Inderdaad frappant ja!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 22:49 schreef wonderer het volgende:
Ook grappig om te zien hoe de counties naar het westen toe steeds groter worden.
het is hier altijd soft drink, niemand gebruikt hier het woord soda of pop.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 04:26 schreef wonderer het volgende:
Ja, in restaurants, officieel. Als iemand vraagt wat ie moet halen bij de super, zeg jij dan ook soft drink? Of gewoon soda? (of cola omdat je cola wil?).
Ik kan wel e.e.a....quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 05:13 schreef popolon het volgende:
Good stuff maartje.
Nu de hamvraag: Hoe handig ben je?
Oh, sorry, ik dacht dat het het Amerika topic wasquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 04:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
het is hier altijd soft drink, niemand gebruikt hier het woord soda of pop.
Soda en pop zijn volgens mij echt Amerikaans, er zijn behoorlijk wat woorden die verschillen in het Amerikaans en Nieuw Zeelands
even gegoogled: http://www.richard-seaman(...)alandVocabulary.html
Hou je wel alle bouwcodes in de gaten?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 05:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik kan wel e.e.a....
Om nou te zeggen dat ik een klusjesman zou kunnen zijn..... nou nee, echt niet. Maar kleine dingetjes gaat allemaal wel prima. Heb al een lijst
Je hebt wel wat gelijk. Laten we de details etc. in het bekende topic houden. Dit is ook namelijk het sloooooooow chat topic voor iedereen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 06:11 schreef wonderer het volgende:
[..]
Oh, sorry, ik dacht dat het het Amerika topic wasNee, dan zal het wel.
klopt Popolon, maar als een van de weinige KAA'ers from the land of the long white clouds moet ik af en toe wel het vaandel hoog houden voor Godzonequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 06:41 schreef popolon het volgende:
[..]
Je hebt wel wat gelijk. Laten we de details etc. in het bekende topic houden. Dit is ook namelijk het sloooooooow chat topic voor iedereen.
Oh 't ging me meer om het VS gehalte hoor.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 06:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
klopt Popolon, maar als een van de weinige KAA'ers from the land of the long white clouds moet ik af en toe wel het vaandel hoog houden voor Godzone
vraag me af waar basekid NZ uithangt
Dat heb ik echt al jaren niet meer gedaan.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 07:01 schreef Libris het volgende:
Singapore still alive. 31 graden met een lekker windje en een zonnetje
Van de week een gourmet stel gevonden, dus vanavond racletten
same island, wrong sidequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 07:02 schreef wonderer het volgende:
Mijn oom woont in Picton... is dat bij jou in de buurt?
ik had er nog nooit van gehoord maar even gegoogled en het ziet er heerlijk uit, zeker nu het hier bijna teatime isquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 07:01 schreef Libris het volgende:Singapore still alive. 31 graden met een lekker windje en een zonnetje
Van de week een gourmet stel gevonden, dus vanavond racletten
Waterpijpen laat ik doen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 06:15 schreef wonderer het volgende:
Hou je wel alle bouwcodes in de gaten?Vooral met elektriciteit en waterpijpen enzo.
Oh ja. Nou ja, als je van duiken houdt en daar in de buurt bent, moet je maar even langsgaanquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 07:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
same island, wrong sideik woon helemaal onder op het zuidereiland en Picton is bovenin het zuidereiland
Oooh ik ook niet. Net als kaasfondueenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 07:04 schreef popolon het volgende:
Dat heb ik echt al jaren niet meer gedaan.
Neem een Air Asia vlucht deze kant op in December/Januari...het begint nu al wat koeler te worden en rond die tijd kan het hier best koud zijn (voor een tropisch land danquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:23 schreef Libris het volgende:
Het was erg lekker, nu lekker uitbuiken op de bank.
Kaas, aardappels, brood, augurk, zilveruitjes, twee soorten salami. Yummie. Gepofte kastanjes heb je hier ook wel, binnenkort ook weer eens halen. En het koude weer er maar bij denken.
Ach in ieder geval heb je mooi gestreken overhemden. Plus je had ook 3 hoog achter in een flat kunnen zitten met koud weer en regen en wind in Nederlandquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 23:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
Zondagmorgen, buiten koud en regen en home alone...ben uit verveling maar al mijn overhemden aan het strijken....het leven van een KAA'er gaat niet altijd over rozen
Ja, ik ook. De enige diet soda die ze vaak hebben is coke en ik drink geen cafeine, dus dan blijft er weinig over.quote:Op zondag 10 oktober 2010 03:15 schreef popolon het volgende:
Ik bestel altijd water. Als het geen bier is dan.
Refills van water
Hier ook..... ik drink slechts af en toe eens een cola of zo..... het is toch alleen maar suiker, en dat besteed ik inderdaad liever aan bier.quote:Op zondag 10 oktober 2010 03:15 schreef popolon het volgende:
Ik bestel altijd water. Als het geen bier is dan.
Refills van water
Dat ziet er lekker uit...in Thailand en Laos heb je dit:quote:Op zondag 10 oktober 2010 06:16 schreef rechtsedirecte het volgende:
hier ook sporadisch een colaatje, als ik dan toch een softdrink moet bestellen in een restaurant dan is het lemon,lime and bitters.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:41 schreef popolon het volgende:
Zo, even een nieuwe 'KAA Kaart' gemaakt, nu moet een FA nog zien de HTML erin te prutsen.
Hopelijk doet 'ie het snel.
haha, zelfs hier in Atyrau hebben we een Ierse pub! Compleet met wood oven buiten, zodat je er lekker pizza';s kunt eten. Glas Kilkenny voor ¤14! Dat doen we dus lekker niet! Gewoon Efes of Stari Melnik (beiden turks). Echt locaal bier hebben we hier nog niet gevonden, behalve bij het Bavarius Beer house, daar brouwen ze zelf! Super lekker!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:53 schreef Individual het volgende:
En waar ter wereld zit geen Ierse pub?
Ik heb SnowQueenVodka mee naar Nl genomen, ¤ 3,50 voor een halve liter. En dan zijn er nog veeeeeel meer vodka's die goedkoper zijn (maar dat is categorie 'bocht').quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:39 schreef Individual het volgende:
¤14 voor een pint Ale...En hoeveel kost een fles vodka? Ik heb het wel eens vaker gezien dat vodka goedkoper is dan bier idd.
hier ook het geval, bijna altijd trek je je schoenen uit.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:39 schreef Individual het volgende:
omdat je overal thuis je schoenen moet uittrekken.
in KAZ is het ook de gewoonte je schoenen uit te doen. Komt in Atyrau (west KAZ) voornamelijk door de beruchte modderperiodes in lente en herfst. Logisch dat je die troep niet door je hele huis heen wilt hebben.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hier ook het geval, bijna altijd trek je je schoenen uit.
Welk land is dit nog meer de gewoonte?
p.s. ik lees jullie reacties morgen wel, NZ gaat zich afmelden
Thailand en China ook. In China hadden we dan wel een kastje vol pantoffeltjes staan, ook voor gasten.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
hier ook het geval, bijna altijd trek je je schoenen uit.
Welk land is dit nog meer de gewoonte?
p.s. ik lees jullie reacties morgen wel, NZ gaat zich afmelden
De Here zij geprezenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:24 schreef Gaoxing het volgende:
Heb ik de buurt afgezocht naar roze crocjes, maar die waren nergens te vinden: ze bleek nieuwe schoenen te hebben
Mijn familie in Canada - ook zo'n koud klimaat - hebben ook in elk huis een schoenenrek bij de deur. Niet voor hun eigen schoenen, want die staan op het andere schoenenrek.... maar voor de bezoekers.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 11:53 schreef AKnynke het volgende:
hier in Zweden ook de schoenen uit. Inderdaad, viezigheid. In de winter worden overal steentjes gestrooid om gladheid tegen te gaan, en die blijven onder je shcoenen zitten. Schoenen uit dus!
De afschuw straalt van je post af Maartenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Mijn familie in Canada - ook zo'n koud klimaat -
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |