Sommige mensen kijken naar het groter geheel en denken lange termijn ipv aan hun eigen hachje tot aan de voordeur.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:09 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nou, als een VVD-CDA-PVV kabinet goed voor jou is en je ook nog liberaal bent dan is het best eigenaardig om Groen links te stemmen. Of zeg je daarmee dat je nu persoonlijk dan wel beter af bent maar eigenlijk liever een socialer kabinet had gezien?
Nee, Koos de linkschmensch heeft verloren, Koos komt op voor Henk en Ingrid.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:04 schreef lezzer het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat niet doe?
De onnozelheid hier, het is gewoon dramatisch. Henk en Ingrid die denken dat ze gewonnen hebben.
Gewonnen
Alsof dit een wedstrijd is
Ja, dat is een heel dom idee.quote:
Ik ken er wel meer die heel erg goed verdienen en nog linkser stemmen hoor. En die zich oprecht afvragen waarom ze in deze tijd van crisis volgend jaar zoveel minder belasting gaan betalen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:09 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nou, als een VVD-CDA-PVV kabinet goed voor jou is en je ook nog liberaal bent dan is het best eigenaardig om Groen links te stemmen. Of zeg je daarmee dat je nu persoonlijk dan wel beter af bent maar eigenlijk liever een socialer kabinet had gezien?
Dat is dan hun probleem.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:11 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, dat is een heel dom idee.
Daar hebben die mensen namelijk helemaal niks aan.
Stel dat ik elk bijstandsgezin in mijn woonplaats honderd euro ging brengen, daar hebben ze geen ene flikker aan uiteindelijk.
Echt, die term Linkschmensch, daar kom je zo ontzettend dom mee over...quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:11 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nee, Koos de linkschmensch heeft verloren, Koos komt op voor Henk en Ingrid.
Maar in je andere reply lijkt het alsof je een voorkeur uitspreekt voor het VVD-CDA-PVV kabinet en noem je jezelf liberaal? Progressief-liberaal wellicht.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:10 schreef lezzer het volgende:
[..]
Sommige mensen kijken naar het groter geheel en denken lange termijn ipv aan hun eigen hachje tot aan de voordeur.
Ga nou niet zitten beweren dat bijvoorbeeld GL niks wil bezuinigen.
Elke partij wil bezuinigen, het wordt alleen anders ingevuld.
Idd, zeker bv toen hij als Lijsttrekker in november 2006 minder stemmen kreeg dan de nummer twee Verdonk zal hij en verder niemand in de VVD geloofd hebben dat hij de volgende Premier zou blijken te zijn.quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:57 schreef eriksd het volgende:
Overigens chapeau voor Rutte, wie had dit 3 jaar geleden gedacht
En wat is het verschil met 100 Euro die de overheid ze geeft?quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:11 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, dat is een heel dom idee.
Daar hebben die mensen namelijk helemaal niks aan.
Stel dat ik elk bijstandsgezin in mijn woonplaats honderd euro ging brengen, daar hebben ze geen ene flikker aan uiteindelijk.
Hij gebruikt het zelf als ondertitel overigens.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:12 schreef lezzer het volgende:
[..]
Echt, die term Linkschmensch, daar kom je zo ontzettend dom mee over...
Ik hoop van harte dat ik irl geen zaken met je doe of ga doen.
Nou, dat is dus dat 'trickle-down effect' wat je hier beschrijft en wat in de USA aantoonbaar niet heeft gewerkt. Rijken stoppen het geld helemaal niet in de economie, ze gebruiken het doorgaans als een middel om nog meer geld te verdienen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:10 schreef Metatron het volgende:
[..]
Feit is wel dat als het met mij beter gaat, het vanzelf beter gaat met mijn omgeving. Simpelweg omdat ik dan meer kan en wil besteden aan en in mijn omgeving. Daarnaast is het feit dat ik vind dat mensen primair zelf verantwoordelijk zijn voor hun leven bij lange na niet hetzelfde als dat door jou geimpliceerde leedvermaak wanneer het hun minder goed afgaat.
Nee, dat is ons probleem.quote:
Of je leest gewoon wat er staat zonder er zelf wat van te maken.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:12 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Maar in je andere reply lijkt het alsof je een voorkeur uitspreekt voor het VVD-CDA-PVV kabinet en noem je jezelf liberaal? Progressief-liberaal wellicht.
De overheid geeft ze geen 100 euro.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:13 schreef Metatron het volgende:
[..]
En wat is het verschil met 100 Euro die de overheid ze geeft?
Er is niks mis mee om dat geld te gebruiken om meer te verdienen. Tenslotte zul je daar eerst geld voor moeten uitgeven. En daarnaast gaat het natuurlijk niet alleen om "rijken", maar ook gewoonweg om de vele grotere middenklasse. En dan hoef ik echt alleen maar naar mezelf te kijken om te zien dat wanneer ik het beter krijg, ik bijvoorbeeld toch echt vaker uit eten ga. Of naar het theater. Of een duurdere fles whisky koop.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:14 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Nou, dat is dus dat 'trickle-down effect' wat je hier beschrijft en wat in de USA aantoonbaar niet heeft gewerkt. Rijken stoppen het geld helemaal niet in de economie, ze gebruiken het doorgaans als een middel om nog meer geld te verdienen.
Zeg dat maar tegen Koos, ik citeer gewoon zijn signature.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:12 schreef lezzer het volgende:
[..]
Echt, die term Linkschmensch, daar kom je zo ontzettend dom mee over...
Ik hoop van harte dat ik irl geen zaken met je doe of ga doen.
En als ik het bovenstaande lees is het al helemaal lachen want degene weet niet eens dat dit afkomt van het demissionaire kabinet.quote:Je ziet dat nu al: de PVV'ers zullen meer voor hun buil shag moeten gaan betalen, hun zorglasten gaan omhoog, de kinderopvang wordt duurder, etc.
Klopt, ik moet zeggen dat ik hem in de loop van tijd ook sympathieker ben gaan vinden.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Idd, zeker bv toen hij als Lijsttrekker in november 2006 minder stemmen kreeg dan de nummer twee Verdonk zal hij en verder niemand in de VVD geloofd hebben dat hij de volgende Premier zou blijken te zijn.
Nee, de overheid legt ze compleet aan een subsidie- en uitkerings-infuus, zodat elke prikkel om zelf iets aan je situatie te doen vakkundig wordt weggehaald.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:16 schreef lezzer het volgende:
[..]
De overheid geeft ze geen 100 euro.
Ja, dan kom je toch gewoon nog steeds dom over?quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:17 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen Koos, ik citeer gewoon zijn signature.
Prive en zakelijk hou ik graag gescheiden.
Het is echt niet mijn probleem dat mensen niet voor zichzelf kunnen of willen zorgen. Zeker niet als ze hun hele leven hebben gehad om zelf wat verantwoordelijkheid te nemen voor hun oude dag.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:15 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, dat is ons probleem.
Een wwb-uitkering kost gemiddeld 14000 euro per jaar, en dat moet gewoon allemaal betaald worden. Er komt een enorme vergrijzing aan, en die mensen weten straks helemaal niet meer hoe ze moeten functioneren op betaald arbeid.
Het enige wat de staat doet is herverdelen, maar dan zeer inefficient. Dat kunnen we zelf veel beter, en het mooie is dat het geld dan ook nog eens niet naar asocialen/babyboomers en linksdragende Gutmenschen gaat. Alleen maar voordelen dus.quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:15 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, dat is ons probleem.
Een wwb-uitkering kost gemiddeld 14000 euro per jaar, en dat moet gewoon allemaal betaald worden. Er komt een enorme vergrijzing aan, en die mensen weten straks helemaal niet meer hoe ze moeten functioneren op betaalde arbeid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |