abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87129238
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:59 schreef teamlead het volgende:
Overigens: hoeveel stellen hebben daadwerkelijk meer dan 1 poging nodig? En hoeveel van die stellen blijven ook na de derde poging kinderloos?
Kortom: hoe effectief is het om meerdere behandelingen te doen?

(en voor alle "pensioenroepers": als iemand van jullie écht gelooft dat deze maatregel ook maar iets gaat uitmaken voor de pensioenvoorzieningen, dan ben je wel heul naief :') )
Van de 'onbegrepen onvruchtbaren' is bekend dat iui of de eerste IVF poging heel vaak succes heeft. Mensen met oorzaken (slecht zaad, endometriose, pco) hebben vaak 2 of 3 pogingen nodig). Een IVF vergroot de kans op een zwangerschap nog niet met de helft van 'normaal', maar het kan net het goede zetje zijn.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_87129271
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:00 schreef teamlead het volgende:

[..]

Nee, maar wel beter onderlegt dan jij. Je lult namelijk zwaar uit je nek
Ja, jongen. Geloof jij maar in je eigen geneuzel en denk maar dat de tegenstanders van deze maatregel aanstellers zijn ofzo.
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:03:11 #28
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_87129303
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:59 schreef McLaura het volgende:

[..]

Als jij nou even googlet, hoef je hier niet om een bron te vragen. Het is namelijk een feit, en al uitgebreid bewezen. Eerst was het 1 op 6, en nu blijkbaar 1 op 5.

De definitie is 'niet spontaan zwanger worden of blijven binnen 12 maanden'.
Daarna wordt het zaad onderzocht en de hormoonhuishouding van de vrouw. Dat is nauwelijks belastend, en in die fase worden al veel problemen ontdekt en behandeld. Ook worden in die tijd al heel veel glazen ingegooid van mannen die steriel blijken.
Daarna volgt een heel traject van kijken of de eierstokken gezond zijn, etc. Soms komt daar uit 'onbegrepen onvruchtbaarheid', zoals bij ons. En daarna wordt de behandeling in gang gezet: hetzij door hormonen, hetzij door inseminatie, hetzij door IVF, hetzij door een psycholoog die je leert dealen met je kinderloosheid (voor zover mogelijk).
Again: feiten hebben een bron over het algemeen. En ja: als je bovenstaande definitie hanteert zou 20% zomaar kunnen. Echter: dat is geen 20% die een ivftraject ingaan.

Je zou ook gewoon wat geduldiger kunnen zijn dan die 12 maanden natuurlijk.... Wat doet dat met het percentage?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:04:00 #29
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_87129336
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, jongen. Geloof jij maar in je eigen geneuzel en denk maar dat de tegenstanders van deze maatregel aanstellers zijn ofzo.
Ja, dat zijn jullie :Y . Een kind is geen absoluut recht. Get over it
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_87129364
Dat heeft niks met geduld te maken, maar met het feit dat er gekeken gaat worden wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ben trouwens vergeten te vermelden dat wij voor bijna een jaar 'terug naar bed' zijn gestuurd toen bleek dat er geen oorzaak/beperking was.

In ons geval duurde het dus 2 jaar voor er ingegrepen werd, en 3 jaar voor de eerste IVF plaatsvond.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_87129370
Geduldiger zijn? Het algemene advies is gewoon na 12 maanden nog niet zwanger te zijn geworden of gebleven contact op te nemen met een arts. En dat advies komt niet van Bassie ofzo!
pi_87129376
Als de kans op zwanger worden met ivf 30% is, wil dat niet zeggen dat je na 3 pogingen op 90% zit.
Dan was het zo opgelost: Iedereen 4 pogingen en we houden zelf 20 % over.

Drie pogingen lijkt mij ook niet zoveel. Maar als er bezuinigd moet worden overal, dan valt daar ook een klap.

Succes en sterkte voor een ieder die hiermee te maken heeft.

Tav chronisch ziek vind ik vergelijkingen mank gaan. Ik (twee chronische ziektes) krijg bij lange na niet alles vergoed. Zelfs niet één keer. En met mij velen niet.
pi_87129425
Kijk eens, TL :

quote:
Hoe groot is de kans op een spontane zwangerschap?
Als u regelmatig onbeschermd seksueel contact hebt, is de kans dat u binnen 1 jaar zwanger wordt, ongeveer 80 procent. Deze kans wordt kleiner met het stijgen van de leeftijd. In elke menstruatiecyclus is de kans op zwangerschap ongeveer 10 tot 15 procent. De kans is het grootst bij seksueel contact rondom de vruchtbare periode, ongeveer 14 dagen voor de te verwachten menstruatie. Als u langere tijd onbeschermd seksueel contact hebt maar niet zwanger bent geworden, wordt de kans op een zwangerschap kleiner. Toch blijft de kans dat u zwanger wordt meestal nog wel bestaan, afhankelijk van de oorzaak (figuur 1).
1 op de 6 paren die een kind willen, heeft problemen met de vruchtbaarheid. Van deze paren blijft in Nederland ongeveer 5 procent uiteindelijk ongewild kinderloos.
Bron : vruchtbaarheidsproblemen.info
pi_87129460
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:05 schreef -sabine- het volgende:
Als de kans op zwanger worden met ivf 30% is, wil dat niet zeggen dat je na 3 pogingen op 90% zit.
Dan was het zo opgelost: Iedereen 4 pogingen en we houden zelf 20 % over.

Klopt, de kans per poging is een bepaald percentage, en men heeft ooit gesteld dat als het na 3 pogingen niet is gelukt, poging 4 tot en met oneindig de kans niet vergroten.
pi_87129482
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:59 schreef teamlead het volgende:
Overigens: hoeveel stellen hebben daadwerkelijk meer dan 1 poging nodig? En hoeveel van die stellen blijven ook na de derde poging kinderloos?
Kortom: hoe effectief is het om meerdere behandelingen te doen?

(en voor alle "pensioenroepers": als iemand van jullie écht gelooft dat deze maatregel ook maar iets gaat uitmaken voor de pensioenvoorzieningen, dan ben je wel heul naief :') )
In mijn vorige post staat er een link naar een vrij duidelijke grafiek.
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:08:33 #36
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87129496
Ik heb geen flauw benul hoe het voelt om moeilijk zwanger te geraken , en ik hoop het ook nooit mee te hoeven maken.

Toch vind ik die nieuwe regel;ing belachelijk en heb ik de petitie getekend.

Kijk een kinderwens is niet te vergelijken emt iets als kanker of anders vreselijk.
Maar waarom zouden zij puur en alleen maar kosten voor andere mensen moeten dragen..
Moeten hun dan maar tegen de oudere mensen zeggen van tief maar op jullie gaan toch dood.. of het deel van de belastinggelden etc.. dat opgaat aan de wao/wajong.. hun hebben persoonlijk toch niets te schaften met iemands psychische aandoening of het missen van een been of arm?
het is niet levesbedreigend als er niet een prothese of hulpverlening komt. Dus waarom zou men daaraan wel willen betalen?
plat gezegd een kind kan de economie helpen een been prothese niet zo snel.. ( en nee dat is niet mijn mening maar een gedachtengang die wel door mijn hoofd ging bij dit alles)

En ik ben persoonlijk van mening we leven in een zorgstaat en iedereen die betaald voor de zorg van anderen heeft ook het recht om zorg te ontvangen en een kleine groep ambtenaren niet voor rechter moet spelen om te bepalen dat kinderloosheid niet zo erg is als een been prothese bijv.

Kijk dat ze bijv. icsi waar die geslachtsbepaling etc. is omdat er een erfelijke en dodelijke /terminale ziekte is vind ik een iets ander verhaal dan denk ik persoonlijk wel wat anders over. Ik gun die mensen absoluut hun kinderwens.. maar ik vind dat net een stapje TE ver.

Excuus als het iets wat verkeerd of onduidelijk overkomt :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_87129566
Ik weet dat heel veel mensen dit niet willen horen, maar gezondheidszorg is gewoon aan economische wetmatigheden onderhevig.

Simpel dus, wat we aan IVF besteden kunnen we niet aan iets anders uitgeven. 3 behandelingen (gedeeltelijk, in afnemende mate te) vergoeden lijkt mij dus meer dan redelijk. Lukt het niet binnen die 3, pech. Minder pech dan mensen die een ongeneeslijke ziekte krijgen lijkt mij. En er is natuurlijk altijd nog adoptie.

Kortom, er is wel degelijk een prijs aan een mensenleven te verbinden. Kijk naar een site als 'zeldzame ziekten dag' en je weet genoeg.

En ja ik ben het helemaal eens dat gezondheidszorg gewoon een economisch gegeven is. Het is bijzonder verleidelijk vrijwel onbeperkt geld daarin te pompen, maar dat zal uiteindelijk ten koste gaan van even belangrijke dingen als onderwijs en veiligheid.
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:15:04 #38
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_87129701
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:10 schreef delpit het volgende:
Ik weet dat heel veel mensen dit niet willen horen, maar gezondheidszorg is gewoon aan economische wetmatigheden onderhevig.

Simpel dus, wat we aan IVF besteden kunnen we niet aan iets anders uitgeven. 3 behandelingen (gedeeltelijk, in afnemende mate te) vergoeden lijkt mij dus meer dan redelijk. Lukt het niet binnen die 3, pech. Minder pech dan mensen die een ongeneeslijke ziekte krijgen lijkt mij. En er is natuurlijk altijd nog adoptie.

Kortom, er is wel degelijk een prijs aan een mensenleven te verbinden. Kijk naar een site als 'zeldzame ziekten dag' en je weet genoeg.

En ja ik ben het helemaal eens dat gezondheidszorg gewoon een economisch gegeven is. Het is bijzonder verleidelijk vrijwel onbeperkt geld daarin te pompen, maar dat zal uiteindelijk ten koste gaan van even belangrijke dingen als onderwijs en veiligheid.
Even heel hard ( nee dat is niet mijn mening etc. maar puur ter punt van de discussie )

Waarom zou men geld moeten pompen in mensen die geen lage levensverwachting hebben? Er gaat bakken geld heen , en waarom om iemand 5 jaar langer te laten leven? Iemands leven dragelijker te maken?
En iemand die ontzettend veel pijn en verdriet heeft omdat ze een enorme kinderwens hebben is geen legitieme pijn en verdriet? dus die rotten maar op?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_87129733
Maar feit is dat er bezuinigd moet worden. Dan zou het toch ook wat raar zijn om wel op onderwijs te bezuinigen, en qua zorg op van alles en nog wat, maar níet op IVF. IVF wordt in dit nieuwe beleid op de hoop 'niet strict noodzakelijk en geldslurpend' gegooid, en die moeten er het hardst aan geloven. Heel, heel erg jammer, maar vanuit de politiek/economie gezien vind ik het niet onbegrijpelijk...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87129740
Ik heb geen flauw idee wat moeilijk zwanger worden is. Ik ben al zwanger als je naar me kijkt :@
Dus als ik de plank mis sla dan sorry, ik heb gewoon geen flauw idee..
Maar ik weet wel wat het is om een kind te krijgen, er voor te zorgen en hoe blij en gelukkig dit een mens kan maken.

Ik ben niet voor ivf beperking..
(Ik begrijp wel dat het ergens weg moet en ik zal toch niet snel tevreden zijn als ze het ergens anders weg halen )
Maar ik snap niet dat mensen er zo makkelijk over spreken..

Zeker 1 poging vind ik zo weinig die ene poging zal er vast ook wel voor zorgen dat mensen de stap minder snel nemen en het niet aandurven..
Zeker als het maar 1 keer kan is de stap groot en de teleurstelling denk ik nog veel groter. :Y
Ik denk dat zeker lichamelijk en geestelijk meerdere pogingen heel wat bijdragen aan het proces.
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 13:17:51 #41
5428 crew  miss_sly
pi_87129786
teamlead, het zou je sieren als je je wel een beetje in de materie zou verdiepen voor je je op deze manier in de discussie mengt. Ten eerste hoeft dat natuurlijk niet als de spreekwoordelijke olifant in de porseleinkast, maar bovendien zou het zomaar kunnen dat de feiten toch iets anders zijn dan je zou denken. Even dus googlen en kijken of je wel mensen kunt beschuldigen van uit hun nek lullen is dan wel zo netjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:18:16 #42
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87129801
Zoals ik eerder al aangaf voorzie ik dat binnen afzienbare tijd alleen nog ziekte of kwetsuren binnen de basisverzekering vallen en de rest bijverzekerd kan worden. Of dat de juiste methode is weet ik niet, maar het is wel een direct gevolg van hoe de zaken nu geregeld zijn.

Wat Kimpossible eigenlijk ook al aangeeft over het complete sociale stelsel...

Zo vind ik het ook heel onverstandig om de pil uit het pakket te halen en voorzie een stijging van het aantal ongewenste zwangerschappen... Aan de andere kant moet voor het condoom ook gewoon betaald worden...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_87129859
Maar als je je dus bijverzekerd worden wel nog meerdere pogingen vergoed?
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:22:50 #44
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_87129943
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:08 schreef leonieke het volgende:

[..]

In mijn vorige post staat er een link naar een vrij duidelijke grafiek.
^O^

Hebje de begeleidende tekst ook gelezen?
quote:
Qua 'gemiddelde' slaagkans - d.w.z. alle leeftijden door elkaar en ongeacht het aantal pogingen - kunnen we de volgende cijfers meegeven. Op ongeveer 3 000 pick-ups die in één jaar in het CRG van UZ Brussel worden verricht, lukt het voor bijna negentig procent om uit de verkregen eicellen embryo's te doen ontstaan die in de baarmoeder kunnen worden geplaatst. Na het inbrengen van de embryo's is er een gemiddelde zwangerschapskans van 30 procent en uiteindelijk een gemiddelde bevallingskans van 25 procent; telkens t.o.v. het totale aantal pick-ups en alle leeftijden in acht genomen
Zoals ik dit lees staat er: ja, we kunnen erg vaak een embryo "kweken", maar dan nog is er 75% kans dat je geen kind krijgt.
En als een behandeling zó inefficient is en tegelijkertijd zóveel geld kost, vindnik het een zeer billijke vraag of we dat als samenleving moeten willen betalen. De kosten van de zorg zijn afgelopen jaar weer met 2 miljard gestegen. Dat kan simpelweg niet door blijven gaan en dus zijn keuzes noodzakelijk
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:23:26 #45
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87129963
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar als je je dus bijverzekerd worden wel nog meerdere pogingen vergoed?
Ik ga er even vanuit van wel, dat er aanvullende verzekeringen gaan komen voor dit soort problematiek. Probleem is alleen dat voor de aanvullende verzekeringen geen acceptatieplicht geldt en dat weer zou kunnen betekenen dat stellen die al in de MMM zitten buiten de boot gaan vallen...

Er zal voor die gevallen wel een overgangsregeling komen gok ik zo. Dat de stellen die al in de MMM zitten nog de 3 pogingen vergoed krijgen en voor de rest gewoon geldt dat je jezelf er 'maar voor had moeten verzekeren' als je het risico niet zelf had willen dragen...
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:25:13 #46
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_87130014
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:17 schreef miss_sly het volgende:
teamlead, het zou je sieren als je je wel een beetje in de materie zou verdiepen voor je je op deze manier in de discussie mengt. Ten eerste hoeft dat natuurlijk niet als de spreekwoordelijke olifant in de porseleinkast, maar bovendien zou het zomaar kunnen dat de feiten toch iets anders zijn dan je zou denken. Even dus googlen en kijken of je wel mensen kunt beschuldigen van uit hun nek lullen is dan wel zo netjes.
Ik denk zomaar dat je mijn kennis van de materie zwaar onderschat. Dat ik niet vind datbhet krijgen van een kind een absoluut recht is, waar alle middelen gerechtvaardigd zijn om het doel te bereiken, wil niet zeggen dat ik geen (first hand) ervaring of kennis heb.
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:25:23 #47
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_87130022
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:22 schreef teamlead het volgende:

Zoals ik dit lees staat er: ja, we kunnen erg vaak een embryo "kweken", maar dan nog is er 75% kans dat je geen kind krijgt.
En als een behandeling zó inefficient is en tegelijkertijd zóveel geld kost, vindnik het een zeer billijke vraag of we dat als samenleving moeten willen betalen. De kosten van de zorg zijn afgelopen jaar weer met 2 miljard gestegen. Dat kan simpelweg niet door blijven gaan en dus zijn keuzes noodzakelijk
Hey, je hebt de nuanceknop gevonden... :P

Als je het zo stelt ben ik het ook gedeeltelijk met je eens, maar dat is de nuchtere kijk... Er komt ook een hoop emotie bij kijken zoals je weet....
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:30:49 #48
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_87130170
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 13:25 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Hey, je hebt de nuanceknop gevonden... :P

Als je het zo stelt ben ik het ook gedeeltelijk met je eens, maar dat is de nuchtere kijk... Er komt ook een hoop emotie bij kijken zoals je weet....
Yup, en door die emotie is een zuivere discussie per definitie niet mogelijk. En dat irriteert me mateloos.

Daarnaast erger ik me dood aan deze discussie omdat ik vind dat er maatregelen zijn met een impact op kinderen die wél al geboren zijn, die hun toekomst beinvloeden en waar we ons wmb drukker over moeten maken. Kinderopvang, onderwijs etc..
  zondag 3 oktober 2010 @ 13:31:28 #49
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_87130184
En ik ontken elke vorm van nuance. :(
pi_87130202
ik plaats even een tvptje :) Nu even geen zin om me weer in de discussie te mengen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')