De voorzitster in de ochtend was prima, de voorzitter in de middag compleet ongeschikt. Ik vond 'm soms onbeschoft tegen mensen en de stemming was natuurlijk een chaos. Wat-ie wel goed deed, was onmiddellijk ingrijpen als iemand iets zei dat niet door de beugel kon.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:00 schreef liesje1979 het volgende:
Jammer
En waar ik ook benieuwd naar ben is hoe jullie in de zaal de gespreksleider (in de middag) hebben ervaren? Ik vond het naar wat ik van tv heb kunnen zien, een vervelende man.
Ik denk dat de insteek meer was om te zorgen dat alle neuzen na dinsdag wel weer dezelfde kant opgaan. Met respect voor elkaars standpunten en om ook vooral te zorgen dat niemand het idee heeft de partij te moeten verlaten.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:04 schreef Toad het volgende:
[..]
O, serieus? Het was een beetje lastig te volgen op TV. Dat is best een belangrijke uitspraak dan voor Koppejan en Ferrier, lijkt me.
Werd er tussen de CDA-leden onderling , in de "wandelgangen", nog (al dan niet heftig) gediscusieerd??? Het leek me in ieder geval een beladen onderwerp met duidelijk voor- en tegenstanders.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:04 schreef Mike het volgende:
[..]
De voorzitster in de ochtend was prima, de voorzitter in de middag compleet ongeschikt. Ik vond 'm soms onbeschoft tegen mensen en de stemming was natuurlijk een chaos. Wat-ie wel goed deed, was onmiddellijk ingrijpen als iemand iets zei dat niet door de beugel kon.
Hm oké. Hoe denk jij daarover? Moeten Ferrier en Koppejan hun gewetensbezwaren opzij zetten?quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:05 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk dat de insteek meer was om te zorgen dat alle neuzen na dinsdag wel weer dezelfde kant opgaan. Met respect voor elkaars standpunten en om ook vooral te zorgen dat niemand het idee heeft de partij te moeten verlaten.
Ja, over dat boegeroep.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:04 schreef Mike het volgende:
[..]
De voorzitster in de ochtend was prima, de voorzitter in de middag compleet ongeschikt. Ik vond 'm soms onbeschoft tegen mensen en de stemming was natuurlijk een chaos. Wat-ie wel goed deed, was onmiddellijk ingrijpen als iemand iets zei dat niet door de beugel kon.
Ik heb niet echt heel grote discussies gezien, maar de zaal was enorm, dus het was amper te overzien. Ik heb wel gesprekken gezien tussen CDA-ers en de demonstranten buiten. Daar had ik van verwacht dat het heel heftig zou zijn, maar dat ging allemaal heel beschaafd en de sfeer was goed...dat waren goede discussies.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:06 schreef attila_de_hun het volgende:
Werd er tussen de CDA-leden onderling , in de "wandelgangen", nog (al dan niet heftig) gediscusieerd??? Het leek me in ieder geval een beladen onderwerp met duidelijk voor- en tegenstanders.
Ja, het was goed te volgen, maar toen we wat verder in de middag kwamen was het geroezemoes achter in de zaal echt enorm. Ik vond het ook niet getuigen van respect, maar heb ook wel begrip voor het feit dat het echt u-ren duurde en sommige mensen echt amper wat toe te voegen hadden. Als je dan de tachtigste persoon aan de microfoon hebt staan die hakkelend en te zacht z'n veel te uitgebreide verhaal probeert te doen, dan zakt de interesse wat in.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:07 schreef Lavenderr het volgende:
Mike, was het nog allemaal wel goed te volgen in de zaal? Er was zoveel herrie overal, hetgeen ik niet echt van respect vond getuigen tegenover de sprekers.
Nee, dat zou ik zeker niet doen als ik hun was. Met 32% van de achterban achter zich, is dat ook nergens voor nodig. Het geluid van Ferrier en Koppejan moet gehoord worden in de fractie. Hoe dat dan precies uitpakt met de huidige constructie van gedoogakkoord en minderheidskabinet weet ik niet, maar dat zien we dan vanzelf wel na dinsdag.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:09 schreef Toad het volgende:
[..]
Hm oké. Hoe denk jij daarover? Moeten Ferrier en Koppejan hun gewetensbezwaren opzij zetten?
OK bedankt!. Het zal mij verder benieuwen hoe het verder zal gaan. 1/3 van je partij die tegen is , is natuurlijk niet iets om even aan voor bij te gaan. Het meest eerlijke lijkt mij is dat men de twee dissidenten laat zitten en dat ze, daar waar ze behoefte hebben, afwijkend mogen stemmen. Zo is er dan toch ten minste een afspiegeling van die 1/3 in de fractie aanwezig.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:12 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik heb niet echt heel grote discussies gezien, maar de zaal was enorm, dus het was amper te overzien. Ik heb wel gesprekken gezien tussen CDA-ers en de demonstranten buiten. Daar had ik van verwacht dat het heel heftig zou zijn, maar dat ging allemaal heel beschaafd en de sfeer was goed...dat waren goede discussies.
bijna leuker dan jiskefet hahaquote:Op zondag 3 oktober 2010 13:08 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Het was dan ook briljante televisie.
Helder!quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, dat zou ik zeker niet doen als ik hun was. Met 32% van de achterban achter zich, is dat ook nergens voor nodig. Het geluid van Ferrier en Koppejan moet gehoord worden in de fractie. Hoe dat dan precies uitpakt met de huidige constructie van gedoogakkoord en minderheidskabinet weet ik niet, maar dat zien we dan vanzelf wel na dinsdag.
Als ze slim zijn hetzelfde.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:29 schreef Toad het volgende:
[..]
Helder!Ik ben benieuwd hoe de partijtop hiermee omgaat.
Ach, Mike, ik denk dat ook minsten 1/3e van de achterban tegen een kabinet met de PvdA was. Maar daar heeft toen niemand zich druk om gemaakt. Nu gaat de partij over rechts en nu komen er opeens allerlei moraalridders, die menen dat partijen fractie zich dienen te schikken naar een minderheid. Als we over links kunnen, dan ook over rechts.quote:Op zondag 3 oktober 2010 14:17 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, dat zou ik zeker niet doen als ik hun was. Met 32% van de achterban achter zich, is dat ook nergens voor nodig. Het geluid van Ferrier en Koppejan moet gehoord worden in de fractie. Hoe dat dan precies uitpakt met de huidige constructie van gedoogakkoord en minderheidskabinet weet ik niet, maar dat zien we dan vanzelf wel na dinsdag.
Je doet het nu voorkomen of de 1/3 tegenstand te maken heeft met de politieke kleur van de tegenstander. Alsof de PVV de tegenoverliggende partij is van de PvdA met het CDA in het midden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:55 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ach, Mike, ik denk dat ook minsten 1/3e van de achterban tegen een kabinet met de PvdA was. Maar daar heeft toen niemand zich druk om gemaakt. Nu gaat de partij over rechts en nu komen er opeens allerlei moraalridders, die menen dat partijen fractie zich dienen te schikken naar een minderheid. Als we over links kunnen, dan ook over rechts.
En volgens het RTL Nieuws zijn er 200 nieuwe CDA leden bijgekomen en hebben slechts 20 mensen hun lidmaatschap opgezegd. Het was dus positieve reclame, ongeacht (of misschien wel dankzij) de hilarische stemrondesquote:Op zondag 3 oktober 2010 11:19 schreef StephanL het volgende:
Ze hebben een kijkcijfer record als het gaat om politieke congressen. Over de gehele dag hebben gemiddeld 740.000 mensen gekeken. Naar het slot om 17:00, keken 1,4 miljoen mensen
Hmm ja, want d PvdA is bijna hetzelfde als de PVV. Oh nee wacht, de ene is een gewone partij en de ander is een racistische bende die het liefst een complete bevolkingsgroep ziet verdwijnen en, aangezien dat niet kan, dan maar mensenrechten wilt afnemen van die groep.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:55 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ach, Mike, ik denk dat ook minsten 1/3e van de achterban tegen een kabinet met de PvdA was. Maar daar heeft toen niemand zich druk om gemaakt. Nu gaat de partij over rechts en nu komen er opeens allerlei moraalridders, die menen dat partijen fractie zich dienen te schikken naar een minderheid. Als we over links kunnen, dan ook over rechts.
Ik heb als CDA'er een grotere afkeer van de PvdA dan van de PVV. Overigens kan de laatste partij de komende tijd dat vertrouwen natuurlijk wel gaan verspelen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hmm ja, want d PvdA is bijna hetzelfde als de PVV. Oh nee wacht, de ene is een gewone partij en de ander is een racistische bende die het liefst een complete bevolkingsgroep ziet verdwijnen en, aangezien dat niet kan, dan maar mensenrechten wilt afnemen van die groep.
PVV had een partijprogramma wat sociaal en economisch in de verste verten niet leek op die van het CDA.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik heb als CDA'er een grotere afkeer van de PvdA dan van de PVV. Overigens kan de laatste partij de komende tijd dat vertrouwen natuurlijk wel gaan verspelen.
Even los van dat partijpolitieke geneuzel.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik heb als CDA'er een grotere afkeer van de PvdA dan van de PVV. Overigens kan de laatste partij de komende tijd dat vertrouwen natuurlijk wel gaan verspelen.
Totale miskenning van de bezwaren van de tegenstanders.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:55 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zo is dat 1/3de van de achterban een kabinet met de PvdA niet zag zitten. Toen ze het samen gingen proberen, was de weerstand in het CDA tov van de PvdA nog lang niet zo groot. Op dit moment is het wel enorm, dus ik denk dat je nu bijna ook een congres nodig hebt als de fractie zou besluiten wat met de PvdA te gaan doen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:55 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Haha heeft die lange uitzending voor Politieke partijen toch nog geholpen.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En volgens het RTL Nieuws zijn er 200 nieuwe CDA leden bijgekomen en hebben slechts 20 mensen hun lidmaatschap opgezegd. Het was dus positieve reclame, ongeacht (of misschien wel dankzij) de hilarische stemrondes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |