abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87146091
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:03 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

soms is dat nog wel moeilijk toch? mijn ouders bv (en denk bij de meeste uit ons dorp nog wel) zouden het echt heel erg vinden als ik met kerst ineens weg ben. dat kan dan echt niet goedgemaakt worden met een etentje in het nieuwe jaar. tradities doorbreken lukt nog niet iedereen, maar ik vind het ook niet erg hoor. gewoon 2 daagies kerst met muziek, praten en eten. best leuk hoor :)
ik heb er totaal geen moeite mee om te zeggen 'ja, nee, sorry, dan zitten we in het buitenland' :@ als dat zo zou zijn. Willen het al een tijdje doen, maar nu zijn de financien even niet heel gunstig :+ en volgend jaar organiseren mijn ouders het grote familie-kerst-ding, dus daar willen we graag bij zijn omdat dat altijd super leuk is bij m'n ouders O+ maar jaar daarna gaan we wellicht lekker weg, omdat 't kan, en niemand die daar 'n probleem van maakt :N
Ja doei.
pi_87146723
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:03 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

soms is dat nog wel moeilijk toch? mijn ouders bv (en denk bij de meeste uit ons dorp nog wel) zouden het echt heel erg vinden als ik met kerst ineens weg ben. dat kan dan echt niet goedgemaakt worden met een etentje in het nieuwe jaar. tradities doorbreken lukt nog niet iedereen, maar ik vind het ook niet erg hoor. gewoon 2 daagies kerst met muziek, praten en eten. best leuk hoor :)
dat bedoel ik dus: je voelt een verplichting, en dan heb jij het dus wel leuk met je familie. Dat is iets minder erg dan mensen die met tegenzin bij familie met kerst zitten. Ik ben echt helemaal eens met CF, MoBlo en Elf. Goddank wordt me dat wel in dank afgenomen omdat mijn ouders ook nog een eigen leven hebben naast dat van hun kinderen en kleinkinderen. (op vorig jaar na ben ik meestal wel bij één van mijn ouders een dag, maar dan gewoon omdat ik het gezellig vind. Afgelopen jaar dus nee gezegd en dan is er ook niks aan de hand)
pi_87147597
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:20 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus: je voelt een verplichting, en dan heb jij het dus wel leuk met je familie. Dat is iets minder erg dan mensen die met tegenzin bij familie met kerst zitten. Ik ben echt helemaal eens met CF, MoBlo en Elf. Goddank wordt me dat wel in dank afgenomen omdat mijn ouders ook nog een eigen leven hebben naast dat van hun kinderen en kleinkinderen. (op vorig jaar na ben ik meestal wel bij één van mijn ouders een dag, maar dan gewoon omdat ik het gezellig vind. Afgelopen jaar dus nee gezegd en dan is er ook niks aan de hand)
ja ik zie het gewoon eigenlijk net als een verjaardag van een familielid van het gezin. maar dan nog ietsjes erger, want verjaardag kan ik evt nog afzeggen, mits ik een heel goede reden heb.
jouw ouders willen hetzelfde als jij, dan is het ook goed. ze begrijpen heus wel dat je ze niet echt 'afwijst'.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_87151903
Ik ga naar Engeland met de kerst.
Een paar jaar geleden was het kalkoen met een of andere vulling en de volgende dag hert met cranberrysaus (?).
Dus ik ben wel benieuwd wat het dit jaar is.

Uiteraard ga ik in NL wel rollade :9 maken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 4 oktober 2010 @ 00:11:30 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_87155441
Sowieso kinderen die nog ouders hebben en zich verplicht voelen dan dat soort dagen met ouders door te brengen.
Weet je wel wat het voor bevrijding is als je dat niet meer 'hoeft' te doen en gewoon zelf kan uitmaken wat je op dat soort dagen kan doen?

Gewoon jezelf zijn. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_87158466
Mijn ouders zijn daarin ook heel makkelijk.
Als ik niet wil, dan kom ik niet en dat maakt hen ook weinig uit dan.
Als ik wel wil, dan vinden zij het ook goed.
pi_87158595
Ik ben gezegend met prachtige ouders en een lieve schoonvader. Gelukkig wil ik graag bij hen zijn met kerst, dus het verplichtingsprobleem speelt bij ons niet zo.
We hebben er ook nog eens voor gezorgd dat ouders en schoonvader dikke vriendjes zijn geworden, dus we kunnen het ook nog eens samen vieren.
Eerste kerstdag dus (bewust) met familie en tweede kerstdag lekker voor ons eigen gezin (soms naar het bos met daarna een broodje kroket, soms naar de kroeg, soms vrienden te eten, soms nogmaals naar ouders omdat het zo gezellig was...)

Edit: maar wat we eten is nog een raadsel!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_87158642
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 07:41 schreef Tezz het volgende:
Ik ben gezegend met prachtige ouders en een lieve schoonvader. Gelukkig wil ik graag bij hen zijn met kerst, dus het verplichtingsprobleem speelt bij ons niet zo.
We hebben er ook nog eens voor gezorgd dat ouders en schoonvader dikke vriendjes zijn geworden, dus we kunnen het ook nog eens samen vieren.
Eerste kerstdag dus (bewust) met familie en tweede kerstdag lekker voor ons eigen gezin (soms naar het bos met daarna een broodje kroket, soms naar de kroeg, soms vrienden te eten, soms nogmaals naar ouders omdat het zo gezellig was...)

Mooi mens ben jij O+
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87158867
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 07:47 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Mooi mens ben jij O+
:D

Thx! :@
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_87159299
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 07:41 schreef Tezz het volgende:

Mooi is dat. Hier hetzelfde tussen ouders en schoonouders. Normaal kook ik altijd op kerstavond voor mijn ouders & schoonouders, maar dit jaar zit op kerstavond nog in Italië en zit ik op 1e kerstdag in de auto. :')
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_87161550
quote:
Op donderdag 30 september 2010 16:21 schreef piepkuiken21 het volgende:
hoeveel soorten vlees/bijgerechten hebben jullie met de gourmet?
mijn moeder kwam aan vlees en vis en vega aan 27 soorten, daarbij ook nog ei, paprika (3 soorten) champignonen, ui (rood en wit).
Dat mèèn je toch niet?? Holymoly, hoe groot is die tafel dan wel?
Wij hebben meestal 5 soorten vlees/vis. 5 sausjes, stokbrood en kruidenboter. Kaas en ontbijtspek en annanas. Bakje Italiaanse kuiden. Ik denk dat dat het is.
En als we heel wild doen, snijden we een paprika, maar die ben ik al 100 keer de volgende dag tegen gekomen in de groentenla.....

Maar het klinkt wel feestelijk zo met 27 dingen, dat dan weer wel!
pi_87167015
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 18:14 schreef Jeetjejom het volgende:

[..]

Tja, vorig jaar was het al aardappelpuree en gegratineerde aardappelen, haricots verts in spek, dus dat vind ik dan zelf ook weer niet leuk eigenlijk....
Van de andere kant heb ik ook zoiets van, je eet maar wat de pot schaft, het is niet zo dat ik kikkerbilletjes ofzo ga serveren, maar een beetje speciaal mag toch wel......
Vervelend he, dat soort mieperts met eten.

Kijk hier eens: http://www.bbc.co.uk/food/occasions/christmas
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:44:57 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_87174038
iig ganzelever, gebakken of als paté
Denk verder aan Ree, maar wellicht kan ik nog iets nog veel politiek incorrecters bedenken.
Wellicht gestroopte snip.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:47:26 #114
45206 Pietverdriet
pi_87174155
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 00:11 schreef golfer het volgende:
Sowieso kinderen die nog ouders hebben en zich verplicht voelen dan dat soort dagen met ouders door te brengen.
Weet je wel wat het voor bevrijding is als je dat niet meer 'hoeft' te doen en gewoon zelf kan uitmaken wat je op dat soort dagen kan doen?

Gewoon jezelf zijn. ^O^
Vroeger moest ik altijd werken met kerst (ook al zat de zaak dicht O-) ) en goddank heeft iedereen ruzie met schoonouders.
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:49:40 #115
45206 Pietverdriet
pi_87174244
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 14:14 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

:D Kutleven denk ik, want zelfs met weinig geld kun je een lekkere maaltijd bereiden :P
daar is stropen voor uitgevonden, vette eenden zat in het park, en als je mannetjes pakt spaar je de vrouwtjes weer een verkrachter
pi_87174333
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 10:39 schreef kletsbets het volgende:

[..]

Dat mèèn je toch niet?? Holymoly, hoe groot is die tafel dan wel?
Wij hebben meestal 5 soorten vlees/vis. 5 sausjes, stokbrood en kruidenboter. Kaas en ontbijtspek en annanas. Bakje Italiaanse kuiden. Ik denk dat dat het is.
En als we heel wild doen, snijden we een paprika, maar die ben ik al 100 keer de volgende dag tegen gekomen in de groentenla.....

Maar het klinkt wel feestelijk zo met 27 dingen, dat dan weer wel!
lijkt me ook saai met 5 soorten vlees

Jup mijn ma pakt altijd te veel uit. Meestal is ze een halve dag bezig met het snijden van vlees en het kruiden/verpakken van de vleesjes. Kleine greep uit het assortiment; blokje kaas met bacon, gehaktballetjes, gehaktballetjes met ontbijspek, kogelbiefstuk, entrecote, varkenshaas, kip in satemarinade, gewone kip, varkensworst in stukken gesneden, runderworst in stukken gesneden, nurnberger worstjes, gamba's naturel, gamba's in marinade, tilapia, koolvis, zalm en ga nog maar door. Ook doen wij altijd geschaafde aardappeltjes op de gourmet, worden zo lekker hard altijd
pi_87174437
associatiefeest:

die piepkuikens van jamie oliver zijn ook erg lekker & geschikt voor kerst ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:59:12 #118
45206 Pietverdriet
pi_87174634
Kreeft halveren en op de grill, Jacobsschelpen, oesters, mmmm
pi_87177954
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:52 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

lijkt me ook saai met 5 soorten vlees

Jup mijn ma pakt altijd te veel uit. Meestal is ze een halve dag bezig met het snijden van vlees en het kruiden/verpakken van de vleesjes. Kleine greep uit het assortiment; blokje kaas met bacon, gehaktballetjes, gehaktballetjes met ontbijspek, kogelbiefstuk, entrecote, varkenshaas, kip in satemarinade, gewone kip, varkensworst in stukken gesneden, runderworst in stukken gesneden, nurnberger worstjes, gamba's naturel, gamba's in marinade, tilapia, koolvis, zalm en ga nog maar door. Ook doen wij altijd geschaafde aardappeltjes op de gourmet, worden zo lekker hard altijd
Ik denk dat wij dus hele kleine eters zijn? Want van alles wat jij nu even snel opschrijft, kan ik niet eens 1 stukje per onderdeel op. Maar nogmaals het lijkt me een feestmaal hoor, ik wens je veel plezier.
pi_87178108
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Kreeft halveren en op de grill, Jacobsschelpen, oesters, mmmm
Klinkt goed Piet.

Helaas zit ik dit jaar alweer aan de "zalmcocktail" (zalm uit blik met mayonnaise).
Heb je daar een recept voor? Zal ik kijken of ik mijn moeder kan overhalen dit te maken.
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:50:36 #121
45206 Pietverdriet
pi_87178331
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:44 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Klinkt goed Piet.

Helaas zit ik dit jaar alweer aan de "zalmcocktail" (zalm uit blik met mayonnaise).
Heb je daar een recept voor? Zal ik kijken of ik mijn moeder kan overhalen dit te maken.
Haal liever wat hollandse garnalen bij de aldi en meng die met goede mayonaise, veeeeeeel lekkerder
pi_87178608
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Haal liever wat hollandse garnalen bij de aldi en meng die met goede mayonaise, veeeeeeel lekkerder
Misschien moest ik het voorgerecht maar maken dit jaar 8-) .
Met dank aan Julia Child maak ik mijn eigen mayonnaise :) .

Nu nog mijn moeder overtuigen, thuis hebben ze niet zoveel vertrouwen in mijn kookkunsten ;) .
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:02:27 #123
45206 Pietverdriet
pi_87178809
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:57 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Misschien moest ik het voorgerecht maar maken dit jaar 8-) .
Met dank aan Julia Child maak ik mijn eigen mayonnaise :) .

Nu nog mijn moeder overtuigen, thuis hebben ze niet zoveel vertrouwen in mijn kookkunsten ;) .
Zelfgemaakte Mayonaise die licht zurig is, met veel hollandse garnalen, dat is echt lekker, verder niets aan doen, geen andere troep erdoor doen.
pi_87183822
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zelfgemaakte Mayonaise die licht zurig is, met veel hollandse garnalen, dat is echt lekker, verder niets aan doen, geen andere troep erdoor doen.
Dat klinkt echt lekker. :9 Ga ik zelf ook eens proberen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_87203891
nav dit topic het onderwerp kerst thuis ook even besproken,
uitkomst:
1e kerstdag gaan we nergens heen, mogen er eventueel maximaal 2 mensen op bezoek komen en gaan we lekkere dingen eten, maar wel in normale porties. denk hierbij aan hertenbiefstuk of ander wild.

dan op 2e kerstdag kunnen we eventueel bij ouders of schoonouders op bezoek,
dat zal dan wel steengrillen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')