Niet harder kunnen is wat anders dan expres niet harden rijden om anderen te irriteren.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:05 schreef JDude het volgende:
Ik heb nog een tijdje koerier gespeeld en reed dan regelmatig in van die bakwagentjes waar je nog net met B in mag rijden. Daar ging inhalen ook niet veel rapper mee dan 115.
Tja, je kunt je er kapot aan ergeren. Je kunt ook even wachten en je weg weer vervolgen.
Opzettelijk links traag gaan rijden om bumperklevers te etteren is natuurlijk niet tof.
Dat begrijp ik, ik zie het ook wel eens bij die oude diesels, zwart rookt blaast eruit en dan zie je dat ie gewoon vol gas geeft maar er niks gebeurt. Maar als je dit ook weet, dan ga je die vrachtwagen niet inhalen als je ziet dat er op de linkerbaan iemand aan komt scheuren, of een hele reeks auto's. Dan hinder je iedereen, maar dat schijnt veel mensen niet uit te maken tegenwoordig. "Ik zit veilig in m'n auto, ik doe lekker wat ik wil en de rest kan me aan m'n reet roesten."quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:05 schreef JDude het volgende:
Ik heb nog een tijdje koerier gespeeld en reed dan regelmatig in van die bakwagentjes waar je nog net met B in mag rijden. Daar ging inhalen ook niet veel rapper mee dan 115.
Tja, je kunt je er kapot aan ergeren. Je kunt ook even wachten en je weg weer vervolgen.
Jammer maar dat hoort er gewoon bij. Ik heb ook wel eens auto's gereden die net de 120 haalde en dan wil je ook wel eens een vrachtwagen inhalen. Natuurlijk probeer je wel rekening te houden met de doorstroming op de linkerstrook en als er 1 of 2 auto's aankomen wil ik die in zo'n geval best voor laten. Maar daar houdt het ook echt mee op. Als ik zie dat er een hele reeks aankomt en ik vermoed dat ik daar helemáál niet tussen kom dan gaan we gewoon inhalen hoorquote:Op maandag 4 oktober 2010 10:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, ik zie het ook wel eens bij die oude diesels, zwart rookt blaast eruit en dan zie je dat ie gewoon vol gas geeft maar er niks gebeurt. Maar als je dit ook weet, dan ga je die vrachtwagen niet inhalen als je ziet dat er op de linkerbaan iemand aan komt scheuren, of een hele reeks auto's. Dan hinder je iedereen, maar dat schijnt veel mensen niet uit te maken tegenwoordig. "Ik zit veilig in m'n auto, ik doe lekker wat ik wil en de rest kan me aan m'n reet roesten."
Als de kans zich voordoet om in te halen moet je gaan. Je kan niet verwachten dat mensen tot in de eeuwigheid tussen de vrachtwagens in blijven hangen met 90 omdat hun gare diesel wat langzaam op 120 komt.quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:22 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, ik zie het ook wel eens bij die oude diesels, zwart rookt blaast eruit en dan zie je dat ie gewoon vol gas geeft maar er niks gebeurt. Maar als je dit ook weet, dan ga je die vrachtwagen niet inhalen als je ziet dat er op de linkerbaan iemand aan komt scheuren, of een hele reeks auto's. Dan hinder je iedereen, maar dat schijnt veel mensen niet uit te maken tegenwoordig. "Ik zit veilig in m'n auto, ik doe lekker wat ik wil en de rest kan me aan m'n reet roesten."
Gelukkig zijn voor jou de gevolgen nog beperkt!quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:22 schreef kikoooooo het volgende:
[ afbeelding ]
werd
[ afbeelding ]
Zat niet op te letten.
mjah hier ook, vaak zat in busjes gereden die maar 110-120 kunnen..quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:05 schreef JDude het volgende:
Ik heb nog een tijdje koerier gespeeld en reed dan regelmatig in van die bakwagentjes waar je nog net met B in mag rijden. Daar ging inhalen ook niet veel rapper mee dan 115.
Tja, je kunt je er kapot aan ergeren. Je kunt ook even wachten en je weg weer vervolgen.
Opzettelijk links traag gaan rijden om bumperklevers te etteren is natuurlijk niet tof.
Hehehe, ja maar dat soort acties doe ik ook wel eens maar gewoon voor de lol. Soms ben je in zo'n bui dat je even leuk wilt racen en in principe heb jij daar ook geen last van. Ik knalde m'n auto een keer zo hard de rotonde in dat een persoon die erop wilde rijden het niet goed inschatte --> ik moest hard remmen. Maar goed, dat houd je dan ook zelf in je achterhoofd als je wat harder rijdt dan normaal, je moet zelf beter oplettenquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:07 schreef Marco001 het volgende:
Aan de mensen die me over verdrijvingsvlakken e.d direct na een rotonde inhalen ben ik al wel gewend... (terwijl 50 meter verderop inhalen legaal is..)
Zo is mij dat ook tijdens rijles geleerd.. Als je gewoon goed vooruit kijkt, en tijdig van baan wisselt kun hoef je haast nooit te remmen en rij je dus ook nooit echt op een vrachtwagen afquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo min mogelijk remmen is mijn mottovoor een soepele doorstroming, maar dat gaat alleen als iedereen gewoon oplet.
[..]
Okay, maar 99 v/d 100 keer doen ze het niet voor d elol, maar zitten ze al ik weet niet hoelang te bumperen....quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hehehe, ja maar dat soort acties doe ik ook wel eens maar gewoon voor de lol. Soms ben je in zo'n bui dat je even leuk wilt racen en in principe heb jij daar ook geen last van. Ik knalde m'n auto een keer zo hard de rotonde in dat een persoon die erop wilde rijden het niet goed inschatte --> ik moest hard remmen. Maar goed, dat houd je dan ook zelf in je achterhoofd als je wat harder rijdt dan normaal, je moet zelf beter opletten
Mensen blijven vaak genoeg even express kleven..quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Okay, maar 99 v/d 100 keer doen ze het niet voor d elol, maar zitten ze al ik weet niet hoelang te bumperen....
Ook zo irritant, mensen die bumperkleven (en dan ook echt bumperkleven a.k.a. er past geen auto tussenin..) terwijl ze zeeën van ruimte hebben om in te halen..
Laatst op een smal boerenweggetje reed er een Cevy Pickup achter mijn bus, Ik had een rolstoeler achterin, dus ik wou niet het gras in voor die pick-up, na 5 minuten haalt hij me pas in... (terwijl er steeds veel ruimte was aan de kant van de weg..)
Even wachten in zo'n situaties doe ik ook altijd.quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, dat is wel weer triest. Ik heb ook vaak dat ik aan kom rijden op de linkerbaan en op de rechterbaan zie ik bijv. ook iemand op een vrachtwagen afrijden, dan wil ik nog wel even gas loslaten zodat hij er nog tussen kan, ipv hem klemrijden zodat hij vol op z'n rem moet. Zo min mogelijk remmen is mijn mottovoor een soepele doorstroming, maar dat gaat alleen als iedereen gewoon oplet.
zielig? die zijn doodsbangquote:Op maandag 4 oktober 2010 15:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha die oogjeswat kijken ze zielig.
Zo heb ik het ook geleerdquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:28 schreef twiFight het volgende:
Man oh man, wat is dit allemaal herkenbaar, en ik heb nog maar een paar keer op de snelweg gereden. Waar ik me het meest aan erger is mensen die achter een tragere bestuurder zitten en vlak voor of tijdens dat ze ingehaald worden de auto opeens naar links jassen. Gevolg: alle autos die met 120 aankomen moeten vol in de ankers. En dan met 100 verder omdat die auto nog op moet trekken. Stelletje egoisten.
Als ik zelf in een langzamere bak zit, of er sneller verkeer aankomt waar ik tussen wil, dan laat ik 'm afzakken en geef ik daarna veel gas, zodat ik wat snelheid kan maken voordat ik naar links moet. Werkt prima als het niet al te druk is.
Klevende busjes zijn ook een crime. Zo dicht op me dat ik in de spiegel de stoppels van zijn baard kan tellen, maar inhalen ho maarWaarschijnlijk zo slecht er bij met de kop om te kunnen zien dat je inhalen mag, of ze willen ook niet te snel rijden maar zijn te gaar om 10 meter afstand te houden.
Busjes kleven sneller omdat ze geen neus hebben. Lijkt dus vaak ook dat ze heel dicht achter je zitten, maar ze zitten er dan minder dicht achter dan een personenautoquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:28 schreef twiFight het volgende:
Klevende busjes zijn ook een crime. Zo dicht op me dat ik in de spiegel de stoppels van zijn baard kan tellen, maar inhalen ho maarWaarschijnlijk zo slecht er bij met de kop om te kunnen zien dat je inhalen mag, of ze willen ook niet te snel rijden maar zijn te gaar om 10 meter afstand te houden.
Ach, dan doe je het wat rustiger aanquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:34 schreef twiFight het volgende:
Woot, vakantie gepland in Belgie, dus hopelijk mag ik in december een flink eind rijden. Kijk er wel naar uit, maar tevens ook weer niet, want de kans is groot dat ik in een gare Peugeot Partner diesel moet, zonder turbo. Die haalt max 130 en zal dus met inhalen niet fijn worden. Tevens rijden we dan op met een 1.8 benzine auto over een duitse snelweg, dus dat wordt nog lastigMaar goed, eerst maar eens zien of we die auto uberhaupt kunnen lenen. Als je zelf geen auto hebt dan is elke leenauto welkom natuurlijk
Dat gaat nog zo vaak fout hequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:53 schreef L0we het volgende:
http://www.nu.nl/binnenland/2348519/man-overlijdt-eigen-auto.html
Daarom: altijd assteunen gebruiken als je onder de auto bezig bent.
Ik las het vanochtend in de krant hier...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 07:53 schreef L0we het volgende:
http://www.nu.nl/binnenland/2348519/man-overlijdt-eigen-auto.html
Daarom: altijd assteunen gebruiken als je onder de auto bezig bent.
Als...quote:
Jezusquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:22 schreef Eix het volgende:
[..]
Als...
Met oude auto's rijden is altijd een leuke uitdaging, je weet nooit wat onderweg mis gaat. Afgelopen vrijdag reed ik in een gare oude Punto. Wel natuurlijk APK gekeurd.Wil ik wegrijden bij een verkeerslicht, blijft het koppelingspedaal onderin vasthangen. Kon mijn voet gewoon ernaast zetten en dat pedaal bleef ingedrukt staan.
Uiteindelijk op de een of andere manier dat pedaal weer omhoog gewipt, opgevangen bij het aangrijp punt en een stoot gas gegeven waarop ik weg reed als in die TMF Volkswagen rijbewijs reclame.Mijn eerste keer zelf schakelen met rijles ging nog beter! Daarna helemaal geen last meer gehad onderweg.
Die koppeling was juist enkele weken terug opnieuw afgesteld bij de garage.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jezus![]()
Pedalen die blijven steken --> garage, acuut!
Vooral die laatste zinquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:39 schreef CherryLips het volgende:
De Nissan Note is weer terugZe hebben niks gevonden, het probleem had zich vanzelf opgelost
. Ben benieuwd, we vertrouwen hem nu niet echt meer.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:15 schreef Purdey het volgende:
Vooral die laatste zin![]()
Ik zie de Note nu huilend in jullie ondergrondse garage staan, terwijl jij er bestraffend 'Nee, ik ben erg teleurgesteld in je!' zegt![]()
je hele koplamp? of alleen een lampje?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:36 schreef monsterd. het volgende:
Ik ga morgen een poging wagen zelf mijn koplamp te vervangen, anders kunnen eventueel de chauffeurs van de ambassade me vast nog helpen
Nog een keer!!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Vooral die laatste zin![]()
Ik zie de Note nu huilend in jullie ondergrondse garage staan, terwijl jij er bestraffend 'Nee, ik ben erg teleurgesteld in je!' zegt![]()
Wel grappig, een zelfhelende autoMisschien is de auto overgegaan op de zelfbeschermings-mote, en weigert hij nog met jou te rijden?
dimlicht aan de rechterkant, en er is nog een klein lampje aan de linkerkant stuk.. Daarnaast is mijn linkerknipperlicht ineens wit.. en niet meer oranje wat hij zou moeten zijn en wat ik ook waarvan ik ook dacht dat hij oranje was.. Misschien is die kleur van het lampje af ofzo.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:49 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
je hele koplamp? of alleen een lampje?
Ik heb er tot nu toe als enige in gereden en hij deed het nogquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Vooral die laatste zin![]()
Ik zie de Note nu huilend in jullie ondergrondse garage staan, terwijl jij er bestraffend 'Nee, ik ben erg teleurgesteld in je!' zegt![]()
Wel grappig, een zelfhelende autoMisschien is de auto overgegaan op de zelfbeschermings-mote, en weigert hij nog met jou te rijden?
Ach, het staat ook wel in de handleiding van de auto, met vaak hele duidelijke omschrijvingen, dus dat komt wel goed.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:12 schreef monsterd. het volgende:
[..]
dimlicht aan de rechterkant, en er is nog een klein lampje aan de linkerkant stuk.. Daarnaast is mijn linkerknipperlicht ineens wit.. en niet meer oranje wat hij zou moeten zijn en wat ik ook waarvan ik ook dacht dat hij oranje was.. Misschien is die kleur van het lampje af ofzo.
Maargoed, hopelijk lukt het. Ben ontzettend A-technisch, maar de vriend van mijn moeder heeft een poosje geleden het voorgedaan dus hopelijk heb ik daar nog veel van onthouden. Heb niet zoveel zin om naar een nissan garage of uberhaupt een garage hier te moeten omdat ik wegens mijn Nederlandse kenteken zeker weten wordt afgezet..
Ik heb geen handleidingquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:15 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ach, het staat ook wel in de handleiding van de auto, met vaak hele duidelijke omschrijvingen, dus dat komt wel goed.
Vind je? Vond het opzich nog wel meevallen..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:21 schreef Goddelijker het volgende:
Bij een 206 moet je geen te grote handen hebben als je lampjes wilt vervangen
Het stadslichtje aan de bijrijderskant is dramatisch. Net zoals de zijknipperlichten.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vind je? Vond het opzich nog wel meevallen..
Okay, niet zo gemakkelijk als bij de Nubira maar aan 1 kant kon ik er zo bij, en aan de andere kant was het alleen een kwestie van Vulslang verwijderen, + een paar kabeltjes en klaar..maar nog wel een beetje krap inderdaad.. waa rje de koplamp niet van wilt vervangen is een Skoda Superb, je moet eerst zon beetje de helft van de motordeksel verwijderen voor je erbij kunt..
Mwah, wel iets stugge rja, maar opzich niet veel... Stukken minder stug als een Twingo..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:24 schreef Goddelijker het volgende:
Leuke bak.
Rijdt het een beetje? Zeker stukkie stugger dan de 206?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |