abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 september 2010 @ 09:29:46 #94
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_86970615
thx!
quote:
thx!
Helaas was Jdude me voor, maar heel tof! ^O^
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 29 september 2010 @ 10:14:59 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_86971722
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 20:10 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Heeft vast weer te maken met de Sneltrein Amsterdam C - Dordrecht - Breda.

Den Haag Laan van NOI zal dan ook een IC-station worden, evenals Heemstede-Aerdenhout.
Nee, dat zijn Sneltreinstations en dat blijft in zeker zin gewoon zo. Want wat is nu feitelijk het plan:

1. Alle bestaande IC's Amsterdam-Den Haag-Rotterdam worden afgeschaft.
2. In plaats daarvan komen er 4 sneltreinen per uur (waarvan twee doorgaan als stopper naar Vlissingen).
3. Bij gebrek aan iets beters noemt NS alle sneltreinen voortaan Intercity.
pi_86973503
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:14 schreef ReisT het volgende:

3. Bij gebrek aan iets beters noemt NS alle sneltreinen voortaan Intercity.
dat is zo'n beetje ieder jaar een "vernieuwing" sinds 2001 of zo :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86973533
Oh Crientj stond vanochtend heel uitgeslapen (eh hum :') ) koffiebekers bij te vullen :D na drie minuten zwaaien voor het raam ben ik maar naar mijn trein gelopen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 14:14:47 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86979746
Bewaar je laatste spoorboekje maar goed.

http://www.locov.nl/actue(...)tspoorboekjepdf.aspx
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86980085
mja, was al bekend inderdaad. Die digitale tabellen op de webstite heb je natuurlijk ook geen fluit aan. Het gaat er juist om dat de informatie DIRECT en zonder hulpmiddelen toegankelijk is. Maar als men gewoon lekker de dienstregeling dermate vaak en onregelmatig verneukt dat het spoorboekje soms al achterhaaldf is als het bij de drukker vandaan komt, dan neemt de belangstelling vanzelf wel af ja 8)7 Digitale tabellen op een website zijn daarvoor geen enkel alternatief natuurlijk. Iedereen is dat over 5 jaar ook weer vergeten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 14:33:24 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86980483
Tja, mensen zonder internet (die zijn er, en niet alleen zwarte kousen) hebben dik pech.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86980625
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
pi_86980732
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaan *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86980904
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:36 schreef Socios het volgende:
Het is dus nog niet zeker. Ik blijf goede hoop houden dat we eind november gewoon weer een paar Spoorboekjes kunnen kopen aan het loket.
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:49:37 #104
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86981126
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
mja, was al bekend inderdaad. Die digitale tabellen op de webstite heb je natuurlijk ook geen fluit aan. Het gaat er juist om dat de informatie DIRECT en zonder hulpmiddelen toegankelijk is.
Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit. ;)

quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86981163
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Als we er nou allemaal 6 kopen gaat de oplage wel omhoog zodat ze er nog jaaaaren mee doorgaan *O*
Haha, de afgelopen jaren kocht ik er altijd minstens 3. (Ook voor anderen).
pi_86981204
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Keep on dreaming. LOCOV kan alleen een advies geven, NS hoeft daarin niet mee te gaan. Ik ga er gewoon vanuit dat het exit boekje is. En logisch natuurlijk, kost een hoop en levert bijna niks meer op. Weg ermee.
Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
  woensdag 29 september 2010 @ 14:51:22 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86981214
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit. ;)
[..]

Dat dus gewoon. Hoe je het ook wendt of keert, het is een aflopende zaak. Een oplage van 18.000 is natuurlijk nauwelijks meer rendabel of de moeite waard. En voor niet alle alternatieven heb je internet nodig.
Of breng een afgeslankte versie uit, zonder al die tekstuele onzin: alleen tabellen, en klaar.

Probleem is natuurlijk dat die tabellen door alle uitzonderingen zo onmogelijk uitgebreid zijn geworden, dat ook zo'n spoorboekje nog 1000 pagina's telt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86981261
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Had ik niet van jou verwacht. Ik herinner mij nog jouw jaarlijkse post waarin je vermeldt om niet te vergeten de ´verplichte kost´ weer te kopen; het spoorboekje.
Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...
  woensdag 29 september 2010 @ 14:55:15 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86981379
Spoorboekjes zijn al jaren te saai, niet in het minst door de saaie kaften. In de jaren '90 werden kunstenaars uitgenodigd om een ontwerp te maken, de laatste jaren stonden er nietszeggende NS-stockfoto's op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86981485
Spoorboekjes zijn helemaal niet saai. De tabellen zijn zeer duidelijk en heel effectief. Ik hoef niet per se een gedicht op de kaft. Een foto van Mat ´64 is ook prima.
pi_86981498
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je nou een beetje goede printer hebt, draai je zo je eigen spoorboekje uit. ;)
Ja, 60 cm dik en voor een godsvermogen aan papier en inkt. Lekker milieubewust bedrijf die NS :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86981549
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:52 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Aldoende leert men. Het is gewoon kapitaalverspilling om al die boekjes te maken en vervolgens in te zien dat niemand ze leest. Zelfde geldt voor busboekjes...
Gast, zit niet zo te trollen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86981978
Ik trol helemaal niet, hoe kom je daar bij :S
  woensdag 29 september 2010 @ 15:22:07 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86982303
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:58 schreef Socios het volgende:
Spoorboekjes zijn helemaal niet saai. De tabellen zijn zeer duidelijk en heel effectief. Ik hoef niet per se een gedicht op de kaft. Een foto van Mat ´64 is ook prima.
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86982452
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:22 schreef Duvel het volgende:
Vergelijk die huidige ondingen nou ff met die van de jaren '90, en aanschouw het verschil.
De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.
  woensdag 29 september 2010 @ 15:29:55 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86982621
quote:
Op woensdag 29 september 2010 15:25 schreef Socios het volgende:

[..]

De tabellen zijn allemaal maar duidelijker geworden in de loop van de jaren. Men maakte alleen een misstap toen men met rode en blauwe arceringen kwam, daar is men een jaar later alweer vanaf gestapt. Tevens is het ´oude´ lettertype sinds dit jaar ook weer terug. Bovendien is er een aparte sectie voor NS HiSpeed gekomen. Niets dan lof dus.
Ik heb het over de kaft.

Die proef met rode en blauwe arceringen zoog inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86984657
de kaft is ongeveer het minst relevante deel ervan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86985226
quote:
109 Teletekst wo 29 sep
***************************************
NS wil af van papieren spoorboekje

***************************************
` De NS wil het papieren spoorboekje
afschaffen.Vanaf volgend jaar kan
reisinformatie alleen in digitale vorm
en bij loketten worden opgevraagd.

Landelijke consumentenorganisaties en
het ministerie van Verkeer moeten nog
wel instemmen met het plan.Het 130 jaar
oude spoorboekje verkoopt steeds minder
goed.Vooral verzamelaars en werknemers
van de NS schaffen het nog aan.Van de
reizigers gebruikt één procent het
gedrukte exemplaar nog regelmatig.


Volgens de NS zijn er alternatieven
genoeg om aan reisinformatie te komen.
De nieuwe digitale versie moet de
treintijden overzichtelijker weergeven.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Tuurlijk joh :')

What's next? Ik vind die loketten ook wel bar veel geld kosten allemaal. En die kaartautomaten ook. Eens kijken, wat kunnen we nog meer weg-uithollen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 16:26:41 #119
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86985343
Een kaartautomaat is tamelijk essentieel, en heeft weinig bruikbare alternatieven. Bij het spoorboekje gaat dat niet meer op. Dat is geen uitholling, dat is met de tijd meegaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86985359
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv

quote:
China is de allersnelste wat treinen betreft. Op het traject Shanghi - Ganzou werd met een nieuw model trein een recordsnelheid gehaald van maar liefst 416,6 kilometer per uur.
:') De media. Mja. :') .
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86985407
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk joh :')

What's next? Ik vind die loketten ook wel bar veel geld kosten allemaal. En die kaartautomaten ook. Eens kijken, wat kunnen we nog meer weg-uithollen?
Tuurlijk, duh. Dat heb je toch zelf ook wel door.
pi_86985432
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Een kaartautomaat is tamelijk essentieel, en heeft weinig bruikbare alternatieven. Bij het spoorboekje gaat dat niet meer op. Dat is geen uitholling, dat is met de tijd meegaan.
Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 september 2010 @ 16:33:08 #123
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86985633
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welnee, je kunt in de trein ook kaartjes verkopen. En voor het spoorboekje is nog geen alternatief in de zin van direct toegankelijke informatie. Maar goed, het schijnt te moeten.
Yup. Heb je het eindelijk door?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86985659
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Meer humor: http://www.zie.nl/video/a(...)per-uur/m1azrl6fdlxv
[..]

:') De media. Mja. :') .
:D :') :D

TGV's gingen 20 jaar geleden al 500+ :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')