abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87423177
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:29 schreef mlg het volgende:

[..]

Belastingschijf 4 bedoel ik.
[..]

Moet je nagaan: in The States lag dat percentage zelfs op 90 procent. En wij maar huilie doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87424401
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 09:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Even wat anders. Is het in Nederland zo slecht gesteld met dieren welzijn dat de reguliere politie het niet aankan en dat we een dierenpolitie nodig hebben ?
Nee dit is er in gekomen als persoonlijk speeltje van Dion Graus. VVD en CDA dansen niet alleen naar de pijpen van Wilders maar ook naar die van enkele anderen in zijn fractie :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87424457
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee dit is er in gekomen als persoonlijk speeltje van Dion Graus. VVD en CDA dansen niet alleen naar de pijpen van Wilders maar ook naar die van enkele anderen in zijn fractie :P
Dion Graus?

Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87424545
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hmm.. Interessant! De relatieve belastingdruk heeft dan natuurlijk ook te maken met de normbedragen en de grootte van deze schijven, om nog maar te zwijgen van de gestegen accijnzen en overige indirecte belastingen op vermogen en consumptie. Ik heb even rondgekeken, maar kan weinig terugvinden over de schijfgrootte. Misschien viel er in 1990 relatief minder in de hoogste schijf dan dat nu het geval is, of waren de lagere schijven groter.
Er waren toen ook meer aftrekposten beschikbaar. Je kon je hypotheek overal voor aftrekken of dat nou de aanschaf van een caravan was of een dakkapel.
Dus heel erg veel hoger zal de totale belastingdruk niet geweest zijn.
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:37:20 #155
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87424988
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er waren toen ook meer aftrekposten beschikbaar. Je kon je hypotheek overal voor aftrekken of dat nou de aanschaf van een caravan was of een dakkapel.
Dus heel erg veel hoger zal de totale belastingdruk niet geweest zijn.
Op dat soort zaken doelde ik ook. In 1990 ging het aantal belastingschijven terug van 9 (!) naar 3.
Nog iets opvallends, ondanks dat de hoogste schijf 60 % was:

''.. Dat aantal belastingbetalers dat over één of meer guldens het tarief van 60% betaalt is namelijk zeer beperkt. In 1992 zijn dat er volgens een raming van het Ministerie van Financiën ca. 4%."

''Volgens berekeningen van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) heeft de Oort-operatie vooral gunstig uitgepakt voor de hogere inkomensklassen. Het SCP heeft becijferd dat de inkomens tussen minimum en modaal er gemiddeld 1,6% op vooruit zijn gegaan. Voor de inkomens tussen modaal en twee keer modaal is de gemiddelde inkomensvooruitgang 3,3% en voor de topinkomens (= boven twee keer modaal) is het voordeel gemiddeld 4,2%. (...) Ongeveer 60% van de inkomensontvangers in Nederland heeft minder dan 40.000 per jaar, slechts 16% van de totale 'Oort'-lastenverlichting ging naar deze groep. En dat, terwijl de 5% van de inkomensontvangers die meer dan 90.000 per jaar verdienen, 22% van de lastenverlichting kregen."

Bron: Oort-operatie
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:09:20 #156
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_87437427
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Eigenlijk jammer, want het idee van een dierenpolitie vind ik best wel aardig (maar goed, van mij mag de zedenpolitie en de veldwacht ook wel weer terugkomen) En als ze dan toch de politie weer gaan reorganiseren naar een soort rijkspolitie, stel dan ook gelijk de gemeentepolitie weer in.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_87437653
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:09 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Eigenlijk jammer, want het idee van een dierenpolitie vind ik best wel aardig (maar goed, van mij mag de zedenpolitie en de veldwacht ook wel weer terugkomen) En als ze dan toch de politie weer gaan reorganiseren naar een soort rijkspolitie, stel dan ook gelijk de gemeentepolitie weer in.
Vond ik ook wel een goede vondst uit het regeerakkoord. Laten we de politie maar weer eens reorganiseren. Misschien helpt het dit keer wel...
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:25:02 #158
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_87438441
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vond ik ook wel een goede vondst uit het regeerakkoord. Laten we de politie maar weer eens reorganiseren. Misschien helpt het dit keer wel...
Nu ja, die reorganisatie was eigenlijk al uitgedokterd door het demissionaire kabinet, dus heel nieuw is het niet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')