiets pakken en 3km fietsen
Hier lag er drab op mijn autoruit, lees: ontdooid ijs.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:00 schreef Sj0rSz het volgende:
En dat was vanochtend de eerste keer krabben.
Inderdaad. Door drukte het weer niet in de gaten gehouden. Kon dus krabben met een bankpasjequote:Op maandag 18 oktober 2010 11:00 schreef Sj0rSz het volgende:
En dat was vanochtend de eerste keer krabben.
Een bankpasje werkt ook goed hoor.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Inderdaad. Door drukte het weer niet in de gaten de gehouden. Kon dus krabben met een bankpasje
Ik heb gewoon gewacht tot het ijs er grotendeels af was.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Inderdaad. Door drukte het weer niet in de gaten de gehouden. Kon dus krabben met een bankpasje
Action heeft ruitontdooier.quote:Op maandag 18 oktober 2010 16:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Met preventieve maatregelen zoals een thermische deken ben ik sneller op pad
Lol, ik had vorige week een vooruitziende blik.quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Helaas stond ik vanochtend niet bij de Action
Vind 't maar wat laffe buitjes eigenlijk.quote:
Ik had mijn blik op feest- en werkagenda'squote:Op maandag 18 oktober 2010 18:02 schreef kahaarin het volgende:
Lol, ik had vorige week een vooruitziende blik.
vies herfstweer kwam er uitquote:Op maandag 18 oktober 2010 18:48 schreef JDude het volgende:
[..]
Vind 't maar wat laffe buitjes eigenlijk.
Inderdaad, een level 1 voor het noordwesten.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:02 schreef marcel-o het volgende:
[..]
vies herfstweer kwam er uit
waar blijft de actie![]()
morgen schijnt er meer op t menu te staan![]()
ah actie in de taxiquote:Op maandag 18 oktober 2010 22:26 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Inderdaad, een level 1 voor het noordwesten.
Meer voor de windhozen die kunnen ontstaan.
Tijdens buien kans op onweer en hagel.
[ afbeelding ]
Een hoop, maar ook nogal ruimquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:16 schreef Drassss het volgende:
Hmm Brabants Dagblad geeft morgen een neerslagkans van 30 tot 85mm
Grapjas. Op de interwebs-versie staat 4-9 mm.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:16 schreef Drassss het volgende:
Hmm Brabants Dagblad geeft morgen een neerslagkans van 30 tot 85mm
Nee hoor, staat gewoon in de krant van vandaagquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Grapjas. Op de interwebs-versie staat 4-9 mm.
alweer jaquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 07:43 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Turkistan krijgt anders ook een flinke schop onder de kont
Kos heeft afgelopen weekend een heuse tornado gehad. (ze noemden het een waterhoos, maar aan de afmetingen te zien was het gewoon een tornado). Flink wat supercells die daar over de warme zee heen drijven, wat zal dat een spektakel zijn!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:09 schreef Frutsel het volgende:
[..]
alweer ja![]()
das al de 2e of 3e keer in een week tijd
zijn daar beelden van?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:22 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Kos heeft afgelopen weekend een heuse tornado gehad. (ze noemden het een waterhoos, maar aan de afmetingen te zien was het gewoon een tornado). Flink wat supercells die daar over de warme zee heen drijven, wat zal dat een spektakel zijn!
Ik zag het, tot nu toe geen onweer.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:24 schreef Drassss het volgende:
In het noorden zijn een paar buien met toppen van 7km.
Volgens buienradar heeft Almere net 2 klapjes gehadquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik zag het, tot nu toe geen onweer.
was constant --->harde regen --->zon --->harde regen --->zon in groningen,... waardeloos!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:23 schreef kahaarin het volgende:
Groningen had net een hagelbuitje, nu weer een beetje blauwe lucht maar de volgende bui komt er zo te zien aan.
http://www.buurtleven.nl/(...)or-donder-en-bliksemquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:48 schreef Cubewood. het volgende:
Gisteren nacht zulk hard onweer om een uur of 4:48 in Amsterdam.
Wordt normaal nooit wakker van onweer, maar ik sprong vannacht gewoon uit me bed en rende naar me ramen toe om te kijken of er een bom was ontploft ofzo.
Verschrikkelijk harde knal, en er gingen gewoon een stuk of 15 auto alarmen af in me straat.
Nog nooit meegemaakt dit
Inderdaad! Dit is gewoon niet leuk meer!quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 16:41 schreef Schuifpui het volgende:
In ZH kan je niet echt meer over buien spreken meer regengebieden. Net flink nat geregend, dacht dat het droog zou worden, maar er trok net een dunne sliert hier over waarvan ik dacht dat ie mis ging. Zat ook nog eens hagel bij.
O ik ben blij dat ik jullie berichtjes lees want de paar mensen die ik het vroeg hadden het niet gehoord (hoe kon je dit missen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:59 schreef Cubewood. het volgende:
[..]
http://www.buurtleven.nl/(...)or-donder-en-bliksem
Was dus gewoon een blikseminslag, was wel echt verschrikkelijk hard
Buienradar bevestigt dit, klap was rond 4:50.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 21:00 schreef Engel-b het volgende:
[..]
O ik ben blij dat ik jullie berichtjes lees want de paar mensen die ik het vroeg hadden het niet gehoord (hoe kon je dit missen?Ik woon in A'dam West trouwens) Sorry maar dit was echt freaking HARD. Dat is lang geleden dat ik 't zo hard gehoord heb. Het was 4.44uur;. Ik lag verstijfd in bed te luisteren of ik daarna nog wat hoorde want kon bijna niet geloven dat het gewoon onweer was. Maar het bleef stil daarna dus. Om eerlijk toe te geven was ik bijna ouderwets "bang"
(en dat op mijn leeftijd
Daarna niets meer gehoord maar kon echt niet direct weer de slaap hervatten. Toen anderen het vandaag niet konden bevestigen geloofde ik bijna dat ik 't gedroomd had. Tot ik net bewust op zoek ben gegaan en deze topic lees... Ik klik zo even op de link in 't bericht van Cubewood want het was dus 'n blikseminslag? Ff checken. Thanks nog.
quote:Heerlijk he.
quote:Om gestoord van te worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |