abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:54:26 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87064873
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
Uit een berekening van treinreiziger.nl bleek al dat Fyra eigenlijk nooit winstgevend worden, en dat ze zelfs nog maar quitte zouden draaien met een gemiddelde bezetting van 68%. Niet 68% tijdens de spits, maar gemiddeld. Dat waar het landelijk gemiddelde 27% is.

Bron: hier.

Ze kunnen er beter gewoon mee stoppen, daar is vrijwel iedereen bij gebaat. :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:57:20 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87064988
Alex, en dan hebben ze nog niet eens personeelskosten en dergelijke meegerekend, staat er onder vermeld ;)
quote:
Opmerkingen
Deze berekening houd geen rekening met eventuele andere kosten (personeelskosten, marketing, materieel, etc.) en laat de Thalys buiten beschouwing. Niet alle reizigers zullen de volle toeslag betalen (discount tickets, Fyra maandkaarten) en dergelijke en tegelijkertijd zullen andere reizigers juist een hogere toeslag betalen (reizigers Amsterdam - Breda).
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:00:01 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87065083
opnieuw aanbesteden is dus beter
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:04:35 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87065249
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
opnieuw aanbesteden is dus beter
Ja, eigenlijk wel :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:05:05 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87065273
Dat klopt greavy, dat zit er niet bij omdat die kosten niet eens bekend zijn. Het enige wat ik verder weet is dat een Traxx-loc zo'n ¤ 30.000 per maand kost aan lease.

En helemaal eens met Peterselieman: opnieuw aanbesteden, maar beter nog: die hele lijn opnemen in het Hoofdrailnet. Dan zijn we meteen van het eilandjesbedrijf af en kan bijvoorbeeld de 1900 via de HSL worden gestuurd waardoor een reistijdafname mogelijk is. Ik denk dat je veel reizigers daar blijer mee maakt dan met het huidige Fyra-gepruts.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:10:32 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87065458
Ze wilden per se de concessie binnenhalen en hebben veel te veel geboden. Ze overheid is als opdrachtgever met deze onredelijk hoge cijfers akkoord gegaan, onbegrijpelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87066367
Maar hoe zit het nu precies met die concessie? Vanaf wanneer kan bijv. de DB zeggen Zo, en nu willen wij hier gaan rijden? Het kan toch niet zo zijn dat de NS nóg een paar jaar aan mag kloten en met lege treinen rond mag rijden.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:34:28 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87066457
HSA Beheer N.V. heeft het exclusieve recht op reizigersvervoer via de HSL gedurende 15 jaar. Dit is een andere partij dan NS Reizigers, daarom mag de 1900 ook niet zomaar via de HSL worden ingelegd, maar mag er ook geen Fyra-dienst op Amsterdam - Rotterdam - Eindhoven worden ingelegd.

Voor internationaal verkeer is sinds 1/1/2010 de markt vrijgegeven door Europa, voor zover mij bekend.
pi_87066722
Oké, dus als je tussen Breda/Rotterdam/Schiphol reist en alleen maar dan ook echt alleen wanneer je bij één van die 3 stations moet zijn, kun je lekker in je trein blijven zitten. Daar is over nagedacht :). Door een mongool.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:44:25 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87066845
Komt er nou al een Fyra in Breda dan ja? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:45:25 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87066890
Correct. In eerste instantie was een rechtstreekse verbinding naar Eindhoven ook nog de bedoeling, maar na de eerste aanbestedingsronde (waar alle aanbiedingen als te laag werden bevonden) heeft V&W de concessie versoberd en dat laten vallen. Uiteindelijk heeft HSA dus de concessie gewonnen... en nu zitten we met deze baggerzooi.

@Fles: nog niet. Maar het proefbedrijf is in volle gang en men hoopt per december 1x per uur Breda te kunnen bedienen. Dit zal alleen tijdens werkdagen zijn, in het weekend rijdt de hele 900-serie niet. De extra Fyra's die nu op Amsterdam - Rotterdam gaan rijden rijden in de 900-serie, die later door zullen rijden naar Breda.
pi_87066953
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt er nou al een Fyra in Breda dan ja? :?
In Breda kunnen we zelfs blauwgeel gekleurde TGV's naar Parijs verwachten, als we de artist-impressions mogen geloven.
pi_87068998
Die hele HSA faalt. Welke mongool gaat er nu meer bieden dan je er theoretisch uit kan halen :') Dan verdien je het om failliet te gaan als bedrijf.
En dan al die regels erbij. Die verminderen alleen maar het rendement.
Als ze de 1900 door zouden laten rijden naar Kalderkirchen, geldt het dan als een internationale trein?
En mocht de 1900 toch verHSL't worden, wordt Dordrecht dan niet heel onrendabel om met IC's te bedienen in de richting van Breda?

ETMET reed trouwens vandaag met een slagje Plan V. Nog meer vertragingen ^O^

[ Bericht 14% gewijzigd door Ascendancy op 01-10-2010 17:59:12 ]
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_87069435
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:53 schreef Ascendancy het volgende:
Als ze de 1900 door zouden laten rijden naar Kalderkirchen, geldt het dan als een internationale trein?
Als ze geen wagons in Venlo achterlaten: ja.
Dacht ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2010 18:08:55 ]
pi_87070025
Maar eerlijk gezegd denk ik dat er voor NS meer te halen valt met het aanpassen van Nijmegen - Schiphol tot Emmerich - Arnhem - Schiphol - Rotterdam. Dan hoef je geen rekening te houden met de Duitse bovenleidingspanning. Ook maak je dan een internationale aansluiting in Emmerich (op de RE naar Koblenz) zodat je de schijn van een alibi-grensovergang vermijdt. :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:47:00 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87070617
Diesel is de oplossing voor bovenleidingproblemen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:47:07 #296
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87070627
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:34 schreef James1988 het volgende:
HSA Beheer N.V. heeft het exclusieve recht op reizigersvervoer via de HSL gedurende 15 jaar. Dit is een andere partij dan NS Reizigers, daarom mag de 1900 ook niet zomaar via de HSL worden ingelegd, maar mag er ook geen Fyra-dienst op Amsterdam - Rotterdam - Eindhoven worden ingelegd.
Dat roept iedereeen altijd maar waarom zou NS reizigers niet onder attest van HSA op de HSL mogen rijden? Of andersom, NS mag ook een treindienst op het hoofdrailnet uitbesteden aan een andere partij dus waarom niet aan HSA. :? Dat is nota bene een dochteronderneming!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:48:04 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87070663
En de VIRM die de ic Ut - Gvc zou rijden om 18:29 is dood.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87070906
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:47 schreef Duvel het volgende:
Diesel is de oplossing voor bovenleidingproblemen.
Met een diesel over de HSL? :D

En als je een voorspanlok bedoelt, dan kun je ook gewoon een Duitse elektrische locomotief in Venlo neerzetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2010 18:54:52 ]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:57:06 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87070999
Niet zo zeiken, rijden!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:06:35 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87071328
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:47 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat roept iedereeen altijd maar waarom zou NS reizigers niet onder attest van HSA op de HSL mogen rijden? Of andersom, NS mag ook een treindienst op het hoofdrailnet uitbesteden aan een andere partij dus waarom niet aan HSA. :? Dat is nota bene een dochteronderneming!
Dat mag volgens mij wel. Maar men doet het ook weer niet.

Als de 1900 op de HSL gaat heeft de hele Fyra op Breda - Rotterdam geen zin meer, want niemand stapt daar dan nog in.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:06:49 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87071337
En vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')