Werk vind je altijd wel.quote:Op zondag 27 maart 2011 20:36 schreef Rnnz het volgende:
Ik denk dat ik voor de zekerheid toch wel een visum ga aanvragen. Bovendien wil ik daar ook het liefst wat uren in de week gaan werken, dan heb je hem dus sowieso nodig.
Al is het maar de vraag of ik überhaupt werk kan vinden daar, maar da's een tweede (op leraar Engels na).
Als je dat in NL fixt valt het reuze mee.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:03 schreef Rnnz het volgende:
Ahh vervelend, volgens de coördinator in Mexico moet ik wel een studentenvisum aanvragen. Zie daar op de een of andere manier wel tegen op.
In de praktijk hoeft dat niet echt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:03 schreef Rnnz het volgende:
Ahh vervelend, volgens de coördinator in Mexico moet ik wel een studentenvisum aanvragen. Zie daar op de een of andere manier wel tegen op.
Je kan echt veel goedkoper vliegen. Bijvoorbeeld voor 329 euro, een enkele reis Frankfurt am Main Flughafen - Cancun direct. Condor 13 december 14:40 vertrek, aankomst 19:35 (vlucht DE 2156). Van Cancun terug naar Frankfurt kan al vanaf 299 euro op basis van enkele reis.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik betaal rond 1200 euro voor Mexico - Amsterdam, rechtstreeks is makkelijker en die paar honderd euro boeit niet zo aangezien mijn ouders toch dokken.
DF is erg koud , Koud hier in Queretaro is zón 20 graden. Echt veel kouder wordt het overdag ook nooit. Koudste wat ik heb meegemaakt was 17 graden, dat was wel echt bibberen overdag dan.
Let wel op, er is bijna nergens verwarming dus dat is nogal anders, zeker met de nacht temperaturen van 1-8 graden.
Ja maar ik moet niet in Cancun zijn maar in de buurt van Mexico City dan wordt het allemaal weer overstappen wachten enzo dat schiet niet op.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 05:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Je kan echt veel goedkoper vliegen. Bijvoorbeeld voor 329 euro, een enkele reis Frankfurt am Main Flughafen - Cancun direct. Condor 13 december 14:40 vertrek, aankomst 19:35 (vlucht DE 2156). Van Cancun terug naar Frankfurt kan al vanaf 299 euro op basis van enkele reis.
Een treinkaartje vervolgens Amsterdam - Frankfurt am Main is er al vanaf 39 euro (enkele reis).
Als je naar Guanajuato gaat kan je ook meteen Queretaro, Posos, Tequisquiapan, Bernal bezoeken. Vooral Bernal is nogal special en in Posos kun je de mijnen in.quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:09 schreef Rnnz het volgende:
Grappig om m'n oude enigszins naïeve berichten te lezen, haha.
Ik woon nu ruim 2½ maand in Mexico (Guadalajara) en het bevalt prima. Enkele trips gemaakt naar Tequila, Boca de Iguanas (Pacific), Chapala/Ajijic en de Riviera Maya (Playa del Carmen, Cancun plus alle toeristische trekpleisters zoals Chichen Itza). Daarnaast staat er nog heel veel op de planning, waaronder Guanajuato, Tapalpa (Pueblo Magico in Jalisco) en Michoacan (tijdens Dia de Los Muertos). Daarnaast heb ik in december/januari een dikke maand vrij waarin ik sowieso naar Mexico Stad ga, en van daaruit naar het zuiden, met zoveel mogelijke bezienswaardigheden onderweg om m'n laatste paar dagen te eindigen in (wederom) Playa del Carmen. Er staan nog wel meer plekken op het verlanglijstje, maar zoals altijd maakt de combinatie geld/tijd alles een twijfelgeval.
Guadalajara zelf bevalt erg goed! Ik ken nog lang niet alles in de stad, zo ben ik nog nooit naar Tlaquepaque/Tonalá geweest maar staat natuurlijk allemaal nog op het programma. Woon zelf in Transito, in het noorden van de stad. Veel leuke dingen meegemaakt, veel leuke mensen ontmoet.
Vragen, stel ze maar! Mooie tips voor reizen, geef ze alsjeblieft door. :p Ik wil nog heel veel zien.
Je kan met de bus van het vliegveld Cancun naar de stad en daar overstappen op een directe busverbinding met de ADO GL naar het busstation van Mexico Stad (DF). Je bent dan wat langer onderweg, maar de bussen van ADO zijn echt luxe (2e klasse bus kan ook natuurlijk, maar dan heb je minder comfort, maar spaar je nog meer geld) en het is vele malen goedkoper dan het vliegbiljet waar jij het over hebt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja maar ik moet niet in Cancun zijn maar in de buurt van Mexico City dan wordt het allemaal weer overstappen wachten enzo dat schiet niet op.
Wat langer??? Gast dat is 27 uur met de busquote:Op maandag 24 oktober 2011 01:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Je kan met de bus van het vliegveld Cancun naar de stad en daar overstappen op een directe busverbinding met de ADO GL naar het busstation van Mexico Stad (DF). Je bent dan wat langer onderweg, maar de bussen van ADO zijn echt luxe (2e klasse bus kan ook natuurlijk, maar dan heb je minder comfort, maar spaar je nog meer geld) en het is vele malen goedkoper dan het vliegbiljet waar jij het over hebt.
Queretaro is dan niet zo heel speciaal, de meeste Mexicaanse steden zijn dat overigens niet. Na een tijdje heb je het allemaal wel gezien en lijkt het toch allemaal verdraait veel op elkaar.quote:Op maandag 24 oktober 2011 02:03 schreef Rnnz het volgende:
Queretaro staat inderdaad ook nog op m'n lijstje, net als Puerto Vallarta (moet ik toch geweest zijn denk ik), Zacatecas en wat andere steden. Daarnaast Baja California en de Copper Canyon zou ik graag willen zien, maar zoals gezegd.. te weinig geld/tijd dus moet keuzes maken. :p
Thanks voor de overige plaatsen, zal ze zeker eens opzoeken.
Is inderdaad erg lang, kun je beter een vliegticket Cancun - Mexico D.F. kopen, is bij bijvoorbeeld vivaaerobus.com maar iets van 100 euro. Kom je nog niet heel duur uit.quote:Op maandag 24 oktober 2011 02:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat langer??? Gast dat is 27 uur met de bus![]()
Dat is gekkewerk.
VET! Hoe was het weer toen je op de top stond? Bij ons was het ook loodzwaar. Nooit meer op een fucking paard. 5 puto horas...quote:Op donderdag 3 november 2011 20:20 schreef Rnnz het volgende:
Daarnaast was het een studententrip, dus ook veel leuke nieuwe mensen ontmoet en leuke herinneringen. Ook de vulkaan Paricutin beklommen... vreselijk zwaar, maar wat een ervaring.
Mexico (L)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |