VVD en CDA die formeren vrij gemakkelijk. Dat heeft de recente geschiedenis laten blijken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:03 schreef Balisto het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)21.formatie_rond.xml
Wat een walgelijk, kinderachtig mannetje is Wilders ook.Hij moet weer meteen beginnen over dat Cohen en Halsema niet aan de macht zijn gekomen.
Ik krijg trouwens steeds meer het idee dat de bindende factor tussen de drie partijen vooral een collectieve haat tegen links is.
Het is geen subsidie he, de HRA is een verlaging van het belastbaar inkomen. Inkomen dat wel eerst verdiend moet worden, er is dus geen sprake van subsidie er is sprake van een belastingvoordeel. Desalniettemin kan de HRA beter afgeschaft worden, het is flinke marktverstoring en dat is niet wenselijk, voor die stelling kun je denk ik bij VVD en CDA wel de handen op elkaar krijgen (niet direct in de politiek maar wel in de diepere gelederen van die partijen). Een lastig punt is vervolgens dat links de HRA alleen af wil schaffen op een manier waarop het een lastenverhoging betekent in plaats van het inkomstenneutraal af te schaffen door bijvoorbeeld tegelijkertijd de IB schijven te verlagen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:01 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Gelukkig. Dé rechtse subsidiespons blijft bestaan. Ik ben blij te vernemen dat de grootverdieners met een hypotheek van een paar ton lekker door kunnen blijven profiteren ten koste van de huizenmarkt en bezuinigingen op andere vlakken. Toppers!
De uitkomst zal verschillen, de CDA-lijn minder. De CDA blijft zichzelf nota bene graag als middenpartij zien.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Op zichzelf is het niet aannemelijk dat een deel van de fractie en een deel van de ministers exact hetzelfde gaat zijn, omdat de onderhandelingspartners danig verschillen. De VVD in plaats van de PvdA en de PVV in plaats van de ChristenUnie.
Het is evident dat de uitkomst redelijk zal verschillen.
Ik vind het al erg genoeg dat dat soort uitspraken blijkbaar niet meer schockerend zijn. Maar blijkbaar willen we af van op een normale manier met elkaar praten en af en toe met andere partijen samenwerken. Want juist in een minderheidskabinet hebben we de oppositie niet nodig, toch?quote:De uitspraak van zoeven wordt beoordeeld als kinderachtig, zover ik kan overzien, en verder in mijn opinie niet bepaald shockerend.
Klets niet zo dom en geniet van je PVV-momentquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:05 schreef Holograph het volgende:
En dit alles met dank aan Cohen! May god bless Cohen
Mag ik als VVD-stemmer ook genieten of moet ik mijn PVV-petje opzetten?quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klets niet zo dom en geniet van je PVV-moment
Ik kan me persoonlijk nauwelijks voorstellen dat je als VVDer blij bent met dit kabinet, maar als je wilt genieten houden we je niet tegen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:07 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Mag ik als VVD-stemmer ook genieten of moet ik mijn PVV-petje opzetten?
Los van de HRA, zou ik toch wel graag een overheid zien die het eigen woningbezit stimuleert. In welke vorm dan ook.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is geen subsidie he, de HRA is een verlaging van het belastbaar inkomen. Inkomen dat wel eerst verdiend moet worden, er is dus geen sprake van subsidie er is sprake van een belastingvoordeel. Desalniettemin kan de HRA beter afgeschaft worden, het is flinke marktverstoring en dat is niet wenselijk, voor die stelling kun je denk ik bij VVD en CDA wel de handen op elkaar krijgen (niet direct in de politiek maar wel in de diepere gelederen van die partijen). Een lastig punt is vervolgens dat links de HRA alleen af wil schaffen op een manier waarop het een lastenverhoging betekent in plaats van het inkomstenneutraal af te schaffen door bijvoorbeeld tegelijkertijd de IB schijven te verlagen.
Het heeft niet mijn voorkeur, maar ik kan me ergere kabinetten indenken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik kan me persoonlijk nauwelijks voorstellen dat je als VVDer blij bent met dit kabinet, maar als je wilt genieten houden we je niet tegen.
Er kan redelijk bezuinigd worden op het uitgavenpatroon van de overheid is mijn verwachting, dat is een aspect waar veel VVD'ers blij mee zullen zijn denk ik.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik kan me persoonlijk nauwelijks voorstellen dat je als VVDer blij bent met dit kabinet
Oke Oke. Cohen heeft zich buitengewoon constructief opgesteld tijdens de onderhandelingen van het midden-kabinet.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klets niet zo dom en geniet van je PVV-moment
Eigenwoningforfait wordt op nihil gesteld bij geen eigenwoningschuld.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Los van de HRA, zou ik toch wel graag een overheid zien die het eigen woningbezit stimuleert. In welke vorm dan ook.
-edit-zeker PVV gestemd?quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:05 schreef Holograph het volgende:
En dit alles met dank aan Cohen! May god bless Cohen
Jij hebt zeker een eigen huis he.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:08 schreef capricia het volgende:
Los van de HRA, zou ik toch wel graag een overheid zien die het eigen woningbezit stimuleert. In welke vorm dan ook.
Ga je gangquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:07 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Mag ik als VVD-stemmer ook genieten of moet ik mijn PVV-petje opzetten?
Ook, en ik heb het nieuws gevolgd. ALS jij dat ook had gedaan HAD je kunnen zien dat Cohen niet echt wilde meewerken aan een middenkabinet.quote:
Ik kan mij er eigenlijk niks bij voorstellen. Zo graag willen regeren dat je gedoogsteun van extreem-rechts accepteert en nodig hebt om uberhaupt iets te kunnen doen. Als je op korte termijn een (centrum)links kabinet wil hebben is dit de juiste manier.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik kan me persoonlijk nauwelijks voorstellen dat je als VVDer blij bent met dit kabinet, maar als je wilt genieten houden we je niet tegen.
Jij bent wel slim?quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik kan mij er eigenlijk niks bij voorstellen. Zo graag willen regeren dat je gedoogsteun van extreem-rechts accepteert en nodig hebt om uberhaupt iets te kunnen doen. Als je op korte termijn een (centrum)links kabinet wil hebben is dit de juiste manier.
Maar goed, het gros van de VVD'ers hier op FOK! zijn toch al niet bijster slim en kunnen beter PVV stemmen.
Daar heb je wel een aardig punt. De meeste mensen spreken wel van bezit, maar economisch gezien zit een groot deel van het bezit bij de bank in onderpand. Wie dus het eigenwoningbezit wil stimuleren is dus op zijn minst raar bezig met een maatregel die juist hypothecaire leningen stimuleert.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:10 schreef eriksd het volgende:
Eigenwoningforfait wordt op nihil gesteld bij geen eigenwoningschuld.
Dat zeg ik: geniet nu gewoon van je moment.. En laat je verder niet zo ontzettend kennen...quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:09 schreef Holograph het volgende:
[..]
Oke Oke. Cohen heeft zich buitengewoon constructief opgesteld tijdens de onderhandelingen van het midden-kabinet.
Maar ik geniet vooral van de reacties. Nu is het nog wachten op de reacties van Halsema, Pechtold en Cohen. Laten we raden wat hun reacties zijn
Ik gok dat Pechtold tenminste deze woorden zal gebruiken in zijn reactie: "Racist, fascist, Extreem-Rechts", je weet wel, de gebruikelijke retoriek
Ach ja, dat wisten we toch? Deze formatie was bij voorbaat een garantie dat er op fiscaal-economisch gebied geen echte keuzes gemaakt zouden worden. Het is gewoon niet populair om ons nationale pyramidespel aan te pakken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:01 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Gelukkig. Dé rechtse subsidiespons blijft bestaan. Ik ben blij te vernemen dat de grootverdieners met een hypotheek van een paar ton lekker door kunnen blijven profiteren ten koste van de huizenmarkt en bezuinigingen op andere vlakken. Toppers!
Hoezo? Om dan een paar maanden later toch weer terug te kunnen komen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Hihihihi al die mensen die hier boos zijn!
Ragequit het land uit!!?111:D??!!!:D
Hoe weet je dat.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Slimmer dan de gemiddelde VVD'er op FOK! ja.
Er was uit deze uitslag sowieso niets dan een fragiele basis te peuteren.quote:Op dinsdag 28 september 2010 22:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ach kom. Er zitten inderdaad wat idiote posts bij, maar de huilende-baby-foto's zijn net zo irritant. Het wordt aan beide kanten heen en weer uitgelokt en dat is jammer, want de serieuze discussie raakt erdoor ondergesneeuwd.
En dat is precies wat ik zo erg vind, trouwens. VVD-CDA-PVV zou niet mijn eerste keus zijn, maar de fragiele basis waarop dit kabinet steunt vind ik véél vervelender, zeker nu. Dat het nu blijkbaar normaal wordt gevonden voor politici om op dezelfde manier over links en rechts te praten als sommige users hier beloofd niet veel goeds voor toekomstige formaties..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |