abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:05:08 #151
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87471942
Ik heb bij mijn schoonouders sowieso een paar sloffen staan, wel handig.

Het scheelt ook wel of er parket ligt of tapijt, trouwens, mensen met parket malen er meestal niet zo om (en terecht). Misschien dat het daarom in Nederland niet zo'n big deal is, daar heeft bijna iedereen een gladde vloer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:12:13 #152
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87472321
In Nederland loop je meestal op straat ( met tegels), hier loop je op de grond /modder/ sneeuw.Ik denk dat dat het verschil is.
Wel leuk om te lezen hoe er over de hele wereld over schoenen in huis gedacht word :)

Als ik in Nederland ben begin ik uit gewoonte mijn schoenen uit te trekken bij de deur, waarna de gastvrouw roept dat dat niet nodig is hoor
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:33:53 #153
71919 wonderer
pi_87473355
Dat scheelt ook ja, hoewel je hier hooguit over de oprit loopt en de rest in de auto doorbrengt :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:35:51 #154
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_87473465
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:33 schreef wonderer het volgende:
Dat scheelt ook ja, hoewel je hier hooguit over de oprit loopt en de rest in de auto doorbrengt :')
is het bij de gemiddelde Amerikaan echt zo erg Wonderer als dat de media ons wil laten geloven
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:38:51 #155
71919 wonderer
pi_87473640
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 21:35 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

is het bij de gemiddelde Amerikaan echt zo erg Wonderer als dat de media ons wil laten geloven
Nou, ik ken niet ZO veel Amerikanen natuurlijk, dus of het gemiddeld is... het zal in een stad misschien anders zijn, dan is het allemaal wel te belopen. Maar hier niet, en zeker niet in de winter. Ik voel me echt stom als ik met de auto boodschappen ga doen en van de zomer fiets ik echt wel, maar in de winter is het gewoon onveilig.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:45:52 #156
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87477487
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:18 schreef wonderer het volgende:
Ik loop nog steeds het liefst altijd op schoenen... Hoewel ik ze hier meestal wel uit doe, maar zodra ik bij mijn ouders ben, blijven ze mooi aan tot ik naar bed ga. Dat krijg ik er niet uit. Hier vergeet ik het ook wel es, dan merk ik het pas als ik mijn voeten onder me trek op de bank, dat gaat niet met kisten aan :')
echt? toen ik nog in Nederland woonde was het bij mij ook, zo snel mogelijk schoenen uit, en in de winter sloffen aan!

De enige plaats waar ik het hir nog gek vind zijn feestjes bij iemand thuis. Iedereen mooi aangekleed, en dan op sokken of panty's alleen..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:47:46 #157
71919 wonderer
pi_87477582
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:45 schreef AKnynke het volgende:

[..]

echt? toen ik nog in Nederland woonde was het bij mij ook, zo snel mogelijk schoenen uit, en in de winter sloffen aan!

De enige plaats waar ik het hir nog gek vind zijn feestjes bij iemand thuis. Iedereen mooi aangekleed, en dan op sokken of panty's alleen..
Ik heb hele fijne schoenen, misschien ligt het daaraan :D
  Moderator dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:18:49 #158
45833 crew  Fogel
pi_87478987
Inderdaad, schoenen uit bij de voordeur... op het werk loop ik ook op sokken, en in de auto heb ik vaak ook geen schoenen aan. Maar OK, ik heb dan ook een hekel aan schoenen aan hebben.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_87481124
In steden in Amerika valt het mij juist op dat er heel veel mensen te voet onderweg zijn. :) Uiteraard met een beker koffie in de hand. :7
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 01:10:04 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87483201
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
De afschuw straalt van je post af Maarten
Ach, ik ben gek genoeg om in de WINTER naar Detroit te vliegen, en dan de grens over te rijden naar Ontario..... dus ik verafschuw kou niet.

Maar ik moet wel zeggen dat het zachte klimaat me hier prima is gaan bevallen de afgelopen 8 jaar.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 13 oktober 2010 @ 01:16:52 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87483342
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:45 schreef AKnynke het volgende:
Ik ook. Mijn ouders hadden vroeger vloerverwarming, dus dat was sowieso wel prettig. :)

Maar ik liep thuis ook inderdaad meestal op sokken rond. In mijn eigen appartementje in NL had ik zelf een mooie laminaatvloer aangelegd, en die wilde ik niet vuil hebben.... in de gang lag gewoon goedkoop tapijt, dus daar gingen de (natte) schoenen uit, en hop, meteen met sokken rondlopen.

Het is overigens ook veel gezonder voor je voeten, zo min mogelijk IN schoenen. De huid van je voeten moet ook kunnen ademen namelijk.

quote:
Op feestjes hier is het meestal schoenen aan.... maar dat komt dus ook voornamelijk omdat veel feestjes half binnen, half buiten plaatsvinden (ook in de winter), en buiten op blote voeten (of sokken) rondlopen is ook geen pretje.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 13 oktober 2010 @ 01:21:40 #162
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87483419
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 00:07 schreef Mini_rulez het volgende:
In steden in Amerika valt het mij juist op dat er heel veel mensen te voet onderweg zijn. :) Uiteraard met een beker koffie in de hand. :7
In Los Angeles gaat iedereen per auto van A naar B. Echt in downtown lopen mensen wel, en daar heb je ook een subway/metro systeem en zo, maar een stad als Los Angeles is zo enorm verspreid dat daardoor ook de faciliteiten verspreid liggen....

Je hebt hier wel kroegenstraten, maar niet zoals in Nederland bijvoorbeeld waar alle kroegen - bij wijze van spreke - binnen 10 minuten van het Centraal station af liggen, en je gewoon naar het centrum gaat en dan wel beslist waar je heen gaat. Hier liggen kroegen veel verder uit elkaar. Helaas.

Daar waar universiteiten zijn (Orange, Fullerton etc) heb je wel vaak stadscentra met meerdere kroegen/restaurants vlak bij elkaar.

mijn favoriete sports bar ligt toch weer veel te ver van alles af, midden in een bedrijventerrein.
-
  woensdag 13 oktober 2010 @ 01:25:55 #163
71919 wonderer
pi_87483493
Ja, da's wel een nadeel, alles zo ver uit elkaar, overal van die stomme parkeerplaatsen tussen, dat gaat snel hoor. Ik parkeer wel eens "strategisch" en loopt dan alles af, maar van Walmart naar Target naar de mall is gewoon niet echt meer te lopen, zeker met boodschappen niet. En da's gewoon jammer ;(
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:58:38 #164
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_87529806
Als ik toch nergens meer heenga die dag trek ik m'n schoenen uit anders niet en dan te bedenken dat ik creme-kleurig tapijt heb..

Die autoverslaving van de VS viel me wel wat tegen toen ik er net ging wonen omdat ik geen rijbewijs had. Het OV was ook minimaal dus moest veel wachten op vrienden en familie. Na zonsondergang ging in mijn buurt sowieso niemand naar buiten zonder auto.

En dan van de drive-through ATM, naar de drive-through Starbucks, naar de drive-through pharmacy, naar de drive-through post office, naar de drive-through liquor store, naar drive-through tacos waarna je je huis binnenrijdt waarvan de garagedeur op afstand opengaat. Alles gedaan, maar geen stap gezet. Geen wonder al dat overgewicht.

Een ronde Amerikaanse familie vertelde me ooit, na 15 uur vliegen, terwijl ik een sigaret aan het roken was dat "Smoking is a sin". Mijn geirriteerde antwoord was "Smoking isn't but gluttony certainly is! Read your bible!"
reset
  donderdag 14 oktober 2010 @ 16:20:24 #165
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87537028
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 12:16 schreef Essebes het volgende:

[..]

ow ja, de kaart! Mag ik er ook op komen te staan?
Atyrau - Kazachstan, voorlopig voor ong. 4 jaar.
Bijna gemist, aanmelden mag ook in FB. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:35:41 #166
71919 wonderer
pi_87541814
Drive through vind ik vervelend, ik parkeer altijd even, voel ik me niet zo opgejaagd, en als er iets niet goed is, zit je ook niet in je auto.

Maar voor mensen met haast is het natuurlijk wel een uitkomst.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:27:19 #167
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87543854
Ik denk dat als Starbucks (of Douwe Egberts) bij de twee Shell stations tussen Amsterdam en Utrecht op de A2 een drive-thru koffie-toko gaat neerzetten, dat er elke ochtend rijen - of files - staan om koffie te halen. :P
-
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:50:42 #168
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_87544925
Als je die licentie weet te bemachtigen ben je binnen idd. :7

Is het Starbucks zelf die vestigingen in NL tegenhoud of zijn de franchise contracten niet gunstig genoeg? Er is genoeg vraag iig.
reset
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:29:02 #169
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_87546759
Hier in NZ is de licensiehouder Restaurantbrands, dit bedrijf is ook de licensiehouder van Pizzahut en K.F.C. , vooral dit laatse bedrijf heeft afgelopen jaar hier forse winst gemaakt
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:25:57 #170
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87555224
@Individual - ik denk dat het voor Starbucks zelf allemaal niet zo'n probleem zou zijn..... Maar de Nederlandse bevolking die al al decennia lang zweert bij de (tegenwoordig ook Amerikaanse) Douwe Egberts koffie, loopt nog niet heel erg warm voor Starbucks. De koffiebranderij staat al sinds de jaren 90 in de Amsterdamse haven, en brandt de bonen voor het VK, Frankrijk, Duitsland.... en eigenlijk alle andere landen waar Starbucks zit. In Europa dan.

Verder heeft D.E. ook een eigen keten, en die probeert met alle macht Starbucks tegen te werken.

Opvallend: Een ander land dat niets moet hebben van Starbucks is Italië. Ook daar vinden ze het maar moeilijk om een "business case" neer te zetten voor een vestiging, omdat Italianen bekend staan om hun koffiesoorten.... Espresso, Cappuccino, etc.

Wat betreft drive-thru restaurants en andere gelegenheden: Ja, de markt in de VS is veel opener, je hoeft met veel minder rekening te houden. Een apotheek heeft vaak een flinke parkeerplaats voor de deur, en om een drive-thru rijstrook om het gebouw heen te leggen hoeft vaak niet enorm veel geïnvesteerd te worden. Dit soort "strip malls" hebben ze niet/nauwelijks in Nederland, en de meeste drive-thru McDonalds staan ook op aparte locaties, vaak naast snelwegen waar ruimte is, vaak op bedrijventerreinen waar het kan.....

Maar ik weet ZEKER dat daar waar je drive-thru kan introduceren, dat ook de Nederlander lekker op zijn luie reet in de auto blijft zitten i.p.v. door de regen te lopen. :Y
-
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 04:47:37 #171
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_87559501
Ik denk dat Nederlandse koffie cultuur vrij simpel is. Maar als ze Starbucks in de grote steden plus NS stations gaan introduceren dan loopt men er mischien wel warm voor.

Voor mij is Starbucks de plaats waar ik lekker in een luie stoel met een latte rustig kan werken of internetten. :)

Morgen, als alles goed gaat, ga ik naar Nederland voor ongeveer 10 dagen. Ik heb net het weer bericht bekeken. Rond de 12-13 graden en regen. ;(
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_87559512
Starbucks op Utrecht Centraal loopt (een half jaar geleden tenminste) hartstikke goed. Je kunt er niet echt zitten dus het heeft niet dat relaxte van de Starbucks in de States waar altijd wel een paar mensen zitten te werken, maar er staan meestal wel lange rijen om iets te halen.

Hopelijk gaan ze het hierna ook op andere stations introduceren. :)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 05:23:54 #173
71919 wonderer
pi_87559529
Starbucks werkt in Nederland volgens mij alleen maar omdat iedereen het in films ziet... ;)
pi_87559533
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 05:23 schreef wonderer het volgende:
Starbucks werkt in Nederland volgens mij alleen maar omdat iedereen het in films ziet... ;)
Dat helpt vast wel ja... Het is zeker niet goedkoop, volgens mij kost het daar in euro's wat het hier in dollars is, dus het verbaast me wel dat al die Hollanders er toch naartoe gaan. :D Gelukkig zijn de porties ook even groot.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 05:26:30 #175
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_87559534
quote:
Misschien niet genoeg agressieve marketing? hier in NZ loopt het echt als een trein
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 05:42:51 #176
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87559546
Overhypte koffie, echt. En zelfs de Nederlander trapt er in.

't Zal wel 'hip' zijn. :')
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 06:15:03 #177
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_87559585
In Australië hebben ze in 2008 juist 61 van de 84 Starbucks gesloten binnen één maand.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 07:42:34 #178
71919 wonderer
pi_87559887
Nederland is toch ook geen land voor halve liters koffie? :? Daar is 200 ml als een grote kop :')
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:00:58 #179
45833 crew  Fogel
pi_87563797
Sinds wanneer zit er koffie in de producten van Starbucks? Warme milkshakes die in de buurt van een koffiemachine geproduceerd worden, daar zijn ze goed in! (maar ik drink geen verontreinigde koffie... en ik heb niks tegen bv de americano bij hen, maar alles waar meer dan alleen koffie en water in zit is niet echt aan mij besteed)
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:33:55 #180
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_87564864
quote:
Dat dus. Product placing aan het werk. Het toppunt van hip is als je met je frappuchino in het raam van de Starbucks je boek of script op je iPad aan het schrijven bent.

Zelfs de Americano is niet bijzonder. Niet slecht, maar ik zal er niet met m'n ogen dicht van genieten. Andere dingen nog niet geprobeerd.

Ik heb wel respect voor de SB marketing en ben een paar maanden geleden zelfs op een plantage geweest. Ik zal het niet vermijden, maar zoek het ook niet op.
reset
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:40:43 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87574064
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 11:00 schreef Fogel het volgende:
Sinds wanneer zit er koffie in de producten van Starbucks?
Sinds de dag dat ze voor het eerst open gingen en er gewoon een flinke beker zwarte koffie kunt bestellen. Naast de frappucino, wat gewoon in de zomer erg lekker is, bestel ik eigenlijk alleen maar gewone koffie. :P

Overigens ga ik vaker naar Coffee Bean dan naar Starbucks hier.
-
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:45:34 #182
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87574242
Ik doe bijna niet aan die drive-thru onzin, maar ik blijf me verbazen hoeveel mensen het (te) vaak doen. En dan kijken sommigen er van op dat véél te veel Amerikanen overgewicht hebben of gewoon moddervet zijn. Ik voel me soms gewoon superslank hier.

En die trend zie je dus ook overal in de 'westerse wereld'.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:34:57 #183
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_87576176
Ik denk dat het vooral aan de Amerikanen te danken is trouwens dat dranken zoals latte, ice coffee, cappucino en coffee shake zo populair zijn.

En ik vind dat helemaal niet erg want ik verkoop er veel van :P

De Amerikanen die hier als toeristen komen zijn trouwens niet meer dik dan de Europeanen. Eigenlijk vind ik vooral Engelsen qua gewicht er negatief uit springen...

Maarja mischien blijft het "dikke deel" van Amerika ook wel gewoon thuis.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:27:24 #184
45833 crew  Fogel
pi_87578091
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Sinds de dag dat ze voor het eerst open gingen en er gewoon een flinke beker zwarte koffie kunt bestellen. Naast de frappucino, wat gewoon in de zomer erg lekker is, bestel ik eigenlijk alleen maar gewone koffie. :P

Overigens ga ik vaker naar Coffee Bean dan naar Starbucks hier.
Ze zijn bekend om hun milkshakes, niet om de gewone koffie.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:32:34 #185
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_87578288
Engelsen zijn idd ook erg zwaar, maar toch staan ze op een Forbes lijstje lager.

1-7: Pacifische eilanden
9: US
28: UK

http://www.forbes.com/200(...)_0208worldfat_2.html

...maar als ik sommige landen zie (zoals Argentinie) dan vraag ik me af waar ze de fatties opsluiten..
reset
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:59:02 #186
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_87579177
De mensen in Argentinië zijn ook zwaar/dik hoor, maar dan vooral de volwassenen/senioren. De jongeren zijn vaak nog erg mager, maar dat halen ze later dubbel en dwars in. Ik denk dat de 13e plek wel klopt.

Ik vond Dubai dan weer verrassend eigenlijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_87579306
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:27 schreef Fogel het volgende:

[..]

SB is juist een van de weinige plekken waar je iets kunt bestellen wat op koffie lijkt. Hoef je bij Dunkin Donuts (veeeel populairder dan SB) niet mee aan te komen.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:07:04 #188
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_87579403
Dubai (UAE) tellen ze denk ik alleen de Arabieren en niet de Bangladeshi slaven of expats. Die Arabieren kunnen er wat van met hun dadels, pistachnootjes, cocos en veel zoete plakkerige suikerrommel. Veel diabetesklinieken hebben ze daar ook.
reset
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:20:20 #189
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87579829
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:27 schreef Fogel het volgende:
Ik heb nog nooit het woord "milkshake" gebruikt in een Starbucks. Jij wel?
-
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:30:20 #190
45833 crew  Fogel
pi_87580117
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit het woord "milkshake" gebruikt in een Starbucks. Jij wel?
Je weet best wat ik bedoel.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:35:20 #191
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87580270
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:30 schreef Fogel het volgende:
Je weet best wat ik bedoel.
Nou nee..... Wat heb je precies besteld wat op een milkshake lijkt? :?

Het enige wat ik me kan bedenken is de frappucino ofwel ijskoffie.
-
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:49:19 #192
45833 crew  Fogel
pi_87580683
Warme milkshakes, met als je geluk hebt ongeveer 50% koffie, maar vaak veel minder dan dat. De rest is milk, cream, syrup en dergelijke. En dat spul wil ik niet in mijn koffie. Ook geen suiker of melk. Starbucks is niet bekend om hun zwarte koffie.
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:49:31 #193
45833 crew  Fogel
pi_87580691
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:57:12 #194
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87580962
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:49 schreef Fogel het volgende:
Ook geen suiker of melk. Starbucks is niet bekend om hun zwarte koffie.
Ja inderdaad, als je je koffie graag zwart drinkt, zoals ik, waarom dan SB? Gewoon een dikke pot thuiszetten. :9
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:04:13 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87581223
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:49 schreef Fogel het volgende:
Warme milkshakes, met als je geluk hebt ongeveer 50% koffie, maar vaak veel minder dan dat. De rest is milk, cream, syrup en dergelijke. En dat spul wil ik niet in mijn koffie. Ook geen suiker of melk. Starbucks is niet bekend om hun zwarte koffie.
Dat zijn wellicht populaire keuzes, maar dat betekend niet dat je er geen gewone koffie kunt krijgen natuurlijk.

Maar begrijp ik hieruit dat je dus nog nooit gewoon en bak zwarte koffie hebt besteld? Zo wel, wat vond je er van?

Ik bestel namelijk doorgaans altijd zwarte koffie, en ze hebben vaak naar de "house blend" ook nog wel eens een paar andere koffies die net vers gezet zijn. In de supermarkten kun je het ook gewoon kopen verder als snelfiltermaling, en dat is echt heel goede koffie. :Y

De laatste tijd drink ik meer Peet's coffee thuis trouwens.
-
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:06:45 #196
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87581322
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:57 schreef popolon het volgende:
Ja inderdaad, als je je koffie graag zwart drinkt, zoals ik, waarom dan SB? Gewoon een dikke pot thuiszetten. :9
Dat doe ik meestal alleen nog maar in het weekend.... op het werk zetten we (van vers gemalen bonen) Starbucks French Roast coffee, dus ik ga gewoon hop, de auto in.... eerste bak koffie als ik op het werk aan kom.

In het weekend zet ik meestal wel een flinke pot. Maar je hebt wel eens van die dagen dat je van hot naar het rent, en toch even snel koffie wil hebben.... en dan haal ik gewoon een papieren mok met zwarte koffie ergens. Doorgaans dus bij SB of CB.
-
pi_87581522
Ik drink as we speak een gewone koffie van Starbucks. c_/ Op mijn stage hebben we geen koffie-automaat, dus ik haal regelmatig gewone koffie bij SB. Ik vind hem goed te drinken. :)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:14:16 #198
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_87581572
Mijn koffie is ook zwart/zwart en er zijn ergere landen voor koffie dan de US.

De UK heeft nog minder een idee want koffie is. 10 jaar geleden was er bijna alleen nog maar oploskoffie. Dit is/was een thee-land.

In Turkije vergeten ze te filteren en pleuren ze alles in je kopje modder (GEEN suiker begrijpen ze niet)...
reset
  Moderator vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:21:18 #199
45833 crew  Fogel
pi_87581811
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat zijn wellicht populaire keuzes, maar dat betekend niet dat je er geen gewone koffie kunt krijgen natuurlijk.

Maar begrijp ik hieruit dat je dus nog nooit gewoon en bak zwarte koffie hebt besteld? Zo wel, wat vond je er van?

Ik bestel namelijk doorgaans altijd zwarte koffie, en ze hebben vaak naar de "house blend" ook nog wel eens een paar andere koffies die net vers gezet zijn. In de supermarkten kun je het ook gewoon kopen verder als snelfiltermaling, en dat is echt heel goede koffie. :Y

De laatste tijd drink ik meer Peet's coffee thuis trouwens.
Je leest blijkbaar alleen wat je zelf wil lezen. Van der Valk restaurants staan (of stonden) bekend om een kers in de appelmoes, wat natuurlijk ook niet wil zeggen dat je dat moet bestellen of eten.
En ja, ik heb zwarte koffie van SB op, en het is goed te drinken, maar er is niks speciaals aan waardoor ik perse naar een SB zou willen gaan ipv een willekeurige andere plek.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:22:42 #200
71919 wonderer
pi_87581846
Sowieso, die behoefte aan koffie :') Stel junks :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')