abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86978473
geachte lezer
zon 2 jaar geleden heeft de belasting mijn inboedel opgeschreven ivm een betaling die we moesten doen maar niet konden betalen maar die betaling hebben we toen gelukkig kunnen doen beetje bij beetje voor de tijd dat alles verkocht zou gaan worden maar nu heb ik weer een brief gekregen van een belastingdeurwaarder dat ze nu als nog mijn spullen gaan verkopen eind oktober ivm eeen schuld van 15000 euro mijn man werkt voor zich zelf en we kunnen het niet meer opbrengen we moeten ook de schuldsanering in maar moeten nog wachten tot alles in orde is gemaakt door de boekhouder mijn vraag is er is toen de tijd van alles opgeschreven maar somigge dingen heb ik niet meer omdat die stuk zijn gegaan heeft dat gevolgen? maar heb ondertussen ook nieuwe spullen gekregen van mijn zoon die ze niet hebben opgeschreven en veel spullen staan er die ook van mijn zoon zijn maar dat kunnen we niet aan tonen mogen ze die spullen ook verkopen die niet op papier staan want dat is van 2 jaar geleden dat papier van de inboedel en wat mogen ze allemaal mee nemen bvb ik hoorde dat ze je hond ook mogen verkopen ik heb 3 kids waarvan 1 pleegkind van 17 en een zoontje van 12 en een van 21 sorry veel vragen ineens maar weet niet wat ik moet doen nu
  woensdag 29 september 2010 @ 13:48:09 #2
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86978567
Ik zou zeggen, je dierbare spullen stallen bij een ander, onder t mom verkocht.. al vind ik dat een foute instelling an sich.

Waaro zijn jullie niet getrouwd op huwelijkse voorwaarden? Huis en inboedel op jouw naam? Dan kunnen ze de bedrijfsbelastingschuld toch niet bij JOUW eigendom halen?
pi_86978583
Ik zie dat ze de interpunctie alvast in beslag hebben genomen. ^O^
pi_86978632
Het lijkt me niet meer dan normaal dat een lijst van 2 jaar geleden niet meer actueel en opeisbaar is. Ze zullen een nieuwe inventarisatie moeten maken. Wat de consequentie is voor de spullen van je zoon weet ik niet.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_86978939
idd daar hoor ik meer mensen over dat ze een nieuwe inventisaatie komen doen dat zullen ze natuurlijk onverwachts doen? en tja we zijn al 14 jaar getrouwd en mijn man werkt ong 5 jaar voor zijn eigen dus dan sta je daar niet meer bij stil
pi_86978991
sorry ruud.nl heb geen school diplomas en kan niet zo goed schrijfen in dit geval typen
pi_86979165
Sterkte in ieder geval. ^O^
  woensdag 29 september 2010 @ 14:01:49 #8
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_86979166
Ik weet niet zo goed wat je kan helpen. Het is misschien inderdaad niet de juiste instelling, maar je dierbare spullen zijn belangrijker dan geld. Elders onderbrengen dus en aangeven dat je het hebt verkocht.

En verder moeten jullie beiden hard gaan werken om de boel financieel (en ik kan me zo voorstellen - ook geestelijk) weer op de rit te krijgen.

Succes in ieder geval met deze nare situatie.
pi_86979171
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:48 schreef ruud.nl het volgende:
Punten kosten ook geld _O-
  woensdag 29 september 2010 @ 14:02:03 #10
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_86979177
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:57 schreef bosseboll het volgende:
sorry ruud.nl heb geen school diplomas en kan niet zo goed schrijfen in dit geval typen
Leer je dat niet op SBS6? ;(
Humans dont deserve to live...
  woensdag 29 september 2010 @ 14:13:41 #11
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86979702
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:56 schreef bosseboll het volgende:
idd daar hoor ik meer mensen over dat ze een nieuwe inventisaatie komen doen dat zullen ze natuurlijk onverwachts doen? en tja we zijn al 14 jaar getrouwd en mijn man werkt ong 5 jaar voor zijn eigen dus dan sta je daar niet meer bij stil
Ook 2 jaar geleden niet??? Ik had toch als de wiedeweerga huwelijkse voorwaarden laten opstellen. (dat kan altijd nog!!

Misschien toch een ideetje als jullie de crisis te boven kunnen komen?
  woensdag 29 september 2010 @ 14:15:44 #12
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_86979781
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:48 schreef Swiffer het volgende:
Ik zou zeggen, je dierbare spullen stallen bij een ander, onder t mom verkocht.. al vind ik dat een foute instelling an sich.

Waaro zijn jullie niet getrouwd op huwelijkse voorwaarden? Huis en inboedel op jouw naam? Dan kunnen ze de bedrijfsbelastingschuld toch niet bij JOUW eigendom halen?
Als die spullen al zijn opgeschreven kom je daar niet mee weg :)
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  woensdag 29 september 2010 @ 14:44:48 #13
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_86980929
Wel als de lijst meer dan 2 jaar oud is :)

kortom, nu actie ondernemen.
pi_86983841
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:48 schreef ruud.nl het volgende:
wat is dat nou voor zinloze reactie op de vraag van de ts... }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 29 september 2010 @ 18:12:50 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_86989323
Ze kunnen op alles beslag leggen dat op jouw grond aanwezig is volgens het fiscale bodemrecht, daartegen is bezwaar van derden doorgaans zinloos.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_86989393
quote:
Op woensdag 29 september 2010 13:48 schreef Swiffer het volgende:

Als het een echte schuld zou zijn wel, maar het gaat om de belastingdienst, en je hoeft een inbreker natuurlijk niet te vertellen waar het zilver staat.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 29 september 2010 @ 18:20:37 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86989561
hebben jullie behalve deze belastingschuld nog meer schulden?
15000 euro is niet zoveel, als jij gaat werken dan heb je dat binnen een jaar bij elkaar. Bijvoorbeeld. Misschien valt er wat te ritselen in dat opzicht?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86989661
Hoe krijg je in hemelsnaam een belastingschuld van 15k?
  woensdag 29 september 2010 @ 18:25:21 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86989726
eigen zaak, dan heb je dat snel voor elkaar ;)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86989765
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:25 schreef Maanvis het volgende:
eigen zaak, dan heb je dat snel voor elkaar ;)
Niet als je gewoon rekening houdt met de belasting die je moet afdragen toch? Je moet wel een oelewapper zijn om al je inkomsten uit te gaan geven zonder iets te reserveren voor die blauwe enveloppe.
pi_87000286
wij zijn geen oelewappers hoor hadden vorig jaar ook al 16000 moeten betalen maar dit gaat over 2008 en daar wisten we niks van krijgen we nu ineens op ons dak en aan gezien het sinds 2010 al slecht gaat met mijn mans werk en ik zelfs huursubsidie krijg omdat hij zo weinig verdient kunnen we het niet opbrengen het was de bedoeling om vorige maand al te stoppen met alles en de schuldsanering in te gaan maar de boekhouder moest eerst nog de boeken na kijken die liggen daar nu nog dus moeten we afwachten tot die in orde zijn voor hij kan stoppen maar iig ze komen wel alles leeg trekken hier alleen weet ik niet wat ze allemaal mee mogen nemen ik hoorde dat ze zelfs je pannen verkopen en je kleren ik krijg daar nergens duidelijkheid over maar begin iig morgen alvast met spullen weg te brengen die niet op papier staan
  woensdag 29 september 2010 @ 22:00:38 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87000424
ik moest ook een aardig bedrag over 2008 betalen aan de belastingdienst, maar ik heb uitstel gevraagd en dat is toegewezen. is dat bij jullie niet gebeurd?
daarnaast, nogmaals, 16000 is zo afgelost als jij gaat werken. ff een jaartje bikkelen en het is afgelost :).
Een gedicht over Maanvis
pi_87000759
nee wij krijgen geen uitstel daar is de boekhouder al mee bezig geweest en dat willen ze niet geven omdat mijn man nog geen 800 per maand verdient op het moment en ik zoek me suf naar werk maar wiord niet aan genomen ben al te oud zeggen ze dan
  woensdag 29 september 2010 @ 22:12:22 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87001199
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:06 schreef bosseboll het volgende:
nee wij krijgen geen uitstel daar is de boekhouder al mee bezig geweest en dat willen ze niet geven omdat mijn man nog geen 800 per maand verdient op het moment en ik zoek me suf naar werk maar wiord niet aan genomen ben al te oud zeggen ze dan
dat mogen ze helemaal niet zeggen. en aangezien je geen diploma's hebt ben je misschien helemaal niet zo goed in solliciteren. dus wellicht is het handig om daar hulp voor te zoeken? Waar een wil is is een weg, zeg ik altijd maar. Mijn moeder werkt ook gewoon, in de schoonmaak, en die is denk ik ouder dan jij bent. Je zult er nu echt hard aan moeten gaan trekken, dus koste wat het kost werk zoeken. Onverschillig wat! Hetzelfde geldt voor je man!
Een gedicht over Maanvis
pi_87001502
dus koste wat het kost werk zoeken :? daar ben ik al mee bezig vanaf dat ik mijn ontslag heb gekregen en zo makkelijk is dat echt niet hoor :N ook niet in de schoonmaak daar kom ik zelf uit en mijn man werkt nog steeds iedere dag trouw vind het nog knap van hem dat hij het nog op kan brengen terwijl hij weet dat het niks meer uithaalt want we moeten de schuldsanering in maar mijn vraag is alleen maar of iemand weet wat er allemaal verkocht mag worden en mijn vraag was niet of we werk moeten zoeken terwijl hij dat gewoon heeft ik weet wel dat de raad goed bedoelt is allemaal maar dat was mijn vraag niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')