De knapperigheid van de korst wordt door heel veel factoren beïnvloed, waaronder de temperatuur, het vochtgehalte van het deeg, de luchtvochtigheid in de oven en de luchtcirculatie in de oven. Maar je zou de volgende keer kunnen proberen om het brood bij een iets lagere stand te bakken (10 graden minder moet meer dan genoeg zijn). Dan wordt de korst minder snel knapperig en de binnenkant van het brood gelijkmatiger verwarmd.quote:Op maandag 27 december 2010 22:36 schreef Freddeh het volgende:
Nou, hij is dus erg lekker, maar ik vind de korst iets te knapperig terwijl de binnenkant iets te zacht is.
Nee, ik heb de stroop/honing opgelost in het water/melk en dat zit dus volledig gelijkmatig verdeeld door het brood. Het geeft het brood een iets gelige kleur, maar die vlekken blijf ik wel apart vinden.quote:Op maandag 27 december 2010 22:57 schreef Bluezz het volgende:
Mss de honing/stroop wat die vlekken maakt en het geheel er wat papperig uit laat zien
Ik had hem nu op 200C gebakken een half uur lang, volgende keer probeer ik hem wel op 180C danquote:Op dinsdag 28 december 2010 07:03 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De knapperigheid van de korst wordt door heel veel factoren beïnvloed, waaronder de temperatuur, het vochtgehalte van het deeg, de luchtvochtigheid in de oven en de luchtcirculatie in de oven. Maar je zou de volgende keer kunnen proberen om het brood bij een iets lagere stand te bakken (10 graden minder moet meer dan genoeg zijn). Dan wordt de korst minder snel knapperig en de binnenkant van het brood gelijkmatiger verwarmd.
200 C vind ik al vrij koel. Weet je wel zeker dat de temperatuur van je oven enigszins klopt en dat je de gril niet aan hebt staan?quote:Op dinsdag 28 december 2010 09:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, ik heb de stroop/honing opgelost in het water/melk en dat zit dus volledig gelijkmatig verdeeld door het brood. Het geeft het brood een iets gelige kleur, maar die vlekken blijf ik wel apart vinden.
[..]
Ik had hem nu op 200C gebakken een half uur lang, volgende keer probeer ik hem wel op 180C dan
Weet ik helemaal zekerquote:Op dinsdag 28 december 2010 19:23 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
200 C vind ik al vrij koel. Weet je wel zeker dat de temperatuur van je oven enigszins klopt en dat je de gril niet aan hebt staan?
Maar wel een bakblik van de Aldi zie ikquote:Op donderdag 30 december 2010 11:50 schreef Erasmo het volgende:
Vergeten de bakplaat in te vetten
[ afbeelding ]
Keukenpapier of bakpapier?quote:Op donderdag 30 december 2010 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar wel een bakblik van de Aldi zie ik
![]()
Ik gebruik trouwens keukenpapier
Schuldigquote:Op donderdag 30 december 2010 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar wel een bakblik van de Aldi zie ik
![]()
Ik gebruik trouwens keukenpapier
Zegguh, heb jij op oudejaarsavond niet iets beters te doen dan brood te bakken en te fokken?quote:Op vrijdag 31 december 2010 22:28 schreef Freddeh het volgende:
Misschien niet echt brood, maar ben op oudejaarsavond toch nog even aan de slag gegaan met een aantal bagels. Voor het eerst, nog niet eerder bagels gemaakt en ben erg benieuwd wat er uit komt. Het deeg ging in ieder geval prima en idioot snel gewoon
Over 25 minuten verder met het vormen en nog eens rijzen. Daarna koken, de oven in en smullen maar(hoop ik...)
Ja. Was ik ook al verbaasd overquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |