abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86991074
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vet handig in Duitsland idd.
Alleen gaat dat nooit passen want teveel treinen in NL vergeleken met Duitsland.
pi_86991088
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat zouden ook karakteristieken van Henk van Dorp kunnen zijn...
Best, ben ik voor jou Henk van Dorp. Anders nog iets?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86991264
quote:

[..]

Vertrekstaten in Duitsland? Die zijn toch gesorteerd op tijd en niet op bestemming? Wat heb je daar nou aan :? . Je wilt toch weten wanneer vertrekt de trein naar <..> en niet Welke trein vertrekt er om xx.xx uur :') . 'k Dacht eerst dat het iets typisch Belgisch was, zoiets doms, daar hangen ze nl. ook op die manier.
pi_86991393
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vertrekstaten in Duitsland? Die zijn toch gesorteerd op tijd en niet op bestemming? Wat heb je daar nou aan :? . Je wilt toch weten wanneer vertrekt de trein naar <..> en niet Welke trein vertrekt er om xx.xx uur :') . 'k Dacht eerst dat het iets typisch Belgisch was, zoiets doms, daar hangen ze nl. ook op die manier.
Wat ik graag wil weten is "van welk spoor vertrekt de trein naar X van YY:YY?" en DAAR zijn ze idd wel handig voor. Wat ik ook weleens wil weten is "Kan ik nog van hier naar X op en neer voordat ik om yy:yy de trein naar Z moet hebben?" ook daar krijg je antwoord op met die Duitse vertrekstaten. En met het spoorboekje.

En ultimately natuurlijk: Als ik niet naar X op en neer kan, tot waar lukt het dan nog WEL? *O*

Maar zulke vragen hebben de meeste reizigers niet idd, dat klopt :)
pi_86991586
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat ik graag wil weten is "van welk spoor vertrekt de trein naar X van YY:YY?" en DAAR zijn ze idd wel handig voor. Wat ik ook weleens wil weten is "Kan ik nog van hier naar X op en neer voordat ik om yy:yy de trein naar Z moet hebben?" ook daar krijg je antwoord op met die Duitse vertrekstaten. En met het spoorboekje.

En ultimately natuurlijk: Als ik niet naar X op en neer kan, tot waar lukt het dan nog WEL? *O*

Maar zulke vragen hebben de meeste reizigers niet idd, dat klopt :)
De Duitse vertrekstaten geven ook antwoorden op simpele vragen zoals:
- Hoe laat ben ik in X als ik de eerstvolgende trein pak?
- Hoe laat komt de trein uit Y, die aldaar om ZZ:ZZ vertrekt, hier aan?

En als je bij die laatste vraag denkt waarom je je dat zou afvragen als je al op het station bent: in Duitsland hangen in sommige steden ook vertrekstaten in een vitrine in het stadscentrum. Dát is nog eens handig. :)

Edit: Maar ik zie geen reden waarom je bij de Duitse vertrekstaten niet de treinen per richting bij elkaar zou kunnen zetten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2010 19:15:02 ]
pi_86991592
Overigens, in België, Oostenrijk en Polen hebben ze ook alleen een vertrekstaat op tijd ipv op richting gesorteerd. Maarja ook daar rijden minder treinen dan in NL.
pi_86991818
ter behoud van de overzichtelijkheid hebben ze op de grotere duitse stations overigens wel de S-Bahnen er tussenuit gepeuterd. Anders zoek je je inderdaad helemaal de tiefes.
  woensdag 29 september 2010 @ 19:30:23 #163
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_86992378
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Daarom ga ik ook voor de combinatie sorteren op richting en tijd.
  woensdag 29 september 2010 @ 20:08:25 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_86994105
quote:

[..]

Zeker. Je weet gelijk wanneer je op je bestemming bent. En je hebt er handige kaartautomaten die ook 'Reisplanaufkunft' (of zoiets) hebben. Kan je je reis tot in detail plannen.
pi_86994489
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Zeker. Je weet gelijk wanneer je op je bestemming bent. En je hebt er handige kaartautomaten die ook 'Reisplanaufkunft' (of zoiets) hebben. Kan je je reis tot in detail plannen.
Nog zoiets inderdaad, heel goed ^O^
  woensdag 29 september 2010 @ 20:19:15 #166
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86994667
Beenruimte in een SLT? Als je geen benen hebt misschien :{.

Hoe dan ook, ik reis dagelijks Gouda - Den Haag (ja die afkortingen van die stations weet ik niet hoor) en 9 van de 10 keer dat ik vertraging heb is het omdat er op het traject een defect exemplaar staat van deze magnifieke trein. Ik vind het ondingen.

En dan eerst omroepen in de trein dat er 'andere treinen eerst wegmoeten'. Eh.. ok :? En dan 10 minuten later dat ie niet gaat omdat 'ie stuk is. Verrassend.

En :W Socios.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86994769
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
(ja die afkortingen van die stations weet ik niet hoor)
Denk je dat de tekst daar leesbaarder van zou worden dan? :P
pi_86995256
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Beenruimte in een SLT? Als je geen benen hebt misschien :{.

Hoe dan ook, ik reis dagelijks Gouda - Den Haag (ja die afkortingen van die stations weet ik niet hoor) en 9 van de 10 keer dat ik vertraging heb is het omdat er op het traject een defect exemplaar staat van deze magnifieke trein. Ik vind het ondingen.

En dan eerst omroepen in de trein dat er 'andere treinen eerst wegmoeten'. Eh.. ok :? En dan 10 minuten later dat ie niet gaat omdat 'ie stuk is. Verrassend.

En :W Socios.
Waarom ga je in een SLT zitten als je van Gouda naar Den Haag reist, terwijl er 4 IC's per uur voorbij schieten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86995582
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waarom ga je in een SLT zitten als je van Gouda naar Den Haag reist, terwijl er 4 IC's per uur voorbij schieten.
Ik heb weleens in Vleuten staan wachten in januari :D dan is de lol er gauw af hoor :D dan krijg je zowat 8 IC's om je oren voordat er iets stopt :')
  woensdag 29 september 2010 @ 21:07:37 #170
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86997357
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:30 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik had de IC nét gemist en dan ga ik niet een kwartier staan wachten op de eerstvolgende, maar hobbel ik gewoon de SLT in. Die vertrok dus niet, maar ze besloten dat om te roepen twee minuten voor het vertrek van de volgende IC. Dus die kon ik ook niet meer halen. En vervolgens wurmde de hele SLT zich dus in de volgende SLT. Knusjes.

Dit speelde zich overigens af in Den Haag, niet in Gouda.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_86998115
Weet iemand waarom ze nog steeds aan het verbouwen zijn tussen Roosendaal en Essen? Ik ga enorm vaak met de trein van ergens in het land tot aan Brussel-Zuid. Maar ik zag dat ze nu in het weekend tussen Roosendaal en Essen bussen laten rijden dus heb ik een dag later geboekt.

Dit was ergens vorig jaar ook al het geval. Wat zijn ze daar allemaal aan het doen in dat tussen stuk? Want het is maar een paar minuten met de bus maar zorgt wel voor een +30 minuten vertraging wat weer gevolgen heeft voor m'n aansluiting in brussel zuid.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_86998506
http://werfinftrv.infrabel.be/website_prd/map.aspx?lang=1

Daar de actuele werkzaamheden op het Belgisch spoor. Niks te zien tussen Roosendaal en Essen? :?
pi_86998764
Zijn ze daar nu nog steeds bezig?
  woensdag 29 september 2010 @ 21:34:39 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86998810
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:

Daar de actuele werkzaamheden op het Belgisch spoor. Niks te zien tussen Roosendaal en Essen? :?
En zet 'm nou eens op Oktober? Dan krijg je te zien dat komend weekend en volgens weekend er werkzaamheden zijn tussen Kapellen en Kalmthout. En ook aan de Nederlandse zijde schijnt er iets te gebeuren.
pi_86998884
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik had de IC nét gemist en dan ga ik niet een kwartier staan wachten op de eerstvolgende, maar hobbel ik gewoon de SLT in. Die vertrok dus niet, maar ze besloten dat om te roepen twee minuten voor het vertrek van de volgende IC. Dus die kon ik ook niet meer halen. En vervolgens wurmde de hele SLT zich dus in de volgende SLT. Knusjes.

Dit speelde zich overigens af in Den Haag, niet in Gouda.
Nounou. Een heel kwartier op Den Haag Centraal. Wat een hel :'(
Ik nodig je uit samen met mij een overstap richting Dordrecht te missen op station Geldermalsen in de avonduren :r :r :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86999109
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:

Omdat het ook op 't Nederlandse traject is.. Zal wel weer iets met ballast vernieuwen zijn, of (hopelijk) gaan ze iets doen aan de afschuwelijke overweg die in dat traject ligt *O* . Tussen Roosendaal en Breda rijdt komend weekend ook niks en eind oktober gaat het er zelfs een hele week uit. Herfstvakantie, dus dan gaan er minder mensen met de trein. Vakantie.. Ergens rond 1ste kerstdag is mijn eerstvolgende vakantie -O- .
pi_86999188
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Stuk beter dan op Gouda, waar je elke seconde een mes in je bast kan krijgen.

Maar goed, je hebt ook mensen die er gaan WONEN 8)7
  woensdag 29 september 2010 @ 21:50:48 #178
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_86999722
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik nodig je uit samen met mij een overstap richting Dordrecht te missen op station Geldermalsen in de avonduren :r :r :r
Dat was mijn klacht ook niet :). Mijn klacht betreft de kwaliteit van SLT's :).
  woensdag 29 september 2010 @ 21:52:08 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86999801
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stuk beter dan op Gouda, waar je elke seconde een mes in je bast kan krijgen.

Maar goed, je hebt ook mensen die er gaan WONEN 8)7
Ik heb dan ook een webwinkel in de messen uit mijn bast, die ik met veel winst doorverkoop, zelfs na aftrek van mijn aanvullende ziektekostenverzekering.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86999996
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb dan ook een webwinkel in de messen uit mijn bast, die ik met veel winst doorverkoop, zelfs na aftrek van mijn aanvullende ziektekostenverzekering.
Nou ik ben blij dat jij er met plezier woont hoor :) Ik woon liever ergens anders :)

Gek genoeg ken ik ook mensen die graag in Venlo, Heerlen, Helmond resp. Hilversum wonen.

Hebben we het nog niet over Veenendaal.
pi_87000170
Ik ben weer terug van weggeweest...

Maar ik vroeg me iets af.. ik plande zojuist mijn treinreis van R'dam naar Groningen voor komende zondag (rond 10 uur) en ik zag dat er Intercity NMBS naar Groningen ging... dit vond ik vrij opmerkelijk. Vooral nadat ik googlelde en uitvond dat dit stond voor iets ala België... is dit een fout van 9292 of weet iemand hier wat van?
  woensdag 29 september 2010 @ 21:59:21 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87000330
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ik ben blij dat jij er met plezier woont hoor :) Ik woon liever ergens anders :)
Ja, wat wil je nou zeggen, moeten we nog meer open deuren intrappen? Ik ben al wezen sporten vanavond.

quote:
Gek genoeg ken ik ook mensen die graag in Venlo, Heerlen, Helmond resp. Hilversum wonen.

Hebben we het nog niet over Veenendaal.
Gek genoeg ken ik ook mensen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87000455
ik bedoel dat ik dat allemaal criminele kutsteden vind waar ik nog niet dood gevonden hoef te worden.

Mag ik dat vinden? Of word je dan boos? -O-
pi_87000533
Nog een leuke actie trouwens (geen idee of ie vorige topic genoemd is..)

http://www.nshispeed.nl/n(...)-amsterdam-rotterdam

Op een enkeltje retour met Fyra (is goedkoper & sneller dan met een normale retour).
  woensdag 29 september 2010 @ 22:04:31 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87000608
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
ik bedoel dat ik dat allemaal criminele kutsteden vind waar ik nog niet dood gevonden hoef te worden.

Mag ik dat vinden? Of word je dan boos? -O-
Je mag alles vinden, ook als het als een lul op een sluisdeur slaat. Ik snap alleen niet waar die oprisping ineens vandaan komt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87000697
Ohja vandaag was die Fyra 2x per uur proef.. 'k Heb nog 3 lege stammen bij Schiphol voorbij zien komen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')