abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86925275
Als brave witrijder laad ik om de zoveel tijd trouw mijn OV-chipkaart met 10 danwel 20 euro aan nieuw saldo. Vanmiddag was ik naar de stad en ineens viel het me op dat het saldo constant op hetzelfde bedrag (¤8,91) blijft staan. Metro in, metro uit, bus in, bus uit: het maakte niet uit, er werd geen cent afgeschreven. Op de persoonlijke OV-chipkaartsite staat er achter al mijn reizen ook het mooie ronde bedrag van nul euro.

Ik ben echter voorzichtig voordat ik in juichen uitbarst omdat ik buiten het systeem om gratis en voor niets kan reizen, omdat ik het zomaar zie gebeuren dat er straks een naheffing op de mat valt die me dwingt in één keer enkele honderden euro's op te hoesten voor m'n gratis reisjes. Het zou niet de eerste keer zijn dat dat me overkomt, onlangs kon ik nog 600+ euro ophoesten omdat er het één en ander fout was gegaan bij het stopzetten van m'n studenten reisproduct.

Wat zouden jullie doen, lekker door blijven reizen of toch even de mannen bij de OV-chipkaart tippen over deze storing :P ?
pi_86925373
Je hebt ook geen abonnement op je Chipkaart? Want dan blijft je saldo ook gewoon hetzelfde en wordt er niets afgeschreven, mits je in je sterrenzone blijft reizen.
Feyenoord Rotterdam
pi_86925409
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:09 schreef Mr.Grant het volgende:
Als brave witrijder laad ik om de zoveel tijd trouw mijn OV-chipkaart met 10 danwel 20 euro aan nieuw saldo. Vanmiddag was ik naar de stad en ineens viel het me op dat het saldo constant op hetzelfde bedrag (¤8,91) blijft staan. Metro in, metro uit, bus in, bus uit: het maakte niet uit, er werd geen cent afgeschreven. Op de persoonlijke OV-chipkaartsite staat er achter al mijn reizen ook het mooie ronde bedrag van nul euro.

Ik ben echter voorzichtig voordat ik in juichen uitbarst omdat ik buiten het systeem om gratis en voor niets kan reizen, omdat ik het zomaar zie gebeuren dat er straks een naheffing op de mat valt die me dwingt in één keer enkele honderden euro's op te hoesten voor m'n gratis reisjes. Het zou niet de eerste keer zijn dat dat me overkomt, onlangs kon ik nog 600+ euro ophoesten omdat er het één en ander fout was gegaan bij het stopzetten van m'n studenten reisproduct.

Wat zouden jullie doen, lekker door blijven reizen of toch even de mannen bij de OV-chipkaart tippen over deze storing :P ?
Gratis doorreizen en evt. wat geld apartleggen voor evt naheffing. Komt ie niet, heb je gratis gereisd ;) .
  maandag 27 september 2010 @ 23:26:57 #4
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_86925897
één grote fail dat hele OV chipkaart gebeuren.
pi_86925959
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:26 schreef Armageddon het volgende:
Dat is zeker! ;)

Ik zou idd gewoon wat geld er voor opzij leggen en dan gewoon reizen en afwachten! ;)
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
pi_86926111
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:26 schreef Armageddon het volgende:
En dat allemaal omdat mensen het moeilijk schijnen te vinden wel twéé verschillene soorten vervoersbewijzen bij zich te dragen tijdens een ov-trip.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_86926721
Ze hadden gewoon nooit het in moeten voeren ... :N
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86926788
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:12 schreef o.us het volgende:
Je hebt ook geen abonnement op je Chipkaart? Want dan blijft je saldo ook gewoon hetzelfde en wordt er niets afgeschreven, mits je in je sterrenzone blijft reizen.
Nope, m'n studentenreisproduct is juist onlangs definitief stopgezet (terwijl ik dacht dat ik dat al een half jaar niet meer had :') ), en daarvoor werd er wel iedere keer geld van m'n saldo afgeschreven da's het mooie :P

Maarja ik denk dat ik het dan gewoon maar eens ga proberen, ben op zich sowieso geen tegenstander van het hele systeem. Als ze alle problemen, onduidelijkheden en bugs er nou ook nog eens uit zouden halen :P
pi_86926806
wtf dubbelpost :P
  maandag 27 september 2010 @ 23:54:44 #10
2964 Armageddon
pi_86926833
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:33 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En dat allemaal omdat mensen het moeilijk schijnen te vinden wel twéé verschillene soorten vervoersbewijzen bij zich te dragen tijdens een ov-trip.
Er is maar één vervoerbewijs en dat is de OV strippenkaart. Iedereen snapt het en het werkt. Waarom dat achterlijke electronische ding? Omdat niemand het snapt en niemand uitlogt. Daarom. GELD!
  maandag 27 september 2010 @ 23:54:48 #11
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86926835
Had je destijds nog een gewone studentenkaart?
  maandag 27 september 2010 @ 23:55:03 #12
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_86926847
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:54 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Er is maar één vervoerbewijs en dat is de OV strippenkaart. Iedereen snapt het en het werkt. Waarom dat achterlijke electronische ding? Omdat niemand het snapt en niemand uitlogt. Daarom. GELD!
www.ov-stripkaart.nl
  maandag 27 september 2010 @ 23:56:48 #13
2964 Armageddon
pi_86926923
Al die schapen die ik ook elke ochtend zie inloggen en uitloggen. Ik lach me een breuk. :')
pi_86926945
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:54 schreef Sander het volgende:
Had je destijds nog een gewone studentenkaart?
Ja, ik heb geloof ik wel zo'n speciaal persoonlijk studentengeval. 'Onderwijs, cultuur en wetenschap' staat erop en ik heb dat ding wel gehad toen ik nog op school zat, het zal er dus wel één zijn. Zonder studentenreisgebeuren nu dus.
pi_86927077
Ik heb misschien een heel domme vraag maar ik heb geen OV Chipcard.

Maar een week of twee geleden zat in een heel luidruchtige bus en ik zag jongeren wel die pasjes langs een scanner halen. De buschauffeur keek er niet eens naar.
Ik dacht echt even dat je makkelijk zo'n pas kunt afplakken met iets waardoor het niet gescand kan worden.
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:03:28 #16
2964 Armageddon
pi_86927138
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:01 schreef Stali het volgende:

Maar een week of twee geleden zat in een heel luidruchtige bus en ik zag jongeren wel die pasjes langs een scanner halen. De buschauffeur keek er niet eens naar.
Ik dacht echt even dat je makkelijk zo'n pas kunt afplakken met iets waardoor het niet gescand kan worden.
Uit welk godvergeten dorp kom jij? Je hoeft die kaart niet eens langs de scanner te halen, dat hoef je pas te doen als je een controleur ziet. :'(
pi_86927246
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:03 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Uit welk godvergeten dorp kom jij? Je hoeft die kaart niet eens langs de scanner te halen, dat hoef je pas te doen als je een controleur ziet. :'(
Ik woon sinds een paar jaar in een Brabants dorpje inderdaad. :').

Maar als ik nog eens met de bus moet dan haal ik gewoon mijn bonuskaart erlangs.
pi_86927294
quote:

Mm jammer dat ik die busschauffeur dan nooit bij mij op de bus heb zitten, bij mij is het altijd gewoon netjes inchecken en opnieuw proberen als het lampje rood wordt :9
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:08:03 #19
2964 Armageddon
pi_86927302
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:06 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik woon sinds een paar jaar in een Brabants dorpje inderdaad. :').

Maar als ik nog eens met de bus moet dan haal ik gewoon mijn bonuskaart erlangs.
Goed zo ouwe! 8-)
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:08:41 #20
2964 Armageddon
pi_86927321
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:07 schreef Mr.Grant het volgende:

[..]

Mm jammer dat ik die busschauffeur dan nooit bij mij op de bus heb zitten, bij mij is het altijd gewoon netjes inchecken en opnieuw proberen als het lampje rood wordt :9
Dan kom jij zeker ook uit schubbekutteveen? Hier in Den Haag kijkt niemand er naar.
pi_86927449
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:08 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dan kom jij zeker ook uit schubbekutteveen? Hier in Den Haag kijkt niemand er naar.
Zo ongeveer ja. Bij ons worden buschauffeurs ook nog niet ondersteboven aan bomen opgehangen, met benzine overgoten en in de brand gestoken als ze één minuut te laat zijn of zo :P
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:13:51 #22
2964 Armageddon
pi_86927474
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:13 schreef Mr.Grant het volgende:

[..]

Zo ongeveer ja. Bij ons worden buschauffeurs ook nog niet ondersteboven aan bomen opgehangen, met benzine overgoten en in de brand gestoken als ze één minuut te laat zijn of zo :P
Hier wel. Daar gaat gewoon een mes in. :')
pi_86927673
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:13 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Hier wel. Daar gaat gewoon een mes in. :')
Hier heb je wel die vaste busgehandicapten die dan voorin blijven staan (voor de streep :{ ) en constant lopen te ouwehoeren tegen de chauffeur. Ik zou als chauffeur echt een keer opeens keihard op de rem trappen of zo en hopen dat zo'n mongool met z'n kop tegen het OV-chipkaart ding aanknalt :Y)
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:21:37 #24
2964 Armageddon
pi_86927700
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:20 schreef Mr.Grant het volgende:

[..]

Hier heb je wel die vaste busgehandicapten die dan voorin blijven staan (voor de streep :{ ) en constant lopen te ouwehoeren tegen de chauffeur. Ik zou als chauffeur echt een keer opeens keihard op de rem trappen of zo en hopen dat zo'n mongool met z'n kop tegen het OV-chipkaart ding aanknalt :Y)
_O_
pi_86927784
Wat staart er op het schermpje van de OV-chippaal?

Kijk even of er bijv. SW staat (Studenten Week)..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_86927862
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:24 schreef Kluupkluup het volgende:
Wat staart er op het schermpje van de OV-chippaal?

Kijk even of er bijv. SW staat (Studenten Week)..
Zal ik eens doen ja volgende keer! Zou wel een goeie grap zijn zeg :')
  dinsdag 28 september 2010 @ 00:28:37 #27
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86927907
:{ Ik durf niet eens meer met de trein...zou niet weten waar je moet betalen tegenwoordig _O-
Snollebolt
pi_86930069
quote:
Op maandag 27 september 2010 23:54 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Vergeet ook niet een eventueel treinkaartje.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_86934567
Damn ik wil graag een kopietje van je rfid chip...lol
Als het een kleine fout is in het systeem, waardoor je gewone chipkaart een ov-jaarkaart (niet student, geen week of weekend beperking) wordt dan zou dat geniaal zijn...
No one gets remembered
For the things they didn't do
pi_86935360
Gisteren was de GVB in Amsterdam aan het staken. Dus je kon niet inchecken. Misschien werd er daarom ook niks afgeschreven. (Weet niet of het landelijk was of whatever)
pi_86935390
Of ga het kraken...
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_86936107
quote:

Dat gaat niet werken, het apparaat geeft dan geen bliepje. Daarnaast werkt afplakken niet, je kan de kaart ook gewoon in je portomonee laten zitten.
pi_86936187
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat gaat niet werken, het apparaat geeft dan geen bliepje. Daarnaast werkt afplakken niet, je kan de kaart ook gewoon in je portomonee laten zitten.
Dus je moet gewoon een speakertje, batterij en drukknopje in je portemonnee hebben die die blieptoon reproduceert en off you go?

Kan nooit lang duren voordat zoiets te koop is :)
pi_86936242
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:56 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dus je moet gewoon een speakertje, batterij en drukknopje in je portemonnee hebben die die blieptoon reproduceert en off you go?

Kan nooit lang duren voordat zoiets te koop is :)
Bij een strippenkaart kon je zelf een kopietje maken onder de kleurencopier, bijna geen buschauffeur die dat gaat zien. Hoeveel mensen zie jij met valse strippenkaarten reizen?
pi_86936251
Oftewel, de strippenkaart is makkelijker te 'hacken' dan de chipkaart.
  dinsdag 28 september 2010 @ 13:29:08 #36
299551 ManInBurka
hoihoi Ik draag een Burka
pi_86939241
ov chip :{
gratis reizen :D *O* *O* *O* *O*
hoihoi zeg maar wat je wil want dat is vrijheid van meningsuiting
pi_86947057
De gouden tip om gratis te reizen met het ov, mits je nog een ouderwetse strippenkaart hebt... ik deed altijd een maand ofzo met mijn strippenkaart terwijl ik iedere dag met de bus ging..
Smeer voor het instappen een klein beetje vaseline op de strip waar de chauffeur gaat stempelen en je veegt de inkt er zo weer af :')

SUCCES VERZEKERD :o
pi_86948262
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:31 schreef Cudles het volgende:
Gisteren was de GVB in Amsterdam aan het staken. Dus je kon niet inchecken. Misschien werd er daarom ook niks afgeschreven. (Weet niet of het landelijk was of whatever)
GVB en gister staken? Waar haal je dat vandaan? Misschien had je buschauffeur een goede bui, maar er was gister geen staking, een tijdelijke storing klinkt logischer :)
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 00:03 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Wellicht in de trein als je een studentenreisproduct hebt maar in tram, bus en metro moet je gewoon overal in- en uitchecken. In Amsterdam riskeer je vanaf 1 oktober zelfs een boete als je niet incheckt. In de trein, zonder studentenreisproduct, zul je ook gewoon al moeten inchecken (of een gewoon kaartje kopen, de optie waar jij natuurlijk voor kiest ;) )
pi_86948785
OV-Chipkaart sowieso :')
pi_86951205
Waarom hebben sommige mensen moeite met een pasje langs een scanner te halen?
Gebruik dat ding echt al jaren (student uit rotterdam), nog nooit problemen mee gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')