Ik als niet-roker dan weer niet. Gadverdamme wat was dat goor, vooral als het wat vochtig was en de ramen beslagen waren.quote:Op woensdag 29 september 2010 01:53 schreef ChickenTonight het volgende:
Ongelooflijk kut moet het zijn geweest als je niet rookte. Ik (inmiddels ex-roker) heb er wel goeie herinneringen aan.
In de treinen waar ik in zat, meestal de laatste naar het noorden voor de week-ov, kon de Railtender niet rijden door alle tassen en huisdieren die mee terug gingen naar pa & ma.quote:Op woensdag 29 september 2010 10:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het was wél altijd gezelliger in de rokerscoupé's dan in de andere coupé's. En de Railtender verkocht nog bier.
Dat had ik dus ook naar Leeuwarden.quote:Op woensdag 29 september 2010 11:14 schreef Ringo het volgende:
Na tweeënhalf uur Rotterdam-Groningen kwam ik altijd met een verkankerde keel de trein uit.
Duidelijk. In de rokerscoupe maakte je sneller een praatje en was de sfeer vaak iets relaxterquote:Op woensdag 29 september 2010 10:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het was wél altijd gezelliger in de rokerscoupé's dan in de andere coupé's. En de Railtender verkocht nog bier.
Goede oude tijd, we waren een stel paria's bij elkaar en voelden een band omdat we steeds meer in het verdomhoekje werden geplaatst.quote:Op woensdag 29 september 2010 12:33 schreef Nickolast het volgende:
[..]
Duidelijk. In de rokerscoupe maakte je sneller een praatje en was de sfeer vaak iets relaxter
Biertje kopen van de railtender, lekker jointje erbij, beetje uit het raam naar de koeien staren met goede muziek op de discman...quote:Op woensdag 29 september 2010 10:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
volgensmij hebben ze de asbakken ook niet geleegd voordat ze dicht gelast waren, mssn dat je er nog wat afgeknapte vingerbotjes in kan vinden.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:37 schreef rubbereend het volgende:
Nadat het rookverbod was ingevoerd roken die coupes nog tijden naar de rook
Volgens mij mocht het niet, maar werd het meestal toegestaan door de andere rokers.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:08 schreef max_payne4 het volgende:
Mocht je blowen in de trein?
![]()
Roken ok, maar blowen is natuurlijk helemaal geniaal. Heerlijk tolerant land hadden we dan toen!
Helaas (of juist niet) was ik toen nog een guppie en niet echt met blowen bezig.
Anders wist ik wel hoe ik een lange reis aangenaam moest maken![]()
Nou die tijd heb ik nooit meegemaakt, met meestal maar 1of 2 rokerscoupe's zaten die altijd wel redelijk vol.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:24 schreef Igen het volgende:
De rookcoupé's waren wel altijd veel leger dan de rest van de trein, dus als er toevallig niemand aan het roken was kon je daar ook als niet-roker lekker rustig zitten.
Ik deed dan het tegenovergestelde als niet-roker.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wisten jullie op een gegeven moment ook zo ongeveer waar de rookcoupés zaten in de verschillende treinen? Het moment dat je de trein het station in zag komen rijden, en dan reikhalzend kijken waar je de rookcoupe kon verwachten om vervolgens (met sigaret of sjekkie nochalant bungelend in je mondhoek) daar heen te slenteren?.
Mm, nu ga ik toch twijfelen. Mijn eerste vlucht was zelfs nog twee later later dan bij jou (ook naar Londen trouwens), maar ik meen me werkelijk te herinneren dat ik kon roken.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:05 schreef Ringo het volgende:
Nee. Nu ben ik natuurlijk niet zo oud, en ik vloog voor het eerst in 1996. Maar volgens mij mocht het toen al niet meer. Bovendien was dat een vlucht naar Londen; voordat je je aansteker had gevonden, stond je alweer aan de grond.
Ik weet nog wel dat ik ooit een terugvlucht vanaf Kreta had geboekt met Martinair, met die oude 747 van ze. Ik boek niet roken aan het gangpad, en wat krijg ik? Roken aan het raam, mét 4 uur vertraging, waarvan we 2,5 uur zittend in het vliegtuig door mochten brengen op de startbaan van Heraklion international airport.quote:Op donderdag 30 september 2010 09:53 schreef Frollo het volgende:
Roken in het vliegtuig, herinneren we ons dát nog?
Het kan heel goed dat ik toen in het niet-roken gedeelte zat, daar zal misschien mijn moeder voor geopteerd hebben.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mm, nu ga ik toch twijfelen. Mijn eerste vlucht was zelfs nog twee later later dan bij jou (ook naar Londen trouwens), maar ik meen me werkelijk te herinneren dat ik kon roken.
Maar misschien ook niet.
Volgens deze blog wordt er sinds 1997 in KLM-toestellen niet meer gerookt. Mijn eerste vlucht was met KLM en hoogstwaarschijnlijk van na 1997, dus nee, ik heb nooit in het vliegtuig gerookt.quote:Op donderdag 30 september 2010 10:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het kan heel goed dat ik toen in het niet-roken gedeelte zat, daar zal misschien mijn moeder voor geopteerd hebben.
Maar wat een atmosfeertje moet er daar geheerst hebben, met al die paffende mensen in zo'n vliegende kooi.
Bij het inchecken : " smoking or non-smoking " ?quote:Op donderdag 30 september 2010 09:53 schreef Frollo het volgende:
Roken in het vliegtuig, herinneren we ons dát nog?
Ik heb vier jaar geleden nog legaal gerookt in een trein in Nederland (de ICE vanuit Duitslandquote:Op woensdag 29 september 2010 19:39 schreef Deceit het volgende:
3 jaar geleden zat ik in de trein van Wenen naar Innsbruck, in Oostenrijk dus voor de dummies, nog te roken!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |