abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94685842
Ik denk dat ik voor de zekerheid toch wel een visum ga aanvragen. Bovendien wil ik daar ook het liefst wat uren in de week gaan werken, dan heb je hem dus sowieso nodig.

Al is het maar de vraag of ik überhaupt werk kan vinden daar, maar da's een tweede (op leraar Engels na).
  maandag 28 maart 2011 @ 06:43:12 #127
271876 copilco
Elvis is dead
pi_94701709
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:36 schreef Rnnz het volgende:
Ik denk dat ik voor de zekerheid toch wel een visum ga aanvragen. Bovendien wil ik daar ook het liefst wat uren in de week gaan werken, dan heb je hem dus sowieso nodig.

Al is het maar de vraag of ik überhaupt werk kan vinden daar, maar da's een tweede (op leraar Engels na).
Werk vind je altijd wel.
Waarom wil je werken?
Om geld te verdienen moet je veel en hard werken hoor!

Met een studentenvisum kun je net zo goed NIET werken als met een toeristenvisum.

Als je werk vindt, en ze bieden je een contract aan, kun je met die papieren heel makkelijk je werkvisum regelen. Da's geen punt.
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
  maandag 28 maart 2011 @ 17:22:31 #128
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_94721598
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:07 schreef Fafinette het volgende:
Monterrey iemand? :)
Monterrey is wel aardig onveilig laatste tijd hoor ik.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_94747882
Je ziet de fiets in Guadalajara wel meer en meer, maar ik raad het buiten de wijk waar je woont het eigenlijk niet aan, tenzij er een fietspad is die je kunt gebruiken. Maar aangezien dat er nog heel weinig zijn (je kunt de fietspaden ook op die ovsite zien) zou ik het je niet aanraden in elk geval. Dus eigenlijk alleen op de zondagen en feestdagen wanneer die wegen zijn afgesloten. Als ik met de fiets verder ga naar een park bijvoorbeeld, dan neem ik altijd kleine wegen en niet de avenidas. Anders rijden ze gerust met 60-80km/u langs je, is niet zo veilig gevoel. ;) En anders als het niet anders kan het voetpad gebruiken.

Tja veiligheid, grofweg gezegd: west is veilig, oost is onveilig met als middellijn Av. Alcalde / 16 de Septiembre. Dit gaat met name om als het donker begint te worden. Al zijn er uitzonderingen uiteraard: Tlaquepaque in het oosten kun je prima heen maar is ver weg van de CUCEA. En Andersom is de wijk Jocotan in het westen van de stad nou weer niet raadzaam om te komen.

In de wijk Lomas de Zapopan/Arcos de Zapopan heb ik jarenlang een internetcafe gehad en nooit gemerkt dat het onveilig is en is volgens mij goedkoop qua huur. Wil je een wat betere wijk qua huizen/appartementen dan moet je meer richting de kruising Av. Patria en Av. Vallarta zoeken. Daar heb je betere toegang tot uitgaansgelegenheden e.d. maar huur is ook duurder en ook weer wat verder weg van de CUCEA.
pi_94747933
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:07 schreef Fafinette het volgende:
Monterrey iemand? :)
Mn zwager woont er kom er dan zo eens per jaar ongeveer.
  maandag 11 april 2011 @ 13:51:25 #131
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_95340967
Ik zou graag een internationale (recht) master willen volgen in Mexico. Ik ga hier binnenkort wat onderzoek naar doen. Heeft iemand alvast wat kleine tips/suggesties?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_96413085
Ahh vervelend, volgens de coördinator in Mexico moet ik wel een studentenvisum aanvragen. Zie daar op de een of andere manier wel tegen op. :(
  vrijdag 6 mei 2011 @ 06:49:49 #133
271876 copilco
Elvis is dead
pi_96420293
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:03 schreef Rnnz het volgende:
Ahh vervelend, volgens de coördinator in Mexico moet ik wel een studentenvisum aanvragen. Zie daar op de een of andere manier wel tegen op. :(
Als je dat in NL fixt valt het reuze mee.
"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
  donderdag 12 mei 2011 @ 22:10:39 #134
56749 BlaZ
pi_96723634
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:03 schreef Rnnz het volgende:
In de praktijk hoeft dat niet echt.
pi_99757225
Inmiddels heb ik hem bijna binnen. Ze doen alleen moeilijk over het vereiste inkomen (¤300,-) wat je moet hebben elke maand. Beetje krom, aangezien ik sowieso al stufi ontvang met een lening van ¤250,- en dat al meerdere malen heb aangegeven.

Maar goed. NOG 2 WEKEN en ik ben inwoner van Guadalajara! Allereerst een paar dagen naar het San Francisco Hotel Plaza in het oude centrum, daarna waarschijnlijk een appartement zoeken in Providencia / ergens in Zapopan. De uni (CUCEA) ligt in het noorden van Zapopan, vandaar.
pi_103407982
Hoe is Mexico?! Pffff wat mis ik het zeg, echt de mooiste 5 maanden uit mijn leven gehad daar. Zou het ook echt mooi vinden als ik daar zou kunnen afstuderen, lekker weer zon, zee, strand en vooral veel feesten :D
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 05:08:22 #137
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_103408087
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik betaal rond 1200 euro voor Mexico - Amsterdam, rechtstreeks is makkelijker en die paar honderd euro boeit niet zo aangezien mijn ouders toch dokken.

DF is erg koud , Koud hier in Queretaro is zón 20 graden. Echt veel kouder wordt het overdag ook nooit. Koudste wat ik heb meegemaakt was 17 graden, dat was wel echt bibberen overdag dan.
Let wel op, er is bijna nergens verwarming dus dat is nogal anders, zeker met de nacht temperaturen van 1-8 graden.
Je kan echt veel goedkoper vliegen. Bijvoorbeeld voor 329 euro, een enkele reis Frankfurt am Main Flughafen - Cancun direct. Condor 13 december 14:40 vertrek, aankomst 19:35 (vlucht DE 2156). Van Cancun terug naar Frankfurt kan al vanaf 299 euro op basis van enkele reis.

Een treinkaartje vervolgens Amsterdam - Frankfurt am Main is er al vanaf 39 euro (enkele reis).
pi_103484461
Grappig om m'n oude enigszins naïeve berichten te lezen, haha.

Ik woon nu ruim 2½ maand in Mexico (Guadalajara) en het bevalt prima. Enkele trips gemaakt naar Tequila, Boca de Iguanas (Pacific), Chapala/Ajijic en de Riviera Maya (Playa del Carmen, Cancun plus alle toeristische trekpleisters zoals Chichen Itza). Daarnaast staat er nog heel veel op de planning, waaronder Guanajuato, Tapalpa (Pueblo Magico in Jalisco) en Michoacan (tijdens Dia de Los Muertos). Daarnaast heb ik in december/januari een dikke maand vrij waarin ik sowieso naar Mexico Stad ga, en van daaruit naar het zuiden, met zoveel mogelijke bezienswaardigheden onderweg om m'n laatste paar dagen te eindigen in (wederom) Playa del Carmen. Er staan nog wel meer plekken op het verlanglijstje, maar zoals altijd maakt de combinatie geld/tijd alles een twijfelgeval.

Guadalajara zelf bevalt erg goed! Ik ken nog lang niet alles in de stad, zo ben ik nog nooit naar Tlaquepaque/Tonalá geweest maar staat natuurlijk allemaal nog op het programma. Woon zelf in Transito, in het noorden van de stad. Veel leuke dingen meegemaakt, veel leuke mensen ontmoet.

Vragen, stel ze maar! Mooie tips voor reizen, geef ze alsjeblieft door. :p Ik wil nog heel veel zien.
  maandag 24 oktober 2011 @ 01:22:52 #139
56749 BlaZ
pi_103484664
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 05:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Je kan echt veel goedkoper vliegen. Bijvoorbeeld voor 329 euro, een enkele reis Frankfurt am Main Flughafen - Cancun direct. Condor 13 december 14:40 vertrek, aankomst 19:35 (vlucht DE 2156). Van Cancun terug naar Frankfurt kan al vanaf 299 euro op basis van enkele reis.

Een treinkaartje vervolgens Amsterdam - Frankfurt am Main is er al vanaf 39 euro (enkele reis).
Ja maar ik moet niet in Cancun zijn maar in de buurt van Mexico City dan wordt het allemaal weer overstappen wachten enzo dat schiet niet op.
  maandag 24 oktober 2011 @ 01:28:51 #140
56749 BlaZ
pi_103484757
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 01:09 schreef Rnnz het volgende:
Grappig om m'n oude enigszins naïeve berichten te lezen, haha.

Ik woon nu ruim 2½ maand in Mexico (Guadalajara) en het bevalt prima. Enkele trips gemaakt naar Tequila, Boca de Iguanas (Pacific), Chapala/Ajijic en de Riviera Maya (Playa del Carmen, Cancun plus alle toeristische trekpleisters zoals Chichen Itza). Daarnaast staat er nog heel veel op de planning, waaronder Guanajuato, Tapalpa (Pueblo Magico in Jalisco) en Michoacan (tijdens Dia de Los Muertos). Daarnaast heb ik in december/januari een dikke maand vrij waarin ik sowieso naar Mexico Stad ga, en van daaruit naar het zuiden, met zoveel mogelijke bezienswaardigheden onderweg om m'n laatste paar dagen te eindigen in (wederom) Playa del Carmen. Er staan nog wel meer plekken op het verlanglijstje, maar zoals altijd maakt de combinatie geld/tijd alles een twijfelgeval.

Guadalajara zelf bevalt erg goed! Ik ken nog lang niet alles in de stad, zo ben ik nog nooit naar Tlaquepaque/Tonalá geweest maar staat natuurlijk allemaal nog op het programma. Woon zelf in Transito, in het noorden van de stad. Veel leuke dingen meegemaakt, veel leuke mensen ontmoet.

Vragen, stel ze maar! Mooie tips voor reizen, geef ze alsjeblieft door. :p Ik wil nog heel veel zien.
Als je naar Guanajuato gaat kan je ook meteen Queretaro, Posos, Tequisquiapan, Bernal bezoeken. Vooral Bernal is nogal special en in Posos kun je de mijnen in.
  maandag 24 oktober 2011 @ 01:35:12 #141
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_103484845
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 01:22 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ja maar ik moet niet in Cancun zijn maar in de buurt van Mexico City dan wordt het allemaal weer overstappen wachten enzo dat schiet niet op.
Je kan met de bus van het vliegveld Cancun naar de stad en daar overstappen op een directe busverbinding met de ADO GL naar het busstation van Mexico Stad (DF). Je bent dan wat langer onderweg, maar de bussen van ADO zijn echt luxe (2e klasse bus kan ook natuurlijk, maar dan heb je minder comfort, maar spaar je nog meer geld) en het is vele malen goedkoper dan het vliegbiljet waar jij het over hebt.
pi_103485249
Queretaro staat inderdaad ook nog op m'n lijstje, net als Puerto Vallarta (moet ik toch geweest zijn denk ik), Zacatecas en wat andere steden. Daarnaast Baja California en de Copper Canyon zou ik graag willen zien, maar zoals gezegd.. te weinig geld/tijd dus moet keuzes maken. :p

Thanks voor de overige plaatsen, zal ze zeker eens opzoeken.
  maandag 24 oktober 2011 @ 02:12:25 #143
56749 BlaZ
pi_103485323
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2011 01:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Je kan met de bus van het vliegveld Cancun naar de stad en daar overstappen op een directe busverbinding met de ADO GL naar het busstation van Mexico Stad (DF). Je bent dan wat langer onderweg, maar de bussen van ADO zijn echt luxe (2e klasse bus kan ook natuurlijk, maar dan heb je minder comfort, maar spaar je nog meer geld) en het is vele malen goedkoper dan het vliegbiljet waar jij het over hebt.
Wat langer??? Gast dat is 27 uur met de bus :r :r Dat is gekkewerk.
  maandag 24 oktober 2011 @ 02:16:21 #144
56749 BlaZ
pi_103485364
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 02:03 schreef Rnnz het volgende:
Queretaro staat inderdaad ook nog op m'n lijstje, net als Puerto Vallarta (moet ik toch geweest zijn denk ik), Zacatecas en wat andere steden. Daarnaast Baja California en de Copper Canyon zou ik graag willen zien, maar zoals gezegd.. te weinig geld/tijd dus moet keuzes maken. :p

Thanks voor de overige plaatsen, zal ze zeker eens opzoeken.
Queretaro is dan niet zo heel speciaal, de meeste Mexicaanse steden zijn dat overigens niet. Na een tijdje heb je het allemaal wel gezien en lijkt het toch allemaal verdraait veel op elkaar.
Guanajuato is dan toch echte dé uitzondering.

Bernal :
  maandag 24 oktober 2011 @ 02:26:41 #145
56749 BlaZ
pi_103485441
Als je overigens naar Michoacan gaat het park van Uruapan is zeer mooi en Parangaricutirimicuaro is zeker het bezoeken waard (een soort Pompei). Dat is echter wel dichtbij Tierra Caliente (Drugsgebied van Michoacan) kan ooit gevaarlijk zijn.

pi_103485978
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 02:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wat langer??? Gast dat is 27 uur met de bus :r :r Dat is gekkewerk.
Is inderdaad erg lang, kun je beter een vliegticket Cancun - Mexico D.F. kopen, is bij bijvoorbeeld vivaaerobus.com maar iets van 100 euro. Kom je nog niet heel duur uit.

In Michoacán ben ik bang dat ik niet veel meer zal dien dan de toeristische dingetjes, ben namelijk van plan om met een studentenorganisatie daar naar toe te gaan. Komt vooral neer op Morelia, Patzcuaro, Janitzio etc.

Queretaro woont ook een kennis van me, dus dat is wel een pluspunt. Op dit moment staat echter alleen Guanajuato gepland. Misschien moet ik me toch wat minder met de weekendjes weg bezighouden en in plaats daarvan sparen voor het zuiden van Mexico.
pi_103658057
Michoacán is inmiddels bevestigd! Vertrek zaterdagmorgen en kom terug op woensdagmorgen. We zullen drie nachten verblijven in Morelia en trips maken naar Patzcuaro, Janitzio, Tzin Tzun Tzan, Uruacan, Volcan Paricutin, Ruinas de San Juan Viejo en Cascada de Zararacua.

Veel zin in! :)
pi_103928397
En inmiddels ook al weer terug, het was echt geweldig leuk. Vooral de laatste avond was tof, toen we naar Janitzio en Tzintzuntzan zijn geweest. Erg leuk om dat allemaal mee te maken. Honderden kaarsjes op een begraafplaats, mensen die liggen te slapen langs het graf van hun dierbare. Echt een ontzettend magische sfeer hing er.

Daarnaast was het een studententrip, dus ook veel leuke nieuwe mensen ontmoet en leuke herinneringen. Ook de vulkaan Paricutin beklommen... vreselijk zwaar, maar wat een ervaring.

Mexico (L)
pi_103932518
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:20 schreef Rnnz het volgende:

Daarnaast was het een studententrip, dus ook veel leuke nieuwe mensen ontmoet en leuke herinneringen. Ook de vulkaan Paricutin beklommen... vreselijk zwaar, maar wat een ervaring.

Mexico (L)
VET! Hoe was het weer toen je op de top stond? Bij ons was het ook loodzwaar. Nooit meer op een fucking paard. 5 puto horas...

Mooie foto's kunnen maken zeker? 8-)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103937167
Aan je verhaal te lezen heb jij hem ook beklommen.. was inderdaad verschrikkelijk zwaar! Ik heb de zwaarste weg naar boven genomen, diegene die direct naar boven ging. Heeft ook wel een tijdje geduurd voordat ik op de top stond, maar dan heb je inderdaad ook wat. Heel mooi uitzicht, al vond ik de zelf vulkaan niet veel aan.. leek meer of het een 'normale' berg was.

Foto's, zeker! Zal later wel wat posten. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')