abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2010 @ 19:56:32 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86993484
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:14 schreef Coastertommm het volgende:
Ik heb nog nooit last gehad van een jetlag (zowel naar het oosten als westen gevlogen) maar volgend jaar ga ik een vlucht maken waar je er volgens mij niet onderuit komt :') :

[ afbeelding ]

9 maart 'bestaat niet', door de internationale datumlijn. Léuk 8)7
Tja die ene dag die je kwijt ben ga je fysiek toch niet merken. Dus dat maakt weinig uit.
pi_86994827
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:14 schreef Coastertommm het volgende:
Ik heb nog nooit last gehad van een jetlag (zowel naar het oosten als westen gevlogen) maar volgend jaar ga ik een vlucht maken waar je er volgens mij niet onderuit komt :') :

[ afbeelding ]

9 maart 'bestaat niet', door de internationale datumlijn. Léuk 8)7
9 maart vlieg je wel heel even doorheen, denk dat het wel langer dan 50 minuten vliegen is tussen SCL en de datumlijn :) Je raakt alleen de vaste grond niet aan op die 'dag' :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_86995189
Ik ga volgende week voor het eerst een eind vliegen (verder dan Londen, Rome en Barcelona dus :') ). Ik moet in Chicago overstappen en ik hou m'n hart vast voor die vlucht. Geen idee wat ik allemaal mee moet nemen, hoe koud het in het vliegtuig is, hoeveel eten je krijgt en of ik zelf wat eten mee moet/mag nemen. Complete n00b dus.
Tap tap tap
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2010 @ 20:35:03 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86995555
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:29 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga volgende week voor het eerst een eind vliegen (verder dan Londen, Rome en Barcelona dus :') ). Ik moet in Chicago overstappen en ik hou m'n hart vast voor die vlucht. Geen idee wat ik allemaal mee moet nemen, hoe koud het in het vliegtuig is, hoeveel eten je krijgt en of ik zelf wat eten mee moet/mag nemen. Complete n00b dus.
economy? Welke maatschappij?

Sowieso entertainment (mp3, boeken, handheld gamedingen). In economy oordopjes en een flesje water zelf meenemen. Trek makkelijk zittende kleding aan, veel mensen krijgen koude voeten met hun schoenen uit, dus neem extra sokken mee. Stop een reissetje verzorgingsspullen in je handbagage, denk ook aan paracetamol, diarreeremmers enzo.
pi_86995817
Bedankt voor de tips :) Ik ga met United Airlines, economy. Neem sowieso MP3-speler en een boek mee, misschien m'n DS?
Tap tap tap
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2010 @ 20:49:58 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86996393
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:39 schreef CherryLips het volgende:
Bedankt voor de tips :) Ik ga met United Airlines, economy. Neem sowieso MP3-speler en een boek mee, misschien m'n DS?
Hoe lang moet je vliegen?

Hmz iig overstappen op chicago dus dat is een uurtje of 7 denk ik? En daarna.
pi_86997010
quote:
Op woensdag 29 september 2010 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe lang moet je vliegen?

Hmz iig overstappen op chicago dus dat is een uurtje of 7 denk ik? En daarna.
Daarna door naar Houston.
Tap tap tap
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2010 @ 21:03:12 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_86997101
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:01 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Daarna door naar Houston.
das een uurtje of 5? Op zich twee niet zulke gek lange vluchten. Weet niet hoe laat je vliegt, maar ik zou op vlucht 1 proberen te slapen.
pi_86997552
O nee, wacht, ik ben scheel en slecht voorbereid (en heb het niet zelf geboekt :') ). Ik moet overstappen in Washington :@ . Nou ja, scheelt weer een paar uur. En dan dus door naar Houston. Krijg ik zo een jetlag in een jetlag. Op de heenweg reis ik overdag en kom ik voor mijn gevoel midden in de nacht aan, op de terugweg reis ik 's nachts en kom ik om 7 uur NL tijd aan.
God, ik ben benieuwd waar ik uiteindelijk terechtkom _O-

Ik slaap overal, dus zodra ik over het enge en spannende heen ben, gaan de luiken wel dicht denk ik.
Tap tap tap
  donderdag 30 september 2010 @ 05:55:22 #85
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_87009264
Middellange overstaptijden zijn niet geweldig - te kort om de stad te bekijken, en te lang om jezelf te kunnen vermaken op het vliegveld - maar dit was ook niet echt ideaal. Tegen de tijd dat je benen weer gedeeltelijk werken, mag je ze weer opvouwen.

quote:
Departing: Amsterdam(AMS - Schiphol Intl) on Sat, 31 Oct 2009, 1040 hrs
Arriving: Singapore(SIN - Changi Intl) on Sun, 01 Nov 2009, 0610 hrs
Flight: SQ323

Departing: Singapore(SIN - Changi Intl) on Sun, 01 Nov 2009, 0700 hrs
Arriving: Sydney(SYD - Kingsford Smith) on Sun, 01 Nov 2009, 1740 hrs
Flight: SQ233
Wat stoelen betreft (Economy) vind ik de stoelen van de A380 van Singapore wel prettig (volgens mij hetzelfde als in refurbished 777-300ER?). Ook de stoelen van Cathay Pacific (die niet fysiek reclinen) zijn erg prettig als je lange benen hebt.
pi_87009289
Vorige maand naar Sydney gevlogen met een overstap in Bangkok. Eerste vlucht vanaf Amsterdam naar Bangkok wat met het entertainment systeem gekloot en aardig wat biertjes in m'n mik gegooid. Hierdoor was ik op de tweede vlucht aardig moe en sliep ik als een roosje. Dit kwam ook perfect uit mijn mijn landdtijd, namelijk smorges. Toen begon ik redelijk uitgeslapen aan mijn dag. Als je ' savonds aankomt is het wellicht verstandiger om jusit wakker te blijven, of om zo in het ritme van de tijdszone terecht te komen. Heb tijdens de eerste vlucht ook nog een dik uur met een Deense gast staan vertellen. Gewoon chill een uurtje uit je stoel, loop richting de plee en je komt vast wel iemand tegen die ook even uit zn stoel is gekropen waarmee je een gesprekje kunt aanknopen =)

Waar ik zelf wel altijd huiverig voor ben is de persoon die plaats neemt op de stoel naast me. Want als een of andere bezopen stinkende Ier naast je komt zitten, maakt het de vlucht meteen een stuk langer!
Soms is het niet erg iets moois te verliezen. Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_87009479
In verband met mijn lengte(2.16mtr) is het heel erg afhankelijk van de plaats waar ik zit. Afgelopen december op de heenvlucht naar Los Angeles was het echt een drama, omdat ik op een normale plaats zat en alle plaatsen bij de noodgangen al vergeven waren aan dwergen :(

Op de terugvlucht was het echter een verademing, aangezien ik helemaal vooraan zat en mijn benen gewoon languit kon leggen. die vlucht duurde naar mijn gevoel dus veeeeeeeeel korter dan de heenweg. vernaken doe ik me trouwens toch wel met het entertainmentsysteem, boeken, games en muziek

slapen kan ik trouwens sowieso niet in het vliegtuig, dus daar ga ik sowieso iets van merken :)
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 30 september 2010 @ 09:20:31 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_87010869
Geniale cartoon, zitten veel herkenbare stukken in.

Bij mij ligt het heel erg aan de tijd van vliegen of ik het een prettige vlucht vond of niet. Er zijn 2 soorten vluchten die ik afschuwelijk vind:

1. Ik heb een hekel aan slapen in het vliegtuig, maar soms moet je dat gewoon wel proberen, ondanks dat je totaal niet moe bent, omdat je anders gebroken aankomt en je op de plaats van bestemming de bittere pil voorgeschoten krijgt. Bijvoorbeeld als je 's ochtends of vroeg in de middag aankomt moet je wel een beetje geslapen hebben in het vliegtuig om de dag door te komen. Dat vind ik altijd afschuwelijke vluchten

2. Soms heb je ook vluchten dat je niet hoeft te slapen en je van het entertainmentsysteem zou kunnen genieten. Maar wat als die er niet is...?? drama :( (ik neem geen laptop mee op vakantie, en ik zet geen illegale films op mijn werklaptop)

Aan de andere kant zijn sommige vluchten wel prima: Dat zijn de volgende:

1. De lange vluchten waarbij je kunt slapen, omdat het toch tijd is om te gaan slapen. Ik vind het prima om om 23:00 een vliegtuig in te stappen, hapje eten, wijntje en likeurtje bij het avondeten, en dan even proberen te slapen. Tijd gaat altijd wel snel voorbij op zo'n vlucht.

2. De vluchten met entertainmentsysteem. Ik kijk thuis niet veel films, dus de keuzes vind ik altijd prima. En ik kan me prima 8 tot 10 uur opsluiten met een koptelefoon op en films kijken
  donderdag 30 september 2010 @ 09:27:06 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_87011024
quote:
Op donderdag 30 september 2010 07:20 schreef polariteit het volgende:
In verband met mijn lengte(2.16mtr)
pff, dat is echt een drama dan op een normale plek. Zeker nu met de huidige policy van KLM dat je moet betalen voor een plek met meer beenruimte.
pi_87011324
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:27 schreef Blik het volgende:

[..]

pff, dat is echt een drama dan op een normale plek. Zeker nu met de huidige policy van KLM dat je moet betalen voor een plek met meer beenruimte.
dat was dus een oorzaak van het probleem, die plekken waren uitverkocht :(
Voor wat foto's, kijk hier
pi_87013584
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:20 schreef Blik het volgende:
2. De vluchten met entertainmentsysteem. Ik kijk thuis niet veel films, dus de keuzes vind ik altijd prima. En ik kan me prima 8 tot 10 uur opsluiten met een koptelefoon op en films kijken
Het is alleen irritant dat ik niet echt kan slapen in het vliegtuig. Ga dus ook voor deze optie. Alleen wil ik nog wel eens een minuut of 10 wegdommelen waardoor je vaak net de clou van de film mist :(
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 30 september 2010 @ 13:14:15 #92
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_87017966
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:00 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Het is alleen irritant dat ik niet echt kan slapen in het vliegtuig. Ga dus ook voor deze optie. Alleen wil ik nog wel eens een minuut of 10 wegdommelen waardoor je vaak net de clou van de film mist :(
Ik switch na 1 film dan ook vaak over naar de TV-series. Als ik gaar ben, dan zijn films me toch vaak te lang, en vooral bij documentaires (Louis Theroux ofzo) maakt het me helemaal niks uit als ik iets mis.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:39:30 #93
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_87018932
Geh die cartoon is wel erg leuk.

Meestal ben ik voor vertrek al redelijk moe avond-/nachtvlucht of nog niet uitgeslapen ochtend-/lunchtimevlucht.

Ik trek ruimzittende kleding en gemakkelijke schoenen aan, oogklep en oordoppen mee en een mp3speler voor wat muziek. Een fleecejack tegen de kou en natuurlijk een deken van de airline.
Bij het eten neem ik rode wijn en na het eten een glas whisky of 2 en daarna kan ik meestel wel slapen.
Op de vlucht AMS-BKK die ik elk jaar maak slaap ik tussen de 5 en 7 uur. Net voldoende om enigzins fris nog verder te kunnen reizen.

Bij aankomst op de eindbestemming ontkom ik er niet altijd aan om even een dutje van een paar uur te doen (PowerNAP).
Voor de echte jetlag ivm tijdsverschil heb ik toch wel 1 dag per uur tijdsverschil nodig om de biologische klok weer gelijk te krijgen.
Explore the World
  donderdag 30 september 2010 @ 14:32:38 #94
62913 Blik
The one and Only!
pi_87020947
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:00 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Bij de geavanceerdere entertainment-systemen kun je de film op pauze zetten en vooruit/achteruit spoelen.

En als je moe bent, moet je natuurlijk gewoon gaan slapen. Het voorbeeld wat ik gaf was voor als je niet hoeft te slapen in het vliegtuig. Bijvoorbeeld als je om 2 uur vertrekt richting Oostkust USA.
pi_87022838
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:11 schreef CherryLips het volgende:
O nee, wacht, ik ben scheel en slecht voorbereid (en heb het niet zelf geboekt :') ). Ik moet overstappen in Washington :@ . Nou ja, scheelt weer een paar uur. En dan dus door naar Houston. Krijg ik zo een jetlag in een jetlag. Op de heenweg reis ik overdag en kom ik voor mijn gevoel midden in de nacht aan, op de terugweg reis ik 's nachts en kom ik om 7 uur NL tijd aan.
God, ik ben benieuwd waar ik uiteindelijk terechtkom _O-

Ik slaap overal, dus zodra ik over het enge en spannende heen ben, gaan de luiken wel dicht denk ik.
Ik weet niet hoe lang je bent, maar als je langer dan 1.80 bent kan je best een nekkussentje meenemen. Ik kan vaak niet slapen omdat ik me kop nergens kwijtkan. Nouja, behalve tegen de stoel voor me en uiteindelijk komt het er dan ook vaak op neer dat ik op die manier slaap

donderdag 30 september 2010 @ 15:29:32 #96
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_87023023
Lang vliegen O+ Heerlijk. Precies zoals je het in de OP omschrijft.
Tics van je petten.
pi_87023406
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:25 schreef Nickolast het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe lang je bent, maar als je langer dan 1.80 bent kan je best een nekkussentje meenemen. Ik kan vaak niet slapen omdat ik me kop nergens kwijtkan. Nouja, behalve tegen de stoel voor me en uiteindelijk komt het er dan ook vaak op neer dat ik op die manier slaap

[ afbeelding ]
Nee, ik ben 1m70 ongeveer. Ik wilde sowieso een nekkussentje meenemen en zon opblaasbaar kussentje voor m'n onderrug, dat was een tip van een vriendin van me toen ze uit Australië kwam :P .
Tap tap tap
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:08:20 #98
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_87046717
Ik vlieg in november naar Kuala Lumpur via Dubai. Ik vertrek in de middag, kom 6 uur later in Dubai aan. Dan 4 uur wachten voor een vlucht van 6 uur naar KL. Ik denk dat ik tijdens de laatste vlucht zo'n 5 uur pit.
Meestal neem ik alleen mijn ipod, mediaplayer waar ik een heel seizoen van een serie op zet en een boek mee. Ook neem ik 1 slaappil mee die ik in tweeën hak. Een halve voor de heen en een halve voor de terugvlucht.

Vraagje voor diegene die de laptop meenemen. Ik ben wellicht van plan om mijn netbook mee te nemen. Als ik geen batterij meer over heb kan ik dan ergens mijn adapter inpluggen. Ik meen me te herinneren dat mijn reisgenoten bij een vlucht van Finnair onder hun stoelen een stopcontact vonden. Is dit bij de meeste airlines zo?

Mijn laatste vlucht van Shanghai naar Amsterdam was hels. Ik vloog in de middag met Lufthansa naar Keulen. Aan boord geen entertainment system. Naast mij, ik zat gelukkig aan het gangpad, 3 irritant kakkelende chineze vrouwen. Ik kon ze wel wurgen. Ik had gelukkig wel mijn DS mee.

Bij de heen vlucht zat ik in een A380 :D Het was een avond vlucht. En dat vind ik wel fijn, kan ik pitten. Heb met mijn anderhalve meter niet zo heel veel last van de stoelen. Maar ik was te dun gekleed en had het stervenskoud. Ik had een slaappilletje genomen, maar met die kou kan ik echt niet in slaap vallen. Ik vroeg aan zo'n stewardess of ik niet nog een deken krijgen. Kreeg ik van haar een twee literfles met heet water! Ze zei dat ik deze in mijn jas moest stoppen tegen mij aangeklemd en dan mijn deken over mij heen. O+ Echt serieus, ik heb als een roos geslapen, werd gewoon bij het ontbijt weer wakker :D
Seen it all done it all, can't remember most of it
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 04:19:58 #99
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87049327
Vond lang vliegen wel te doen, maar met beebie is het toch wel lastiger.. 11 uur Toronto - Istanbul, was blij dat we 4 stoelen hadden voor ons drietjes, maar weinig slapen, geklungel met luiers, en natuurlijk geen entertainment systeem kunnen gebruiken. Laatste vlucht Istanbul - Amman was een ramp. 2,5 uur lang krijskind op schoot gehad. Komen we aan, valt ze net in slaap....

Volgend jaar weer, en dan met 2. Eentje 2,5 dan en andere 8 maanden. FEEST!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_87049345
Ik had er altijd ongelofelijke last van. Soms week ziek van vliegen (vluchten langer dan 7 uur tot 15 uur). 2 weken geleden voor het eerst first class gevlogen. Man man man wat een verschil maakte dat zeg. Kwam opgewekt aan (rond 7 uur ;s avond lokale tijd). Taxi'tje naar hotel, rond 9 uur naar bed, volgende ochtend rond 6/7 uur opgestaan en voelde (bijna) niets meer van jetlag of wat dan ook. Was vooraf erg 'angstig' voor de gevolgen van de vlucht maar dit was echt een verademing. Ik ben dus om. Voor mij het kostenverschil zeker waard. Alles korter dan 6 uur blijf ik gewoon economy vliegen. Dat is gewoon te doen natuurlijk. Dat 's avonds arriveren, slapen, en fris de volgende dag weer op vind ik ook wel handig. Dus voortaan let ik ook maar op tijden. Vind dagvluchten overigens wel beter dan nachtvluchten. Als je niet wil/kan slapen zijn die wel vervelend want je bent vaak een van de weinige die wakker blijft en door de donkere omgeving is je lichaam ook meer van slag denk ik (+aankomst in ochtend).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')