abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87014157
Een kennis van mij is sinds vandaag afgesloten van water. Ze heeft een kind van 2, en zit nu met haar handen in het haar. Ze dacht al eerder een betalingsregeling te hebben getroffen, maar het bedrijf wist van niets. Er moet een bedrag van ¤ 500 worden betaald. (Inclusief afsluitkosten a ¤ 220.. wtf? :') ¤ 220 om afte sluiten....) Maar nu heb ik een vraag. Mag water überhaupt wel worden afgesloten? Want het is toch levensbehoefte nummer één. Maar ja.. dat er betaald moet worden is een feit en dat zal ook gebeuren.

Kutreacties kunnen achterwege blijven.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_87014246
Ja er mag water worden afgesloten. Maar ze heeft toch ergens een bevestiging van een betalingsregeling? Daar moet ze dan gewoon mee op de proppen komen.
pi_87014316
Afsluiten gebeurd echt niet zomaar...

Dan is er toch herhaaldelijk niet betaald en niet gereageerd...

Als ze "denkt" een betalingsregeling te hebben getroffen..
Dan moet ze toch weten wat ze betaald heeft de afgelopen maanden.

Tja en ¤ 220 afsuitkosten is natuurlijk veel geld..
Zal met name de kosten zijn voor aan te sluiten..

Denk niet dat zij er onderuit komt..
Of ze moet bewijs hebben, dag/datum en naam medewerker, waarmee ze "denkt" de betalingsregeling te hebben getroffen...
Quod Sis, Esse Velis, Nihilque Malis
pi_87014340
Nee hoor ze mag dan nog ook weer vernieuwde aansluitkosten betalen.
pi_87014345
quote:
Mag water überhaupt wel worden afgesloten? Want het is toch levensbehoefte nummer één.
Ja tuurlijk maar wie niet betaald, krijgt ook niks.
Anders zou niemand meer betalen wanneer er geen consequenties zijn.
pi_87014351
http://www.rijksoverheid.(...)t-is-drinkwater.html

Citaat: "Afsluiten waterleiding bij niet betalen

Het waterbedrijf heeft een leveringsplicht. Er staat wel altijd een plicht om te betalen tegenover. Dit staat in het contract of in de voorwaarden die bij het contract zitten. Een waterbedrijf kan en mag uw waterleiding dus afsluiten als u uw rekening niet betaalt. "
No one gets remembered
For the things they didn't do
pi_87014514
Water kan ze ook nog in de supermarkt halen.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:29:44 #9
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_87014571
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:22 schreef NeetNormaal het volgende:
Afsluiten gebeurd echt niet zomaar...

Dan is er toch herhaaldelijk niet betaald en niet gereageerd...

Als ze "denkt" een betalingsregeling te hebben getroffen..
Dan moet ze toch weten wat ze betaald heeft de afgelopen maanden.

Tja en ¤ 220 afsuitkosten is natuurlijk veel geld..
Zal met name de kosten zijn voor aan te sluiten..

Denk niet dat zij er onderuit komt..
Of ze moet bewijs hebben, dag/datum en naam medewerker, waarmee ze "denkt" de betalingsregeling te hebben getroffen...
Dit dus.
Bij het waterleidingbedrijf waar ik werk, gebeurt zoiets ook echt niet zomaar, dan zijn er genoeg kansen geweest om te reageren en/of te betalen. En er zou dan idd een bevestiging gestuurd moet worden van de regeling. Wel is het hier zo dat als er 1 termijn te laat betaald wordt dat dan de regeling eruit gehaald word en er geen nieuwe meer wordt ingezet.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_87014610
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:29 schreef LadyS het volgende:

[..]

Dit dus.
Bij het waterleidingbedrijf waar ik werk, gebeurt zoiets ook echt niet zomaar, dan zijn er genoeg kansen geweest om te reageren en/of te betalen. En er zou dan idd een bevestiging gestuurd moet worden van de regeling. Wel is het hier zo dat als er 1 termijn te laat betaald wordt dat dan de regeling eruit gehaald word en er geen nieuwe meer wordt ingezet.
Nou ja... dan schiet ik het voor. Ik kan het eigenlijk niet missen, maar zal haar wel even op dr flikker geven, maar ik doe het vooral voor haar zoontje.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
  donderdag 30 september 2010 @ 11:36:12 #11
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_87014785
Als er een betalingsregeling is getrofen dan heeft ze daar een schriftelijke bevestiging van gehad. Dus dan kan ze die erbij pakken en even bellen naar het bedrijf.

Heeft ze geen bevestiging dan liegt ze.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_87015064
Je moet het wel heel bont maken wil men je water afsluiten.
pi_87015232
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:30 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Nou ja... dan schiet ik het voor. Ik kan het eigenlijk niet missen, maar zal haar wel even op dr flikker geven, maar ik doe het vooral voor haar zoontje.
Moet je zelf weten, ik zou het niet doen.
Zonder water kan je best overleven, hygiëne is alleen minder...
pi_87015236
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:30 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Dat is lief van je.
Denk dat je haar ook nog moet helpen haar administratie inzichtelijk te maken.
Want nu kun je wel geld geven maar wie weet zijn de problemen nog veel groter en is het volgende maand weer feest.
pi_87015280
Sowieso is water redelijk goedkoop, dus zal wel grotere problemen zijn idd.
pi_87015309
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:48 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Moet je zelf weten, ik zou het niet doen.
Zonder water kan je best overleven, hygiëne is alleen minder...
Met een kind. Kom op zeg. :{w .
Maar ik vermoed dat ze niet eerlijk is en er meer aan de hand is. In dat geval zou hij beter haar administratie oppakken en met haar naar de schuldhulpverlening kunnen gaan.
pi_87015344
Dan heeft ze ook ongeveer 1 jaar helemaal niks betaald.
pi_87015441
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:50 schreef Stali het volgende:

[..]

Maar ik vermoed dat ze niet eerlijk is en er meer aan de hand is. In dat geval zou hij beter haar administratie oppakken en met haar naar de schuldhulpverlening kunnen gaan.
Haha daar ben ik zelf ook niet een enorme ster in :P Ik vergeet soms ook dingen te betalen, maar het gaat gelukkig allemaal nog net goed. En bij haar op zich ook wel, maar ze heeft zich alleen flink vergist met de waterrekeningen. Ze is daar gewoon erg slordig in geweest.. Nou ja.. laat dit een les voor haar zijn.
Ik ben illegaal!
  donderdag 30 september 2010 @ 11:56:29 #19
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_87015493
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:54 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Haha daar ben ik zelf ook niet een enorme ster in :P Ik vergeet soms ook dingen te betalen, maar het gaat gelukkig allemaal nog net goed. En bij haar op zich ook wel, maar ze heeft zich alleen flink vergist met de waterrekeningen. Ze is daar gewoon erg slordig in geweest.. Nou ja.. laat dit een les voor haar zijn.
Wel een behoorlijke vergissing als ze ¤500 achter loopt.

Water kost namelijk geen reet.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_87015535
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:50 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja is toch niet haar probleem?
Zijn zoveel opties, 2e baan nemen, minder luxe spullen kopen zoals tv/kleding/schoenen/ besparing op energie/water enz..
Koop je paar flessen water, kan je het kind daar mee wassen, warm je het ff in waterkoker op.
Net of alle landen water uit hun kraan kunnen krijgen...
Deze kinderen en volwassene overleven toch ook?

Creatief met geld om gaan, want als je er niks veranderd kan je volgende maand weer voorschieten.
pi_87015558
je kan haar natuurlijk over die 500 een betalings regeling laten treffen en dan aanbieden dat jij de aansluitkosten voorschiet voor haar. aan gezien jij blijkbaar ook niet al dat geld kan missen?
pi_87015559
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:54 schreef Ploertendoder het volgende:

[..]

Het gaat bij jou allemaal net goed en nu ga je geld geven dat je eigenlijk helemaal niet kunt missen. Vind je dit echt een goed idee?

En wrs. los je hiermee haar problemen niet op en je hoeft er geen ster in te zijn om hulp te zoeken.
pi_87015572
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:56 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Wel een behoorlijke vergissing als ze ¤500 achter loopt.

Water kost namelijk geen reet.
Ik weet het. Maar ja... het wordt nu opgelost en ik blijf dit ook niet doen, want ik heb ook geen bodemloze bankrekening. Zou wat zijn zeg dat ik dalijk zonder die troep zit als ik haar wil helpen.
Ik ben illegaal!
pi_87015587
quote:
DEN HAAG - De prijs van het Nederlandse water blijft in 2009 gelijk. Vewin, de vereniging van waterbedrijven, heeft dat donderdag bekendgemaakt. Mensen betalen inclusief belastingen 1,68 euro per kubieke meter (1000 liter water).
Waterprijs in 2009... 500 euro aan water over het hoofd gezien.
Lekker verantwoordelijk met een kind...
pi_87015634
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:58 schreef Stali het volgende:

[..]

Het gaat bij jou allemaal net goed en nu ga je geld geven dat je eigenlijk helemaal niet kunt missen. Vind je dit echt een goed idee?

En wrs. los je hiermee haar problemen niet op en je hoeft er geen ster in te zijn om hulp te zoeken.
Spaarrekening. Ik heb haar echt op dr sodeflikker gegeven, want ¤ 500 achter lopen is toch echt te gortig.
Ik ben illegaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')