Cross, welke tec zit je?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:59 schreef Cross9 het volgende:
THnx Copilco, al heb ik toch nog een huis via de TEC weten te vinden!
Eerste paar dagen in DF zitten erop, bevalt goed. Alleen toch wel erg last van de hoogte/smog af en toe. Oud en nieuw wordt in Mexico ook heel anders gevierd dan in NL geloof ik, was niet echt druk en het 12 uurs moment was nou ook niet echt bijzonder.
Maandag beginnen met school. ben benieuwd
Ahhh, je zit in de Estado de Mexicoquote:Op maandag 3 januari 2011 06:13 schreef Cross9 het volgende:
De TEC aan de Lago de Guadalope ofzoiets. Echt een huge campus.
Als iemand van de groep een FM2 heeft kan die hem ook op naam zetten. De auto hoef je verder niet te verzekeren. (niet verplicht)quote:Op donderdag 23 december 2010 03:42 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Had het graag gedaan, maar zit nogal een eindje verwijderd van Cancun. Wel een puntje om te weten, de auto zal op naam van iemand die in Mexico woont moeten komen te staan als ik het goed heb. Was met de aanschaf van mijn auto tenminste wel zo. Dus daar moet je ook iemand voor vinden die je kunt vertrouwen.
Cuautitlanquote:Op maandag 3 januari 2011 06:13 schreef Cross9 het volgende:
De TEC aan de Lago de Guadalope ofzoiets. Echt een huge campus.
Met mijn FM3 heb ik ook een auto op mijn naam kunnen zetten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als iemand van de groep een FM2 heeft kan die hem ook op naam zetten. De auto hoef je verder niet te verzekeren. (niet verplicht)
Met Fm3 ook ja. Met visa dus gewoon. Hoeveel betaal je voor verzekering overigens en welke heb je?quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:03 schreef copilco het volgende:
[..]
Met mijn FM3 heb ik ook een auto op mijn naam kunnen zetten.
Verzekering is niet zo duur hier, ik zou dat toch wel doen
Welkom hier in Guadalajara, net 2 uurtjes geleden helikopters politie en leger door de straten gehad vanwege een mislukte granaataanval in de buurt, maar ze hebben ze te pakken dus het is weer veilig.quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:41 schreef Rnnz het volgende:
Even een dikke vette TVP!
Ik ga in augustus/september een semester studeren in Guadelajara, Mexico.Je zult mij dus nog veel gaan zien hier in dit topic.
Alle tips zijn in ieder geval welkom.
Nog een paar maanden en dan ben ik van dat FM3/2 gedoe af .quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met Fm3 ook ja. Met visa dus gewoon. Hoeveel betaal je voor verzekering overigens en welke heb je?
Guadalajara is wel veilig ja, mja is ook erg groote stad dus zal heus wel wat gebeuren.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 01:53 schreef Rnnz het volgende:
Ah, een mislukte granaataanval.. altijd leuk.Ik hoorde wel dat Guadalajara een van de veiligste steden in Mexico is... hm, hoe moet ik me dat dan voorstellen?
![]()
Ik ga studeren aan de Universidad de Guadalajara, ik geloof in een faculteit in het noorden van de stad (Centro Universitario de Ciencias Económico Administrativas). Ik studeer overigens International Business & Languages.
Welke verzekering heb je overigens? 2500 / jaar is wel de moeite waard om het te doen. Hoewel ik niet weet hoelang ik hier nog blijf.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 00:51 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Nog een paar maanden en dan ben ik van dat FM3/2 gedoe af .Wat zijn die wachttijden achteruit gegaan bij de INM sinds de laatste veranderingen van dat visumboekje naar pasje. Was vroeger altijd binnen 1 uur weer klaar, bij de de laatste vernieuwing vorig jaar de hele ochtend en middag moeten wachten voor ik aan de beurt was. Hopenlijk dat het dit jaar inmiddels weer beter gaat.
Ik betaal iets van 2500 per jaar aan autoverzekering als ik me goed herinner met alles wat maar te verzekeren valt vind ik goed te doen. Zou het ook maar gewoon verzekeren, anders kun je aardig in de problemen komen als je dat niet doet. Heb ook jaren lang zonder verzekering gereden, maar ben gezien een aantal verhalen toch maar gaan verzekeren. Maar dat zal ook wel aan het gebied/stad liggen.
http://www.elpotosi.com.mx weet niet meer zeker van die 2500 mischien kan het ook rond de 3000 zijn geweest. Belangrijkste is de aansprakelijkheids verzekering voor als je iemand aanrijdt en er zijn gewonden. Dan wordt je tenminste niet aangehouden. Als het maar een kleine botsing was stap je beiden uit kijkt of je iets duidelijk kapot ziet zo niet of alleen wat krasjes dan begroet je elkaar en rij je weer verder. Dat inmiddels 2x gehad.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 02:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Welke verzekering heb je overigens? 2500 / jaar is wel de moeite waard om het te doen. Hoewel ik niet weet hoelang ik hier nog blijf.
Thanks voor dit soort 'inside' info, altijd fijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 03:26 schreef ednet94 het volgende:
Guadalajara is prima op zich, het heeft helaas een slechte start van het jaar gekend met onder andere wegblokkades en andere dingen. Nu werd maart wel weer rustiger nadat ze het een en ander hadden opgepakt tot gisteren dan met een eerste mislukte granaataanval en vandaag dus een tweede. Granaten wilden in beide gevallen maar niet ontploffen. Bij die vandaag kwam toevallig net de politie de hoek om toen ze de granaten gooiden. Dus dat was een kwestie van achtervolgen tot versterking op kwam dagen en buurt uitharken waarbij dus hele politiemacht werd opgetrommeld samen met leger en helikopter.
Maar je kunt er nog prima onbezorgd leven. Bovendien komen de Juegos Panamericanos aan, dus ze kunnen het ook niet veroorloven om het uit de hand te laten lopen met het risico dat die spelen worden afgelast.
Zou alleen centrum van Guadalajara in de nacht alleen vermijden en zo ook enkele andere wijken zoals elke grote stad wel heeft, maar daar zul je denk ik niet komen. Centrum Zapopan is wel goed te doen in de avonden, die van Tlaquepaque denk ik ook wel. Verder genoeg uitgaansgelegenheden op Av Patria, Americas, Chapultepec wat allemaal prima te bezoeken is. Iedere zondag kun je met de fiets (er zijn ook fietsen leenbaar of te huur) de stad doorrijden om het rustig te verkennen zonder kans te worden aangereden. Verder de beste winkelcentra zijn Plaza Galerias, Gran Plaza, Plaza Andares, en andere goede Centro Magno, Plaza Pabellon en ik denk Forum Tlaquepaque, maar die laatste opent dacht ik pas net voor de Juegos Panamericanos wat in oktober is.
CUCEA daar heeft vrouw ook gestudeerd, inderdaad aan de noorzijde van de stad net aan de ringweg. In de wijk Lomas de Zapopan wat iets ten westen van CUCEA ligt heb je in de avonden een paar stands met goede hotdogs en quesadillas. (kruising valdepeñas, de la mancha staat er onder andere eentje (vanaf 7 uur s'avonds ofzo)). Tacos genoeg plekken te vinden, heb ik niet echt een plek waar mn voorkeur uit gaat in Guadalajara. In Zamora, Michoacan daarentegen....
Grote wegen zie je in heel Mexico veel. Het is echt ingesteld op auto's.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:41 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Thanks voor dit soort 'inside' info, altijd fijn.Met behulp van Google Maps ook even de omgeving kunnen bekijken, valt me op dat er veel grote wegen zijn. Is dit in heel Guadalajara zo? En als echte kaaskop vraag ik me ook af hoe het met fietsen gesteld is in Mexico? Fietsen mensen daar 'wel eens'?
Werk vind je altijd wel.quote:Op zondag 27 maart 2011 20:36 schreef Rnnz het volgende:
Ik denk dat ik voor de zekerheid toch wel een visum ga aanvragen. Bovendien wil ik daar ook het liefst wat uren in de week gaan werken, dan heb je hem dus sowieso nodig.
Al is het maar de vraag of ik überhaupt werk kan vinden daar, maar da's een tweede (op leraar Engels na).
Als je dat in NL fixt valt het reuze mee.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:03 schreef Rnnz het volgende:
Ahh vervelend, volgens de coördinator in Mexico moet ik wel een studentenvisum aanvragen. Zie daar op de een of andere manier wel tegen op.
In de praktijk hoeft dat niet echt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:03 schreef Rnnz het volgende:
Ahh vervelend, volgens de coördinator in Mexico moet ik wel een studentenvisum aanvragen. Zie daar op de een of andere manier wel tegen op.
Je kan echt veel goedkoper vliegen. Bijvoorbeeld voor 329 euro, een enkele reis Frankfurt am Main Flughafen - Cancun direct. Condor 13 december 14:40 vertrek, aankomst 19:35 (vlucht DE 2156). Van Cancun terug naar Frankfurt kan al vanaf 299 euro op basis van enkele reis.quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik betaal rond 1200 euro voor Mexico - Amsterdam, rechtstreeks is makkelijker en die paar honderd euro boeit niet zo aangezien mijn ouders toch dokken.
DF is erg koud , Koud hier in Queretaro is zón 20 graden. Echt veel kouder wordt het overdag ook nooit. Koudste wat ik heb meegemaakt was 17 graden, dat was wel echt bibberen overdag dan.
Let wel op, er is bijna nergens verwarming dus dat is nogal anders, zeker met de nacht temperaturen van 1-8 graden.
Ja maar ik moet niet in Cancun zijn maar in de buurt van Mexico City dan wordt het allemaal weer overstappen wachten enzo dat schiet niet op.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 05:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Je kan echt veel goedkoper vliegen. Bijvoorbeeld voor 329 euro, een enkele reis Frankfurt am Main Flughafen - Cancun direct. Condor 13 december 14:40 vertrek, aankomst 19:35 (vlucht DE 2156). Van Cancun terug naar Frankfurt kan al vanaf 299 euro op basis van enkele reis.
Een treinkaartje vervolgens Amsterdam - Frankfurt am Main is er al vanaf 39 euro (enkele reis).
Als je naar Guanajuato gaat kan je ook meteen Queretaro, Posos, Tequisquiapan, Bernal bezoeken. Vooral Bernal is nogal special en in Posos kun je de mijnen in.quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:09 schreef Rnnz het volgende:
Grappig om m'n oude enigszins naïeve berichten te lezen, haha.
Ik woon nu ruim 2½ maand in Mexico (Guadalajara) en het bevalt prima. Enkele trips gemaakt naar Tequila, Boca de Iguanas (Pacific), Chapala/Ajijic en de Riviera Maya (Playa del Carmen, Cancun plus alle toeristische trekpleisters zoals Chichen Itza). Daarnaast staat er nog heel veel op de planning, waaronder Guanajuato, Tapalpa (Pueblo Magico in Jalisco) en Michoacan (tijdens Dia de Los Muertos). Daarnaast heb ik in december/januari een dikke maand vrij waarin ik sowieso naar Mexico Stad ga, en van daaruit naar het zuiden, met zoveel mogelijke bezienswaardigheden onderweg om m'n laatste paar dagen te eindigen in (wederom) Playa del Carmen. Er staan nog wel meer plekken op het verlanglijstje, maar zoals altijd maakt de combinatie geld/tijd alles een twijfelgeval.
Guadalajara zelf bevalt erg goed! Ik ken nog lang niet alles in de stad, zo ben ik nog nooit naar Tlaquepaque/Tonalá geweest maar staat natuurlijk allemaal nog op het programma. Woon zelf in Transito, in het noorden van de stad. Veel leuke dingen meegemaakt, veel leuke mensen ontmoet.
Vragen, stel ze maar! Mooie tips voor reizen, geef ze alsjeblieft door. :p Ik wil nog heel veel zien.
Je kan met de bus van het vliegveld Cancun naar de stad en daar overstappen op een directe busverbinding met de ADO GL naar het busstation van Mexico Stad (DF). Je bent dan wat langer onderweg, maar de bussen van ADO zijn echt luxe (2e klasse bus kan ook natuurlijk, maar dan heb je minder comfort, maar spaar je nog meer geld) en het is vele malen goedkoper dan het vliegbiljet waar jij het over hebt.quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:22 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja maar ik moet niet in Cancun zijn maar in de buurt van Mexico City dan wordt het allemaal weer overstappen wachten enzo dat schiet niet op.
Wat langer??? Gast dat is 27 uur met de busquote:Op maandag 24 oktober 2011 01:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Je kan met de bus van het vliegveld Cancun naar de stad en daar overstappen op een directe busverbinding met de ADO GL naar het busstation van Mexico Stad (DF). Je bent dan wat langer onderweg, maar de bussen van ADO zijn echt luxe (2e klasse bus kan ook natuurlijk, maar dan heb je minder comfort, maar spaar je nog meer geld) en het is vele malen goedkoper dan het vliegbiljet waar jij het over hebt.
Queretaro is dan niet zo heel speciaal, de meeste Mexicaanse steden zijn dat overigens niet. Na een tijdje heb je het allemaal wel gezien en lijkt het toch allemaal verdraait veel op elkaar.quote:Op maandag 24 oktober 2011 02:03 schreef Rnnz het volgende:
Queretaro staat inderdaad ook nog op m'n lijstje, net als Puerto Vallarta (moet ik toch geweest zijn denk ik), Zacatecas en wat andere steden. Daarnaast Baja California en de Copper Canyon zou ik graag willen zien, maar zoals gezegd.. te weinig geld/tijd dus moet keuzes maken. :p
Thanks voor de overige plaatsen, zal ze zeker eens opzoeken.
Is inderdaad erg lang, kun je beter een vliegticket Cancun - Mexico D.F. kopen, is bij bijvoorbeeld vivaaerobus.com maar iets van 100 euro. Kom je nog niet heel duur uit.quote:Op maandag 24 oktober 2011 02:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat langer??? Gast dat is 27 uur met de bus![]()
Dat is gekkewerk.
VET! Hoe was het weer toen je op de top stond? Bij ons was het ook loodzwaar. Nooit meer op een fucking paard. 5 puto horas...quote:Op donderdag 3 november 2011 20:20 schreef Rnnz het volgende:
Daarnaast was het een studententrip, dus ook veel leuke nieuwe mensen ontmoet en leuke herinneringen. Ook de vulkaan Paricutin beklommen... vreselijk zwaar, maar wat een ervaring.
Mexico (L)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |