Wat ik altijd irritant vind is dat ze niet opletten als je iets wilt bestellen of wilt betalen en zo je tafel voorbijlopen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:53 schreef Angelbiitch het volgende:
Morgen mag ik eindelijk beginnen in een eetcafé weet iemand misschien wat tips wat goed is of wat absoluut slecht is?
Juistquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:00 schreef YebCar het volgende:
niet teveel praten met je collegas
niet teveel hangen bij de bar
niet gaan zitten als er gasten zijn
niet gaan eten waar er gastern bij zijn
blijf van je haar/oor/neus/bh/slip af
was je handen duidelijk na de wc
ga geen huisdieren aaien
kijk altijd vrolijk al krijg je geen ene rooie cent tip
ga niet om de 10 minuten naar de wc om te kijken of je er nog goed uit ziet
Das een goeie iddquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:07 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Oh en pak nooit glazen aan de rand op! En als het druk is graag een tandje harder werken
Haha, ja. Arme meiskes die na de eerste avond huilend met pijn in hun dienblad-arm aan de bar stondenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:07 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Niet gaan huilen als het je teveel wordt (sommige horecabazen willen je de eerste week een beetje testen op stressbestendigheid)
Oh en pak nooit glazen aan de rand op! En als het druk is graag een tandje harder werken
Daarom mijn advies: Niet doen!quote:
Ik vind het ook aso staanquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:19 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Daarom mijn advies: Niet doen!
zeker iemand net van hotelschool.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:28 schreef erikkll het volgende:
Nouja. Volgens mij zijn de meeste dingen wel genoemd nu.
Nog één: Mensen die aan een tafel zitten geef je hun bord aan via hun rechterzijde, Je reikt dus niet links langs mensen naar de tafel.
Dat boeit toch niet in een eetcafe. Ik heb in toko's gewerkt waarbij je met met 1 bord per keer mocht lopen....en waar we met 5 tegelijk gingen. Hangt echt van de zaak af. En rechts inzetten, tsja, het hoort wel zo. Maar ik denk dat mensen in een eetcafe een informele relaxte sfeer verwachten, waar de serveeerster gewoon hallo of hoi zegt.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:28 schreef erikkll het volgende:
Nouja. Volgens mij zijn de meeste dingen wel genoemd nu.
Nog één: Mensen die aan een tafel zitten geef je hun bord aan via hun rechterzijde, Je reikt dus niet links langs mensen naar de tafel.
Och. Ik denk ook niet dat de gasten er veel van zullen zeggen als je je er niet netjes aan houdt. Overigens heb ik niets gezegd over het al dan niet hallo of hoi zeggen. Dat kun je best combineren met rechts inzettenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat boeit toch niet in een eetcafe. Ik heb in toko's gewerkt waarbij je met met 1 bord per keer mocht lopen....en waar we met 5 tegelijk gingen. Hangt echt van de zaak af. En rechts inzetten, tsja, het hoort wel zo. Maar ik denk dat mensen in een eetcafe een informele relaxte sfeer verwachten, waar de serveeerster gewoon hallo of hoi zegt.
5 borden??quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat boeit toch niet in een eetcafe. Ik heb in toko's gewerkt waarbij je met met 1 bord per keer mocht lopen....en waar we met 5 tegelijk gingen. Hangt echt van de zaak af. En rechts inzetten, tsja, het hoort wel zo. Maar ik denk dat mensen in een eetcafe een informele relaxte sfeer verwachten, waar de serveeerster gewoon hallo of hoi zegt.
Praten met zo'n bezorger vind ik wel wat engquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:41 schreef YebCar het volgende:
[..]
ik dacht dat icters alleen eten laten thuisbezorgen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |