abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87066211
Beste mensen,

Ik heb een vraag waar ik al vrij lang mee zit, en dacht stel hem toch maar eens hier.
Ik heb zelf een spaar en lopende rekening bij Abn Amro bank, en heb al een aantal mensen gehoord over het studentenlimiet van Abn. Je schijnt als je een studiefinanciering ontvangt op je lopende rekening een krediet op je rekening van 1000 euro te kunnen verkrijgen.

Nu ben ik absoluut niet arm en heb wel wat geld, en wil ook geen reacties van je moet niet rood staan.
Want ik wil hier misschien 1 a 2 maal per jaar gebruik van maken.

Hieronder zal ik even een random situatie schetsen om mijn vraag duidelijk te maken.

Persoon X heeft dus een limiet tot 1000 euro gekregen van de Abn Amro bank, en heeft nog een saldo van 50 euro op zijn of haar lopende rekening staan. Persoon x moet alleen een investering doen en betaalt dus 400 euro aan persoon Y. Deze transactie vind plaats op 4 oktober, en op dezelfde dag staat persoon X dus 350 euro in het rood. 24 oktober ontvangt Persoon X zijn of haar loon van 500 euro en staat dus weer 150 euro positief.

Hoe zit het in de situatie die ik schets met rente en aflossing of iets dergelijks?
Het is een hele dringende vraag en hoop op serieuze antwoorden.

Met vriendelijke groet.
pi_87066336
misschien een even zo rare opmerking: heb je al contact gezocht met iemand van je Bank?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:31:43 #3
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_87066350
Dan moet je dus inderdaad rente betalen over de periode dat je rood staat. Hoeveel kan je bank je beter vertellen.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:32:08 #4
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_87066368
Dan betaal je een heel klein beetje rente over het geld dat je rood staat.

Zo moeilijk is het toch niet.

Een hele maand 1000 rood staan kost 6 of 7 Euro.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_87066565
Maar ik sta misschien voor 10 a 15 dagen 200 euro rood.
Of voor 3 dagen 1000 euro, omdat ik een investering moet doen.

Ik snap de berekening echt niet..

Sorry :(
pi_87066577
Sowieso mensen die geen geld te makken hebben en graag rood staan :')
pi_87066609
Studentenkrediet van de ABN is volgens mij 8,6%, een maand ¤1.000,- rood staan kost dan ongeveer ¤7,20

Een maand ¤200,- rood staan kost ongeveer ¤1.45, 15 dagen is een halve maand, gaat dus ongeveer ¤0,70 kosten verwacht ik.
pi_87066636
Maar ik sta misschien voor 10 a 15 dagen 200 euro rood.
Of voor 3 dagen 1000 euro, omdat ik een investering moet doen.

Ik snap de berekening echt niet..

Sorry
pi_87066734
Oké het gaat erom dat ik iets moet investeren, en dus een aantal dagen later het geld + 200 extra terugkrijg. Daarom wilde ik graag weten hoe het zat.

Maar als je positief staat kunnen ze me toch niet meer rente in rekening gaan brengen?

Dus als ik 15 dagen die 1000 euro rood sta kost het me maar iets van 3.60?

Dankjulliewel.
pi_87066951
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:42 schreef Goodjob het volgende:
Oké het gaat erom dat ik iets moet investeren, en dus een aantal dagen later het geld + 200 extra terugkrijg. Daarom wilde ik graag weten hoe het zat.

Maar als je positief staat kunnen ze me toch niet meer rente in rekening gaan brengen?

Dus als ik 15 dagen die 1000 euro rood sta kost het me maar iets van 3.60?

Dankjulliewel.
Je maakt je druk om max. 8 euro, terwijl je 200 euro winst gaat maken.
Wat ben jij toch een droeftoeter zeg :')
pi_87067153
Waarom moet hier altijd zo lullig gereageerd worden?
Heb absoluut geen verstand van rood staan en dergelijke, en daarom vraag ik het hier.
Het zit inderdaad zo dat ik 1000 euro moet investeren en 3 dagen later 1200 euro terugkrijg, hoe ik dat ga doen maakt verder niet uit.

Maar word de rente berekend per dag dat je een bedrag rood staat?
En het is ook niet zo dat ik het niet breed heb, want heb nog 2 andere lopende rekeningen maar daar kom ik niet aan is ook niet mogelijk. Daarom kies ik voor deze optie.

Sorry als jij je er heel erg aan stoort, de een weet iets meer van leningen en dergelijke. Ik weet gelukkig iets meer af van de advocatuur dan jij.

Nogmaals mijn vraag : Word je rente berekend aan het aantal dagen dat je rood staat en het bedrag?

Bedankt.
pi_87067164
Als je op de site van ABN kijkt vind je dat de jaarlijkse rente van ¤ 1.000,- t/m ¤ 5.000,- 8,6% bedraagt. Dan kan je toch gelijk uitrekenen dat die 200 euro rood staan je geen fuck kost? Ik heb al jaren het studentenlimiet en sta ook heus wel eens in het rood, kost je echt geen drol.
pi_87067327
En trouwens.. Als het zo'n dringende situatie is snap ik al helemaal niet dat je niet gewoon de ABN belt 0900 - 00 24 maar hier een topic over maakt..
pi_87067461
Beste,

Mijn verzoek word keer op keer afgewezen, heb geen idee waarom.
Heb hiervoor mijn studie Rechten afgerond, kan het hieraan liggen?

Binnen hoeveel tijd heb je het krediet binnen?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:02:55 #15
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_87067492
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:01 schreef Goodjob het volgende:
Ben je nou student of niet?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_87067587
Ja ik ben zojuist met een nieuwe studie begonnen.
Heb natuurlijk mijn P nog niet gehaald, aangezien er nog geen enkel studiepunt te behalen valt.

Wat kan ik hieraan doen ik krijg deze tekst.

Helaas kunnen wij je op dit moment het door jouw gevraagde bedrag niet verstrekken.

Ik vraag maar om een schamele 1000 euro krediet
pi_87067667
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:05 schreef Goodjob het volgende:
Ja ik ben zojuist met een nieuwe studie begonnen.
Heb natuurlijk mijn P nog niet gehaald, aangezien er nog geen enkel studiepunt te behalen valt.

Wat kan ik hieraan doen ik krijg deze tekst.

Helaas kunnen wij je op dit moment het door jouw gevraagde bedrag niet verstrekken.

Ik vraag maar om een schamele 1000 euro krediet
Ik wil je anders ook wel 1000 euro voorschieten.
Wat is je rekeningnummer? :)
pi_87067684
Ik moest inderdaad een kopie van mijn P inleveren, samen met een document waarop stond dat ik studiefinanciering ontvang en een bewijs van inschrijving van mijn hogeschool. Toen is het gelijk geregeld bij de vestiging en werd mijn rekening omgezet in studentenlimiet.
pi_87068115
Beste,

Hoe heb je dit dan geregeld, ben je bij je bank langs gegaan of heb je het telefonisch gedaan?
Anders loop ik binnenkort wel eens binnen bij mijn bank.
Ik snap dan alleen niet, waarom iedereen altijd zo moeilijk doet over dat kleine beetje geld lenen als het je maar 7 of 8 euro in de maand kost als je 1000 euro leent.
pi_87069619
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:24 schreef Goodjob het volgende:
Beste,

Hoe heb je dit dan geregeld, ben je bij je bank langs gegaan of heb je het telefonisch gedaan?
Anders loop ik binnenkort wel eens binnen bij mijn bank.
Ik snap dan alleen niet, waarom iedereen altijd zo moeilijk doet over dat kleine beetje geld lenen als het je maar 7 of 8 euro in de maand kost als je 1000 euro leent.
Het gaat om het bedrag terug te betalen he :')
pi_87070384
Met een studentenrekening en bewijs van ibg dat je recht hebt op studiefinanciering en dat op de studentenrekening laat binnenkomen kun je die 1.000 limiet zo aanvragen. Als je je Propedeuse hebt behaald kun je m zo verhogen tot max. 5.000. Wil je weten wat roodstaan per dag aan rente kost? Dan doe je het bedrag wat je in de min staat of van plan bent te staan x 8,6% : 365.
pi_89305354
ik weet dat ik miss geen antwoord krijg maar ik had ook een vraag over rood staan en dat was of je ook rood kon staan zonder studentenlimiet
pi_89310912
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2010 17:01 schreef Goodjob het volgende:
Beste,

Mijn verzoek word keer op keer afgewezen, heb geen idee waarom.

Binnen hoeveel tijd heb je het krediet binnen?
Misschien krijg je wel helemaal geen studiefinanciering meer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')