Andere keerquote:Op zondag 2 januari 2011 23:43 schreef PKfotografie het volgende:
maak je ook een foto van de doorsnede?
wil eens zien hoe luchtig ze zijn geworden
goeie tip! Ga ik ook eens proberen.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:43 schreef PdeHoog het volgende:
@PK: brood is vrij compact geworden. Volgende keer misschien iets meer kneden en meer laten rijzen. Smaak is echt heerlijkIk heb er een eetlepel zonnebloemolie doorheen gegooid en ik vind dat het brood nu minder snel oud is geworden dan de vorige keer
Yupquote:Op maandag 3 januari 2011 12:19 schreef Bluezz het volgende:
Heb je trouwens die hele kilo in zijn geheel staan kneden
DE wees me op een tof boekje uit Engeland: http://www.amazon.co.uk/B(...)id=1294054919&sr=8-1quote:Op maandag 3 januari 2011 12:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
goeie tip! Ga ik ook eens proberen.
Vers brood jaquote:Compact vind ik soms wel fijn, maar vaak had ik ook wel liever luchtig gehad... maar kan 't nog niet echt goed 'controleren' zeg maar..vers brood
Ziet er ook goed uit zoquote:Op maandag 10 januari 2011 13:18 schreef DarkElf het volgende:
Gisteren voor t eerst zelf focaccia gebakken, met rozemarijn en zeezout.
[ afbeelding ]
Was erg lekker, mooie structuur (mooie luchtgaten enzo). Dus voor een eerste keer dik tevreden
Standaard witbroodje moet wel lukken lijkt me.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:05 schreef _Loki het volgende:
Ik moet nog steeds een keer proberen om brood te maken, maar nu wel echt lekker. De vorige keer was echt mislukt
Wat is nou een goed recept dat niet kan mislukken?
Brioche, een nobel brood, erg lekker bij ganzelever of gewoon met wat zelfgemaakte jam.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:54 schreef Fixers het volgende:
Brioche, deel 1
Ingrediënten:
[ afbeelding ]
Bloem, water, zout, gist, honing en ei.
Mengen in de foodprocessor:
[ afbeelding ]
Rijzen in een emmer:
[ afbeelding ]
Die emmer gaat dadelijk de koelkast in om daar te overnachten. Morgen wordt er gebakken. Ik gebruik overigens het recpet voor brioche uit Artisan bread in five minutes a day. Dat boek gaat voor álle broden uit van langzaam laten rijzen in de koelkast. Geeft goed veel smaak aan je brood en de structuur is net zo mooi als slechts kort laten rijzen op een warme plek. Brioche hoort overigens ook volgens de traditionelere methodes een nacht te rusten voor je het bakt.
Dacht ik ook, de vorige was toch echt heel erg misluktquote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:35 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Standaard witbroodje moet wel lukken lijkt me.
500gr bloem
300ml water
10gr boter/olie
10gr suiker
10gr zout
7gr instantgist
Zelfs met cheapass paté van een varkentje erg lekker! Ik heb me deze week door een enorme hoeveelheid zoete briochebroodjes met Kips Roompaté heengegeten en dat was al zalig.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Brioche, een nobel brood, erg lekker bij ganzelever
Jaa, no knead! Hoe zeer ik ook van met de hand kneden hou, die no kneadbroden hebben wel iets magisch.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:01 schreef Parlay het volgende:
No knead brood was goed gelukt hier. Samen met mijn dochter lekker van zitten eten, knoflookboter erbij. Mjam
Nu dit gelukt is ga ik meer experimenteren ermee. Ik hou dit topic goed in de gaten, staan heerlijke broden tussen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |