abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:13:01 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87188254
moonah, ik vind 't superknap dat jullie deze moeilijke beslissing genomen hebben. ik heb er echt zoveel bewondering voor. laat die tranen maar lekker stromen hoor, ik krijg al een knoop in m'n buik als ik 't lees, wat moet dat voor jullie dan wel niet zijn... :* :* :*
en fijn dat het voor iedereen zo duidelijk voelde dat hij hier waarschijnlijk toch echt het best op z'n plek is. ik hoop dat hij er een hele fijne tijd zal hebben. ^O^ zet 'm op, Thies!
in de haak.
  maandag 4 oktober 2010 @ 22:27:28 #77
11682 Moonah
Jolie femme
pi_87189115
Dank voor jullie reacties. :*
Gek hoor, verstand versus gevoel... Ik kan het ook allemaal wel relativeren en rationaliseren, maar nú werd het me toch even te veel.
Ik ga naar bed, ben er moe van. :W :z
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_87189214
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:00 schreef Moonah het volgende:
Zo anders dan de school hier in de buurt, waar ze vanuit spel werken. Dat spreekt mij zo aan. En dat gaat hij nou allemaal missen.
Met jou als moeder, leert Thies al heel veel vanuit spel, volgens mij. O+ Die ervaring geef jij hem evengoed al mee.

Dat neemt niet weg dat ik me je tranen heel goed kan voorstellen. Het is fijn dat er zo'n goede plek is voor Thies want deze school klinkt echt als de beste plek voor hem en dat je man en jij daar samen achter staan. Maar het is niet wat je van tevoren voor hem in gedachten had. Natuurlijk kost het best moeite om dat plaatje los te laten. :*
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
pi_87198674
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:00 schreef Moonah het volgende:
Blegh, ik ben een muts. :{ :'(
Ik zit al de hele avond mijn tranen weg te duwen en net had ik mijn moeder aan de lijn en alles barst los. :'(

Vanmiddag zijn we naar de spraak-taalschool geweest en we hebben een heel verhelderend gesprek gehad. Met de juf van het regulier onderwijs erbij. En gaandeweg werd ons allen steeds duidelijker dat het toch wel echt de beste plek is voor Thies. Dus we hebben nu écht de knoop doorgehakt en heel weloverwogen besloten dat hij daar heen gaat. Pfieuw.

Maar ja, da's verstandelijk he.... Nu gaat mijn gevoel met me op de loop. Dat busje, het is toch nog maar zo'n menneke. En het fenomeen 'afspreken', dat is nauwelijks haalbaar, volgens de juf. En gewoon lekker even binnenlopen. En het strikte, het zijn echt al heel veel lesjes die ze krijgen. Zo anders dan de school hier in de buurt, waar ze vanuit spel werken. Dat spreekt mij zo aan. En dat gaat hij nou allemaal missen.

Maar goed, Thies weet niet beter. Voor hem is dit hoe 'school' is. Of zal zijn. En het is een goede plek. Veel expertise in huis, verschillende disciplines, één juf en een onderwijsassistent op 6/7 kinderen, veel structuur, continue onderzoek en bijstelling van doelen etc etc.
Mijn man en ik zitten weer op één lijn, daar ben ik ook erg blij om. We staan allebei erg achter deze keuze, hoe jammer we het ook vinden dat Thies niet naar de buurtschool kan gaan.

Zo, jullie zijn weer op de hoogte. :) En ik ben het weer even kwijt. :P
Nou, ik vind dat je weloverwogen hebt gekozen en er alles aan hebt gedaan om de juiste keuze te maken. Hoe het uitwerkt weet je nooit helemaal. En eerlijk is eerlijk, los van de vooroordelen is een speciale school redelijk luxe, met veel begeleiding en expertise per kind. Toch wel anders dan 32 kinderen en 1 juf.

Ik hoop dat het de juiste keuze is geweest. Wie weet kan Thies bij verbetering alsnog een keer instromen in regulier onderwijs.
Whatever...
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:05:26 #80
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_87199334
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:37 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nou, ik vind dat je weloverwogen hebt gekozen en er alles aan hebt gedaan om de juiste keuze te maken. Hoe het uitwerkt weet je nooit helemaal. En eerlijk is eerlijk, los van de vooroordelen is een speciale school redelijk luxe, met veel begeleiding en expertise per kind. Toch wel anders dan 32 kinderen en 1 juf.

Ik hoop dat het de juiste keuze is geweest. Wie weet kan Thies bij verbetering alsnog een keer instromen in regulier onderwijs.
Ik sprak eens een moeder waarvan 4 van haar 6 kinderen naar het speciaal onderwijs gingen, ze vond het een beetje jammer dat 2 daarvoor niet in aanmerking kwamen... Natuurlijk vond ze het fijn dat die kinderen niet zoveel extra begeleiding nodig hadden, maar de kleine groepen en de aandacht die de andere 4 kinderen daardoor kregen op het SO gunde ze de andere 2 ook. Eigenlijk was het dan ook omgekeerd, ze zou willen dat op het gewone onderwijs de klassen veel kleiner zouden kunnen worden.

O en Moonah, ik vind dat jullie een weloverwogen keus hebben gemaakt. Hopelijk heeft hij het straks ook erg naar zijn zin op de andere school.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_87199407
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:05 schreef Grijs het volgende:

[..]

Ik sprak eens een moeder waarvan 4 van haar 6 kinderen naar het speciaal onderwijs gingen, ze vond het een beetje jammer dat 2 daarvoor niet in aanmerking kwamen... Natuurlijk vond ze het fijn dat die kinderen niet zoveel extra begeleiding nodig hadden, maar de kleine groepen en de aandacht die de andere 4 kinderen daardoor kregen op het SO gunde ze de andere 2 ook. Eigenlijk was het dan ook omgekeerd, ze zou willen dat op het gewone onderwijs de klassen veel kleiner zouden kunnen worden.
Als alle kinderen zo goed begeleid zouden worden hadden we een stuk minder ellende in dit land en een stuk meer welvaart. Helaas is het woord investering een holle frase geworden die voornamelijk kortetermijnwinst betekent voor degenen die het gebruiken.

Jammer dat we alleen aan de onderkant van het spectrum extra begeleiding hebben. We investeren onvoldoende in de rest, al is het uiteraard wel nodig dat SO bestaat.
Whatever...
  Jubileum moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:20:55 #82
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_87199666
Och Moonah ik begrijp je gevoel zo goed! :*

Bossche bollen doen binnenkort?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:45:08 #83
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87200278
Een knoop in mijn maag. Hoe goed kan ik me die tranen voorstellen. Je weet diep van binnen dat dit het beste voor jouw ventje is, maar je gevoel.... dat moet nog wennen aan het feit dat ie naar een andere school gaat.... een andere school dan die jij in gedachte had. Een school waar Thies met een busje naar toe moet. Jouw drummeltje in de grote boze wereld.

Is er ook gesproken over toekomst? Kan hij straks misschien wel naar de buurtschool? En dat spelenderwijs leren... lieve Moonah....dat doe jij al vanaf dat Thies op je buik lag. Dat blijft ie houden, misschien niet op school zoals jij had gehoopt, maar wel thuis in zijn veilige omgeving. Waar hij begrepen wordt met de woorden die niet iedereen volgt, maar jij wel.

:*
pi_87204276
Moonah :*
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 16:26:05 #85
274310 agenda
altijd vol!
pi_87212665
Mee gelezen hier. Moedige beslissing Moonah.

Gaat hij nou naar .... in .....? Daar zit mijn zoon ook. Als je meer wil weten kun je altijd pm en.

[ Bericht 6% gewijzigd door agenda op 05-10-2010 19:14:57 ]
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:12:05 #86
11682 Moonah
Jolie femme
pi_87218830
Dankjulliewel voor de lieve reacties. Doet mij wederom goed.
Chacama, je verwoordt het echt zoals het voelt. :*
Spanky en Grijs, ik ben het volledig met jullie eens. Grote frustratie van mij persoonlijk. Je wéét bij 30 kinderen dat je ze niet allemaal de aandacht kunt geven die ze nodig hebben en ook verdienen.
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:20 schreef Lois het volgende:
Och Moonah ik begrijp je gevoel zo goed! :*

Bossche bollen doen binnenkort?
:Y :9 :*

En ach, we zijn een dagje verder, weer wat tranen bij mijn collega's gelaten en zo komt het allemaal wel weer goed. ;)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:13:33 #87
11682 Moonah
Jolie femme
pi_87218907
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:26 schreef agenda het volgende:
Mee gelezen hier. Moedige beslissing Moonah.

Gaat hij nou naar ***? Daar zit mijn zoon ook. Als je meer wil weten kun je altijd pm en.
Yup! :) Ik PM je straks nog wel uit nieuwsgierigheid. :)
Maar zou je de naam en de plaats willen editten. In combinatie met Thies wordt het anders wel erg makkelijk te googlen. Tnx!
  Moderator dinsdag 18 maart 2025 @ 13:05:55 #88
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_217094188
Op verzoek weer omhoog :)
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_217094395
Ik loop op de feiten vooruit, maar mijn hoofd draait momenteel overuren.

Mijn jongste van 4 kan niet goed mee komen op school. Uit het laatste voortgangsgesprek is gebleken dat hij iets vooruit is gegaan sinds het vorige (oktober vorig jaar), maar niet genoeg. Het draait vooral om de motoriek en het sociaal-emotionele gedeelte, hierin loopt hij achter. Er is tijdens het laatste voortgangsgesprek door de juf geopperd om iemand te laten mee kijken van PPO hoe nu verder. Ik had hier al heel veel zorgen om, maar sinds ik gister de brief heb gehad van de juf om te ondertekenen dat we akkoord gaan met deze observatie wordt het echt en ik heb er best wat verdriet van.

In de brief staat dat hij dus motorisch en sociaal-emotioneel achterloopt en ik ga er eigenlijk vanuit dat hij naar het speciale onderwijs moet al heb ik geen idee wat de criteria zijn om daar als kind naartoe te gaan. Op cognitief vlak gaat hij wel hartstikke goed namelijk.

Wat betreft motoriek hebben we samen al wat ondernomen, vorig jaar zijn we naar een kinderfysio geweest voor zijn grove motoriek en ik vind zelf dat hij goed vooruit is gegaan in de zin van dat hij veel minder valt. Fijne motoriek zijn we nu onder behandeling bij oefentherapie. Daar komt ook naar voren dat hij nog niet kan knippen en dat hij te grof is met zijn handen. Hij pakt alles bijvoorbeeld met zijn hele hand vast in plaats van met een paar vingers. We zijn hier gisteren voor het eerst geweest, dus ik kan hier nog niet veel zinnigs over vertellen.

Ik wilde gewoon even mijn verhaal doen maar ook, wie heeft ervaring met een PPO observatie?
  dinsdag 18 maart 2025 @ 17:07:10 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217096425
Nu ben ik niet bekend met speciaal onderwijs en de eisen maar loop je niet heel erg op de zaken vooruit? Zoals ik het lees willen ze hem observeren in het kader van passend onderwijs. Dan wordt gekeken naar wat school kan doen om hem te helpen. Speciaal onderwijs komt naar mijn weten pas aan bod als de school aangeeft hem niet te kunnen helpen en er alles aan heeft gedaan om passend onderwijs te bieden.

Met een PPO kan school wellicht ook andersoort hulp inschakelen voor hem.
pi_217096533
Een kind gaat echt niet zomaar en al helemaal niet als jullie als ouders dat niet willen.

Mijn dochter heeft in een psychiatrisch ziekenhuis gezeten (autisme) maar ging toen zelfs nog naar een gewone school.

Wij gaan nu het traject in met observaties etc mbt speciaal onderwijs, maar dit is op ons eigen verzoek.

Ik zou je aanraden om gewoon eens af te wachten wat er uit die observatie komt. Ze gaan je echt niet uit het niets die keuze voorleggen. De eisen mbt SO of SBO zijn best hoog, en dat hij mag betekent zeker niet dat hij moet
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217097572
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 17:15 schreef Filosoofert het volgende:
Een kind gaat echt niet zomaar en al helemaal niet als jullie als ouders dat niet willen.

Mijn dochter heeft in een psychiatrisch ziekenhuis gezeten (autisme) maar ging toen zelfs nog naar een gewone school.

Wij gaan nu het traject in met observaties etc mbt speciaal onderwijs, maar dit is op ons eigen verzoek.

Ik zou je aanraden om gewoon eens af te wachten wat er uit die observatie komt. Ze gaan je echt niet uit het niets die keuze voorleggen. De eisen mbt SO of SBO zijn best hoog, en dat hij mag betekent zeker niet dat hij moet
Mag ik vragen waarom jullie zelf voor observaties gekozen hebben?
pi_217097748
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 18:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Mag ik vragen waarom jullie zelf voor observaties gekozen hebben?
Omdat ze sociaal emotioneel steeds meer verschilt van haar klasgenoten.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217098545
Eens met Kyara. Ik werk in het speciaal onderwijs (cluster 2) en beschikkingen of TLV’s voor een plaatsing op het SO/SBO worden echt niet zomaar afgegeven. Lijkt me juist goed als ze willen kijken waar ze hem kunnen helpen, zodat ze daarop in kunnen zetten of juist hulp / ondersteuning van een externe kunnen aanvragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')