quote:
Op maandag 27 september 2010 18:22 schreef Yondaime het volgende:[..]
ben je verbaasd?
ik besteeds tenminste niks aan nutteloze dingen uit, al die tijden had ik aan mijn schulden moeten aflossen, als ik 1x niet betaal, dan komt er een bijkomende kosten en extra kosten als boete...tuurlijk had ik nog wel geld voor om omzet te kunnen betalen maar inkomstenbelasting, daarvoor moest ik de helft van wat ik verdiende op zij gaan zetten
Jij vindt een goede boekhouder en/of account nutteloos op het moment dat je geen flauw benul hebt van hoe het één en ander werkt?
Nu weet ik redelijk hoe het één en ander belastingtechnisch werkt. Desondanks laat ik dit soort dingen voor mijn bedrijf door een accountant doen. Kan ik mij bezighouden met zaken waar ik wél goed in ben.
En het leuke is dat ik dankzij mijn accountant jaarlijks ca 20% minder belasting betaal dan wanneer ik het zelf zou doen. Ieder jaar vul ik zelf ook mijn aangifte in en ieder jaar zit ik ca 20% boven het bedrag waar mijn accountant mee komt.
Kortom, scheelt mij een hoop tijd, stress en heel veel geld.
Maar goed, blijf jij het maar lekker zelf doen door af en toe een vraag op een forum te stellen en/of met behulp van je boekhouder (die je blijkbaar hebt uitgekozen omdat die aan jouw criterium 'freelancer' voldeed).

quote:
maar inkomstenbelasting, daarvoor moest ik de helft van wat ik verdiende op zij gaan zetten
Blijkbaar begrijp je het zelfs na alle reacties in dit topic nog steeds niet.