abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86979348
Wij Nederlanders niet nee, maar het gebeurt nog veel in buitenlandse gezinnen. En sommige ouderwetse kraamverzorgsters wagen zich er ook nog aan. Heeft overigens geen nut dat alcohol, mocht iemand het zich afvragen ;)
pi_86996044
Half ingelezen, wel vragen gezien over Nystatine en Daktarin oral gel over hoe te gebruiken (veilig it is)
de volgende gebruiksaanwijzing is gegeven door een lactatiekundige
Nystatine half spuitje vullen zachtjes in het mondje leegdrukken en met je vinger verdelen, daarna de andere helft en ook goed verdelen (was voor en na goed je handen want het plakt als de ziekte!)
Daktarin Oral Gel : drupje op je eigen vinger en dit goed door het mondje smeren na elke voeding.
Volg onder geen beding de standaard gebruiksaanwijzing, de gel is zo dik als kwark en zo moeilijk wegspoelbaar en plakkerig als pindakaas.
En zorg er ook voor dat je huisarts niet te makkelijk is en je maar mee laat doen met dezelfde tube/flesje als je kleine... of je moet heel graag tepelkloven willen hebben natuurlijk (beide drogen de tepelhuid namelijk ernstig uit omdat ze opdrogen ipv intrekken.

Nu dan mijn eigen update,
Inmiddels aan de 2e dag antibiotca begonnen omdat de huisarts vermoede dat het tegen een ontsteking aan zat (tepel+huid) advies gekregen om zo min mogelijk te kolven en toch te proberen aan te leggen met tepelhoed. Dit omdat de vaccuum van de kolf vele malen hoger en anders is dan van je kindje en je vaak ook langer moet kolven dan live voeden. Was het over 7 dagen nog niet over adviseerde hij mij vriendelijk doch dringend om te stoppen met de bv.
Vanochtend met de LK overleg gehad k ga inmiddels niet meer over een nacht ijs :') ook al had ik gister wel heel stiekum gekeken hoe natuurgetalenteerd mn ventje is met tepelhoedje :@
Die vertelde dat de HA met haar overlegd had over wat te doen en dat ze eigenlijk heel trots was op een hulpvragende huisarts _O-
Vandaag inmiddels 3x aangelegd met t.h en dat ging behoorlijk goed, en idd een stuk minder pijnlijk dan kolven *O* kortom.. k ga weer een beetje vertrouwen krijgen... hopen dat deze lijn zich doorzet en dat het eindelijk mee gaat zitten!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 29 september 2010 @ 21:39:38 #28
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_86999095
Maffe, fijn dat je er weer vertrouwen in hebt! :*
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:05 schreef WupWup het volgende:
Wij Nederlanders niet nee, maar het gebeurt nog veel in buitenlandse gezinnen. En sommige ouderwetse kraamverzorgsters wagen zich er ook nog aan. Heeft overigens geen nut dat alcohol, mocht iemand het zich afvragen ;)
Uhm, onze kraamverzorgster heeft op dag 7 ofzo ook (een paar uurtjes) Harry's navel 'verbonden' met een gaasje gedrenkt in alcohol. Dit omdat de navel niet snel genoeg indroogde (en het er op leek dat het zou gaan ontsteken). Daags erna is dit nog eens herhaald. Het heeft dus wel degelijk nut.
Ow en ik had een hele jonge kraamverzorgster ;)
pi_87002270
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef Asyniur het volgende:
[..]

Uhm, onze kraamverzorgster heeft op dag 7 ofzo ook (een paar uurtjes) Harry's navel 'verbonden' met een gaasje gedrenkt in alcohol. Dit omdat de navel niet snel genoeg indroogde (en het er op leek dat het zou gaan ontsteken). Daags erna is dit nog eens herhaald. Het heeft dus wel degelijk nut.
Sommige kraamverzorgsters/vk's geven daar inderdaad nog steeds de voorkeur aan, al zweerde ik bij de wescecinpoeder hoor... komt denk ik ook omdat ik altijd blijf denken dat een baby ook gevoel heeft en je op je eigen wonden ook geen langdurig alcohol legt :X

vwb voorlichting en hulp bij bv in het ziekenhuis .. persoonlijk vind ik het zwaar ondermaats en erg tekort schieten. Ik was dolgelukkig dat Diego niet mn 1e was en dus ongv wist hoe ik t goed moest doen, vanuit het zhpersoneel geen enkele steun cq voorlichting gehad. Sterker nog als ik op de verpleging had moeten wachten voor de 1e keer aanleggen was dit zo ongv 12 uur 's avonds gebeurd toen iemand van de nachtdienst vroeg of ik de kleine al had aangelegd en of ik dat wilde.. maar dat is dan maar 1 op de 10 vk's die je daar rond ziet lopen...
Een dame die de 1e dag bij mij op de kamer lag met een tevroeg geboren 2ling kreeg een kolf in haar handen gedrukt en de verpleging was foetsie met de letterlijke woorden "het kan niet fout gaan tot over n half uurtje" arme meid had nog nooit van dr leven een kolf gezien laat staan gebruikt... samen met een andere kamergenote haar op weg geholpen en geassisteerd (dubbel kolven) om een comfortabele stand en houding te vinden etc... breek me de *** dus niet open over voorlichting :P

Natuurlijk zal het niet zo gaan in alle ziekenhuizen, maar ik denk dat als je van plan bent bv te geven dat je je in iedergeval tijdens je zwangerschap goed moet laten voorlichten zodat je in iedergeval het ongeveer weet en je makkelijker hulp vraagt indien nodig.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  donderdag 30 september 2010 @ 08:52:30 #30
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87010314
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:32 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Sommige kraamverzorgsters/vk's geven daar inderdaad nog steeds de voorkeur aan, al zweerde ik bij de wescecinpoeder hoor... komt denk ik ook omdat ik altijd blijf denken dat een baby ook gevoel heeft en je op je eigen wonden ook geen langdurig alcohol legt :X
Baby gaf geen krimp dus ik denk niet dat ie er wat van gevoeld heeft. Daarnaast is het ook niet de gewoonte van mij om mijn eigen wonden zodanig niet te verzorgen dat ze necrotisch worden en er huid afsterft. En ik geloof dat dat nou net wel de bedoeling is van een navel(streng) ;)
pi_87010413
Hier ook bij alledrie het navelstompje met alcohol schoongemaakt. Ik zou niet eens weten of de laatste kraam dit deed maar ik was dit gewend bij de vorige 2 dus ben ik dat blijven doen.
  donderdag 30 september 2010 @ 10:49:10 #32
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_87013260
quote:
Op donderdag 30 september 2010 08:52 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Baby gaf geen krimp dus ik denk niet dat ie er wat van gevoeld heeft. Daarnaast is het ook niet de gewoonte van mij om mijn eigen wonden zodanig niet te verzorgen dat ze necrotisch worden en er huid afsterft. En ik geloof dat dat nou net wel de bedoeling is van een navel(streng) ;)
Ik vroeg me dus al af waar de alcohol in het kraampakket voor was... Niet gebruikt volgens mij.
  donderdag 30 september 2010 @ 11:22:44 #33
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87014313
quote:
Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik vroeg me dus al af waar de alcohol in het kraampakket voor was... Niet gebruikt volgens mij.
Uhm, die is in principe om de thermometer te ontsmetten voor en nadat je je kind temperatuurt...
pi_87014620
ik dacht t zelfde asy
hij is hier al op
de kraam ontsmette ook het badje ermee en de emmer waarmee het badje gevuld werd..
  donderdag 30 september 2010 @ 11:35:12 #35
259886 pessie
pi_87014747
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:22 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Uhm, die is in principe om de thermometer te ontsmetten voor en nadat je je kind temperatuurt...
Oeps. Nou ja, misschien heeft de kraamverzorgster het wel gebruikt. Heeft ze ook niet tegen mij verteld maar we hadden niet echt veel tijd om te praten over de verzorging van Nathan.
pi_87014829
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef Asyniur het volgende:
[..]

Bij een normale genezing is alcohol op de navelstomp niet nodig en niet nuttig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet erg opkijk van een stompje wat er op dag 7 nog niet af is en vraag me af of het anders had gekund. Het is niet schadelijk, maar ook niet nuttig in de normale situatie.
Die poeder die maffe noemt werkt idd fijn! En ook fijn dat je HA en LK op 1 lijn zitten en bedankt voor de gebruiksaanwijzing :) Die begeleiding van je kraamafdeling vind ik wel shocking. Is dat een gecertificeerd ziekenhuis?
pi_87015092
Hier was het stompje met 4 weken nog niet goed genezen, en heeft de arts het moeten aanstippen. Toen was het er ook meteen de nacht er op helemaal af. Alcohol werd wordt hier ook alleen gebruikt voor de thermometer..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 30 september 2010 @ 11:46:58 #38
259886 pessie
pi_87015190
Oh ja Maffe, inderdaad heel goed te horen dat je huisarts advies vraagt aan een LK! Deden alle zorgverleners die met borstvoeding in aanraking komen dat maar! En ook mooi dat ze op 1 lijn zitten.
  donderdag 30 september 2010 @ 19:00:24 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87032147
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:37 schreef WupWup het volgende:

[..]

Bij een normale genezing is alcohol op de navelstomp niet nodig en niet nuttig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet erg opkijk van een stompje wat er op dag 7 nog niet af is en vraag me af of het anders had gekund. Het is niet schadelijk, maar ook niet nuttig in de normale situatie.
Die poeder die maffe noemt werkt idd fijn! En ook fijn dat je HA en LK op 1 lijn zitten en bedankt voor de gebruiksaanwijzing :) Die begeleiding van je kraamafdeling vind ik wel shocking. Is dat een gecertificeerd ziekenhuis?
ZIj was ook niet de aanstichster, dat was ikzelf ;)
Het begon een beetje pusserig uit te zien en hij had echt nog zo'n natte 'kabel'. Dus ik had zoiets van: hellup, gaat dit nog goedkomen? En zij heeft toen voorgesteld dat ze de boel een beetje kon helpen door die alcoholtruc ;)

Ik ben vandaag op het CB geweest. Je kan merken dat Harry zijn energie niet zo zeer in groeien heeft gestopt maar vooral in ontwikkelen.
De curves:

pi_87054611
Haha, dat verklaart ;)
Lengte en gewicht is hartstikke mooi in verhouding en hij groeit mooi mee met de curve. Lijkt me niks mis mee!

Ik heb net m'n zorgplan weer eens door zitten lezen van de kraamweek. Leuk om weer te zien, je vergeet toch een hoop. En wat een onzin staat soms in geschreven qua bv :') Emma had trouwens op dag 2 al overgangsontlasting, op dag 4 was het geel en op dag 6 was ze boven geboortegewicht :o :D
Naveltje was er trouwens op dag 6 af ;)
pi_87075653
Ik kwam deze hij is gedraaid op mijn pc maar upload hem zo raar.. nou ja het is te zien nog tegen net, met een 10 dagen oude Leia O+ (god wat is ze al groot als ik deze foto terugzie :o)

Maar Leia zegt: Fuck You :')
pi_87075856
Wup, ik versla je met op dag 4 boven geboorte gewicht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87076023
Ik sluit helemaal achteraan de rij aan, met na 3 weken boven geboortegewicht :P
pi_87077477
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:57 schreef Ticootje het volgende:
Wup, ik versla je met op dag 4 boven geboorte gewicht.
QFT
Lotte!
Noah!
pi_87077562
Wat is dat nou weer voor afkorting? Ik voel me noob.
pi_87078214
Oh ik had op het cb eindelijk eens een verpleegkundige die wel leuk was en borstvoedingsvriendelijk. Ik had leyla ff op de weegschaal gelegd vanwege het spugen, maar niets aan de hand. Die vrouw was gewoon heel nuchter erin, borstvoeding kun je niet teveel geven, krijgt ze teveel dan spuugt ze het wel uit, ze drinkt zeker erg gulzig en je hebt veel melk? Nou maak je maar niet druk, het regelt zichzelf wel.

En mijn vk zat nog in m'n kraamweek te verkondigen dat ik echt minimaal 2 uur tussen de voedingen moest laten, anders kreeg ze teveel en zou ze diabetes kunnen krijgen. Wtf?!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:40:51 #47
259886 pessie
pi_87078235
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 20:52 schreef Orea het volgende:
Ik kwam deze hij is gedraaid op mijn pc maar upload hem zo raar.. nou ja het is te zien nog tegen net, met een 10 dagen oude Leia O+ (god wat is ze al groot als ik deze foto terugzie :o)

Maar Leia zegt: Fuck You :')
Deed Nathan ook O+ Waarop de kraamvrzorgster zei dat dat nu nog mocht :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:41:12 #48
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87078256
Wat ik nog helemaal vergeten ben te delen met jullie...
Wij waren vorige week uiteten en toen kwam ik een mevrouw tegen met een Girasol. We raakten aan de praat. Ze had een baby op haar buik die groter was dan mijn Harry maar aan zijn manier van doen te zien was hij jonger. Dus ik vroeg haar hoe oud hij was: het manneke was 6 maanden maar 10+ kilo :o
hij was 11 pond bij geboorte en kon meteen in maat 62
Mijn jochie was beduidend kleiner en zat/kroop daar over de vloer :D

Lang leve de borstvoeding! :D
pi_87078450
Kindjes kunnen ook op borstvoeding op en boven de bovenste lijn zitten hoor ;)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 21:44:16 #50
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87078451
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 21:40 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik had op het cb eindelijk eens een verpleegkundige die wel leuk was en borstvoedingsvriendelijk. Ik had leyla ff op de weegschaal gelegd vanwege het spugen, maar niets aan de hand. Die vrouw was gewoon heel nuchter erin, borstvoeding kun je niet teveel geven, krijgt ze teveel dan spuugt ze het wel uit, ze drinkt zeker erg gulzig en je hebt veel melk? Nou maak je maar niet druk, het regelt zichzelf wel.

En mijn vk zat nog in m'n kraamweek te verkondigen dat ik echt minimaal 2 uur tussen de voedingen moest laten, anders kreeg ze teveel en zou ze diabetes kunnen krijgen. Wtf?!
Wat fijn Tico!

Toen ik gisteren op het CB was, vroeg de assistente of ik al aan het afbouwen was :D
De verpleegkundige vond het allemaal wel best. DIe knipperde niet eens met de ogen toen ik zei dat ik nog minstens 6-7 voedingen gaf incl nachtvoedingen. Die zegt gewoon: als jullie dat prima vinden, gewoon zo doorgaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')