abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:07:54 #276
322954 Pepsine
Om af te breken.
pi_88039650
Ik had eigenlijk nog een vraag wat betreft bestellen bij shoe-store.net
Een vriendin van me wil de Bailey Button bestellen, ik de Kensington. Is het nou voordeliger om deze samen te bestellen of is het handiger om twee aparte bestellingen te plaatsen?
Ook als je kijkt naar de kosten die je erbij krijgt door de Douane...
pi_88062160
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:25 schreef koekii het volgende:
Weet iemand waar ik zoon goedkope versie van de Uggs care kit kan halen? Ik gebruik momenteel het borsteltje en de spray's van Vanharen, maar ik heb het gevoel dat ze daardoor juist niet verzorgd worden. :{
die ugg care kit werkt niet beter als gewoon de spray van de schoenmaker :)
pi_88062197
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:07 schreef Pepsine het volgende:
Ik had eigenlijk nog een vraag wat betreft bestellen bij shoe-store.net
Een vriendin van me wil de Bailey Button bestellen, ik de Kensington. Is het nou voordeliger om deze samen te bestellen of is het handiger om twee aparte bestellingen te plaatsen?
Ook als je kijkt naar de kosten die je erbij krijgt door de Douane...
douane betaal je over het hele bedrag, dus of het nou 2x een klein bedrag is of 1x een groot bedrag ... je hebt wel 2 keer verzendkosten als je het apart doet. Met een beetje mazzel wordt de een niet tegengehouden en de ander wel, of allebei niet natuurlijk ...
pi_88063475
Volgens mij kun je ze beter apart bestellen. Als de waarde van de laarzen boven de 150 euro is moet je naast 19% BTW ook nog 12% invoerrechten betalen dus de besparing op de verzendkosten ben je dan alweer kwijt. Met 1 paar blijf je meestal wel onder de 150 euro als je de Classics of Bailey bestelt en dan hoef je alleen 19% BTW over het hele bedrag (incl. verzendkosten) te betalen.
pi_88064129
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:16 schreef Miffy1 het volgende:
Volgens mij kun je ze beter apart bestellen. Als de waarde van de laarzen boven de 150 euro is moet je naast 19% BTW ook nog 12% invoerrechten betalen dus de besparing op de verzendkosten ben je dan alweer kwijt. Met 1 paar blijf je meestal wel onder de 150 euro als je de Classics of Bailey bestelt en dan hoef je alleen 19% BTW over het hele bedrag (incl. verzendkosten) te betalen.
Dat dus. Je moet er gewoon nooit vanuit gaan dat de douane Uggs door laat, ze letter er enorm op.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:25:07 #281
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_88066122
Ik heb mijn handschoenen! Hele nette levering van eb&vloed. Erg snel en goed ingepakt. De doos met handschoenen zat nog in een papieren zak die dichtgeplakt zat. In de doos zelf zit een retourbon en als verassing en lekker geurtje nog een zakje met 3 zeepjes :D altijd leuk, zo'n kleine verassing erbij! Verder zijn de handschoenen echt heel mooi en de maat is goed. Heb maat L genomen. Ze zitten ook leuk verpakt in een doosje met een strikje erin. Ik ga ze morgen lekker uitproberen op de scooter. Ben benieuwd!
To infinity…and beyond!
pi_88067652
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:25 schreef ivetje het volgende:
Ik heb mijn handschoenen! Hele nette levering van eb&vloed. Erg snel en goed ingepakt. De doos met handschoenen zat nog in een papieren zak die dichtgeplakt zat. In de doos zelf zit een retourbon en als verassing en lekker geurtje nog een zakje met 3 zeepjes :D altijd leuk, zo'n kleine verassing erbij! Verder zijn de handschoenen echt heel mooi en de maat is goed. Heb maat L genomen. Ze zitten ook leuk verpakt in een doosje met een strikje erin. Ik ga ze morgen lekker uitproberen op de scooter. Ben benieuwd!
Hoeveel heb je betaald voor die handschoenen? En waarvandaan? :)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 15:39:10 #283
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_88068918
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:16 schreef Miffy1 het volgende:
Begrijp ik het goed dat ze naar de EURO prijs kijken en niet naar de dollarprijs bij de douane?
De Classic Tall die ik wil bestellen, zijn 179 dollar.
En er staat bij free shipping, maar kost het dan toch nog iets van 28 voor thuis bezorgen?
(ik heb er echt geen bal verstand van, doe dit voor de 1e keer ,dus meer tips zijn welkom..)
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  donderdag 28 oktober 2010 @ 15:52:51 #284
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_88069410
En weet iemand wat dit betekent?

quote:
** Expedited Shipping is not available for products marked with double stars
pi_88069732
Ik heb nog een paar classic cardy te koop in het zwart maat 40 indien iemand geīnteresseerd is.

[TK] UGG Australia Classic Cardy Zwart Maat 40
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:16:34 #286
11458 ivetje
pi_88070257
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 15:06 schreef Melochan het volgende:

[..]

Hoeveel heb je betaald voor die handschoenen? En waarvandaan? :)
130 euro. Verzenden was gratis boven de 75. Heb ze hier besteld : http://www.eb-vloed.nl/
Heb die met dat zigzag touwtje bovenop :)
To infinity…and beyond!
pi_88071210
Heb gister mn eerste paar Uggs gekocht!
De Classic Shorts in Chocolate :)
Wat zitten die dingen lekker zeg, veel steviger dan ik had verwacht.

Ik was in de Uggs-Flagship store in New York.
Ik geloof dat de helft van de klanten Nederlanders waren, hahaha.
Iemand daar al geweest?
Be someone that makes you happy
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:41:22 #288
322954 Pepsine
Om af te breken.
pi_88071287
Hm, dan denk ik inderdaad dat ik mijn eigen bestelling zo houd, en die vriendin vraag ook ze apart te bestellen. Ik heb inderdaad geen zin in extra kosten :P

Bedankt in ieder geval!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 17:09:50 #289
11458 ivetje
pi_88072485
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:39 schreef Nallie het volgende:

Ik was in de Uggs-Flagship store in New York.
Ik geloof dat de helft van de klanten Nederlanders waren, hahaha.
Iemand daar al geweest?
Ben er helaas nog niet geweest, maar ga in april naar de flagship store in San Francisco :)
To infinity…and beyond!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:31:10 #290
323258 thebeachboy
Love the beach.
pi_88074537
Ik heb net de Wrangell gekocht en binnen. http://www.uggs-onlineshop.nl/
Erg blij mee en van mij mag het gaan sneeuwen!!
Gewoon superstoer en ze zitten echt lekker. Doe ze niet meer uit :)
pi_88075162
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 17:09 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ben er helaas nog niet geweest, maar ga in april naar de flagship store in San Francisco :)
Ik vond hem vrij klein! Maar ja, zoveel spullen hebben ze natuurlijk ook niet.. wel mooie winkel. Alleen een heeeeleboel Nederlanders hahaha
Be someone that makes you happy
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:54:59 #292
11458 ivetje
pi_88075347
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 18:31 schreef thebeachboy het volgende:
Ik heb net de Wrangell gekocht en binnen. http://www.uggs-onlineshop.nl/
Erg blij mee en van mij mag het gaan sneeuwen!!
Gewoon superstoer en ze zitten echt lekker. Doe ze niet meer uit :)
Wat is dat voor rare site? Er staat een links naar ikwilschoenen.nl en die is aangesloten, maar die website waar je op uit komt met je link ziet er echt niet uit :P De vervormde pics enzo hihi. Daar mogen ze weleens iets aan doen zeg!
To infinity…and beyond!
pi_88076476
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:16 schreef ivetje het volgende:

[..]

130 euro. Verzenden was gratis boven de 75. Heb ze hier besteld : http://www.eb-vloed.nl/
Heb die met dat zigzag touwtje bovenop :)
Ah okee bedankt :) Heb precies die gepast gister, vond ze ook wel leuk.

Ben paar maanden geleden bij de flagshipstore in NYC geweest. Inderdaad vrij klein, maar heerlijk goedkoop! En veul Nederlanders ja.
pi_88082460
Ik heb vorige week weer mijn collectie uitgebreid :D !
Ik moet wel zeggen dat ik ze in het echt leuker vind dan op de foto.
There are no good girls gone wrong, just bad girls found out.
pi_88085173
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 15:39 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Begrijp ik het goed dat ze naar de EURO prijs kijken en niet naar de dollarprijs bij de douane?
De Classic Tall die ik wil bestellen, zijn 179 dollar.
En er staat bij free shipping, maar kost het dan toch nog iets van 28 voor thuis bezorgen?
(ik heb er echt geen bal verstand van, doe dit voor de 1e keer ,dus meer tips zijn welkom..)
Ze nemen de dollarprijs die op het pakket staat en rekenen dat tegen hun koers om naar euro. Dat euro bedrag wordt als basis gebruikt om de BTW en eventuele invoerrechten te berekenen.

Berekening is als volgt:
Laarzen 179,95 - SHOEBLOG korting 10% = $161,95
Verzendkosten $28
Totaal $189,95
Euro 135 (ongeveer)
aan de deur betalen ¤25,65 BTW + ¤12,50 inklaringskosten
Totale kosten ¤173

Volgens mij betaal je die BTW over de daadwerkelijke kosten dus met de korting eraf. Het ligt eraan hoe Korey het op de doos zet, als hij $179,95 neerzet berekent de douane daarover de kosten. Als hij $161,95 neerzet gebruiken ze dat.

Heb zelf wel eens bij Sheepskinshoes besteld met 15% korting. Toen hadden ze de prijs met korting eraf op de doos gezet en berekende de douane daar gewoon kosten over, dus niet over de originele prijs.
pi_88085323
Als de douaneberekening trouwens echt niet klopt (en je dat kunt aantonen dmv een betalingsbewijs waar op staat wat je echt hebt betaald) kun je gewoon een verzoek tot herziening indienen. Heb ik ook wel eens gedaan, duurt even maar je krijgt het echt terug. Ook als je laarzen om een of andere reden terug moet sturen krijg je de BTW en eventueel betaalde invoerrechten terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door Miffy1 op 28-10-2010 23:18:07 ]
pi_88085624
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 15:52 schreef NouMooiNiet het volgende:
En weet iemand wat dit betekent?
[..]
Als expedited shipping (snel verzenden, zeg maar) beschikbaar is wil dat zeggen dat ze die maat op voorraad hebben en het pakket bij wijze van spreken de volgende dag de deur uit kan. Als expedited shipping niet beschikbaar is hebben ze dat model/die maat niet op voorraad en moeten ze hem eerst bestellen bij UGG Australia. Dan duurt het dus iets langer voordat ze de laarzen naar jou kunnen versturen.
  † In Memoriam † donderdag 28 oktober 2010 @ 22:43:03 #298
43556 miss_dynastie
pi_88085698
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:34 schreef Miffy1 het volgende:
Als de douaneberekening trouwens echt niet klopt (en je dat kunt aantonen dmv een betalingsbewijs waar op staat wat je echt hebt betaald) kun je gewoon een verzoek tot herziening indienen. Heb ik ook wel eens gedaan, duurt even maar je krijgt het echt terug. Ook als je laarzen om een of andere reden terug moet sturen krijg je ook de BTW en eventueel betaalde invoerrechten terug.
Oh fijn, jij hebt ervaring ^O^ Ik heb 20 euro minder betaald, dus ik heb gewoon een bezwaar geschreven en een betalingsbewijs bijgevoegd en ik zie wel waar het schip strand, het gaat me niet zozeer om de euro's, maar om het principe :)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:01:41 #299
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_88096563
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:31 schreef Miffy1 het volgende:

[..]

Ze nemen de dollarprijs die op het pakket staat en rekenen dat tegen hun koers om naar euro. Dat euro bedrag wordt als basis gebruikt om de BTW en eventuele invoerrechten te berekenen.

Berekening is als volgt:
Laarzen 179,95 - SHOEBLOG korting 10% = $161,95
Verzendkosten $28
Totaal $189,95
Euro 135 (ongeveer)
aan de deur betalen ¤25,65 BTW + ¤12,50 inklaringskosten
Totale kosten ¤173

Volgens mij betaal je die BTW over de daadwerkelijke kosten dus met de korting eraf. Het ligt eraan hoe Korey het op de doos zet, als hij $179,95 neerzet berekent de douane daarover de kosten. Als hij $161,95 neerzet gebruiken ze dat.

Heb zelf wel eens bij Sheepskinshoes besteld met 15% korting. Toen hadden ze de prijs met korting eraf op de doos gezet en berekende de douane daar gewoon kosten over, dus niet over de originele prijs.
Thanks voor je reacties!!! _O_
pi_88096670
nou heb ik net die andere handschoenen binnen wil ik deze eig ook wel :')

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')