SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
Uhm, onze kraamverzorgster heeft op dag 7 ofzo ook (een paar uurtjes) Harry's navel 'verbonden' met een gaasje gedrenkt in alcohol. Dit omdat de navel niet snel genoeg indroogde (en het er op leek dat het zou gaan ontsteken). Daags erna is dit nog eens herhaald. Het heeft dus wel degelijk nut.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:05 schreef WupWup het volgende:
Wij Nederlanders niet nee, maar het gebeurt nog veel in buitenlandse gezinnen. En sommige ouderwetse kraamverzorgsters wagen zich er ook nog aan. Heeft overigens geen nut dat alcohol, mocht iemand het zich afvragen
Sommige kraamverzorgsters/vk's geven daar inderdaad nog steeds de voorkeur aan, al zweerde ik bij de wescecinpoeder hoor... komt denk ik ook omdat ik altijd blijf denken dat een baby ook gevoel heeft en je op je eigen wonden ook geen langdurig alcohol legtquote:Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef Asyniur het volgende:
Maffe, fijn dat je er weer vertrouwen in hebt!
[..]
Uhm, onze kraamverzorgster heeft op dag 7 ofzo ook (een paar uurtjes) Harry's navel 'verbonden' met een gaasje gedrenkt in alcohol. Dit omdat de navel niet snel genoeg indroogde (en het er op leek dat het zou gaan ontsteken). Daags erna is dit nog eens herhaald. Het heeft dus wel degelijk nut.
Ow en ik had een hele jonge kraamverzorgster
Baby gaf geen krimp dus ik denk niet dat ie er wat van gevoeld heeft. Daarnaast is het ook niet de gewoonte van mij om mijn eigen wonden zodanig niet te verzorgen dat ze necrotisch worden en er huid afsterft. En ik geloof dat dat nou net wel de bedoeling is van een navel(streng)quote:Op woensdag 29 september 2010 22:32 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Sommige kraamverzorgsters/vk's geven daar inderdaad nog steeds de voorkeur aan, al zweerde ik bij de wescecinpoeder hoor... komt denk ik ook omdat ik altijd blijf denken dat een baby ook gevoel heeft en je op je eigen wonden ook geen langdurig alcohol legt
Ik vroeg me dus al af waar de alcohol in het kraampakket voor was... Niet gebruikt volgens mij.quote:Op donderdag 30 september 2010 08:52 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Baby gaf geen krimp dus ik denk niet dat ie er wat van gevoeld heeft. Daarnaast is het ook niet de gewoonte van mij om mijn eigen wonden zodanig niet te verzorgen dat ze necrotisch worden en er huid afsterft. En ik geloof dat dat nou net wel de bedoeling is van een navel(streng)
Uhm, die is in principe om de thermometer te ontsmetten voor en nadat je je kind temperatuurt...quote:Op donderdag 30 september 2010 10:49 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik vroeg me dus al af waar de alcohol in het kraampakket voor was... Niet gebruikt volgens mij.
Oeps. Nou ja, misschien heeft de kraamverzorgster het wel gebruikt. Heeft ze ook niet tegen mij verteld maar we hadden niet echt veel tijd om te praten over de verzorging van Nathan.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:22 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Uhm, die is in principe om de thermometer te ontsmetten voor en nadat je je kind temperatuurt...
Bij een normale genezing is alcohol op de navelstomp niet nodig en niet nuttig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet erg opkijk van een stompje wat er op dag 7 nog niet af is en vraag me af of het anders had gekund. Het is niet schadelijk, maar ook niet nuttig in de normale situatie.quote:Op woensdag 29 september 2010 21:39 schreef Asyniur het volgende:
Maffe, fijn dat je er weer vertrouwen in hebt!
[..]
Uhm, onze kraamverzorgster heeft op dag 7 ofzo ook (een paar uurtjes) Harry's navel 'verbonden' met een gaasje gedrenkt in alcohol. Dit omdat de navel niet snel genoeg indroogde (en het er op leek dat het zou gaan ontsteken). Daags erna is dit nog eens herhaald. Het heeft dus wel degelijk nut.
Ow en ik had een hele jonge kraamverzorgster
ZIj was ook niet de aanstichster, dat was ikzelfquote:Op donderdag 30 september 2010 11:37 schreef WupWup het volgende:
[..]
Bij een normale genezing is alcohol op de navelstomp niet nodig en niet nuttig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet erg opkijk van een stompje wat er op dag 7 nog niet af is en vraag me af of het anders had gekund. Het is niet schadelijk, maar ook niet nuttig in de normale situatie.
Die poeder die maffe noemt werkt idd fijn! En ook fijn dat je HA en LK op 1 lijn zitten en bedankt voor de gebruiksaanwijzingDie begeleiding van je kraamafdeling vind ik wel shocking. Is dat een gecertificeerd ziekenhuis?
QFTquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:57 schreef Ticootje het volgende:
Wup, ik versla je met op dag 4 boven geboorte gewicht.
Deed Nathan ookquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:52 schreef Orea het volgende:
Ik kwam deze hij is gedraaid op mijn pc maar upload hem zo raar.. nou ja het is te zien nog tegen net, met een 10 dagen oude Leia(god wat is ze al groot als ik deze foto terugzie
)
Maar Leia zegt: Fuck You![]()
Wat fijn Tico!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 21:40 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik had op het cb eindelijk eens een verpleegkundige die wel leuk was en borstvoedingsvriendelijk. Ik had leyla ff op de weegschaal gelegd vanwege het spugen, maar niets aan de hand. Die vrouw was gewoon heel nuchter erin, borstvoeding kun je niet teveel geven, krijgt ze teveel dan spuugt ze het wel uit, ze drinkt zeker erg gulzig en je hebt veel melk? Nou maak je maar niet druk, het regelt zichzelf wel.
En mijn vk zat nog in m'n kraamweek te verkondigen dat ik echt minimaal 2 uur tussen de voedingen moest laten, anders kreeg ze teveel en zou ze diabetes kunnen krijgen. Wtf?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |