Met jou als moeder, leert Thies al heel veel vanuit spel, volgens mij.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:00 schreef Moonah het volgende:
Zo anders dan de school hier in de buurt, waar ze vanuit spel werken. Dat spreekt mij zo aan. En dat gaat hij nou allemaal missen.
Nou, ik vind dat je weloverwogen hebt gekozen en er alles aan hebt gedaan om de juiste keuze te maken. Hoe het uitwerkt weet je nooit helemaal. En eerlijk is eerlijk, los van de vooroordelen is een speciale school redelijk luxe, met veel begeleiding en expertise per kind. Toch wel anders dan 32 kinderen en 1 juf.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:00 schreef Moonah het volgende:
Blegh, ik ben een muts.![]()
![]()
Ik zit al de hele avond mijn tranen weg te duwen en net had ik mijn moeder aan de lijn en alles barst los.![]()
Vanmiddag zijn we naar de spraak-taalschool geweest en we hebben een heel verhelderend gesprek gehad. Met de juf van het regulier onderwijs erbij. En gaandeweg werd ons allen steeds duidelijker dat het toch wel echt de beste plek is voor Thies. Dus we hebben nu écht de knoop doorgehakt en heel weloverwogen besloten dat hij daar heen gaat. Pfieuw.
Maar ja, da's verstandelijk he.... Nu gaat mijn gevoel met me op de loop. Dat busje, het is toch nog maar zo'n menneke. En het fenomeen 'afspreken', dat is nauwelijks haalbaar, volgens de juf. En gewoon lekker even binnenlopen. En het strikte, het zijn echt al heel veel lesjes die ze krijgen. Zo anders dan de school hier in de buurt, waar ze vanuit spel werken. Dat spreekt mij zo aan. En dat gaat hij nou allemaal missen.
Maar goed, Thies weet niet beter. Voor hem is dit hoe 'school' is. Of zal zijn. En het is een goede plek. Veel expertise in huis, verschillende disciplines, één juf en een onderwijsassistent op 6/7 kinderen, veel structuur, continue onderzoek en bijstelling van doelen etc etc.
Mijn man en ik zitten weer op één lijn, daar ben ik ook erg blij om. We staan allebei erg achter deze keuze, hoe jammer we het ook vinden dat Thies niet naar de buurtschool kan gaan.
Zo, jullie zijn weer op de hoogte.En ik ben het weer even kwijt.
Ik sprak eens een moeder waarvan 4 van haar 6 kinderen naar het speciaal onderwijs gingen, ze vond het een beetje jammer dat 2 daarvoor niet in aanmerking kwamen... Natuurlijk vond ze het fijn dat die kinderen niet zoveel extra begeleiding nodig hadden, maar de kleine groepen en de aandacht die de andere 4 kinderen daardoor kregen op het SO gunde ze de andere 2 ook. Eigenlijk was het dan ook omgekeerd, ze zou willen dat op het gewone onderwijs de klassen veel kleiner zouden kunnen worden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 09:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat je weloverwogen hebt gekozen en er alles aan hebt gedaan om de juiste keuze te maken. Hoe het uitwerkt weet je nooit helemaal. En eerlijk is eerlijk, los van de vooroordelen is een speciale school redelijk luxe, met veel begeleiding en expertise per kind. Toch wel anders dan 32 kinderen en 1 juf.
Ik hoop dat het de juiste keuze is geweest. Wie weet kan Thies bij verbetering alsnog een keer instromen in regulier onderwijs.
Als alle kinderen zo goed begeleid zouden worden hadden we een stuk minder ellende in dit land en een stuk meer welvaart. Helaas is het woord investering een holle frase geworden die voornamelijk kortetermijnwinst betekent voor degenen die het gebruiken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:05 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ik sprak eens een moeder waarvan 4 van haar 6 kinderen naar het speciaal onderwijs gingen, ze vond het een beetje jammer dat 2 daarvoor niet in aanmerking kwamen... Natuurlijk vond ze het fijn dat die kinderen niet zoveel extra begeleiding nodig hadden, maar de kleine groepen en de aandacht die de andere 4 kinderen daardoor kregen op het SO gunde ze de andere 2 ook. Eigenlijk was het dan ook omgekeerd, ze zou willen dat op het gewone onderwijs de klassen veel kleiner zouden kunnen worden.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:20 schreef Lois het volgende:
Och Moonah ik begrijp je gevoel zo goed!
Bossche bollen doen binnenkort?
Yup!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:26 schreef agenda het volgende:
Mee gelezen hier. Moedige beslissing Moonah.
Gaat hij nou naar ***? Daar zit mijn zoon ook. Als je meer wil weten kun je altijd pm en.
Mag ik vragen waarom jullie zelf voor observaties gekozen hebben?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:15 schreef Filosoofert het volgende:
Een kind gaat echt niet zomaar en al helemaal niet als jullie als ouders dat niet willen.
Mijn dochter heeft in een psychiatrisch ziekenhuis gezeten (autisme) maar ging toen zelfs nog naar een gewone school.
Wij gaan nu het traject in met observaties etc mbt speciaal onderwijs, maar dit is op ons eigen verzoek.
Ik zou je aanraden om gewoon eens af te wachten wat er uit die observatie komt. Ze gaan je echt niet uit het niets die keuze voorleggen. De eisen mbt SO of SBO zijn best hoog, en dat hij mag betekent zeker niet dat hij moet
Omdat ze sociaal emotioneel steeds meer verschilt van haar klasgenoten.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom jullie zelf voor observaties gekozen hebben?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |