abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87012113
quote:
DEN HAAG - Het aantal immigranten en asielzoekers zal de komende jaren 'zeer substantieel' dalen. Ook wordt er een algeheel verbod op boerka's en andere gelaatsbedekkende kleding ingevoerd en komt er een hoofddoekverbod voor de rechterlijke macht, officieren van justitie en de politie.

Please Wait ...

Dit zijn enkele van de stevige maatregelen op het gebied van integratie en immigratie, die het rechtse minderheidskabinet van VVD en CDA, met gedoogsteun van de PVV, vandaag presenteert in het concept regeer- en gedoogakkoord.

Volgens ingewijden is eveneens besloten de ww niet te versoberen en het ontslagrecht ongemoeid te laten, al zeggen bronnen rond de formatie dat hierin nog wijzigingen kunnen komen

. In het akkoord staan verder maatregelen om het mishandelen van dieren strenger aan te pakken, een duidelijke wens van de PVV. Ook gaat het nieuwe kabinet proberen om nieuwe afspraken met de Vlaamse overheid te maken om een alternatief te zoeken voor de ontpoldering van de Hedwigepolder in Zeeland. Deze passage kan in goede aarde vallen bij CDA-dissident Koppejan, die zich altijd met hand en tand tegen het verdrinken van de Zeeuwse akkers heeft verzet.

Consumenten moeten straks via een opslag op hun energienota het budget bij elkaar brengen voor subsidies aan windmolens en zonne-energie. De VVD zou zeer te spreken zijn over de strenge integratieplannen voor het nieuwe kabinet, die volgens ingewijden zonder deelname van de PVV waarschijnlijk nooit gelukt waren. Wel moet een nieuw kabinet op het gebied van immigratie nog flink onderhandelen over bestaande verdragen om nieuwe maatregelen mogelijk te maken.
bron

Begrijp ik het nou goed dat men in het openbaar ook niet meer met een boerka mag lopen? Indien ja, is het niet echt liberaal van waar de VVD voor staat. Maar goed, de PVV zal het er wel op aangedrongen hebben. Ik vind het zelf overdreven om iemand te verbieden om in het openbaar met een boerka rond te laten lopen.

Wat vinden jullie?
pi_87012278
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:07 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Begrijp ik het nou goed dat men in het openbaar ook niet meer met een boerka mag lopen? Indien ja, is het niet echt liberaal van waar de VVD voor staat. Maar goed, de PVV zal het er wel op aangedrongen hebben. Ik vind het zelf overdreven om iemand te verbieden om in het openbaar met een boerka rond te laten lopen.

Wat vinden jullie?
Gelijke monniken, gelijke kappen.

quote:
Boete voor karters met helmmutsen

UTRECHT - In Utrecht heeft een auto met drie mannen erin met bivakmutsen op voor opschudding gezorgd.

Een getuige zag ze op de Vleutenseweg rijden en belde de politie. Agenten kwamen er met meerdere wagens op af.

Toen de drie aan de kant gezet waren bleek dat ze net van een kartbaan kwamen, waar ze mutsjes hadden gekregen die je onder een helm kunt dragen.

De jonge Maarssenaren waren voor de lol met de mutsjes op gaan rijden. De politie heeft ze een bekeuring gegeven.
Bron
  donderdag 30 september 2010 @ 10:13:52 #3
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87012293
Suffe symboolpolitiek.

Is dat, met 10km/u bovenop de max snelheid alles wat het nieuwe rechtse elan dit land te bieden heeft?

Nou ja, geestelijke armoe zit de Nederlander anno 2010 ingebakken, dus het verbaast weinig.
Intelligent, but fucked up.
pi_87012338
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Gelijke monniken, gelijke kappen.
[..]

Bron
Er komt toch ook geen algemeen verbod op bivakmutsen omdat er misbruik van wordt gemaakt?
pi_87012382
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:15 schreef Mylene het volgende:

[..]

Er komt toch ook geen algemeen verbod op bivakmutsen omdat er misbruik van wordt gemaakt?
Er staat toch duidelijk: 'en andere gelaatsbedekkende kleding'. :)
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_87012383
Ik vind het prima.

Is het trouwens niet mogelijk toch in de gaten te houden dat boerka-dragende vrouwen niet volledig binnenshuis worden opgesloten?
En denk dat de pittige tantes die er zelf voor kiezen het dan wel zullen laten.
pi_87012386
quote:

[..]

Waarom niet? Gezichtsbedekkende kleding is gezichtsbedekkende kleding.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_87012396
quote:

[..]

Dat is de vraag, het kan natuurlijk best zo zijn dat in het aangekondigde verbod geen boerka staat genoemd maar 'gezichtsbedekkende kleding'.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:21:15 #9
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87012463
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind het prima.

Is het trouwens niet mogelijk toch in de gaten te houden dat boerka-dragende vrouwen niet volledig binnenshuis worden opgesloten?
En denk dat de pittige tantes die er zelf voor kiezen het dan wel zullen laten.
Over hoeveel vrouwen denk je dat het gaat eigenlijk?
Intelligent, but fucked up.
pi_87012465
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:18 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Er staat toch duidelijk: 'en andere gelaatsbedekkende kleding'. :)
Laten we wel wezen, er wordt bedoeld wat moslima's dragen.
pi_87012509
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:21 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik zie het meer als een gelijktrekking van een ongelijke situatie.
pi_87012538
quote:

[..]

Volgens mij mag je niet over straat lopen met een bivakmuts.
pi_87012562
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Over hoeveel vrouwen denk je dat het gaat eigenlijk?
Geen idee. Maar een uitzondering maken voor iemands religie vind ik onzin.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:26:02 #14
3542 Gia
User under construction
pi_87012621
quote:

[..]

Nee, er staat:

quote:
Ook wordt er een algeheel verbod op boerka's en andere gelaatsbedekkende kleding ingevoerd
Daaronder valt ook een bivakmuts.

Ik verwacht dat een en ander nog wel uitgewerkt gaat worden en dat het vooral gaat over het kunnen identificeren. Met een bivakmuts in de bouw werken is tot daaraan toe, maar daarmee een winkel binnenlopen kan natuurlijk niet. Zo ook met de boerka. Van je voordeur naar je buurvrouw zal nog wel toegestaan worden, denk ik, maar er mee gaan winkelen is van een andere orde. De winkelier, marktkoopman moet je kunnen zien.
pi_87012633
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het best als men een boerka draagt. Alleen moet men hier wel de consequenties van inzien dat men niet hoeft te rekenen op een uitkering omdat ze dat ding niet willen afzetten als ze hierdoor geen baan kunnen krijgen.
pi_87012699
quote:

[..]

dat is er al
pi_87012735
je mag trouwens ook niet met een helm op een winkel/tankstation inlopen
  donderdag 30 september 2010 @ 10:30:18 #18
3542 Gia
User under construction
pi_87012744
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:26 schreef Mylene het volgende:
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het best als men een boerka draagt. Alleen moet men hier wel de consequenties van inzien dat men niet hoeft te rekenen op een uitkering omdat ze dat ding niet willen afzetten als ze hierdoor geen baan kunnen krijgen.
En terecht, toch?

Iemand met een hanekam komt ook moeilijk aan werk en kan zijn uitkering verliezen als hij niet wat aan zijn haar doet.
pi_87012792
quote:

[..]

Zo kun je alles zelf wel invullen om een punt te maken.
Wat er staat is duidelijk. Alle gelaatsbedekkingen. Daar meer van maken of achter zoeken is stemmingmakerij.
pi_87012819
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:23 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Volgens mij mag je niet over straat lopen met een bivakmuts.
Okay, maar een sjaal rondom je hoofd bedekt net onder neus en een muts. Nu met de winter in de aantocht tegen de kou. Dat zou dan ook niet meer mogen. Alleen je ogen zijn dan zichtbaar.
pi_87012838
Ik zie niet in wat voor toekomst je denkt te hebben in Nederland als je in een boerka over straat loopt. Dan denk ik echt dat je veel beter af zal zijn in Somalië, Jemen e.d.want in Nederland zal je nooit passen en ook nooit iets nuttigs bijdragen..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_87012862
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:32 schreef Mylene het volgende:

[..]

Okay, maar een sjaal rondom je hoofd bedekt net onder neus en een muts. Nu met de winter in de aantocht tegen de kou. Dat zou dan ook niet meer mogen. Alleen je ogen zijn dan zichtbaar.
In principe heb je gelijk. Maar dat zal wel niet gebeuren.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:34:46 #23
3542 Gia
User under construction
pi_87012863
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:32 schreef Mylene het volgende:

[..]

Je schuift dat in een winkel toch naar beneden. Als je bij een kassa staat, praat je toch niet vanachter die sjaal!!
pi_87012878
Ach, over straat lopen met een swastika levert je nu ook al problemen op. Dat wordt nu mooi rechtgetrokken.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_87012880
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:33 schreef Napalm het volgende:
Ik zie niet in wat voor toekomst je denkt te hebben in Nederland als je in een boerka over straat loopt. Dan denk ik echt dat je veel beter af zal zijn in Somalië, Jemen e.d.want in Nederland zal je nooit passen en ook nooit iets nuttigs bijdragen..
Provoceren is ook levensgenot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')