Bij een dierenzaak in de buurt, maar toevallig kwam ik hem vorige week online tegen dus ik heb een link;quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:01 schreef WinnieWana het volgende:
Leuk filmpje ook. Waar heb je dat speeltje gekocht die in het begin te zien is?
Ja, het is inderdaad een kereltjequote:
Wanneer kittens bij hun moeder aan het zogen zijn dan kneden ze tegen de buik van hun moeder. Dit "melktrappelen" zou helpen de melk uit de tepels te duwen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:22 schreef bl0emetjE het volgende:
Oja, dat is natuurlijk ook waar! Hij is nu helemaal alleen. Ook in dat opzicht zou het goed zijn om ze binnenkort bij elkaar te gaan zetten, hoe kleiner ze zijn hoe makkelijker ze leren!
Wat lief ook die filmpjes met Flynn, dat kneden op filmpje twee valt me op, 1 van onze poezen kneedt altijd bij ons! (Lekker met die nagels... haha) Grappig om te zien dat het kleintje dat daar bij Flynn doet.
Weet jij waarom ze dat doen?
Die van ons komt dan op schoot op onze benen kneden of in bed gewoon over mijn hele lichaam (dat is wat prettiger met een dekbed ertussen). Op zich is het heel lief enzo, maar op de bank komen die nageltjes vaak door mijn broek heen en ik heb dan allemaal kleine korstjes op mijn benen. Als ik 'au' zeg denkt ze dat ik mauw en gaat ze heel hard terug mauwen, zelfs helemaal vlakbij je gezicht gaat ze dan heel hard mauwen. De laatste tijd heeft ze het kneden ook uitgebreid met d'r achterpoten. Ze kneedt nu dus met 4 pootjes tegelijk. Met d'r achterpoten lijkt het afentoe net alsof ze d'r voeten veegt.
Is dat kneden ergens goed voor, toont het intimiteit oid?
De andere poes doet alleen in de lucht kneden als je d'r aan het kroelen bent, nooit zomaar op ons. Ze trekt eerder d'r pootje weg als ze tijdens het luchtkneden per ongeluk iets aanraakt.
Aha, ik had al eens gehoord dat het bij het drinken bij de moeder zou kunnen horen! Ze kijkt er ook altijd heel geconcentreerd bij als ze het doet trouwens, dat is wel een grappig gezicht.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:08 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Wanneer kittens bij hun moeder aan het zogen zijn dan kneden ze tegen de buik van hun moeder. Dit "melktrappelen" zou helpen de melk uit de tepels te duwen.
Die kleine op het filmpje is met 4 weken in het wild gevangen en die miste dus echt z'n moeder, helaas mocht hij niet drinken van Flynn (melk zat er toch niet in want Flynn is een kater), dan maar alleen trappelen.
Het kneden geeft de kat dus inderdaad een gevoel van intimiteit, terug naar de veiligheid van de moeder oid. Onze grote kater Ernesto van 6 jaar sabbelt er ook nog eens bij aan m'n klerenHij doet het vooral als een soort uitlaatklep wanneer hij ergens een beetje gestresst van is heb ik gemerkt. Flynn trappelt ook wel eens maar alleen voordat hij gaat slapen in z'n wollen mandje want dat voelt blijkbaar als vachtje aan z'n poten.
Trappelen met de achterpoten hoort eigenlijk niet bij melktreden, "schaatsen" doen poezen vooral als ze krols zijn, maar je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen
Met Tony gaat het goed, vandaag is de laatste dag van zijn antibioticakuurquote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:23 schreef bl0emetjE het volgende:
Hoe is het met kleine Tony? En met zijn buikje, is hij alweer naar het toilet geweest?
Hoe oud hij is is niet bekend omdat hij gevonden is, toen hij op het asiel binnenkwam woog hij 700 gram en daarom schatte de dierenarts zijn geboortedatum op 10 augustus. Het asiel blijft die schatting bijstellen elke keer als ze zijn gewicht horenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:30 schreef Oognip het volgende:
Wat een leuke foto's weer en wat ziet hij er al goed uit. Hoe oud is hij eigenlijk? Volgens mij heb ik dat gedeelte gemist.
Mijn kittens zijn ongeveer even zwaar als Tony en die zijn 12.5 week. Wat groeide hij aan het begin hard zeg, 100 gram per dag! Wow! Nu groeit ie inderdaad een stuk normaler.
Erg leuk ook hoe Flynn met Tony omgaat!
We hadden eerst CAF zalf maar ondanks dat had hij gisteren al twee vieze ogen. Dus ik ben toen nog om andere zalf gegaan, terramycine. Dat lijkt nu echt heel goed te werken.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:50 schreef Oognip het volgende:
Hihi wat grappig hoe Flynn met Tony omgaathaha 1200 gram aan je bek hangen is best wel zwaar volgens mij. Dat had Flynn vast niet verwacht
Jammer van het oogje van TonyGelukkig helpt die oogzalf normaliter wel snel dus ik hoop dat ie snel weer genezen is. Nu kunnen jullie wel wat langer genieten van Tony
Hoe gaat het nu met het oogje van Tony? Tot wanneer mag hij blijven? Bij mijn organisatie is het tot 4 weken na de tweede inenting (normaal bij 16 weken dus) en daarna terug naar het asiel.
Krijgt Tony trouwens ook gewoon brokken van het asiel of moet je altijd zelf voor eten voor hem zorgen? Het is wel bijzonder dat ie carnibest krijgt volgens mij. Bij mijn asiel krijgen ze gewoon brokken.
Aaah wat jammer dat het niet meer gaatquote:Op dinsdag 1 november 2011 20:47 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Tony is vanavond hierheen gebracht samen met zijn huidige vriendin Izzy. Wegens privé omstandigheden konden ze niet bij hun huidige baasjes blijven. We zoeken een nieuw huis voor hen, liefst samen maar alleen kan ook.
Meer info en foto's volgen. Dan open ik ook wel een apart topic, wilde het hier toch ook even kwijt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |